stex_pb
Advanced
- Učlanjen(a)
- 04.08.2019.
- Poruke
- 2.140
- Pohvaljen
- 4.965
Vest od 24.11. o prekidu na Barskoj, prošla nezapaženo. Ovde su neke havarije gotovo na sedmičnom nivou.

Павле Јуришић Штурм је умро 1922. године, он свакако није могао сачека савезничке делегације на 10, годишњици пробоја Солунског фронта.Film iz 1928 - 10 godina od proboja solunskog fronta, stanicni docek generala Franchet D'Espereya koga je primio vojvoda Pavle Jurisica Sturma. https://www.europeana.eu/de/item/08620/1037479000000180122
Велика је штета што ће Крагујевац бити изостављен из овог пројекта брзе пруге. Нејасно ми је зашто тако важан град прво географски био одвојен од путног коридора 10 а сада и од железнице.
Orjene imas li ceo dokument sa 283 strana?
Између КГ и Мораве нису никакави Алпи нити Хималаји већ шумадијски брегови, брда и побрђа тако да топографски положај не представља нерешив проблем ако је то била поента твоје изузетно смешне досетке.Мислим да би и Велику Мораву могли да ретрасирају да тече кроз Крагујевац.![]()
Главни разлог је рељеф. Најпогоднија траса и за прву пругу Београд - Ниш и за путни правац који ће касније постати ауто-пут Београд - Ниш био је је долина Мораве. Тако је Крагујевац остао и изван трасе пруге и ауто-пута јер је "затворен" и са севера и са југа у односу на трасу.Велика је штета што ће Крагујевац бити изостављен из овог пројекта брзе пруге. Нејасно ми је зашто тако важан град прво географски био одвојен од путног коридора 10 а сада и од железнице.
Могао би да буде међустаница брзог воза између Београда и Ниша, интересовање путника би било још веће. С обзиром да крак од Баточине већ постоји потребно је урадити још један крак из Крагујевца ка Ћуприји или Параћину, сада рачунам да би то било неких 40км ваздушном линијом. Тако би се брзи воз одвојио са трасе код Баточине, стао у Крагујевцу и опет се вратио на трасу код Ћуприје/Параћина и даље ка Нишу. Зна ли неко да ли су икада постојали такви предлози и зашто се не разматра озбиљније повезивање железницом са четвртим највећим градом у земљи?
Tačno, kada sam se vraćao iz Italije ili Lugana/Belinzone presednem u Arth-Goldau i predjem na SOB-ov "Voralpen Express" i stignem direktno do Rapperswil-a, Wattwill-a, Herisau-a ili krajnje St. Gallen-aJa ne vidim problem što Kragujevac nije na trasi. Da se ja pitam, rešio bih to ovako:
1. Jedan koridor koji ide kao što je i planirano
2. Jedan koridor koji se odvaja od Lapova i ide trasom Kragujevac - Kraljevo - Raška - Novi Pazar. Taj koridor bi mogao i da počinje još od Požarevca pa preko Svilajnca do Lapova, ili npr. Zaječar-Bor-Majdanpek-Lapovo. Svakako sa ukrštanjem tj. presedanjem u Lapovu.
Rekao bih da se uz dobru organizaciju takta vozova može postići dobra funkcionalnost.
Takvo rešenje imaju Švajcarci (a ko drugi), kod kojih ulogu Lapova vrši malo mesto Arth Goldau u kantonu Švic, gde se ukrštaju koridori jug-sever (Milano-Lugano-Arth Goldau-Cug-Cirih i dalje) i severoistok-severozapad (St. Galen-Arth Goldau-Lucern-Olten-Bazel i dalje).
Primera radi, ako ste pošli iz Milana ili Lugana za Bazel, gotovo sigurno vas čeka presedanje u Arth-Goldau. Sistem je organizovan tako da su rute koje se ukrštaju postavljene na naspramne perone, vaš voz iz Milana uvek stiže na peron u XX sati i 11 minuta, pređete na suprotni peron u voz koji u XX sati i 15 minuta kreće za Bazel. Isto važi i za suprotni pravac, i sve funkcioniše vrlo jednostavno i bez mnogo muke. Jedini zahtev je da vozovi budu (manje ili više) tačni, što bi možda mogao da bude problem kod nas
Praksa u Švajcarskoj je da ako jedan voz kasni 5-10 minuta, drugi ga sačeka da bi ljudi mogli da presednu, i onda se to kašnjenje naravno nadoknađuje tako što ga majstor malo nagazi između stanica.
znači da kroz par godina očekujemo ponovljenu rekonstrukciju Niš - Knjaževac pošto jedva da se išta promenilo po pitanju brzineUskoro bi trebala da krene "Ponovna rekonstrukcija" pruge Požarevac-Majdanpek..
Radiće se tuneli i stanice koji su bili preskoćeni u prošloj rekonstrukciji, kao i par kritičnih mesta..
Pa rekonsktrukcija te pruge je sada podeljena po fazama...znači da kroz par godina očekujemo ponovljenu rekonstrukciju Niš - Knjaževac pošto jedva da se išta promenilo po pitanju brzine
2022. Godina a prugu remontuješ na 65kmh...