Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Aha, a svi koji prave bele ili sive su id***, samo oni pametni sa crnim
 
Fasada je siva nije crna.
Odabir tamne boje je prevashodno zbog odrzavanja
Kad bi uradili belu fasadu za par meseci bi bila prljava onda bi morali znatno visi budzet da predvide za odrzavanje jer bi morala jako cesto da se cisti plus projekat da predvidi staze na krovu da bi moglo osoblje da pristupi i da se spusta duz fasade ili iznajmljivanje dizalice i pranje na hiljade kvadrata fasada, skupa je to rabota.
 
Зна ли се када са очекује успостављање путничког саобраћаја од Пожаревца до Београда? Пруга је реконструисана још прошле године, поједини пружни прелази који имају аутоматске уређаје са браницима и полубранјцима још увек нису у функцији. Негде постоји проблем и не могу да га пронађу.
 
Železnička stanica u Novom Sadu će verovatno biti najlepša kod nas.
Spolja se trenutno fokusiraju na centralni hol, deluje da su pri kraju na zgradi pored. Rekao bih da je ideja da prebace tok putnika u pothodnik koji je skoro gotov, dok sređuju hol. Na njemu nisu još promenili staklenu fasadu.
20230320_173713_copy_2312x1042.jpg


20230320_173758_copy_2000x900.jpg
20230320_173735_copy_2312x1042.jpg

20230320_173845_copy_2000x900.jpg


Pothodnik:
20230320_174208_copy_2000x900.jpg

20230320_174233_copy_1042x2312.jpg
20230320_174237_copy_2312x1042.jpg


Peroni su pri kraju, ostalo je osvetljenje i razglas. Krenulo je i postavljanje koloseka, ne znam da li gotovo. Postavljeni su portali za kontaktnu mrežu:
20230320_174117_copy_2000x900.jpg

20230320_174121_copy_2000x900.jpg

20230320_174030_copy_2312x1042.jpg

Fali ograda na kolskom prilazu drugom peronu:
20230320_174511_copy_2000x900.jpg
20230320_174533_copy_2000x900.jpg

20230320_174300_copy_900x2000.jpg
 
construction-acier-liege-guillemins-04.jpg


@WLABmz
Vecina zeleznickih stanica u evropi ima resenje kao NS.

Evo ti primer stanice u Liege koju je radio slavni arhitekta Santiago Calatrava, sigurno jedna od lepsih savremenih zeleznickih stanica gde se nije stedelo sto se tice dizajna i inovatnivnih resenja.
E pa i tu imaju nosace kontakte mreze na peronima a ne izmedju koloseka.
 
@spatiotecte da ali vidi na koji način je to rešeno na tvojoj slici a na koji način u NS. Nebo i zemlja.

U DE je to rešeno ovako:

1679339593051.jpeg
 
Pa i budzet izmedju stanice NS i Liege je nebo i zemlja. Jasno je da u Liege ne moze da udara u nadstrenicu koja se nalazi 15 metara iznad koloseka
Mislim razumem sta si hteo da kazes ali poenta je bila da mnoge druge zeleznicke uprave imaju slicna resenja kao NS.

Evo ti primer iz francuske, isto su napravili kao NS, kontaktni stub na peronu. Ima milion primera na netu da je ovako reseno a ne izmedju koloseka.
Meni licno to ne smeta.
Gare_de_Tours_-_Vue_d'ensemble_des_quais.jpg
 

Fantastične fotke :gobb: zaista dobar presedan u domaćem železničkom saobraćaju.
Ono šta mi ostaje enigma jeste ta potreba da se često ide na različite modele u tehničkom smislu. Čemu ovaj novi model displeja kada su izabrali već jedno rešenje za BG? Verujem da je ovo jeftinije i samim tim praktičnije, ali generalno često mešaju stvari i samim tim povećavaju troškove održavanja.

Inače, ja sam mislio da je glavni hol završen kada je krenuo Soko, zar se ipak menjaju sva stakla i preuredjuje enterijer unutra opet?
 
Fasada je siva nije crna.
Vazi. I nebo je dole, a zemlja gore. Po sistemu "verujte meni a ne svojim ocima" :ROFLMAO:
Odabir tamne boje je prevashodno zbog odrzavanja
Kad bi uradili belu fasadu za par meseci bi bila prljava onda bi morali znatno visi budzet da predvide za odrzavanje jer bi morala jako cesto da se cisti plus projekat da predvidi staze na krovu da bi moglo osoblje da pristupi i da se spusta duz fasade ili iznajmljivanje dizalice i pranje na hiljade kvadrata fasada, skupa je to rabota.
Da, ne odrzavaju fasade po centru i stanice a odrzavace TPS :ROFLMAO: Aj nemoj vise da branis neodbranjivo, molim te

Kokosinjac nemaju nameru da sklone?
 
Pa bio sam na licu mesta kad sam snimao tako da znam sta sam video. Fasada je tamno siva, ne crna.

A ovo za boju i izolaciju ti samo kazem kao čovek iz struke koji se bavi arhitekturom i koji je radio na projektima hala, ja ti lepo objasnjavam kako stvari stoje a ti si slobodan da mislis da će biti 80 stepeni u hali.
 
Ajde kad si covek iz struke, kazi nam koliko je tacno vise izolacije potrebno za crnu u odnosu na belu fasadu za istu temperaturu enterijera?
 
Fantastične fotke :gobb: zaista dobar presedan u domaćem železničkom saobraćaju.
Ono šta mi ostaje enigma jeste ta potreba da se često ide na različite modele u tehničkom smislu. Čemu ovaj novi model displeja kada su izabrali već jedno rešenje za BG? Verujem da je ovo jeftinije i samim tim praktičnije, ali generalno često mešaju stvari i samim tim povećavaju troškove održavanja.

Inače, ja sam mislio da je glavni hol završen kada je krenuo Soko, zar se ipak menjaju sva stakla i preuredjuje enterijer unutra opet?
Hvala! Da, to za displeje mi deluje potpuno suludo, ali - Srbija. Pri tom ni stari ni novi nisu idealni, stari je pregledniji i jasniji, ali je slabo osvetljen i ima veliki odsjaj, dok je novi uočljiviji i nema sjaj, ali je manje pregledan. 🤦🏻‍♂️

Što se hola tiče, on je samo malo doteran, nije renoviran. Jedino bitno što je urađeno je lift, ostalo se može podvesti pod krečenje. Sem toga, paneli na plafonu su na jednom mestu otpali, a na još jednom će uskoro.
Na oba bočna objekta, kao i na čekaonicama ka peronu je kompletno menjana stolarija, dok su na fasadi hola, kao i na šalterima, samo prefarbali ram i dodali nalepnicu pred puštanje Sokola. Sad su tek stavili skelu ispred, a ne verujem da bi je stavljali samo zbog krečenja plafona nadstrešnice (koji su već krečili).
Kokosinjac nemaju nameru da sklone?
To je jedino što zadržava deo golubova napolju. I pored toga, zvuka predatora, lasera i onih prepariranih orlova, nekoliko golubova se opet skućilo u holu.
 
@Shinkansen
Vidi ovako, ne postoje sad isklučivo standardi vezani za boje fasadnih panela. Termički koeficijent panela odredjuje termičar na osnovu projektantskih parametra objekta i lokacije kako bi postigao energetsku efikasnost. On je taj koji odredjuje debljinu izolatora koji je zaleplen za fasadnu oblogu i koji čini celinu panela. Obicno bude tvrda poliuretanska pena za ovakve hale.
Ona ima svojstva najnižeg sprovođenja toplote u poređenju sa ostalim korišćenim izolacijskim materijalima, pa se time dobija velika efikasnost izolacije a relativno tanak sendvič panel.

Primera radi, ja sam radio restorane i u zoni kuhinje gde je temperatura obično viša od klasičnih 22 stepena, u toj zonu budu obično i hladnjače, pozitivne i negativne, u negativnoj su temperature kao u tvom zamrzivaču i razlika sa ostatkom kuhinje moze biti i preko 30 stepeni. To je ogroman jaz! Komore za te hladnjače se prave od sličnih panela kao i ovi fasadni samo sto su frigo paneli i obicno su debljine 60 do 100mm.

Da se vratimo na ove fasadne crna boja jeste podiže temperaturu za koji stepen ali je efikasnost samog panela toliko visoka da on tu razliku u temperaruri savlada svojim svojstvima.
Druga stvar takav panel ispunjava sve protiv pozarne norme i ppseduje domače ateste i predvidjen je da moze da izdrži dejstvo vatre izmedju 30 i 120 minuta u zavisnosti od modela.

Razumes onda da zapeklo letnje sunce njemu ne stvara veliku pretnju.
 
Crna vs bjela kola veca tem u crnim kolima za čini mi se 4 stepena ima negdje na netu
Radjeno isti model kola samo druga boja jedan pored drugog parkirani
 
Jeste tacno Direktore ali to je zanemariva razlika temperature izmedju crne i bele jer je panel izuzetno efikasan u krajnjem slučaju se moze malo podebljati poliuretan sto ne menja bitno fasadu koja se kači na rigle.
 
WLAB mislim da ću tebe da stavim na ignore i ako to nisam nikad radio jer si jako naporan čovek koji je prvenstveno negativac prvog reda a i voliš da vredjaš i omalovažavaš druge ljude.
Trebao bi da emigriraš pošto pljuješ sve što je ova napaćena zemlja izgradila ukljućujući i ovu prugu i njenu infrastrukturu koja ako ništa drugo najmanje zaslužuje da se pljuje po njoj s'obzirom da predstavlja kvantni skok u odnosu na sve što je postojalo do sad na našim prostorima.
Samo tražiš propuste i razloge da pomeneš u negativnom kontekstu sve sto se gradi na železnici.
Mora da si jako nesrećan u svom životu kad u lepim stvarima vidiš samo negativu.
Našao si da kritikuješ neku glupost na novosadskoj stanici jer nisi sposoban da vidis ono sto su svi ostali forumaši videli a to je da je to sada najlepša i najmodernija stanica u zemlji.
Ne,ti to ne vidis, ti si nesrećan kad se nešto lepo izgradi.
Ti uživaš kad pročitaš na FB vest da je neki voz iskočio iz šina i tada brže bolje preneseš tu informaciju ovde na forum. To te ispunjava jer od kad si se pridružio Beobuildu NIKAD ali NIKAD nisi napisao nešto lepo za železnicu.
No navikli smo na takva ponasanja, odlika ljudi koji krive Srbiju za svoje lične neuspehe.
 
Poslednja izmena:
A da stave roto vrata ili dupla pokretna vrata
I na sve to da dovedu sokolara pobogu ...
Kao što rekoh, očekujem da će radovi na holu tek uslediti, a više su nego svesni problema, pa ćemo videti. Na ulazu u pothodnik su urađena dupla vrata (trostruka zapravo, posle tih duplih idu još jedna na ulazu u hol desno ili još jedna na ulazu u ostatak pothodnika pravo).
20230320_173735_copy_2312x1042.jpg
 
WLAB mislim da ću tebe da stavim na ignore i ako to nisam nikad radio jer si jako naporan čovek koji je prvenstveno negativac prvog reda a i voliš da vredjaš i omalovažavaš druge ljude.
Trebao bi da emigriraš pošto pljuješ sve što je ova napaćena zemlja izgradila ukljućujući i ovu prugu i njenu infrastrukturu koja ako ništa drugo najmanje zaslužuje da se pljuje po njoj s'obzirom da predstavlja kvantni skok u odnosu na sve što je postojalo do sad na našim prostorima.
Samo tražiš propuste i razloge da pomeneš u negativnom kontekstu sve sto se gradi na železnici.
Mora da si jako nesrećan u svom životu kad u lepim stvarima vidiš samo negativu.
Našao si da kritikuješ neku glupost na novosadskoj stanici jer nisi sposoban da vidis ono sto su svi ostali forumaši videli a to je da je to sada najlepša i najmodernija stanica u zemlji.
Ne,ti to ne vidis, ti si nesrećan kad se nešto lepo izgradi.
Ti uživaš kad pročitaš na FB vest da je neki voz iskočio iz šina i tada brže bolje preneseš tu informaciju ovde na forum. To te ispunjava jer od kad si se pridružio Beobuildu NIKAD ali NIKAD nisi napisao nešto lepo za železnicu.
No navikli smo na takva ponasanja, odlika ljudi koji krive Srbiju za svoje lične neuspehe.

Направи читав роман од моје обичне критике лошег пројектног решења постављања контактне мреже у станици Нови Сад. Ако најлепша и најмодернија станица Нови Сад прокишњава, какве ли су оне друге тек? Не тражим пропусте, него их запажам тамо где их има. Ако је то разлог да емигрирам, па онда стварно...:ROFLMAO:
 
Da li su peroni 2, 3 i 4 u Novom Sadu završeni? Čini mi se da krov pruža nedovoljnu zaštitu od kiše/oluje. Staklena čekaonica bila bi dobro rešenje. Ova je iz Celja.
i00111.jpg



A ti stubovi zaista nisu najbolje rešenje, ima boljih rešenja, ali su i skuplji i zahtevaju drugačiji krov.

Da li će teretni vozovi saobraćati kroz stanicu Novi Sad ili imaju obilaznicu?
 
Vrh