Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Довољно је да у оквиру министарства унутрашњих послова дође још једно одељење, иста полиција са истим правима, али увежбана и опремљена да дејствује на пругама, и станицама. Кратки џипови, обућа која се неће исцепати на камену од баласта, дронови који могу брзо да се позционирају између вагона, и слично.
To sve bi kostalo vise od stete nastale kradjom
 
Problem je tužilaštvo. Kad se za krađu mreže bude sudilo za terorizam a ne za "pljačku" stvari će početi da idu na bolje. Takođe, pravna služba SV i infre treba da podiže tužbe protiv kradljivaca gde bi tražili kompletnu nadoknadu štete. Pa kad zbog 100 metara sajle budeš morao da platiš npr 20 000 evra štete, razmislićeš.
Telekom angažuje izvršitelja za 2000 dinara zakasnelog računa, što ne bi izvršitelj mogao da se uključi i za ove teroriste.
 
Mislim da nema prevelikog efekata juriti cigane po pruzi. Koren tog problema je otkup sekundarnih sirovina i njih treba dovesti u red pre svega. Npr zabraniti otkup svega sto je pretapano ili lomljeno, registrovati u sistemu svaki pojedinacni otkup itd. Naravno uz drakonske kazne za sve koji se nepridržavaju propisa.
 
To sve bi kostalo vise od stete nastale kradjom
Pa ti time ne rešavaš samo trenutnu štetu, već predupređuješ masu drugih potencijalnih krađa. A da ne pričam o akumuliranim troškovima koji nastaju kao posledica poremećaja redovitosti saobraćaja. Plus promena zakona i okarakterisanja takvih krađa kao delo terorizma. Znači 20 godina strogog zatvora plus prinudni rad na infrastrukturnim projektima koji se tiču železnice. I to sa sve bukagijama i naoružanim čuvarom iznad glave.
 
Da li misliš da će zabrana otkupa sekundarnih sirovina rešiti problem?
Ne. Rešenje problema su striktne kazne. Čak i dok su u pritvoru.
Pa neće sama zabrana po sebi rešiti problema li to je jedan od delića cele priče. Uvođenjem jakih restrikcija otkupljivača robe bi dovele eventualno do gubitka motivacije istih da otkupljuju robu od sumnjivih likova. Na primer sami otkupljivači bi mogli biti saučesnici u celoj priči ako otkupljuju ukradenu i neproverenu robu i to bi moglo npr. da se strogo kažnjava. Stroga kontrola otkupa + suđenje za terorizam uz par spektakularnih hapšenja će imati efekta sigurno.
 
Da li misliš da će zabrana otkupa sekundarnih sirovina rešiti problem?
Ne. Rešenje problema su striktne kazne. Čak i dok su u pritvoru.

Ako nema otkupa, nema ni motiva za krađu. Sta ce nekome par kilometara visokonaponskih kablova ili par tona tegova?
Uvek se prvo rešava uzrok problema, a ovi sto kradu su samo posledica. Mozes danas da ih uhvatis stotinu, ali opet ce neko krasti sve dok ima motiva tj novca od otkupa
 
Upravo tako, kombinacija svega:
1. Bolje kontrolisanje i čuvanje pruge ( na prugama za velike brzine kamere i ophodnja - ne moram spominjati da pojedini poljoprivrednici angažuju security da obilaze dan,noć njive kako neko ne bi krao, isto valjda može i željeznica)
2. Suđenje za terorizam i visoke zatvorske kazne za počinioce, minimalno 8 godina, kao u Italiji
3. Uvesti red kod otkupljivača, nema otkupa lomljenog i pretapanog, evidencija uz ličnu kartu svakog otkupa
4. Kažnjavanje otkupljivača koji otkupe dijelove sa željeznice i/ili to ne prijave policiji
5. Promocija u medijima i prijetnje vlasti onima koji pokušaju tako nešto putem istih kao nešto strogo kažnjivo i naravno sve to sprovesti ukoliko bude takvih slučajeva
 
Saglasićemo se da veliki problem u ovoj formuli predstavljaju razne NVO organizacije, koje će optužiti državu za rasizam ukoliko se pooštre kazne protiv Roma.
Pritom, država bi i sa njima lako izašla na kraj, da nemaju ogromne EU fondove, debele veze po briselsko-strazburskim kancelarijama i dovoljno novca za skupe advokate.
 
Saglasićemo se da veliki problem u ovoj formuli predstavljaju razne NVO organizacije, koje će optužiti državu za rasizam ukoliko se pooštre kazne protiv Roma.
Pritom, država bi i sa njima lako izašla na kraj, da nemaju ogromne EU fondove, debele veze po briselsko-strazburskim kancelarijama i dovoljno novca za skupe advokate.
Ko da je državi bitno šta NVO govore, nisu se ni dosada nešto trzali oko istih, neće ni u budućnosti. Ovo ima čisto veze sa nepostojanjem motivacije.
 
Redovno se trzaju, vise po N1, Danas i sličnima i kažu da je "država dužna da im obezbedi pristojan život".
 
Vi očigledno niste bili nikad na otpadu. I sad na otpadu moraš da daš ličnu i potpišeš izjavu da nisi ukrao. A to da ti neko pregleda da l je nešto polomljeno je tek van svake pameti. Prvo na otpad se uglavnom donosi staro gvožđe, koje ne može da se iskoristi, ne donose se nove cevi svakako. Tako da je sve lomljeno, rđavo, prljavo i slično. Dalje, najčešće se skupi otpad, pa vozi zajedno, niko ne uzme jednu šipku pa da odnese na komad na otpad, šta da dobije 50 din ne razumem? Nego se natovari pun kombi, doveze tamo, stane na vagu pun, stane prazan, i razliku ti plate. Otvori samo da vidi koja je klasa, i to gleda otprilike, ne meri odvojeno lim i pun materijal nego otprilike. A da gleda da l slučajno nije ova šipka na delu pruge kod vranja jer je prošle zime neko ukrao jednu šipku tamo. Gluposti
 
Vi očigledno niste bili nikad na otpadu. I sad na otpadu moraš da daš ličnu i potpišeš izjavu da nisi ukrao. A to da ti neko pregleda da l je nešto polomljeno je tek van svake pameti. Prvo na otpad se uglavnom donosi staro gvožđe, koje ne može da se iskoristi, ne donose se nove cevi svakako. Tako da je sve lomljeno, rđavo, prljavo i slično. Dalje, najčešće se skupi otpad, pa vozi zajedno, niko ne uzme jednu šipku pa da odnese na komad na otpad, šta da dobije 50 din ne razumem? Nego se natovari pun kombi, doveze tamo, stane na vagu pun, stane prazan, i razliku ti plate. Otvori samo da vidi koja je klasa, i to gleda otprilike, ne meri odvojeno lim i pun materijal nego otprilike. A da gleda da l slučajno nije ova šipka na delu pruge kod vranja jer je prošle zime neko ukrao jednu šipku tamo. Gluposti
Pa nije u pitanju "jedna šipka" nego u ovom slučaju 700 metara bakarne sajle debele gotovo dva cm u prečniku
Priznaćeš da je ona sve samo ne otpad.
 
3. Uvesti red kod otkupljivača, nema otkupa lomljenog i pretapanog, evidencija uz ličnu kartu svakog otkupa
Pre 15ak godina kada sam prodavao krš iz podruma morao sam da ostavim podatke iz lične karte. Ljudi koji su "sakupljali" stare gurtne sa železničke stanice kažu da nisu hteli na otpadu da otkupljuju jer znaju odakle je.

Saglasićemo se da veliki problem u ovoj formuli predstavljaju razne NVO organizacije, koje će optužiti državu za rasizam ukoliko se pooštre kazne protiv Roma.
Pritom, država bi i sa njima lako izašla na kraj, da nemaju ogromne EU fondove, debele veze po briselsko-strazburskim kancelarijama i dovoljno novca za skupe advokate.
Ovo se rešava tako što nigde ne pomeneš da su Romi ili bilo koja druga grupa. Ukrali su lopovi.
 
Da li misliš da će zabrana otkupa sekundarnih sirovina rešiti problem?
Ne. Rešenje problema su striktne kazne. Čak i dok su u pritvoru.
Nikad i nigde resenje problema nisu striktne kazne nego veliki procenat kaznjenih i smanjenje uzroka krivicnog dela. Droga je najbolji primer.
Pa ti time ne rešavaš samo trenutnu štetu, već predupređuješ masu drugih potencijalnih krađa. A da ne pričam o akumuliranim troškovima koji nastaju kao posledica poremećaja redovitosti saobraćaja. Plus promena zakona i okarakterisanja takvih krađa kao delo terorizma. Znači 20 godina strogog zatvora plus prinudni rad na infrastrukturnim projektima koji se tiču železnice. I to sa sve bukagijama i naoružanim čuvarom iznad glave.
Skupis sve kradje i akumulirane troskove istih za godinu dana, stavis na papir pa uporedis sa pomenutim osnivanjem i angazovanjem policije i uveris se da je jeftinije. A sto se kazni tice, morao bi da povecas kazne i za ostale kradje, prevare, korupciju, ubistva, itd. a to nikako ne odgovara vecini politicara a ni gradjana...
Pa nije u pitanju "jedna šipka" nego u ovom slučaju 700 metara bakarne sajle debele gotovo dva cm u prečniku
Priznaćeš da je ona sve samo ne otpad.
Ako ne ide na otpad onda treba proveriti kod (pod)izvodjaca i dobavljaca
 
Iskrivljen kolosek zbog klizišta na barskoj u Priboju, već nekih 30 godina.

Stara slika, ulica i ovaj pozid su privremeno sanirani ali kolosek nije popravljan.

323603_10150462563266850_564274055_o.jpg
 

Hajde ovako.

Niti prolaze cisterne u sastavu od 30-40 vagona, niti išta i prolazi od cisterni više.
Svi vozovi sa "opasnim materijama" retko prolaze tom prugom, naime fosforna kiselina ide za Šabac preko Požarevca, a za Bugarsku od VD-a u Pirotu ništa nije više išlo, takodje ne ide više ni Amonijak, a sumporna takodje ide preko Požarevca.
Tokom zatvora izmedju Požarevca i Majdanpeka su morale da idu preko pomenute pruge i tada su se desila ova dva incidenta.

Tako da što se tiče nekog Pirotskog scenarija, teško da će se desiti u Zaječaru...

Takodje, ne bih da komentarišem poslanika koji se pojavio u prilogu, neki sitni interesi i frustracije se ispoljavaju iz te ličnosti, ne bih dalje.🤥

Ono što jeste tačno u datom prilogu, jeste katastrofalno stanje pruge, koje sam i ja kačio ovde, i činjenica da su nadležni slagali dosta toga u vezi rekonstrukcije same pruge.

Inače, sve ono što se blokira da ide prugom, pelrebaciće se na drum, a te cisterne će vam prolaziti pored škola, bolnica itd... Nije baš ni rešenje da se blokira pruga.


Pišem ovo sve kao osoba koja živi u blizini pruge, ali želim da se ipak izveštava kako treba, a ne sa nekim poluistinama itd..
 
Hajde ovako.

Niti prolaze cisterne u sastavu od 30-40 vagona, niti išta i prolazi od cisterni više.
Svi vozovi sa "opasnim materijama" retko prolaze tom prugom, naime fosforna kiselina ide za Šabac preko Požarevca, a za Bugarsku od VD-a u Pirotu ništa nije više išlo, takodje ne ide više ni Amonijak, a sumporna takodje ide preko Požarevca.
Tokom zatvora izmedju Požarevca i Majdanpeka su morale da idu preko pomenute pruge i tada su se desila ova dva incidenta.

Tako da što se tiče nekog Pirotskog scenarija, teško da će se desiti u Zaječaru...

Takodje, ne bih da komentarišem poslanika koji se pojavio u prilogu, neki sitni interesi i frustracije se ispoljavaju iz te ličnosti, ne bih dalje.🤥

Ono što jeste tačno u datom prilogu, jeste katastrofalno stanje pruge, koje sam i ja kačio ovde, i činjenica da su nadležni slagali dosta toga u vezi rekonstrukcije same pruge.

Inače, sve ono što se blokira da ide prugom, pelrebaciće se na drum, a te cisterne će vam prolaziti pored škola, bolnica itd... Nije baš ni rešenje da se blokira pruga.


Pišem ovo sve kao osoba koja živi u blizini pruge, ali želim da se ipak izveštava kako treba, a ne sa nekim poluistinama itd..
Ipak treba uzeti u obzir i psihologiju, posle svih onih akcidenata vrlo je lako da stanovnici koji se jednostavno ne razumeju u železnicu budu uplašeni. To je apsolutno razumljivo i ja smatram ovu reportažu za pozitivan pritisak kako bi se nešto uradilo pa pakar to bilo i politički organizovan bunt.
 
Slažem se ja u svemu, lepo je što su se ljudi pokrenuli.

Ali povratna autobuska karta do Niša košta preko 2000 din, a vozna je 800 din, koliko voz bio spor, meni se više isplati.

Čekao sam 4 godine da se pruga otvori kako treba i sada će je neko blokirati, gde su bili pre godinu dana?
Vozovi ne idu od juče.

Infrastruktura neće krenuti u remont pre zacrtanog termina, da li neko blokirao prugu ili ne.
U kontaktu sam sa ljudima iz IŽS-a, čeka se da se raspiše tender, tek za 2-3 meseca možemo da očekujemo početak rekonsktrukcije.
 
Slažem se ja u svemu, lepo je što su se ljudi pokrenuli.

Ali povratna autobuska karta do Niša košta preko 2000 din, a vozna je 800 din, koliko voz bio spor, meni se više isplati.

Čekao sam 4 godine da se pruga otvori kako treba i sada će je neko blokirati, gde su bili pre godinu dana?
Vozovi ne idu od juče.

Infrastruktura neće krenuti u remont pre zacrtanog termina, da li neko blokirao prugu ili ne.
U kontaktu sam sa ljudima iz IŽS-a, čeka se da se raspiše tender, tek za 2-3 meseca možemo da očekujemo početak rekonsktrukcije.
Blokiranje pruge je van pameti, a verovatno ni ne znaju da će da nastave rekonstrukciju pruge.
 
Ko Ruski rulet ne zna se kad će

 
Vrh