Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Saobraćaj kroz BG čvor je normalizovan danas u 14.20, dok je saobraćaj na barskoj pruzi normalizovan u 18.15
 
Za oni koji ne znaju šta je plackart, ako su gledali onaj film Snowpiercer, e pa ona zadnja klasa tamo sa poređanim krevetima po celom vagonu, tako nekako to izgleda 😊
Плацкарт / кушет /капсула, овако нешто
https://www.tutu.ru/geo/journal/transport/article/plackart-jolochka/

плацкарт-.JPG
плацкарт--.JPG
 
To izgleda dosta moderno u Rusiji je to više izgledalo ovako... Pogotovo jer je moj voz išao kao Groznom dole... Recimo, muslimani se mole na tom prolazu... Stopala vire levo, desno, gde god se okreneš, leto, nema klime...

1669237204489.png
 
To izgleda dosta moderno u Rusiji je to više izgledalo ovako... Pogotovo jer je moj voz išao kao Groznom dole... Recimo, muslimani se mole na tom prolazu... Stopala vire levo, desno, gde god se okreneš, leto, nema klime...

А ево и наjновијег руског плацкарта, са разним новим решењима, отворима, завесицаам, скривеним местима, сточићима, ормарићима, утичнисама итд. Наравно, и клима је ту.

 
Skrivena mesta 😊 vidim ima i tuš... odličan je.. voleo bih da ga isprobam, ali plašim se da neće biti uskoro...
 
Риле, хоће ли бити за РВР неке гараже где могу да их перу? Или је то само за нове Казанова ЕМВ?
 
Kakvo je brojčano stanje sa RVR? Koliko je aktivno, koliko čeka remont ? Ne računajući one na groblji što su donori
 
novembar je, 24. ima li negde nagovestaja novog reda voožnje a da nisu oni grafikoni, koje mi, obični smrtnici, ne razumemo?
 
Риле, хоће ли бити за РВР неке гараже где могу да их перу? Или је то само за нове Казанова ЕМВ?
Evo u ovoj hali (poslednja prema Zemun Polju) biće postavljene one velike rotirajuće četke za spoljno pranje.
Tu će se prati sva vozna sredstva elegantnim provlačenjem kroz četke.

hala za spoljno pranje.jpgIMG_20220930_125753.jpg
 
@Rile, шта се дешава са радовима у ТПС Земун? Требало је да буду готови до краја ове године. Да ли ће бити тако или?
 
Kakvo je brojčano stanje sa RVR? Koliko je aktivno, koliko čeka remont ? Ne računajući one na groblji što su donori
Groblje više ne postoji, svi krševi su isečeni osim jedne garniture. Na remont ne čeka ni jedna, osim one kojoj su motorna kola izgorela u Ovči,
i da kažem da su dve na remontu. Najveći problem su rezervni delovi za koje se nema para pa se dešava da pojedine stoje u mestu i po nekoliko
meseci jer ne može da se kupi kompresor ili glavni prekidač i sl.
Aktivnih je 17 komada od kojih je 13 svakodnevno u saobraćaju računajući i vruću rezervu u Centru.
 
@Rile, шта се дешава са радовима у ТПС Земун? Требало је да буду готови до краја ове године. Да ли ће бити тако или?
Danas se u upotrebu pušta desna strana TPS-a a zatvara leva koja se do sada koristila. Za nju će trebati još oko 40 dana, kažu gospoda iz Colasa.
Time će koloseci i kontaktna mreža biti kompletno završeni. Problem predstavlja Energoprojekt koji kilavi sa izgradnjom hala i objekata za
održavanje vozila. Oni iz Pupina dobro rade, motori u skretnice su ugrađeni, kablovi dovedeni do centralnog mesta, ostaje elektronika da se uveže.
Sve u svemu radi se ali sporo.
Na slici prvi vagoni i manevarka na novim kolosecima.
IMG_20221121_161840.jpg
 
А где ће РВР да буду паркирани?

Ти компресори и прекидачи се увозе однекуд или их има и код нас на стању? Компресор за ваздух?

Има ли шта за Кијево? Хоће ли се тамо градити ТПС као што је некад било планирано?
 
Да тим пре што је цена компресора
https://www.1gc.ru/kompressory/ek-7v који сеставља на ЕМВ типа ЭР9 https://ru.wikipedia.org/wiki/ЭР9 који је конструктивно рођен са нашим РВР, кошта, 180.000,00 рубаља што је 335.000,00 динара по данашњем курсу.

Додуше, то је цена у Русији, док дође до нас, вероватно још х5 али опет то није нека цифра да се не да купити, или још горе, имати ан стању.
 
Jasno je da su delovi za vozove "skupi" ali takođe je jasno da je SV odavno neprofitabilan. Pa sistem hidropodizača ventila za moj Grande Punto je preko 100 000 dinara, tako da 300 000 za komprezor za voz zapravo zvuči smešno.
 
Da li neko ima saznanja kakvo je trenutno stanje sa DMV 711 koji su nabavljeni iz Rusije (12 kom. 2012-2013 i dodatnih 27 kom. 2016. god).
Pojedine su već duće od 10 godina u saobraćaju. Koliko ih je u saobraćaju, a koliko ih je do sada otpisano? Planira li se njihov remont? Možda modernizacija sa rešavanjem uočenih nedostataka? Gde bi se radovi mogli izvoditi? Da li u Smederevu ili Zrenjaninu postoje kapaciteti za njihov remont?
 
Ovde u Britaniji uz ekstremno visoke cene karata, prepune vozove, visoki nivo naplate zbog barijera na stanicama, ovdašnji privatni prevoznici skapavaju jer ih je pogodio kovid ranije pa se pričalo o nacionalizaciji železnica opet, a sada kada se vratilo u normalu ne mogu da isprate inflaciju pa su štrajkovi zaposlenih svakodnevni. Mislim da je glavni problem tih kapitalističkih modela jeste ta sebična potreba da sami skinu sve od obaveza sa države, da bi posle pojedinci sebi namestili poslove u takvim firmama, a da bi iko bio privatni inestitor mora da sebi osigura veliki profit. Državne železnice sve što treba da budu jeste barem na pozitivnoj nuli, jer je reč o nacionalnom interesu. Šta reći ako možete iz Londona otići za većinu evropskih gradova za manje od 20 funti niskotarifnim avio kompanijama, a da dodjete do aerodroma vozom treba da potrošite duplo više para. Idiotizam koji treba izučavati u školama kako ne treba raditi.
 
Ja znam dva primera. Ali to su ekstremi.

Чешки Региоџет нема субвенције ни на један међународни воз, као ни на унутрашње даљинске возове. Једино им је линија Брно - Бохумин субвенционисана, али су њу добили на конкурсу где су понудили боље услове од Чешких државних железница. Примера ради, за сезонски воз Праг - Ријека/Сплит су летос продали око 100 хиљада карата, у просеку око 500 карата по возу. Такође, што се даљинских возова Чешких државних железница тиче (експресни и интерсити возови), само је линија Праг - Бохумин субвенционисана. Све остале нису. Локалне линије у Чешкој су субвенционисане, али често по систему јавне набавке, коју сам већ описао. Може се јавити било који лиценцирани оператер на конкурс да обавља саобраћај у периоду од икс година.

Слично је и у Русији на даљинским линијама. Код њих се од пре неких десетак година субвенционише само 3. класа (недавно помињани плацкарт), а за 2. и 1. класу се карте продају искључиво по тржишним правилима, без субвенција.

Ето два примера. Ти си вероватно мислио на неке друге.
 
Lokalni saobraćaj se u većini slučajeva subvencioniše, nema tu ničeg lošeg (kao što mnogi to žele da ocrne kako kod nas tako i u svetu) jer se u tome javljaju veliki benefiti...
Tu nastaje jedan čitav lanac, na primer:
Čovek će se voziti voziti efikasnim subvencionisanim javnim prevozom, rezultat toga bi bila manja gužva u gradu/manje zagadjenje, manjim zagadjenjem biće manje bolesnih ljudi i samim tim i manje opterećenje zdravstenog osiguranja i sistema, takodje zbog manje gužve/buke biće i manje ljudi pod stresom i psihičkih problema....
Za medjunarodne vozove ide pak neka druga pesma, medjutim države bi trebalo i njih da subvencionišu, jer predstavljaju alternativu letenju u Evropi...
Sve u svemu železnica je bitna karika u transportu ljudi, a tek će biti bitnija u budućnosti i u svakom slučaju treba ulagati što više u istu....
Inače dobar klip u kojem je prikazano koliko je mnogo bitnije širti šinske sisteme u odnosu na drumski saobraćaj:
 
Vrh