Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

I ja bih, ali kad sam nešto u tom smislu rekao prošli put, usledila su brisanja poruka.
 
Danas BG voz i BG čvor totalni kolaps. Pored gaženja u Zemunu, čak tri Gorbačova, tj. BG voza ostala defekt, a takođe i jedan Flirt koji je ostao na otvorenoj pruzi i blokirao prugu.
 
Ja to zovem prirodna selekcija.
Isto i ja pomislih. Ali bolje što si ti to izrekao jer na ovom forumu je mnogim ljudima bitnije ko nešto piše nego šta se piše, tako da da sam ja napisao dobio bih kritike da sam fašista i zlikovac. A verovatno i post zafrljačen u kantu.

A da je prirodna selekcija mislim zato što zaista treba biti talenat da u 21. veku, u moru informacija i edukacija o svemu, neko ne kapira da se ne pentra na vagon ispod žice enormnog napona ili da ne hoda po aktivnoj pruzi.
 
Da li postoje izgledi da u drugoj polovini decembra bude DDam na Barcu i da li se može istovariti auto u Podgorici ili moram do Bara?
 
Subotica
FB_IMG_1659679679925.jpgFB_IMG_1659679654901.jpgScreenshot_20220805-090717_Facebook.jpg
 
Izgleda da se ozbiljno radi NS-SU i očekujem da bude brže gotovo nego BG/NS jer nema tunela, većih mostova, ni izmeštanja trase.
 
 
Izgleda da se ozbiljno radi NS-SU i očekujem da bude brže gotovo nego BG/NS jer nema tunela, većih mostova, ni izmeštanja trase.

Ima izmeštanja trase kod Vrbasa i Subotice, vijadukt kod Vrbasa, ima novo veliko čvorište kod Novog Sada i ima više kilometara nego BG-NS. Ako bude sve u roku, 2025. se može očekivati početak putničkog saobraćaja.
 
Meni još uvek nije jasno kako ljudi nisu pažljivi kada prelaze prugu, a i majku mi, zar smo gluva nacija? Možda ja imam strah da prelazim prugu jer nisam odrastao u blizini neke, pa mi nije u navici, ali opet. I uvek se čuje voz kada nailazi, em što se čuje sam voz, em same šine proizvode buku. Ništa tu meni nije jasno.
 
Potpuno pogresno razmisljanje u slučaju buke. Voz se uopšte ne čuje kad ide ka tebi, gotovo da je bešuman dok ti skroz ne priđe. Svu buku koju proizvodi rasipa sa strane.
Što naravno ne umanjuje činjenicu da ljudi voz uopšte ne uzimaju za ozbiljno, što nikako ne razumem.
 
Jel ima neki problem pa ne mogu da naprave tunele ili pasarele da ljudi mogu da predju prugu, a na ostatku da je ograde (kao u UK npr), da ljudi ne mogu da izginu za ovakve gluposti?
 
Jel ima neki problem pa ne mogu da naprave tunele ili pasarele da ljudi mogu da predju prugu, a na ostatku da je ograde (kao u UK npr), da ljudi ne mogu da izginu za ovakve gluposti?
Da, koštalo bi izuzetno puno izgraditi denivelisane propuste za tako nešto svuda u Srbiji. Ne možeś negde na selu zbog dva tri prelaska dnevno da izgradiš nadvožnjak. Uostalom u UK postoje prelazi za pešake u nivou pruge, to je naravno realnije
 
Potpuno pogresno razmisljanje u slučaju buke. Voz se uopšte ne čuje kad ide ka tebi, gotovo da je bešuman dok ti skroz ne priđe. Svu buku koju proizvodi rasipa sa strane.
Što naravno ne umanjuje činjenicu da ljudi voz uopšte ne uzimaju za ozbiljno, što nikako ne razumem.
Ne znam, sad živim blizu železničke stanice, provodio sam dosta vremena na raznim mestima koja su blizu pruge i uvek sam mogao da čujem voz koji dolazi. Ali dobro, pretpostavljam da dosta zavisi od uslova i okruženja. To svakako ne umanjuje ljudsku glupost da ne pogleda da li nailazi neki voz i da ne prelazi na bezbednom prelazu.
 
Pruga se ogradi, ostave se prelazi za pesake (mada bi moglo i za vozila), stave se kapije umesto rampi koje se zatvaraju par sekundi pre prolaska voza i resen problem. Ali oni koji su zaduzeni za resavanje problema imaju isto ili tek malo vise mozga od ovih koji pretrcavaju pruge, autoput, magistralu i sl.
 
Kojom brzinom se kreće taj brzi voz do Valjeva? Pošto to ''brzi voz'' je u Srbiji jako relativan pojam. Negde se maltene čak i ''ne može brže, jurimo 30'' vodi kao brzi voz...
 
Jel ima neki problem pa ne mogu da naprave tunele ili pasarele da ljudi mogu da predju prugu, a na ostatku da je ograde (kao u UK npr), da ljudi ne mogu da izginu za ovakve gluposti?
To bi imalo smisla kao i kad bi umesto svake raskrsnice stavljao pasarelu.
Pružni prelaz treba gledati kao i svaki drugi prelaz preko bilo kog kolovoza. Ako je rampa spuštena znači da je CRVENO svetlo. Ako nema rampe, ima STOP. zastaneš pogledaš ko da prelaziš bilo koju ulicu. Uopšte nisam emptičan na smrtne slučajeve nastale isključivo nepromišljenim potezima nastradalih.
 
Rampe nisu dovoljne, negde ne rade semafori pa se rampa spusta dok vozila/pesaci prolaze, negde se rampe spustaju 5min pre prolaska voza i podizu nekoliko minuta nakon prolaska (i tako nedeljama/mesecima pa lokalci s pravom pizde i zaobilaze), itd.
 
Od kad znam za sebe u proseku svake nedelje čujem ili čitam ''nesreća na pružnom prelazu'', samo uz varijacije da li je bilo pogibije, povrede ili samo materijalne štete (ako je automobil a brzina voza mala). Već sam nekako i oguglao na to.

Železnice će ostati aljkavi raspad od preduzeća. Pružni prelazi će ostati crne tačke i katastrofe koje čekaju da se dese. Veštaci će nastaviti da prebacuju odgovornost sa jedne na drugu službu i instituciju(''krivi su putari'', ''ne ne, krivi su železničari'' i slično). Srpski sudovi će nastaviti da sude po težini posledica umesto po težini učinjenog propusta tj. po težini prekršaja. Ljudi će nastaviti svojeglavo da prelaze. I da, ovo što kaže Stex - glodari će nastaviti da kradu sve moguće ograde i signalizaciju. I opet će sudovi i njima suditi blago ili im neće suditi uopšte.

I to je manje više to. Ne vidim da će se išta tu promeniti u neko skorije doba. Ipak je to ovde višedecenijska tradicija.
 
Isto tako lokalci seku sve moguće ograde koje su već postavljene.
 
Zavisno od visine prepona i tezine prtljaga, pa i sopstvene kilaze 12 m pruga se moz prepuziti za 30 do 45 sec. Treba obavezno uvesti u skolski curriculum. Ko pretrci brze od 10 sek ce dobiti Darwin plaketu. A republicko takmicenje moze biti u Zemunu.
Prokop_9_Belgrade_centre_railway_station.jpg
 
Vrh