Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Овај чланак о радовима у Мађарској сам успео да ископам - https://europe-cities.com/2022/09/1...section-of-the-budapest-kelebia-railway-line/
Због чега Мађари заобилазе веће градове у иградњи ове железнице? Апсолутно нема смисла.

У питању није изградња нове пруге него модернизација постојеће пруге, која већ иде том трасом. Као и код нас, траса је промењена само тамо где је потребно да би се омогућила већа брзина. Код нас је најзначајнија нова траса на Фрушкој гори, док на остатку трасе, осим пеглања кривина на пар места, јер је у питању равница, углавном нису потребне корекције трасе.
 
Овај чланак о радовима у Мађарској сам успео да ископам - https://europe-cities.com/2022/09/1...section-of-the-budapest-kelebia-railway-line/
Због чега Мађари заобилазе веће градове у иградњи ове железнице? Апсолутно нема смисла.
Мислим да траса нове пруге максимално ако не и потпуно прати трасу старе пруге. Ако неко има план трасе кроз Мађарску било би занимљиво погледати. То је релативно слабо насељен крај, на читавој траси има само 3,4 мало већа места.
 
Мислим да траса нове пруге максимално ако не и потпуно прати трасу старе пруге. Ако неко има план трасе кроз Мађарску било би занимљиво погледати. То је релативно слабо насељен крај, на читавој траси има само 3,4 мало већа места.
https://www.mavcsoport.hu/sites/def...50-es_vasutvonal_menten_2022._majus_1-tol.pdf
 
Iskreno mislim da voz Beograd - Zagreb nema smisla trenutno, prvenstvo zbog očajnog stanja pruge kroz Hrvatsku, a i iznimno loše dionice Sremska Mitrovica - Šid što dodatno usporava saobraćaj.
Od Beograda do Šida treba oko 2h i 30 min plus granica 30 minuta, pa Tovarnik dok dođe i uđe policija u hrvatskoj isto 15ak min, do Vinkovaca 20 min, čekanje u Vinkovcima 15-20 min, zatim od Vinkovaca do Zagreba po novom redu vožnje treba 4h i 29 min za brzi voz, a put traje i duže pošto obično kasni. To znači da bi od Beograd Centra do Zagreb GK put trajao minimalno 8,5 sati , moguće i 9.
Imamo nekoliko dimenzija ovog pitanja:
- Postojanje i nepostojanje bilateralnih odnosa, i standarda minimalne povezanosti. Postojanje bilo kakvog prisustva na putničkoj železničkoj mapi Evrope, kao jednog od osnovnih integralnih elemanata kontinenta. Svaka vlast do 2012. se trudila da ma kako su neke pruge bile loše imaju bar jedan par redovnih putničkih vozova od Beograda do prestonice susedne države.
- Položaj Srba u Hrvatskoj i Sloveniji.
- Omogućavanje garantovanog svakodnevnog međunarodnog prevoza koji mogu da koriste sve zdravstvene kategorije, za razliku od autobusa, i automobila.
- Mogućnost korišćenja za domaći saobraćaj.
- Indirektni uticaj na razvoj turizma.
- Komercijalni kriterijumi.

Kada se sve ovo sabere i oduzme, dolazimo do isplativosti dva para dnevnih vozova od kojih je jedan što ranije ujutru, ali ne polazi pre 6:30, a jedan uveče ali ne dolazi posle 22:30 u drugi glavni grad. Tipa 6:30 i 14:00 iz Beograda, a 6:30 i 15:00 iz Zagreba +/- Čak i van svih sezona imali bi dovoljno putnika unutar Srbije odnosno Hrvatske. Noćni preko cele godine jedan ili dva polaska vikendom, a u sezoni svakodnevno.
 
Vrlo lep i jednostavan dizajn ruskih vagona, uvek su mi upadali za oko kao vrlo elegantno rešenje.
1670613382896.png
 
Vrlo lep i jednostavan dizajn ruskih vagona, uvek su mi upadali za oko kao vrlo elegantno rešenje.

Руси (а и ја) га генерално не воле, зову га PID, пошто лого РЖД личи на то. Нешто као што је стари лого ЈЖ личио на JIR. Пре уласка у употребу ове монотоне корпорацијске колор шеме, био је велики број возова који су носили одређено име и сваки воз је имао засебну колор шему (водило се рачуна да се не мешају вагони различитих колор шема), тако да су возови били много разноврснијих изгледа. Ово сад је монотоно.
 
Cela poenta uniformisanosti jeste lakše i jeftinije održavanje. Prilikom ispadanja vagona iz sistema ne bi nastao haos mešanjem vagona, što se kod nas dešava često i voz deluje kao da je sklepotina. Kupuju se zalihe jedne farbe i uvek je dostupna za popravku. Meni se primer koji je Duleban97 okačio dopada, deluje zaista pristojno osmišljeno i interesatno. Ono što mi je još interesantnije da su i Rusi shvatili da voz ne mora a bude ofarban u boje države, samo još pojedinci kod nas da prihvate činjenicu da voz nije tu da predstavlja državu niti da nas podseća kako nam izgleda zastava.

757z468_lokomotiva-2.jpg
 
То је зато што код руса постоји делегирање обавеза а директнри РЖД су схватили да се дизајном баве дизајнери. Код нас се баве Вучићеви полтрони, па дају свом клинцу да им мало "нацрта на компјутеру"
 
Kome je dosadno, može da pogleda sajt po imenu "Mapper" (http://mapper.zeljeznice.net/?fbcli...X6nOORpKR1KbN3DXogm_qKJFyjv55Q#6.49/44.076/18)
Na ovom sajtu možete pratiti kretanje vozova u Srbiji i u regionu, informacije i položaji su obično tačni.
Inače, danas je bilo kašnjenja na Barskoj, Niškoj i na nekim lokalnim prugama u Vojvodini kao i u Kraljevačkom čvoru..







Prosto je ponižavajuće koliko severni ravničarski deo Hrvatske danas ima gušći železnički saobraćaj od cele Srbije, iako sever Srbije ima gušću železničku mrežu, čak i posle nepromišljenog ukidanja mnogih pruga u Vojvodini od 1950. naovamo.
 
Poslednja izmena:
Колико је криминалан нови ред вожње, ја немам речи. На многим локалним пругама су смањили број полазака, а на БГ-НС, у време када је највећи шпиц и треба да убаце додатне поласке, они имају проређене поласке. Да не причам о редукцији саобраћај викендом.

Притом, потпуно неефикасно коришћење возних средстава. Даћу пример Руме. 2007. године је један шинобус имао 9 повратних вожњи Рума - Шабац. Време путовања Рума - Шабац је око 40 минута. Данас један 711 има 3 повратне вожње Рума - Шабац, док други 711 има дневни обрт Рума - Зворник - Београд - Зворник - Рума.

Дакле, имамо ситуацију да од два 711 у Руми који су потребни за обезбеђивање реда вожње један дневно вози (40 минута х 6) 4 сата, а 20 сати стоји, а други стоји у Београду 4 сата беспослен, што је још и добро у односу на онај први. Они не само што катастрофално одржавају те 711, него их и не користе. Најскупљи је онај воз који је плаћен, а не користи се.
 
Колико је криминалан нови ред вожње, ја немам речи. На многим локалним пругама су смањили број полазака, а на БГ-НС, у време када је највећи шпиц и треба да убаце додатне поласке, они имају проређене поласке. Да не причам о редукцији саобраћај викендом.

Притом, потпуно неефикасно коришћење возних средстава. Даћу пример Руме. 2007. године је један шинобус имао 9 повратних вожњи Рума - Шабац. Време путовања Рума - Шабац је око 40 минута. Данас један 711 има 3 повратне вожње Рума - Шабац, док други 711 има дневни обрт Рума - Зворник - Београд - Зворник - Рума.

Дакле, имамо ситуацију да од два 711 у Руми који су потребни за обезбеђивање реда вожње један дневно вози (40 минута х 6) 4 сата, а 20 сати стоји, а други стоји у Београду 4 сата беспослен, што је још и добро у односу на онај први. Они не само што катастрофално одржавају те 711, него их и не користе. Најскупљи је онај воз који је плаћен, а не користи се.
To sam i ja primetio, neiskorišćenost garnitura na tom potezu je neverovatna.
Evo mog predloga da se uvrsti u sledeći red vožnje.
1) Ukidanje linije do Beograda, umesto toga, produžiti sve polaske iz Rume do Novog Sada. Razlog: Voz je mnogo više konkurentniji vremenski ka Novom Sadu nego ka Beogradu.
Novi Sad-Ruma: 51 minut
Novi Sad-Šabac: 104 minuta
Novi Sad-Loznica: 187 minuta
Novi Sad-Zvornik: 221 minuta
*U vreme vožnje je uračunato 15 minuta obrta u Rumi i Šapcu
2) Potpuno redizanirati red vožnje kako bi se povećala iskorišćenost garnitura i uvođenje takta
3) Možda i najključnija tačka ovde je omogućavanje presedanja u Rumi na vozove Beograd-Šid
Evo primer:
xx:05 dolaze vozovi iz Šapca i Novog Sada (15 minuta obrta)
xx:10 dolaze vozovi iz Beograda i Šida
xx:12 odlaze vozovi za Beograd i Šid
xx:20 odlaze vozovi za Šabac i Novi Sad
*za ovakvu organizaciju je potrebno 4 koloseka na 2 perona, kao što je priloženo u slici
slika.png


Time bi se dobio efekat direktnih polazaka Šid-Novi Sad i Šabac-Beograd, i čak Šid-Šabac bez korišćenja ograničenih resursa. Garniture bi bile popunjenije zbog toga na oba pravca.

**skica je nacrtana u par minuta i nije uzela za obzir teretni saobraćaj (koji bi morao da bude sa desne strane gde i sad postoji) kao i realno stanje skretnica.
 
Колико је криминалан нови ред вожње, ја немам речи. На многим локалним пругама су смањили број полазака, а на БГ-НС, у време када је највећи шпиц и треба да убаце додатне поласке, они имају проређене поласке. Да не причам о редукцији саобраћај викендом.

Притом, потпуно неефикасно коришћење возних средстава. Даћу пример Руме. 2007. године је један шинобус имао 9 повратних вожњи Рума - Шабац. Време путовања Рума - Шабац је око 40 минута. Данас један 711 има 3 повратне вожње Рума - Шабац, док други 711 има дневни обрт Рума - Зворник - Београд - Зворник - Рума.

Дакле, имамо ситуацију да од два 711 у Руми који су потребни за обезбеђивање реcно одржавају те 711, него их и не користе. Најскупљи је онај воз који је плаћен, а не користи се.
Jel to sto je bilo vise sinovoda ili kombinacija vise cinjenica. Od 17.000 do danasnjih 6.000 zaposlenih nije pokazatelj da se moze odrziti nivo usluga.
 
Samo da kažem, u aplikaciju su ubačeni polasci Beograd Centar-Šid. Dakle ima 5 polazaka u oba smera od novog reda vožnje. Rekoh da je greška. Meni smeta jedino što je ukinut polazak jutarnji iz Šida za Beograd koji je stizao u 8 u Beograd.
I naravno u aplikaciji pise "Sid" umesto "Šid" 😬
 
Moram da pohvalim "ažuran" rad za sekciju "Informacije uživo", sada su informacije redovnije i ažurnije..
Medjutim, stranice Srbija Voza na Instagramu i Fejsbuku su skroz neaktivne, zna li se razlog toga?
 
Moram da pohvalim "ažuran" rad za sekciju "Informacije uživo", sada su informacije redovnije i ažurnije..
Medjutim, stranice Srbija Voza na Instagramu i Fejsbuku su skroz neaktivne, zna li se razlog toga?
Mislim da su unajmili neku firmu da im radi ceo marketing i održava instagram i jutjub. To je bilo oko otvaranja, nakon toga je trajalo par meseci i onda je utihnulo sve. Verovatno istekao ugovor
 
Sledeće godine će se nabavljati 8 lokomotiva za 200 i 20 novih spavaćih kola (rekao je sleeper cars, mada nisam sugran mzd su i obični vagoni). Rekao je da će saobraćati na barskoj pruzi kako bi podigli uslugu (nzm da li će još negde)
50% ljudi kupuje kartu online
70 posto vozova u nacionalnom saobraćaju je mlađe od 10 godina
Sledeće godine dolazi 18 štadlera
Cilj je da informacije dođu do korisnika u roku od 15 minuta, nabavljaju se nove uniforme i rade na korisničkom servisu
2 mil putnika skoro na BG-NS
Radi se dosta na unutrašnjoj reorganizaciji preduzeća kako bi ono bilo efikasnije.
Izvor:
Шта ти је статистика, испада да нам је железница лудило добра😂
 
Да ли би спојено предузеће Србија воза и Србија карга имало бољу ситуацију са машиновођама и локомотивама?
 
Да ли би спојено предузеће Србија воза и Србија карга имало бољу ситуацију са машиновођама и локомотивама?
Ne. U kargu je stanje još gore. Barem što se tiče osoblja. Mada je kargo u zadnje dve nedelje spao na brojku od 17-20 ispravnih elektro lokomotiva u toku dana.
Kuriozitet je da je od 16 vektrona u saobraćaju samo 6 ili sedam.
 
Kome je dosadno, može da pogleda sajt po imenu "Mapper" (http://mapper.zeljeznice.net/?fbcli...X6nOORpKR1KbN3DXogm_qKJFyjv55Q#6.49/44.076/18)
Na ovom sajtu možete pratiti kretanje vozova u Srbiji i u regionu, informacije i položaji su obično tačni.
Inače, danas je bilo kašnjenja na Barskoj, Niškoj i na nekim lokalnim prugama u Vojvodini kao i u Kraljevačkom čvoru..








да ли је реално да у овом тренутку нема ни једног јединог воза на српским пругама?


Hvataj.JPG


Ovakav red vožnje je na većini pravaca direktno uslovljen nedostatkom voznog i vozopratnog osoblja. I to je nepobitna činjenica.

па шта су онда онолики запослени? партијски ухљеби?

Ne. U kargu je stanje još gore. Barem što se tiče osoblja. Mada je kargo u zadnje dve nedelje spao na brojku od 17-20 ispravnih elektro lokomotiva u toku dana.
Kuriozitet je da je od 16 vektrona u saobraćaju samo 6 ili sedam.

молим? само толико? па шта је са осталим?
 
Ovakav red vožnje je na većini pravaca direktno uslovljen nedostatkom voznog i vozopratnog osoblja. I to je nepobitna činjenica.

To ја константно причам, док овде неки фантазирају тжвеима и глупостима.

Kuriozitet je da je od 16 vektrona u saobraćaju samo 6 ili sedam.

И онда после не ваља руски ДМВ. А шта ћемо с' овим? Или не ваља ни немачка локомотива? :unsure:
 
да ли је реално да у овом тренутку нема ни једног јединог воза на српским пругама?

Oвај сајт скида податке са сајта реда вожње Србије воза. Вероватно нису ажурирали податке новог реда вожње.
 
Vrh