Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Мислио сам на осовине које намју бандаж Точкови се обрађују те им се смањује пречник једног моемнта он више не може да се корсити. Шта раде онда? Мењају точкове на освинама или цео комплет? Мислим на оне који не користе бандаже. вагонски на пример
Postoje monoblok točkovi, koji se celi menjaju kada se istroše, a postoje i točkovi sa promenom bandaža samo. Kod tramvaja novijih metro vozova i novijih elektromotornih vozova se ugradjuju metal-gumeni elementi u to;kove sa ciljem smanjenja buke i vibracija.
 
Tuga čemer i jad od Srpskih železnica. Informisanje putnika velika nula. Večeras čekam voz iz Lazarevca ka Ovči u stanici Rakovica u 18:09, sa razglasa objavljuju u vreme kada treba voz da dodje da kasni u polasku sat vremena. Ajde dešava se , nije problem za pola sata dolazi iz Resnika isto za Ovču. On dolazi sa par minuta zakašnjenja na 6.kolosek gde posle 10 minuta stajanja u stanici neko se setio da kaže da će voz stajati još 20 minuta pukla negde mreža. A u medjuvremenu sa razglasa se čuje voz iz Lazarevca za Ovču dolazi na 3.kolosek, pa par njih krenulo da pretrčava prugu, da bi po pristizanju tog voza rekli sa razglasa da taj voz tu završava putovanje.
Totalno rasulo, koje je pametnije ukinuti nego ovako mučiti ljude.
 
Tuga čemer i jad od Srpskih železnica. Informisanje putnika velika nula. Večeras čekam voz iz Lazarevca ka Ovči u stanici Rakovica u 18:09, sa razglasa objavljuju u vreme kada treba voz da dodje da kasni u polasku sat vremena. Ajde dešava se , nije problem za pola sata dolazi iz Resnika isto za Ovču. On dolazi sa par minuta zakašnjenja na 6.kolosek gde posle 10 minuta stajanja u stanici neko se setio da kaže da će voz stajati još 20 minuta pukla negde mreža. A u medjuvremenu sa razglasa se čuje voz iz Lazarevca za Ovču dolazi na 3.kolosek, pa par njih krenulo da pretrčava prugu, da bi po pristizanju tog voza rekli sa razglasa da taj voz tu završava putovanje.
Totalno rasulo, koje je pametnije ukinuti nego ovako mučiti ljude.
Ne shvatam poentu da kad se desi nešto, bukvalno jednom se desi od N dana koliko dobro funcioniše, ljudi traže da se to nešto ukine. Znači kad voz kasni u švajcarskoj treba da ukidamo odmah tu liniju? Dešavaju se kašnjenja, danas je stvarno vanredni događaj jer je bilo kidanje kontaknte mreže u stanici Pančevački most. Verujem da dispečeri rade sve u svojoj moći da omoguće iole kakav protok vozova na jednom koloseku kroz vračarski tunel. Da li je informisanost loša, izuzetno, i to treba menjati. Očigledno im je organizacija i redosled loš i informacije ne stižu na vreme do korisnika. A druga priča je da online nema ovo nigde da se proveri. E to treba da se menja iz korena, a ne ukidati odmah sve linije bg voza, barsku prugu itd.
 
Porediti Švajcarske i Srpske železnice je malo nelogično...
Ovog leta sam tokom moje "Mini Ture" po Evropi bio tamo oko 2 nedelje, i ukupno je tri vozova kasnilo..
Jednom na privatnoj "Rhätische bahn", jedan IC u Belinzoni, i EC u Bregenz-u (okej, to je već Austrija, ali voz je kasnio u St. Gallen-u takodje), sva tri voza su kasnila po 10 minuta...
Voz sam koristio svaki dan i sva presedanja su radila super, sa razmakom od po 5 minuta manje više uvek...
U Švajcarskoj je gotovo na svim linijama prisutan taktni red vožnje, od po makar 1 voz u sat vremena...
S-Bahn u Cirihu je takodje bio izuzetno tačan iako je to jedan od najsloženijih železničkih sistema u Evropi i s obzirom na veličinu čvora u Cirihu...
U kontrastu imamo Srbija Voz, koji nema nijednu taktnu liniju (NS-BG je neki hibrid toga) vrlo često na mnogim relacijama sa po 2-3 polaska dnevno, tu imamo i BG:VOZ koji ima neki takt na sat vremena i ne na svim relacijama...
Kada stavimo na tapetu sve to, malo je poražavajuće da na sistemu koji nije toliko preopterečen se javlaju kašnjenja i otkazivanja, ne očekujem od SV-a kvalitet SBB-a, ali ipak su neke stvari nedopustivem, naravno kada na sve to dodamo "sjajnu" infrastrukturu dobijemo poražavajući rezultat..:violina:
 
Porediti Švajcarske i Srpske železnice je malo nelogično...
Ovog leta sam tokom moje "Mini Ture" po Evropi bio tamo oko 2 nedelje, i ukupno je tri vozova kasnilo..
Jednom na privatnoj "Rhätische bahn", jedan IC u Belinzoni, i EC u Bregenz-u (okej, to je već Austrija, ali voz je kasnio u St. Gallen-u takodje), sva tri voza su kasnila po 10 minuta...
Voz sam koristio svaki dan i sva presedanja su radila super, sa razmakom od po 5 minuta manje više uvek...
U Švajcarskoj je gotovo na svim linijama prisutan taktni red vožnje, od po makar 1 voz u sat vremena...
S-Bahn u Cirihu je takodje bio izuzetno tačan iako je to jedan od najsloženijih železničkih sistema u Evropi i s obzirom na veličinu čvora u Cirihu...
U kontrastu imamo Srbija Voz, koji nema nijednu taktnu liniju (NS-BG je neki hibrid toga) vrlo često na mnogim relacijama sa po 2-3 polaska dnevno, tu imamo i BG:VOZ koji ima neki takt na sat vremena i ne na svim relacijama...
Kada stavimo na tapetu sve to, malo je poražavajuće da na sistemu koji nije toliko preopterečen se javlaju kašnjenja i otkazivanja, ne očekujem od SV-a kvalitet SBB-a, ali ipak su neke stvari nedopustivem, naravno kada na sve to dodamo "sjajnu" infrastrukturu dobijemo poražavajući rezultat..:violina:
Ni u jednoj rečenici nisam poredio naše i švajcarske železnice, koje su dosta ispred naših, ali se i kod njih dešavaju ispadi. Sećam se kadxsam bio 2018te oko božića u Cirihu, svi vozovi iz Ciriha su bili otkazani, haos je bio. Ja sam samo rekao da nije fer pričati kako ave treba ukinuti zbog pojedinačnog incidenta, da je tako svaki dan pa ajde. Ja svaki dan koristim Bgvoz po 2 puta. Tako od puštanja (bez leta), par puta se desi da zakasni par minuta, jednom se nije pojavio, jednom je ostao u defektu u toku vožnje. Ali to je jos uvek 0.1 posto slučajeva
 
Nisam te direktno "optužio" za takvo poredjenje, ali realnije bi bilo da si iskoristio Češku za primer, nego SBB koji je daleko ispred u odnosu na nas, kao što si i sam napisao...
Ispadi su baš retki u Švici, barem se meni nije dešavalo, sve je uvek funkcionisalo..
Inače čitam Švajcarske vesti i većina problema koja se tamo dešava u poslednje vreme su u IT sektoru gde padaju aplikacije/platforme za kupovinu karata..
Za pouzdanost su obično Nemci problematični, i bolje bih ocenio Srbija Voz u tačnosti od DB-a (ali samo u tome)...
Već kada smo se dohvatili teme oko vozova u Ciriškom čvoru, na youtube-u se nalazi jedan odličan klip o toj tematici..
Zauvek ću se diviti S-Bahn sistemu u Cirihu, pogotovo za vreme "Rush Hour-a" gde hiljadu ljudi izadje i isto toliko udje u kompoziciju i ništa ne sme da kasni!
Klip:
 
Nisam te direktno "optužio" za takvo poredjenje, ali realnije bi bilo da si iskoristio Češku za primer, nego SBB koji je daleko ispred u odnosu na nas, kao što si i sam napisao...
Ispadi su baš retki u Švici, barem se meni nije dešavalo, sve je uvek funkcionisalo..
Inače čitam Švajcarske vesti i većina problema koja se tamo dešava u poslednje vreme su u IT sektoru gde padaju aplikacije/platforme za kupovinu karata..
Za pouzdanost su obično Nemci problematični, i bolje bih ocenio Srbija Voz u tačnosti od DB-a (ali samo u tome)...
Već kada smo se dohvatili teme oko vozova u Ciriškom čvoru, na youtube-u se nalazi jedan odličan klip o toj tematici..
Zauvek ću se diviti S-Bahn sistemu u Cirihu, pogotovo za vreme "Rush Hour-a" gde hiljadu ljudi izadje i isto toliko udje u kompoziciju i ništa ne sme da kasni!
Klip:
Cirih je svakako sjajan primer grada sa prigradskom železnicom. Mi imamo ogroman potencijal baš zbog lokacije stancia Nbg, K. park, Vuk itd. Treba provući jako frekventan saobraćaj kroz ove stanice iz gradova koji su u 100km. Tu leži najveći potencijal putničkog železničkog saobraćaja u Srbiji
 
Ja sam samo rekao da nije fer pričati kako ave treba ukinuti zbog pojedinačnog incidenta

Jasno je da je momak to rekao jer je bio revoltiran učestalim kašnjenjima i da se glavninom svog posta osvrće upravo na loše informisanje i najave, čemu sam i ja svedočio par puta... ali si se ti uhvatio za kraj njegovog posta gde u afektu ili revoltu izgovara da sve treba ukinuti... i potpuno obrnuo smisao onoga o čemu govori... 🙄
 
Jasno je da je momak to rekao jer je bio revoltiran učestalim kašnjenjima i da se glavninom svog posta osvrće upravo na loše informisanje i najave, čemu sam i ja svedočio par puta... ali si se ti uhvatio za kraj njegovog posta gde u afektu ili revoltu izgovara da sve treba ukinuti... i potpuno obrnuo smisao onoga o čemu govori... 🙄
Nije samo njegov post, primetio sam to od više ljudi. Bilo je za barsku prugu da treba ukinuti sve polaske itd. Nisam nikoga ni napadao ni ništa.
 
Ok.. samo sam hteo da kažem da se vidi da je momak revoltiran i da sigurno hladne glave nije za potpuno ukidanje BG voza nego za unapređenje date linije...
 
Samo ću vam reći da se večerašnje putovanje završilo u Prokopu sa vozom iz Prijepolja po savetu konduktera iz Bg voza, jer nisu znali koliko ćemo još vozova morati da propustimo.
Na kraju je ispalo da sam sat i po vremena putovao Rakovica - Prokop.
 
У пријепољском возу или све заједно кад се узме?
 
U 18:05 bio na ŽS Rakovica a oko 19:30 stigao na Prokop. A i sam Prijepoljski voz je 4 puta stao od Rakovice do Prokopa
 
Што се пунктуалности / кашњења возова тиче убедљиво најмање кашњења сам доживео на железницама бивше СССР, а путовао сам тамо више возом него у западној Европи. Буквално једини пут када се десило да је воз на коначну станицу дошао са кашњењем, је било на возу Симферопољ - Лавов када се запалила локомотива. У свим осталим случајевима у 95% случајева је воз на свим станицама био тачан у минут, а у 5% случајева кашњења на међустаницама, воз је на крају надокнадио кашњењ и у коначну станицу стигао на време. Код њих је железница појам тачности. Када сам некима од многих економских миграната из Русије у Београду који су хтели возом до Црне Горе да иду летос објашњавао да у 95% случајева воз за Бар касни, а често је то и вишечасовно кашењење, њима је то било непојмљиво. Као да сам им рекао да вода из чесме тече одоздо на горе.
 
Потписујем. И то важи како за нешто што јео био Беовоз (приградска железница) тако и за брзи Сапсан али и за возове који путују с краја на крај земље.
Да не причам о моакосвским дијаметрима типа БГ:Воз (граска железница која има такт у шпицу на 5минута.

Уажсно ми је жао што је пројекат београдских Дијаметараотшао на лед на неодређено време.
 
@WLABmz

Jesi se vozio u plackartu? Kako ti se čini to i ti ćeš možda znati zašto to nikad nije zaživelo ovde, mi nikad nismo imali ni jedan takav vagon, dok su oni redovni svuda po bivšoj SSSR...

Tačno je da su vozovi uvek i svuda bili tačni. Mada ne uvek i brzi. Ja sam se vozio 25 sati od Moskve do Rostova... A cene vozova u Ukrajini nikad neću zaboraviti kad se voziš za par evra od Čopa do Lavova pa još 5 evra do Kijeva... još ti daju i besplatan čaj uz kartu 😄 A pređeš stotine i stotine kilometara...
 
Плацкарту имаш и у Јапану Једино су боље искористили простор. Руси сада праве нове вагоне боље, по угледу на Јапанске.
 
Meni je ta 3ća klasa bila bolja od prve... Jer je za mene to bilo nešto nesvakidašnje, avantura... Mene je tu najviše iznenadilo što razni društveni slojevi idu plackartom, ne samo najsiromašniji... Recimo gospođa koja je onako pred penzijom, lepo obučena u neki dvodelni kostim i uz malo problema ali se ipak popela na svoj gornji krevet pošto se prethodno svukla za spavanje...

Ja mislim da je tu dosta komunizam doprineo tom kolektivnom mentalitetu gde nema šta mnogo da se skrivaš od društva u celini... Barem je na površini tako... Na toj ravni me je plackart najviše impresionirao... Svi ti ljudi, svi ti slojevi, na kraju završe u gaćama pred spavanje, jedni pored drugih...

Ipak kad si u kupeu, manje je ljudi, 2, 4, 6 kreveta, a često je i grupa ljudi koja se zna ili porodica... Plackart je bez zidova prema bilo kome... Tako da me je na toj ravni najviše impresioniralo...

Za oni koji ne znaju šta je plackart, ako su gledali onaj film Snowpiercer, e pa ona zadnja klasa tamo sa poređanim krevetima po celom vagonu, tako nekako to izgleda 😊
 
Ја се у Украјини исто плацкартом. То може тамо да се изведе јер су вагони шири. Возови у Украјини скоро никад не касне. Више волим плацкарт него купе.
 
@WLABmz

Jesi se vozio u plackartu? Kako ti se čini to i ti ćeš možda znati zašto to nikad nije zaživelo ovde, mi nikad nismo imali ni jedan takav vagon, dok su oni redovni svuda po bivšoj SSSR...

Tačno je da su vozovi uvek i svuda bili tačni. Mada ne uvek i brzi. Ja sam se vozio 25 sati od Moskve do Rostova... A cene vozova u Ukrajini nikad neću zaboraviti kad se voziš za par evra od Čopa do Lavova pa još 5 evra do Kijeva... još ti daju i besplatan čaj uz kartu 😄 A pređeš stotine i stotine kilometara...

Јесам наравно, али на дужим путовањима од више од једне ноћи проведених у возу преферирам купе. Није заживело ни овде ни у целој западној Европи. Као што рече @kopmania, вагони су ужи у западној Европи него у Русији, Кини, Јапану итд. То није толико до ширине колосека него до слободног профила. Рецимо, на Сахалину је до пре пар година био уски јапански колосек, који је ужи од западноевропског, а на њему су ишли вагони широког руског профила. Пре пар година су пребацили пруге тамо на широки руски.

Возио сам се ја од Москве до Иркутска (4 дана), Ташкента до Волгограда (3 дана) и још неколико вишедневних линија. Тамо постоји врло јасна и прецизна хијерархија возова. То што кажеш да нису увек брзи је зато што већина возова не мора да иде максималном брзином да би поштовао ред вожње. Само мали део возова мора да иде максималном брзином да би испоштовала ред вожње и они су бржи и цена карте је скупља. Због такве хијерархије су им и возови тачни. Потрошња енергије, је такође битна. Ако воз има развучена возна времена, убрзања су врло спора, јер нема потребе за оштрим убрзањима (можда си то приметио, у поређењу са западном Европом). Такође, теретни возови углавном иду такође по врло прецизном и тачном реду вожње, што је за наше железнице мисаона именица. Цене карата за возове у Белорусији, Украјини, Казахстану, Узбекистану су изузетно јефтине, а услуга доста добра. Међутим, оно што је деградирало саобраћај између бивших совјетских република је тзв. межгос тарифа, која је по договору после распада СССР била изражена у швајцарским франкама (као тада најстабилнијој валути). Након година, та тарифа је индексирана коефицијентима сваком железницом понаособ и није дотирана од стране државе као унутрашња тарифа и на неким релацијама је постала небулозно скупа, чак и до 10 пута већа него национална. Сећам се неколико путовања преко украјинско-руске границе где сам куповао карту по унутрашњој украјинској тарифи за воз до последње станице у тој земљи, па затим од пограничне украјинске станице до одредишта у Русији. Углавном је тај део по межгос тарифи био у километрима вишеструко краћи, а цена карте вишеструко скупља од унутрашње украјинске тарифе. На жалост, сад су та путовања немогућа због познатих догађаја. Последње је баш било 2019. од Волгограда до Кијева (возом Баку - Кијев) преко граничног прелаза Купјанск - Валујки који је сад поприште борби.
 
@WLABmz Hvala na iscrpnom odgovoru... neke stvari nisam znao, ali ovaj deo sam primetio da je uvek bolje kupiti kartu do pograničnog grada, razdeliti putovanja i time sniziti cene... Ja sam do Zahonja, pogranični grad u Mađarskoj sa Ukrajinom išao mađarskim železnicama, a onda samo do Čopa karta da pređem granicu, pa dalje ukrajinska tarifa... A po Rusiji sam bio po evropskom delu dosta, u Rusiju sam železnicom ušao iz Finske, karta je bila 40 eura iz Helsinksija do St Peterburga... Voleo bih nekada i Aziju da obiđem i to baš vozovima...

Za Ukrajinu mi je najdraže što sam obišao Černobilsku elektranu 2014. i čak prespavao u zoni, bila je dvodnevna tura... To mi je najjače putovanje ikada i sumnjam da ću ga nadmašiti...
 
Vrh