Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Sjajno, kojom brzinom će se kretati kroz tunel? Oće li se smanjiti vreme putovanja?

Rano je pričati o brzini, s obzirom da je redovna brzina van tunela 50 km/h tako nešto zasigurno i možemo da očekujemo..

Za nešto više moraće da se sredi deo koji je rađen 2018. godine, pre svega mislim na zavarivanje sastava od Zvižda do Majdanpeka, regulisanje koloseka i podbijanje, zatim sređivanje dugog traga itd...

Evo mašinivodje već pišu raporte o propadanju koloseka između Požarevac i Majdanpeka, tako da i nakon ovog ponovnog remonta biće posla da se to dotegne kako treba, no ovo je svakako korak unapred, kroz tunele se vozilo 10 km/h.
 
Kao što sam napisao, danas 6. Februara će se ponegde menjati RV, tako da proverite da li je došlo do izmene na relacijama koje koristite!

Red vožnje: https://w3.srbvoz.rs/redvoznje

Kod nas je polazak voza 2741 pomeren za 20 minuta kasnije, tako da preporučujem proveru da biste izbegli neku neprijatnost😁..


P.S. Mogli bi na sajtu da stave obaveštenje šta se sve menja, čuo sam i da u Kraljevu ima nekih promena.
 
Info iz Bazela sa sastanka Ivana Bulajića sa Eurofirmom
-remont i modifikacija 20 DMV 711
-8 novih hibridnih? lokomotiva za 200km/h
-10 nvoih spavaćih kola
-opravka 20 gošinih vagona (vrv Z1 misli)

Navodi da će se ovime stabilizovati saobraćaj u istočnoj i centralnoj Srbiji i da će spremno dočekati otvaranje međunarodnih veza preko BUD za Nemačku i Švajcarsku
 
Samo je rekao hibridne lokomotive, ali skoro sigurno misli na višesistemske. Jednostavno nije potrebno za relacije na kojima se planira bilo kakvi drugi pogon, a ulazak u drugu zemlju bi sigurno skratio vreme putovanja i bio koristan.

Tura od 18 Stadler FLIRT garnitura je ranije najavljeno da će krenuti da stiže u avgustu, navodno do nove godine stižu svi. (Dakle od novog reda vožnje možemo videti zanimljive stvari)

pod 20 gošinih vagona se verovatno misli na Z1 jer se spominjala njihova obnova i verovato će ih obnavljati zbog međunarodnog saobraćaja. Dakle da Z1 i nova spavaća kola idu ka Evropi.

Ovih 20 DMV verovatno su oni u najlošijem stanju koji ne funkcionišu, a ostatak u budućnosti možda budu radili
 
Najverovatnije misle na DualMode Siemens Vectron. Kargo vec ima 16 a kupice jos toliko. U TPS Zemun se pravi hala za odrzavanje lokomotiva. Po nekoj logici najvise se isplati uzeti Siemens Vectron da bi SV i SKG imali iste pa ako nekom zatreba da se menjaju a i lakse je odrzavati jednu vrstu lokomotiva od istog proizvodjaca nego 10 razlicitih.
 
Ako se pominju hibridne 99% da se radi o "dual lokomotivama", velika je razlika između hibridne i višesistemske lokomotive, zato mi je i čudno..

Ako su stvarno hibridne u pitanju, zanimljiva ideja, ali ne znam baš koliko nam je to zaista potrebno, sa elektrifikacijom pravca Dimitrovgrad-Niš imaćemo sve glavne pravce pod strujom, u slučaju da osposobimo tri 666 i jednu 661 imaćemo sasvim dovoljno da pokrijemo pomenute pravce u slučaju havarije ili radova.
I ne radi se samo o infrastrukturi već i o ceni," Dual mode" je skuplji i od višesistemske lokomotive i od Smartron-a tako da treba videti da li je tako nešto i ekonomski opravdano i da li mi možemo da se nosimo sa tim..
DualMode su više osmišljeni za teretni saobraćaj nego za putnički, ali eto imamo i primer DB-a koji je naručio od Siemens-a 21 jedinice za putničku vuču na poluostrvu Sylt & Oberstdorf.

Ličnog sam mišljenja da bi trebalo da pazarimo Smartron-e, eventualno višesistemsku ako zaista ima potrebe za time i da odmenimo stare 441 & 461

Kako god okreneš, nude nam se 2 proizvođača u Evropi koji će se zasigurno javiti na tenderu za Dual lokomotivu, Siemens sa Vectron-om & Stadler sa svojom EURODUAL familijom:

Vectron: https://assets.new.siemens.com/siem...0047-00-vectron-dual-mode-4-pagesenus-144.pdf

Stadler EURO DUAL: http://ferrmed.eu/sites/default/files/2019-03/12_00_7_MAR RIVAS_2.pdf


P.S. Ako se radi o višesistmskim lokomotivama, zaboravite ovo gore što sam napisao, u tom slučaju će verovatno isforsirati Vectrona za kupovinu.:unsure:
 
Najverovatnije misle na DualMode Siemens Vectron. Kargo vec ima 16 a kupice jos toliko. U TPS Zemun se pravi hala za odrzavanje lokomotiva. Po nekoj logici najvise se isplati uzeti Siemens Vectron da bi SV i SKG imali iste pa ako nekom zatreba da se menjaju a i lakse je odrzavati jednu vrstu lokomotiva od istog proizvodjaca nego 10 razlicitih.
Kargo nema dual mode vektrone. Već klasične višesistemske.
 
U TPS Zemun se pravi hala za odrzavanje lokomotiva.

Ne pravi se u TPS hala za odrzavanje lokomotiva u ovom trenutku.
Ta nova hala do ove postojece je hala za odrzavanje 413 garnitura (broj 10 na slici) a ona crveno siva je hala za odrzavanje putnickih kola sa otkacivanjem (broj 7 na slici).
Hala za odrzavanje lokomotiva jeste planirana ali u fazi 2 (broj 23 na slici)

tps-zemun-plan.jpg
 
Ne pravi se u TPS hala za odrzavanje lokomotiva u ovom trenutku.
Ta nova hala do ove postojece je hala za odrzavanje 413 garnitura (broj 10 na slici) a ona crveno siva je hala za odrzavanje putnickih kola sa otkacivanjem (broj 7 na slici).
Hala za odrzavanje lokomotiva jeste planirana ali u fazi 2 (broj 23 na slici)

Pogledajte prilog 153888
Strana 12, Faza 2 se sada izvodi
 
Procitao sam stranu 12, nigde ne pise da se trenutno gradi hala za odrzavanje LOKOMOTIVA.

Ponavljam jos jednom da ne bude zabune:
Takva hala jeste planirana (broj 23 na slici) ali u sklopu sledece faze radova (faza 2), i bice u sklopu nove prijemne otpremne grupe koloseka za rad lokomotiva (broj 12 na slici koju sam okacio)
 
Procitao sam stranu 12, nigde ne pise da se trenutno gradi hala za odrzavanje LOKOMOTIVA.

Ponavljam jos jednom da ne bude zabune:
Takva hala jeste planirana (broj 23 na slici) ali u sklopu sledece faze radova (faza 2), i bice u sklopu nove prijemne otpremne grupe koloseka za rad lokomotiva (broj 12 na slici koju sam okacio)
Izvini Ja sam pogresio.
Da se vratimo na temu, ako bi hteli da kupe spavaca kola kao sto je OBB od Siemensa iskreno to bi bilo super.
 
Već kada uzimaju lokomotive za 200km/h nadam se da će i spavaća kola takođe biti deklarisana za istu brzinu. Ostaje pitanje remonta Z1 verujem da će oni biti za 160km/h te u tom slučaju pitanje da li će biti kombinovani sa spavaćim na pravcu ka Budimpešti i dalje.
 
Moje pitanje:
"Poštovani, da li možete precizirati šta se tačno misli pod "hibridnim" lokomotivama? Da li se misli na pogon ili na višesistemske lokomotive? Ako je ovo prvo, na kojim bi to prugama saobraćalo? Spomenutih 20 "Gošinih" vagona se remontuje zbog iščekivanja međunarodnog saobraćaja ka Evropi ili ka drugim relacijama? Unapred hvala na odgovoru na ova pitanja."

Odgovor:
"Pod hibridnim mislimo na lokomotive koje imaju kombinaciju eletro/baterijske ili elektro/dizel pogona. Ovo je važno jer postoje trase koje su važne sa aspekta populacije a nisu kompletno elektrifikovane npr. Beograd-Šabac, Stalać (Koridor X) - Požega. Takođe, u CG a i kod nas u Srbiji imamo povremene padove napona na delovima kontaktne mreže. Što se Z1 Gošinih kola tiče, naravno primarno govorimo o međunarodnom saobraćaju."

Razmišljajući o ovome nisam siguran koliko je ovo korisno, mi ćemo dugoročno sve elektrifikovati (od glavnih pravaca pa evo vrlo brzo). Pruge ostale gde je moguće da će puštati ove lokomotive su već najavljene za elektrifikaciju.
 
Već kada uzimaju lokomotive za 200km/h nadam se da će i spavaća kola takođe biti deklarisana za istu brzinu. Ostaje pitanje remonta Z1 verujem da će oni biti za 160km/h te u tom slučaju pitanje da li će biti kombinovani sa spavaćim na pravcu ka Budimpešti i dalje.
Verovatno će dizati sve na 200 km/h i Z1 ići zajedno sa spavaćim kolima dalje od Budimpešte.
 
Vrh