Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Novosti, 21.11.2022.

AUSTRIJSKI KARGO OD SLEDEĆE GODINE NA SRPSKOJ PRUZI: Novo poslovanje srpske železnice sa prevoznikom tereta

AUSTRIJSKI železnički prevoznik tereta planira da od naredne godine posluje u Srbiji.

Naime, Rail Cargo (RCG), ćerka firma Austrijske železnice (OeBB) početkom drugog kvartala 2023. namerava da krene s prevozom tereta preko sopstvene firme u Srbiji, najavio je danas Klemens Ferst iz Uprave RCG.

Srbija će time biti 13-ta zemlja u kojoj će OeBB RCG obavljati prevoz tereta sopstvenim lokomotivama i osobljem.

Ferst je rekao da će OeBB RCG time biti u mogućnosti da klijentima ponudi drugu rutu u pravcu Turske i Grčke, ačime će biti otpornija na krize.

Od 1. januara OeBB RCG otvara svoje predstavništvo i u Šangaju i počinje s radom, a cilj je da se izgradi železnički koridor "novog Puta svile".

Ferst je na konferenciji za štampu najavio i da će OeBB RCG povećati cene svojih usluga u Austriji u proseku za 20 odsto, dok će za klijente u inostranstvu povećanje biti manje.

Direktor OeBB Andreas Mate kazao je da je železnički teretni saobraćaj suočen sa višestrukom krizom, da se suočava, pored inflacije, pandemije, sa klimatskom krizom i problemima sa isporukama, a tu su i mnogobrojna gradilišta na železničkoj mreži i konkurencija drumskog saobraćaja.
 
Сад аје ваљда јасно чему је служило цепање ЖС на мале фирме. Мене занима кад ћемо видети обрнути процес, да се српска железничка карго компанија почне да вози по европи?
 
Сад аје ваљда јасно чему је служило цепање ЖС на мале фирме. Мене занима кад ћемо видети обрнути процес, да се српска железничка карго компанија почне да вози по европи?
Nikada, a možda ni tada..
 
У последње време знају да онемогуће куповину карата за РЕ воз преко апликације, сајта и картомата 15-30 минута пре поласка воза уколико је велика гужва (једноставено тај воз се не појави на списку возова). Оно што је занимљиво је да може да се купи карта од прве наредне станице (нпр. не може Нови Сад - Београд, али може Петроварадин - Београд). Кад нема гужве, то се не дешава. Ако већ то раде, треба да постоји приказ броја преосталих места као и за ИЦ воз. Наравно, нико не забрањује улазак у воз тако да кондуктери потроше већи део времена на наплату карата у возу. Пре две-три недеље ми се десило да кондуктер стигне до мене тек код Нове Пазове (путовао сам од Новог Сада до Новог Београда).

Такође ми није јасно зашто не може да се купи групна карта (6 и више особа) преко апликације. Иначе, благајница у Новом Саду је негодовала што тражим групну карту 10 минута пре поласка воза. У групи је било мање од 10 људи тако да нисмо били обавезни да купимо карту раније. Проблем је наравно што је морала да седам пута лупи печат и седам пута напише број карте и разред. На крају је све то урадила за 3-4 минута. Пре тога се правдала да други путници неће стићи да купе карте. Сад испада да су други путници битнији од нас? Не верујем да би за то време продала осам карата. Уосталом, други путници имају могућност коришћења картомата или апликације, или преостала два шалтера. Пресрећан сам што су увели апликацију и што не морам више да трпим шалтеруше Србија воза (одличан пример особа које мрзе свој посао, част изузецима). Ваљда ће увести могућност онлајн куповине и за групне карте.

Да не буде да само критикујем, морам да похвалим кондуктера јучерашњег воза 2425. Чекало се на улазак у воз дуже него иначе (мислим да је било 10 минута до поласка) па је кондуктер обавестио путнике који су се скупили испред врата да ће сачекати још који минут да се очисти (отпуши) ве-це.

Ja sam se vozio prethodna 3 dana svaki dan od Beograda ili Batajnice do NS i nazad i moje iskustvo govori da su se svi naredni vozovi prikazivali u aplikaciji do u minut pred polazak. Ne kažem, da me ne shvatiš pogrešno, da si nešto slagao, samo prenosim svoje iskustvo da je sa aplikacijim i sa kupovinom karata putem aplikacije sve funkcionisalo savršeno i to otkad su je uveli... Do sad sam kupio preko 20tak karata na taj način. Mejl sa kartom i bar kodom dobiješ instantno sa izvršenim plaćanjem.

Dakle, iako je uvek nesnosna gužva radnim danom u vozovima koji idu za NS u neko popodnevno vreme, oko 16h, 17h, aplikacija mi je savršeno radila do u minut pre predviđenog polaska mogao sam da kupim kartu od te stanice za dalje... 3 dana za redom

Da, kad je gužva teško se kondukter probija 🙂 Nema dana da ne primetim da neko uđe (na opštu nevericu svih časnih forumaša) recimo u Inđiji, sedne i pravi se lud kad kondukter prođe i pita: "ima li novih?"

E sad zašto je aplikacija meni dobra... Ja sam recimo ušao u Bataji, ali daleko od konduktera, video sam ga na skroz drugom kraju voza, a kartu sam kupio kad sam video da mi se kondukter približava... U 3 klika, sve regularno. Kod provere, kartu sam imao.

Bitno je samo da imaš kartu kad te kliknu... Znam da će mnogi časni forumaši to da osude, ali makar se ne vozim besplatno kao neki nego određene relacije platim... Doprinosim koliko mogu, a vozim se koliko mi treba, kao u starom dobrom komunizmu 😄

Screenshot_20221121-153402_Srbija voz.jpg

Kad bi mi neko gledao istoriju kupljenih karata, ne bi mogao da pohvata gde to sve idem 😆 a zapravo idem Vuk - Batajnica BG vozom, a zatim Bataja - Novi Sad regio vozom...

U toku vožnje dali su mi da popunim anketu SrbijaVoza, ja sam sa radnicima železnice negativna iskustva imao samo na ovom forumu, ali sam to potpuno apstrahovao kod davanja ocena, tako da sam cenio sve one ljudi koji se zaista trude i doprinose da železnica bude svetli primer javnog saobraćaja iz ugla redovnog putnika... U svakom poslu, od generalnih direktora pa do šalteruša ili tehničara vuče koji nisu dalje napredovali od teretnih vozova, imaš časne i srdačne ljude ali i kojekakve nervozne, samožive ili nadmene vucibatine...

Ipak moje iskustvo je da su zaposleni u železnici većinom dobri ljudi i da napreduju...

20221116_223905.jpg20221116_223913.jpg

I na kraju, evo ti si pohvalio jednog konduktera, a ja ću drugog, a možda i istog, imenom i prezimenom da pohvalim. Zove se Dušan Dimić i često ga viđam na relaciji BG - NS u regio vozovima...

A razlozi iz kojih ga javno pohvaljujem jesu da je uvek besprekorno doteran, maksimalno sređena frizura, čista uniforma, cipele i po kišnom danu savršeno izglačane tako da možeš da se ogledaš u njima... Nema dana da nije uredan, čak i kad je vidno prehlađen, i dalje je bio na nivou posla koji obavlja...

Dakle jedna prijatna spoljasnost + dobra komunikacija sa putnicima uz efikasnu naplatu karata = najvažnije za jednog kontuktera. Ovaj momak je nekako i vispren, dinamičan i teško da mu neko promakne bez karte... Zaista jedno lepo lice železnice. Kod šalterskih radnika se slažem da postoji prostor za napredak. Ipak bolji uslovi, bolje okruženje, barem na nekim relacijama i u nekim staničnim zgradama, čine da se ljudi osećaju bolje na svom poslu i pruže bolju uslugu...

Eto, nadam se da nikog nisam ovim postom uvredio, to je neki moj utisak koji imam o železnici i zaposlenima u njoj...

Najjeftiniji prevoz, najbrži na određenim relacijama koje koristim, najtiši, najmanje zagađuje, stvarno nemam mnogo zamerki...

Vozio sam se bio i na jug do Ćićevca (na putu za Kruševac) pa ću možda neki drugi put prokomentarisati utiske odatle...
 
Relacija Beograd-Novi Sad vapi za sinhron garniturama u udarnim terminima, nadam se da će dolaskom novih garnitura konačno uvesti taktni red vožnje za RE vozove od 6-21h...
Inače za karte, moje iskustvo je pomešano...
Mnogi se švercuju na kratkim relacija, recimo izmedju Novog Sada i Sremskih Karlovaca, tako se dešavalo da voz pristiže u stanicu ja na vratima i prilazi mi kdk, ja mu dajem kartu na pregled, ali momak pored mene se u potpunosti pravi lud, a za njim još jedan tako....
Do sad sam video 2 puta podmićivanja, kao u nekom klišeu, uvek na istu foru, izgleda da su se stvorile "kode" izmedju "slepih putnika" i kdk:sesir:...
Naime, uvek se nadje po nekoliko njih u grupi, stoje u blizini vratiju, pa koriste gužvu i time pokušaju besplatno da se prevezu, u slučaju da pridje kdk oni mu daju oko 200 din, ovaj to provlači ispod aparata za očitavanje (simulira očitavanje) i odlazi svojim putem...
Takav smo narod, cene su stvarno smešne s obzirom na brzinu i sasvim korektne uslove vožnje (ako zanemarimo gužvu), no izgleda da ne možemo bez mita i korupcije.....
Bio sam u Karlovcima cele nedelje krajem Oktobra, i još tokom leta sam putovao više iz znatiželjnih razloga (da se provozam sa KISS-om i doživim 200 km/h u Srbiji itd...)
Karte su stvarno povoljne za RE vozove, pogotovo ako imate SRB PLUS karticu...
 
Relacija Beograd-Novi Sad vapi za sinhron garniturama u udarnim terminima, nadam se da će dolaskom novih garnitura konačno uvesti taktni red vožnje za RE vozove od 6-21h...
Inače za karte, moje iskustvo je pomešano...
Mnogi se švercuju na kratkim relacija, recimo izmedju Novog Sada i Sremskih Karlovaca, tako se dešavalo da voz pristiže u stanicu ja na vratima i prilazi mi kdk, ja mu dajem kartu na pregled, ali momak pored mene se u potpunosti pravi lud, a za njim još jedan tako....
Do sad sam video 2 puta podmićivanja, kao u nekom klišeu, uvek na istu foru, izgleda da su se stvorile "kode" izmedju "slepih putnika" i kdk:sesir:...
Naime, uvek se nadje po nekoliko njih u grupi, stoje u blizini vratiju, pa koriste gužvu i time pokušaju besplatno da se prevezu, u slučaju da pridje kdk oni mu daju oko 200 din, ovaj to provlači ispod aparata za očitavanje (simulira očitavanje) i odlazi svojim putem...
Takav smo narod, cene su stvarno smešne s obzirom na brzinu i sasvim korektne uslove vožnje (ako zanemarimo gužvu), no izgleda da ne možemo bez mita i korupcije.....
Bio sam u Karlovcima cele nedelje krajem Oktobra, i još tokom leta sam putovao više iz znatiželjnih razloga (da se provozam sa KISS-om i doživim 200 km/h u Srbiji itd...)
Karte su stvarno povoljne za RE vozove, pogotovo ako imate SRB PLUS karticu...
Ja do sad na BG-NS nisam video podmićivanje, ali sam video švercovanje između Batajnice i Nove Pazove. Takođe, jednom sam video kontrolu u vozu, svakome su jako detaljno proveravali kartu u prisustvu konduktera, to sam video samo jednom i više ne. Mislim da je jako teško primeniti sistem kakav je bio do sad na ovako prometnu liniju, trebalo bi omogućiti rad blagajni stalno kad ima vozova, a tamo gde nema blagajne i aparate koji primaju i keš. Nakon toga za ovu trasu povećati cenu karte u vozu da bude dupla cene karte van voza. To sve jasno obeležiti. U nekoj budućnosti ići na to da se kontrolise pristup pre ulaska u voz (ili čak i posle, jednostavno postaviš čoveka na izlasku iz perona. Ali, mislim da je to sad nepotrebno, jednostavno dok >95% ljudi placa kartu, sistem funkcioniše, onog trenutka kada to padne, uvoditi strože mere
 
Novosti, 21.11.2022.

AUSTRIJSKI KARGO OD SLEDEĆE GODINE NA SRPSKOJ PRUZI: Novo poslovanje srpske železnice sa prevoznikom tereta

AUSTRIJSKI železnički prevoznik tereta planira da od naredne godine posluje u Srbiji.

Naime, Rail Cargo (RCG), ćerka firma Austrijske železnice (OeBB) početkom drugog kvartala 2023. namerava da krene s prevozom tereta preko sopstvene firme u Srbiji, najavio je danas Klemens Ferst iz Uprave RCG.

Srbija će time biti 13-ta zemlja u kojoj će OeBB RCG obavljati prevoz tereta sopstvenim lokomotivama i osobljem.

Ferst je rekao da će OeBB RCG time biti u mogućnosti da klijentima ponudi drugu rutu u pravcu Turske i Grčke, ačime će biti otpornija na krize.

Od 1. januara OeBB RCG otvara svoje predstavništvo i u Šangaju i počinje s radom, a cilj je da se izgradi železnički koridor "novog Puta svile".

Ferst je na konferenciji za štampu najavio i da će OeBB RCG povećati cene svojih usluga u Austriji u proseku za 20 odsto, dok će za klijente u inostranstvu povećanje biti manje.

Direktor OeBB Andreas Mate kazao je da je železnički teretni saobraćaj suočen sa višestrukom krizom, da se suočava, pored inflacije, pandemije, sa klimatskom krizom i problemima sa isporukama, a tu su i mnogobrojna gradilišta na železničkoj mreži i konkurencija drumskog saobraćaja.
Та нова железничка компанија је већ основана у Београду, а то су на данашљој конференцији за штампу у Аустријским савезним железницама-Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) изјавили званичници ове компаније.

NEU: Eisenbahnverkehrsunternehmen in Serbien
In Belgrad wurde darüber hinaus eine weitere Carrier-Gesellschaft mit Start im ersten Quartal 2023 gegründet. Serbien wird somit das 13. Land in Europa sein, wo die RCG mit eigenen Lokomotiven und Personal qualitativ hochwertige und preislich attraktive Schienentransporte durchführen wird. Dieser Schritt ermöglicht, TransFER Verbindungen in Richtung Türkei und Griechenland – wo die RCG Marktführer ist – über zwei alternative Routen anzubieten.
https://www.railcargo.com/de/news/rcg-erweitert-transnet-in-china-und-am-balkan
https://presse-oebb.at/News_Detail.aspx?id=168478&menueid=27019

20221121_ÖBB RCG PK_(c)_ÖBB_Andreas Scheiblecker.jpg
 
A što ne otvore i putnički saobraćaj. :D Taman da pobiju i ovo malo SrbijaVoza što imamo.
 
Zna li iko sta se desava sa prugom kojom su isli vozovi i kupili putnike juznim prigradskim delovima;Vrcin,Ripanj,M.Ivanca pa sve dole do Krsne.Dok su bili neki radovi prethodnih godina pricalo se da ce kad zamene sine i mrezu pustiti beovoz a evo vec nekoliko meseci tom prugom samo teretnjaci prolaze?
 
Pre nekoliko dana pokradene su čvrste tačke na delu pruge između Stare Pazove i Golubinaca, i to po oba koloseka,
pa je uvedena lagana vožnja sa 30km/h. Smeo bih da se kladim da ista lopovska bag** ima veze sa kidanjem kontaktne
mreže na barskoj pruzi koja se dogodila dva dana kasnije. Ovo postaje baš iritirajuće.
 
Исто као и Њујорк некад, фарбају се због визуелне контроле. У Њујорку не раде јер сада постоје сензори који одмах јављају и кабину машинисте или у диспечерски центр.
У случају Руса, више не фарбају нове вагоне (нова покољења). Међутим локомотиве фарбају јер су на њихове точкове навучени бандажи. Ако мало боље погледаш, видећеш да тамо постоји још једна црвена линија која иде пола по точку пола по бандажи. На белој подлози се одмах види када се бандаж смести.

Руска школа: уместо да баце осовину са точковима када се исти истроше они промене бандаж

Niko ne baca osovine. Čak, stare osovine imaju veću cenu od novih. U čemu je stvar? Pucanje jedne osovine može da izazove milionsku materijalnu štetu, a u određenim slučajevima i ljudske žrtve. Sa svom tehnologijom i proverama u proizvodnji, ipak se osovine i točkovi proveravaju svakodnevno. Osovina koja je prošla nekoliko miliona kilometara je pouzdana. Može da se koristi ceo vek. Nije dovoljno da budeš neobrazovan i nepismen, moraš da budeš napredan da bi je sekao i prodao na kilo.
 
Изгледа нема решења за крађе осим да се национализује откуп секундарних метала и повери Инфраструктури.
 
Мислио сам на осовине које намју бандаж Точкови се обрађују те им се смањује пречник једног моемнта он више не може да се корсити. Шта раде онда? Мењају точкове на освинама или цео комплет? Мислим на оне који не користе бандаже. вагонски на пример
 
Изгледа нема решења за крађе осим да се национализује откуп секундарних метала и повери Инфраструктури.

Ne verujem da bi se time bilo šta postiglo, opet bi lopovi našli vezu u infri da otkupi od njih to što su pokrali. Dok god se zakoni ne sprovode ni u najmanjoj meri, ovakve stvari će nastaviti da se dešavaju.
 
Ja sam se vozio prethodna 3 dana svaki dan od Beograda ili Batajnice do NS i nazad i moje iskustvo govori da su se svi naredni vozovi prikazivali u aplikaciji do u minut pred polazak. Ne kažem, da me ne shvatiš pogrešno, da si nešto slagao, samo prenosim svoje iskustvo da je sa aplikacijim i sa kupovinom karata putem aplikacije sve funkcionisalo savršeno i to otkad su je uveli... Do sad sam kupio preko 20tak karata na taj način. Mejl sa kartom i bar kodom dobiješ instantno sa izvršenim plaćanjem.

Dakle, iako je uvek nesnosna gužva radnim danom u vozovima koji idu za NS u neko popodnevno vreme, oko 16h, 17h, aplikacija mi je savršeno radila do u minut pre predviđenog polaska mogao sam da kupim kartu od te stanice za dalje... 3 dana za redom

Da, kad je gužva teško se kondukter probija 🙂 Nema dana da ne primetim da neko uđe (na opštu nevericu svih časnih forumaša) recimo u Inđiji, sedne i pravi se lud kad kondukter prođe i pita: "ima li novih?"

E sad zašto je aplikacija meni dobra... Ja sam recimo ušao u Bataji, ali daleko od konduktera, video sam ga na skroz drugom kraju voza, a kartu sam kupio kad sam video da mi se kondukter približava... U 3 klika, sve regularno. Kod provere, kartu sam imao.

Bitno je samo da imaš kartu kad te kliknu... Znam da će mnogi časni forumaši to da osude, ali makar se ne vozim besplatno kao neki nego određene relacije platim... Doprinosim koliko mogu, a vozim se koliko mi treba, kao u starom dobrom komunizmu 😄

Pogledajte prilog 149380

Kad bi mi neko gledao istoriju kupljenih karata, ne bi mogao da pohvata gde to sve idem 😆 a zapravo idem Vuk - Batajnica BG vozom, a zatim Bataja - Novi Sad regio vozom...
Мислим да ниси схватио суштину моје поруке. Нисам ни мислио да је грешка апликације већ да је намерно онемогућена продаја карата за одређене возове због гужве (карте нису биле доступне ни преко сајта ни на картомату). Ако је заиста то учињено са намером, нема никаквог смисла јер се тако повећава притисак на благајне и кондуктера, а број путника у возу не може бити мањи пошто не постоје резервације нити било ко забрањује улазак у воз без карте.

Врло добро знам како ради апликација, купио сам преко ње више од 100 карата. И мени у 90% случајева ради без грешке. Понекад трансакција буде одбијена (мада може да буде и до банке), али већ у следећем покушају успе; понекад неће аутоматски да се упишу подаци о СРБ плус картици; неколико пута (у марту-априлу) сам добио две карте по цени једне, а једанпут ми је карта стигла на мејл и појавила се на апликацији тек 6-7 сати по поласку воза па сам послао мејл Контроли прихода Србија воза и, похвално, новац ми је враћен после 2-3 дана. У сваком случају апликација је велики искорак за Србија воз. Заиста пријатно изненађење након мучења на шалтерима.

А неплаћање или делимично плаћање, свакоме на савест. Цена карте је заиста повољна и не видим било какав разлог за избегавање плаћања осим ако си клинац, а, колико видим у попуњеној анкети, ниси. Узимаш од сваког од нас који плаћамо карту, узимаш од пореских обвезника, узимаш и од радника Србија воза. Макар да си написао да је услуга лоша па да разумем. Не треба да се чудимо ако ова линија опет постане оно што је била пре доласка флиртова.

Истина је и да се краде много више на вишим нивоима, али њихове огромне крађе не оправдавају твоје крадуцкање.
 
Neko je pominjako pre par stranica da je na brzoj prugi privatno obezbeđenje. Zanima me koja ovlašćenja imaju ti privatni "sekjuritiji" u odnosu na JŽ čuvara koji je nosio kalašnjikov. Da li ima pravo da upotrebi silu i uhapsi nekoga, ili je tu samo da "upozori i pozove policiju".

Mahom ta privatna obezbeđenja nemaju apsolutno nikakva ovlašćenja. Ima licencu i ničemu ne služi. Ako su i na železnici sposobni kao ovi što su čuvali moju firmu, onda će ih sekundarci šutati nogom u dupe.
 
Стварно су дужили Калашњикове?! Код нас у Банату су били пиштољи, за калашњиков нисам ни чуо ни видео
 
прво да се крађа железничке инфраструктуре класификује као терористички акт. е после тога може друго да се крене

Na barskoj imali kalaš. Uvek kad prolazi neki voz stajali su u jednoj ruci lampa, u drugoj puška.

то је било 90их током рата. после су престали да дуже
 
Vrh