Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da li je loša projektovana geometrija ili loše održavanje, uzrok jeste važan, ali je rezultat isti, nebezbedno je i to posle samo 10 meseci upotrebe...

Kod nas je održavanje svega problem, tako da ovo je bilo očekivano... Ja sam barem sa svoje strane pre 2 dana kad sam ponovo putovao u NS kupio kartu za celu trasu iako je šverc i više nego moguć u regio vozu u špicu, oko 16h gužva je nenormalna, krcato, svuda se stoji, a samo jedan kondukter...

Al eto, što je do mene je odrađeno, a nebezbedna pruga za projektovane brzine posle svega par meseci šta god da je uzrok je sramota železnica, tj. najverovatnije onih koji u okviru nje bi trebalo da rade na održavanju...
 
Danas mi drug kaže da je od Novog Beograda do Novog Sada putovao preko sat vremena
 
Od toga nece biti nista.
Radikali ne vole sinski saobracaj jer vise mogu da se ugrade na drumskom.
Osim toga, Srbija vise neije u stanju da ekonomski, intelektualno i tehnicki opsluzuje slozenije sinske i druge sisteme.
 
Danas mi drug kaže da je od Novog Beograda do Novog Sada putovao preko sat vremena

Skinuto sa Fb:

325341905_713828013706010_5228937481050913167_n.jpg


Prema "Mapper-u" izgleda da vozovi više ne kasne (barem za sada)..
 
Infrastruktura železnice Srbije je u utorak, 10. januara 2023. godine, na dve lokacije na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad smanjila brzinu vozova sa 200 na 160 km/sat, iz preventivnih razloga.

Reč je o dvokolosečnim deonicama ukupne dužine tri kilometra, Stara Pazova – Inđija i Beška – Karlovački Vinogradi, gde je brzina vozova smanjena za 40 km/sat. Zbog ovoga putovanje brzom prugom između Beograda i Novog Sada traje svega tri do pet minuta duže, kaže se u saopštenju.

- Brza pruga Beograd-Novi Sad je još u garantnom roku, koji je na ovim deonicama tri godine. U tom roku izvođač radova na brzoj pruzi u obavezi je da otkloni nedostatke na železničkoj infrastrukturi, ukoliko se dokaže da su oni posledica izvođenja radova. Infrastruktura železnica Srbije ima i bankarske garancije izvođača radova, koje mogu da budu aktivirane - navode iz IŽS.

Dodaje se da stručne službe Infrastrukture železnica Srbije redovno i detaljno obilaze čitavu trasu brze pruge Beograd – Novi Sad, kako bi uočili sve detalje i eventualne nedostatke, uključujući i one koji ne utiču na funkcionisanje železničkog saobraćaja na ovoj deonici.

- Nakon primljenih primedbi na geometriju koloseka, stručne službe Infrastrukture železnice Srbije od utorka iz preventivnih razloga ponovo obilaze ne samo dve deonice na kojima je to uočeno, već čitavu prugu, kako bi utvrdile činjenično stanje - zaključuje se u dopisu.
 
По мом мишљењу једина нова пруга која би била оправдана у социоекономском аспекту у скоријој будућности у Војводини је Нови Сад - Зрењанин по директној траси. ~48км од станице до станице, возно време би могло бити око пола сата. Осим што би боље повезао Зрењанин који има преко 100 хиљада становника са Новим Садом, отворио би се простор за много конкурентније возове Нови Сад - Зрењанин - Кикинда, Београд - Нови Сад - Зрењанин, итд. А чак и једног далеког дана ако се врати пруга, и за Нови Сад - Зрењанин - Вршац.
Овиме би се цео регион зближио, створиле би се потпуно нове везе и путовања која нису била замислива до сада. Неко би могао нпр. да живи у Инђији а ради у Зрењанину без проблема јер би возно време у Регио возу било око 50ак минута само. Или неко из Врбаса да иде у школу у Зрењанин, или било која друга варијанта. Цела англомерација око Новог Сада би ојачала, а индиректно и цела БГ - НС англомерација. Смањио би се притисак и на градове, продуктивност би била већа, итд.

А што се тиче саме трасе, треба искористити ситуацију што се тренутно ту планира аутопут, па да се макар у оквиру коридора аутопута остави простора и за железницу где год је то погодно (нпр. деоница где се прелази Тиса се поклапа).

Знам да је ово мало у домену фантазије тренутно, и да се спомене од стране политичара тек сваких пар година онако успут у дугорочном неком смислу, и да тренутно нигде не постоји у званичним плановима. Свеједно, ово делује као ствар која може значити препород за железницу у Банату. Траса преко Титела је бесмислена, а ово би омогућило да и Кикинда и Зрењанин иду и за Нови Сад, и за Београд, са изузетно добрим возним временима.
Pogledajte prilog 152259
Ovo bi bilo lepo videti ali... Ne znam ima li svrhe koristiti postojecu trasu preko Temerina i Zablja,to je valjda jos u zivotu zbog secerane.
 
Krivi je opozicija.
Skinuto sa Fb:

Pogledajte prilog 152337

Prema "Mapper-u" izgleda da vozovi više ne kasne (barem za sada)..
Ne znam koliko su ovi ekrani tačni, ja sam pre par dana putovao Sokolom iz NS za BG, put trajao 37 minuta i stigao je na vreme iako je na ekranu stajalo "+74", uz sve pogrešan smer kretanja (pisalo je da je poslednja stanica Novi Sad a odatle je krenuo).

Inače, uopšte nisam iznenađen ovime. Lepo otvorili prugu pred izbore, Vođa se vozao sa Orbanom a za posle ko ga šiša.
 
Sećam se davno kad sam postavio sliku 2 neodgovorna klinca koji flomasterom žvrljaju po po bg:vozu, samo što ih niste na lomači spalili (pojedini). Takva pljuvačina je ispala, lomili bi im prste...

ali javašluk u sistemu, koji je po difoltu teže pratiti, gde čekamo da nešto iscuri da bi se upoznali sa problemom... Pitanje bezbednosti saobraćaja i putnika gde bi odgovornost trebalo da je daleko najveća...

Ma komarac. Zaboravi. Naravno da će popraviti.

A ovi što mrze Srbiju i naš narod, mogu da nam pljunu pod prozor!
 
Bukvalno mislim da su N1 i SSP od komarca napravili magarca. Ovo nije moralo da se desi, ali naravno da će sada biti otklonjeno.
Upravo zato i treba da postoji medij koji je opozicion. Koliko god da N1 ima kancerogenu uređivačku politiku, ovakve vesti doprinose da se loše stvari što pre poprave. Ni prvi ni poslednji projekat pod palicom SNS koji ne dočeka godinu dana bez problema.

na drugim temama pratimo gigantske rekonstrukcije ulica koje se raspadnu pre kraja rekonstrukcije, Miloš veliki koji se već nekoliko puta rekonstruisao, trg republike sa prevrnutim kockama... zašto je čudno što se poremetila geometrija pruge....
 
Poslednja izmena:
N1 jeste neprijatno depresivan za gledanje ali to je uglavnom što su jedini koji uopšte pišu o problemima i manjkavostima svih velikih predizbornih projekata za skupljanje glasova i otimanje novca.

Kolikoo sam ja razumeo taj jeste kasnio 74 minuta jer se tokom dana nakupilo toliko kašnjenje da je preskočio ceo jedan ciklus BG-NS.

Ali dobro. Sve su to sićušni problemčići.

Ako se ovako nastavi za 2,3 godine će Soko lepo ići opet 40-50km/h na najbržim deonicama i oni koji skreću pažnju na to će biti strani plaćenici i domaći izdajnici.

Pa kada brza pruga Srbije konačno i stigne do Budimpešte biće zrela za rekonstrukciju.

Sa druge strane kod glupih Austrijanaca starinska pruga sa drvenim a pragovima, vozovi i vagoni stari 20+ godina i brzine od tek 120km/h. I kašnjenje od 2 minuta za 2 sata putovanja i mnogo stanica.
 
Trebalo je da gradimo prugu do 160km/h, kad već kažete da se lakše održava i jeftinija je... Mislim kad sa ovakvim neodgovornim kadrom unutar železnica imamo posla bolje ih je tehnikom prevenirati...
 
N1 jeste neprijatno depresivan za gledanje ali to je uglavnom što su jedini koji uopšte pišu o problemima i manjkavostima svih velikih predizbornih projekata za skupljanje glasova i otimanje novca.
N1 će preterati sa naslovom da bi vest bila senzacionalna, ali ako su oni napisali da negde ima problam, taj problem sigurno postoji, neće ga izmisliti. Kada PINK objavi da je brza pruga otvorena, ja odem na stanicu da proverim svojim očima, jer ne verujem ovom sistemu i neću mu verovati dok se ne promeni.

Evo i RTS je objavio da je brzina smanjena preventivno, apsolutno sam siguran da bi ovu vest prećutali da nije prethodno bila na N1. Ni prvi ni poslednji put.
 
Infrastruktura železnica Srbije podsetila je da je pre izgradnje savremene, dvokolosečne brze pruge Beograd – Novi Sad za brzine do 200 kilometara na sat, koja je puštena u redovan saobraćaj 20. marta 2022. godine, prosečna brzina vozova na ovoj medjunarodnoj železničkoj magistrali iznosila svega 40 kilometara na sat, a da je samo deonica od glavnog grada do Stare Pazove bila dvokolosečna.
Jeste da je sad loše, ali pre je bilo još gore🤡

Kakvo idiotsko saopštenje.
 
Imamo kontradiktorne informacije RTS i Železnica tvrde da je kašnjenje do 5 minuta. N1 tvrdi da se red voznje raspao.

Čitateljka portala N1 čije je ime poznato redakciji, rekla nam je da je u odlasku sam na vreme krenula iz Beograda, kasno stigla u Novi Sad, a u Novom Sadu ušla u voz koji je kasnio 55 minuta u polasku.

„Kad sam krenula iz Beograda krenula sam na vreme, ali je voz kasnio da stigne u Novi Sad preko 20 minuta, znači 24 minuta smo kasnili od stanice Novi Beograd do stanice Novi Sad, a u povratku iz Novog Sada ja sam ušla u voz koji je bio na stanici, trebalo je da krenem u 12, ja sam ušla npr. oko 11.52 i voz je krenuo u 11.55 na moje veliko čuđenje što je krenuo ranije“, ispričala nam je.

„Međutim, čula sam nekog klinca koji priča: ‘ja se izvinjavam, trebalo je u 11, ali evo sad stići ću do jedan, pola dva itd’ – to je taj mali koji se izvinjavao za intervju, i tek kada sam izašla iz voza, iako je meni bila ispravno očitana karta kao da je voz za 12 sati, ja sam na onom displeju videla da je to voz zapravo koji je trebalo da krene u 11, ali krenuo je 55 minuta kasnije i stigao 74 minuta kasnije“, dodala je ona.

„Tako da vozovi ne idu na vreme, pošto bi trebalo da krene u pun sad, pa da stigne tamo, pa da se odmori, pa da krene nazad u pun sat. Ali oni kasne, oni putuju mnogo duže i onda ne stižu da drže taj ritam“, zaključila je.
 
Sutra im kupujem kartu ponovo za deo trase, ne vredi...

Preneću je l' bilo kašnjenja al ne vredi za ovo punu cenu karte da plaćam... ✋

Ako bude kašnjenje do 5 min doplatiću kartu aplikativno u vozu, ako bude veće, pravim se lud ja kao i oni...
 
Sećam se davno kad sam postavio sliku 2 neodgovorna klinca koji flomasterom žvrljaju po po bg:vozu, samo što ih niste na lomači spalili (pojedini). Takva pljuvačina je ispala, lomili bi im prste...

ali javašluk u sistemu, koji je po difoltu teže pratiti, gde čekamo da nešto iscuri da bi se upoznali sa problemom... Pitanje bezbednosti saobraćaja i putnika gde bi odgovornost trebalo da je daleko najveća...

Ma komarac. Zaboravi. Naravno da će popraviti.

A ovi što mrze Srbiju i naš narod, mogu da nam pljunu pod prozor!
Problem je što si ti sitan huligan kome država ne može da pusti menicu.
 
Bukvalno mislim da su N1 i SSP od komarca napravili magarca. Ovo nije moralo da se desi, ali naravno da će sada biti otklonjeno.
Za bolje razumevanje mog stava da kažem da mi je N1 odvratan kao RTS, a malo manje od Pinka, a Hapyy je van konkurencije. Sa političke strane, gledam svoja posla, nisam ni za ni protiv SNS-a.

Uopšte nije komarac. Apsolutno svaka deonica pruge, osim novosadske, koja je rađena tokom mandata ove vlasti je preplaćena, a ima velike ili ogromne mane, koje nisu sanirane.
Evo setimo se debakla deonice do Pančeva, pa dela oko Mladenovca, kraka oko Male Krsne, Gilje-Paraćin, delova barske. Ima toga još da ne nabrajam više.
Ovo kratka deonice je urađena za brzinu 200km/h protivno svim saobraćajnim i ekonomskim pokazateljima, a koštala je čitavo bogatstvo.

I na kraju, kada je otvorena, ipak smo svi nekako bili ponosni i poverovali smo da je to prekretnica u razvoju železnice u Srbiji.

Najlicemernija je rečenica koja kaže da smanjenje brzine neće produžiti putovanje za više od 5 minuta. Neće, ali zašto nam je uopšte trebala ta brzina i zašto smo se tooooliko zadužili bre!?
E sad kad su insistirali na 200km/h i kad smo platili skoro duplu cenu u odnosu na 160km/h, ima da bude 200km/h ili glasam za opoziciju. Oni bar ne kriju da mrze železnicu.
 
Sutra im kupujem kartu ponovo za deo trase, ne vredi...

Preneću je l' bilo kašnjenja al ne vredi za ovo punu cenu karte da plaćam... ✋

Ako bude kašnjenje do 5 min doplatiću kartu aplikativno u vozu, ako bude veće, pravim se lud ja kao i oni...
Kako si uopšte došao na ideju da plaćaš polovično na osnovu toga kako ti se sviđa usluga? Odeš u prodavnicu, oćeš da kupiš usisivač kažeš e čuo sam da je loš da se kvari evo vama pola, možda za sledeći kupim ceo. Stvarno te ne shvatam, plati celu kartu ili se vozi nečim drugim. Ne vidim razlog što to radiš.

Što se pruge tiče, nadam se da će sanirati brzo. Što su kasnili vozovi danas? Sigurno nije lagana vožnja, nešto je drugo
 
Vrh