Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

U pitanju je samo standard Srbije.
Da su nam plate kao u Sloveniji recimo, ne bi se nabavio Kiss nego Pendolino pa bi voz odmah išao 250 ali bi zato karta do NS bila 25-30 evra u jednom pravcu.
Poljaci su recimo odmah nabavili Pendolino iako im je pruga trenutno ograničena na 200 kao naša.
 
Да ли је технички изводиво у будућности пругу направљену за брзину од 200 преквалификовати у пругу за брзину од 160 и смањити трошкове одржавања?
Pa što ne bi bilo moguće. Ali, zašto si onda pukao jedno 100 mil € da bude 200 umesto 160 km/h i još koliko (desetina) miliona za 3 voza za 200 umesto za 160?

Kad se promeni vlast, jednom će se to verovatno i desiti.

I ne razumem zašto se i dalje iščuđavate gužvama u vozovima, kad je očigledno da je pola Beograda pohrlilo u Novi Sad da se provoza. Koliko ljudi znate da se vozilo? Ja znam čak i dvoje koji su kupili kartu onlajn pa odustali kad su videli gužvu. Inače, išao sam juče za Nove Karlovce, i na novosadskom autoputu je gužva.

Jasno vam je da neće biti ista potražnja za mesec dana. A šta treba da se uradi sa redom vožnje, to je napisao WLABmz iznad, i što reko Vesić, 'to je tako'. Prosto - nismo mi izmislili železnicu i treba da vidimo šta drugi rade.
 
U budućnosti će se samo ići na podizanje brzine sa 200 na 250 nekad u daljoj budućnosti na 300.

Da su nam plate kao u Sloveniji recimo, ne bi se nabavio Kiss nego Pendolino pa bi voz odmah išao 250 ali bi zato karta do NS bila 25-30 evra u jednom pravcu.

Kakve gluposti možeš pročitati ovde, majko mila, pa to nema nigde...🤣

---

Jasno vam je da neće biti ista potražnja za mesec dana. A šta treba da se uradi sa redom vožnje, to je napisao WLABmz iznad, i što reko Vesić, 'to je tako'. Prosto - nismo mi izmislili železnicu i treba da vidimo šta drugi rade.

Pazi, uopšte me ne bi čudilo da gužve u Regio vozovima ostane ista, a možda se i poveća, jer će cena karte u Regio vozovima biti mnogo jeftinija nego u IC, a da IC budu praznjikavi. Samo će se putnici sa IC prebaciti na Regio. No, videćemo.
 
Да ли је технички изводиво у будућности пругу направљену за брзину од 200 преквалификовати у пругу за брзину од 160 и смањити трошкове одржавања?

Pa što ne bi bilo moguće. Ali, zašto si onda pukao jedno 100 mil € da bude 200 umesto 160 km/h i još koliko (desetina) miliona za 3 voza za 200 umesto za 160?

Kad se promeni vlast, jednom će se to verovatno i desiti.

Невероватно, скоро нисам чуо јачу рекламу за Вучићев опстанак на власти... :oops:
 
Treći KISS je stigao, red bi bio da konačno puste i REx polaske BG-NS.
 
Treći KISS je stigao, red bi bio da konačno puste i REx polaske BG-NS.
Zapravo nije, zbog promo perioda svi oće na IC, pa je najbolje te REx pustiti kao IC zbog potražnje što su i učinili.
Što se tiče popunjenosti vozova, promo period je ljudi. RV je pravljen za obim putnika kad nije promo period, ako su sad prepuni vozovi i vlada veliko interesovanje posle promo perioda će biti samo puni vozovi i solidno interesovanje što je i cilj. Vidim da se predlaže da se 5 FLIRTeva stavi na BG-NS, ali što? Šta će nam? Šta će voziti na ostalim prugama. Uostalom, ako sad stavimo sve raspoložive kapacitete i napravimo RV da je takt ultra velik, čime ćemo povećavati kapacitet? Ti vozovi bi vozili polu prazni u početku i ne bi bilo ekonomski opravdano. Ajde prvo da stvorimo tražnju za putovanjem između Beograda i Novog Sada (ali ne veštačku sa promo cenom već ekonomsku tražnju orijentisanjem ljudi na voz) pa da idemo odatle i postepeno povećavano broj polazaka
 
Treći KISS je stigao, red bi bio da konačno puste i REx polaske BG-NS.

Kao što rekoh već, nije potreban 3. KISS za REx polaske. Oni su umesto 4 REx polaska stavili dva dodatna IC, a posle su dodali na ta dva još dva IC, tako da je broj polazaka faktiči isti kao sa REx.
 
Невероватно, скоро нисам чуо јачу рекламу за Вучићев опстанак на власти... :oops:
Što je tebi reklama, meni je antireklama.

Uopšte se nas dvojica ne kontamo, ja tvoje mišljenje ne uvažavam, pa možeš i ti slobodno da zanemariš šta pišem.
 
Модернизација железнице

Јуче сам путовао Соколом с поласком у 7:34 из Београда и 16:04 из Новог Сада.
Поласци су били на време и било је слободно по једно-два места за седење по спрату. На горњем нивоу су сва помоћна седишта/клупе на крајевима вагона била незаузета.
Путовање је глатко и основни утисак је да се до Н. Сада стигне брже - и удобније - него, рецимо, градским аутобусом од Видиковца до Зеленог венца у Београду.

Добро је што пуштају да се - дивље - паркира на плочи будуће станице у Прокопу, то олакшава долазак колима.
Једине степенице за силазак на пероне су преуске, у повратку се на њима створио чеп јер је мањи број путника силазио низ њих, а већина путника из приспелог воза кренула уз њих.
Очекивао сам да ће на дисплејима у возу моћи да се види брзина кретања у сваком тренутку, али, није тако. У италијанским возовима се на њима види брзина, датум, температура и да ли је ве-це слободан.
Што се тиче гужви о којима се извештава горе, неколико пута сам се возио од Фиренце до Монтекатинија - у поподневној шпицу је гужва ако не већа, онда једнака најгорим гужвама у градском превозу Београда.

Непријатно ме изненадило што ниједан натпис изнад путничких благајни у Прокопу, ка ни на дисплејима на возу и у њему нема текст на (званичном) српском језику. Ни закон донет крајем прошле године не помаже да подигнемо културни и цивилизацијски ниво у том погледу.
На станици у Н. Саду је то како треба - на српском и енглеском језику. Станица је обновљена и одлично изгледа.
Што се тиче брзина, поређења ради, мој син је у Јапану, Русији и Француској путовао возовима од 270 до 320 км/с, а у Италији око 250.

IMG-20220326-143123.jpg


IMG-20220326-143150.jpg


IMG-20220326-143041.jpg


IMG-20220326-142839.jpg


IMG-20220326-142830.jpg


IMG-20220326-142724.jpg


IMG-20220326-142707.jpg


IMG-20220326-142659.jpg


IMG-20220326-142633.jpg


IMG-20220326-142622.jpg


IMG-20220326-142614.jpg


IMG-20220326-142540.jpg


IMG-20220326-142521.jpg


IMG-20220326-194009.jpg


IMG-20220326-194022.jpg


Капућино у возу је, за мој укус, бућкуриш, ту је и рачун с ценама за оне које то занима
IMG-20220326-193738.jpg


IMG-20220326-193717.jpg


Ова два писоара на станици у Н. Саду су тако близу да не могу да замислим да се истовремено користе а да се корисници не додирују задњим деловима тела
IMG-20220326-193904.jpg
 
Poslednja izmena:
Putovah i ja.
Sve to fino izgleda, ali mi je ubedljivo najveća zamerka numeracija sedišta. Ko li smisli da pored 82 stoji 87. Ljudi su namenski kupovali karte da sede jedni do drugih i onda bili neprijatno iznenađeni.
U principu, nije to sad neka frka. Drugi putnici uvek naprave ustupak ili se nekako smeste da svako sedne kako hoće. Samo, eto, Novi Sad je i dalje jedno gradilište, a o Prokopu da ne govorimo.
 
Što je tebi reklama, meni je antireklama.

Uopšte se nas dvojica ne kontamo, ja tvoje mišljenje ne uvažavam, pa možeš i ti slobodno da zanemariš šta pišem.
Мени си овде ти (као и било ко други) као личност потпуно небитан, реагујем на идеју која је пласирана у јавни простор и дајем своје мишљење, то ми нико не може забранити. Ако ми је нешто нпр. комично, као замисао да тек тако треба смањивати перформансе већ изграђене инфрастуктуре, због јелте уштеде на одржавању, онда ћу и рећи да је то најблаже речено комично или пре ће бити скандалозно, а да онај ко на томе буде градио политичку позицију, сигурно губи. И то је све :confused::censored::whistle:
 
Одржавање ће бити изузетно скупо и наводно захтева затварање. Путнички саобраћај тешко да ће икада покрити трошкове експлоатације. Теретни возови мислим да иду најбрже 140 или 160.
 
Брдо пруга је последњих 10 година сређено за брзине 140 или 120, па су због неадекватног одржавања брзо уведена ограничења брзина. Ово парче пруге за брзине од 200 је скупље за одржавање него што се од тога има користи. Железница није ствар престижа као формула један, већ практично средство транспорта.
 
Skuplje je za održavanje od ostatka mreže, kompletnog.

Treba imati u vidu da mi nikad nismo pustili vozove da idu 160 na prvoj deonici koju smo napravili za tu brzinu... jer treba da se održava. Ovde treba dosta više da se održava😀

Zasad će ići 200... I neko vreme postojano. Samo, videćemo do kada. Ipak je 3 minuta - 3 minuta, velika stvar🤣 Toga će se poslednjeg odreći operater kad krene da računa, da. Prestiž je to ('moj je... brži'), ozbiljna stvar.

Opet, naravno, ne bismo bili u Srbiji da većina posetilaca ovako masovnog foruma nisu iracionalni dečačići. Al polako - sve dođe na naplatu😉 Uvek je došlo, jbg. Sigurno će doći.

Al vi verujte da će sve što je glupo izaći na dobro.
 
Pantografe, ušteda jeste 3 minuta na 42 km brze pruge pri brzini od 200.
E sad kad bi se izgradio ostatak ka Subotici i druga brza pruga ka Nišu, ušteda bi bila mnogo veća i tek tada dolazi do izražaja cela ova investicija.

Ponavljam još jednom. Ova pruga se gradi za narednih 100 godina, znači eksploatacioni vek joj je minimum do 2122te godine.

To što su danas plate u Srbiji 400-500 evra pa povratna od 1600 dinara deluje skupo ne znači da za 20 ili 30 godina nećemo imati plate preko 1000 evra a realno imačemo ih i ranije.

I šta je onda skupo održavanje?
Nije održavanje najskuplje u celoj priči nego izgradnja infrastrukture.
A mi imamo već završenu finansijsku konstrukciju za izgradnju 400 km brze pruge za 4 milijarde evra od Subotice do Niša.

A vi zagovarate da se zakopamo sa prugom od max 160 bez mogučnosti da se ona unapredi za narednih 100 godina kada će 300 na sat biti normalna brzina svuda u evropi na glavnim koridorima.

Ova pruga nije skupa igračka već nešto što smo odavno trebali da imamo.
Mnogo smo kasnili po pitanju zeleznice, nema vise priče o 100 ili 120 na sat na koridoru 10, to je priča za prošli vek, prelazi se odmah na 200.
Dosta je bilo gubljenje vremena.
 
Видећемо како ћемо изаћи на крај са одржавањем пруге за пројектовану брзину. Мислим да су ка Нишу већ најављене неке деонице које ће бити за брзине до 160, можда и грешим.
 
Skuplje je za održavanje od ostatka mreže, kompletnog.

Treba imati u vidu da mi nikad nismo pustili vozove da idu 160 na prvoj deonici koju smo napravili za tu brzinu... jer treba da se održava. Ovde treba dosta više da se održava😀

Zasad će ići 200... I neko vreme postojano. Samo, videćemo do kada. Ipak je 3 minuta - 3 minuta, velika stvar🤣 Toga će se poslednjeg odreći operater kad krene da računa, da. Prestiž je to ('moj je... brži'), ozbiljna stvar.

Opet, naravno, ne bismo bili u Srbiji da većina posetilaca ovako masovnog foruma nisu iracionalni dečačići. Al polako - sve dođe na naplatu😉 Uvek je došlo, jbg. Sigurno će doći.

Al vi verujte da će sve što je glupo izaći na dobro.
А кад смо као народ били рационални? Довољно је погледати колике куће градимо, а пола просторија празно, читави спратови празни. Са тог појединачног и породичног нивоа се ирационалност преноси и на читаву заједницу, тј. државу.
Мислим да је било довољно да геометрија пруге буде за 200 км/ч (или чак 250) осим око већих градова, а да остало може једног дана да се надогради са 160 на 200. Сад је тако како је. И као што неки овде на форуму кажу да је узалуд очекивати да се железничка станица врати у Савски амфитеатар, тако је узалуд очекивати да се ова пруга изгради за максималну брзину 160 км/ч јер је већ изграђена. Над просутим млеком не вреди плакати.
 
Jeste, sagrađena... Ali kako kod nas na svim prugama sagrađenim za određene brzine - koje zahtevaju mnogo skromnije održavanje od pruge za 200 km/h - ta brzina posle određenog vremena bude snižena, ja bih mogao samo da otvorim kladionicu da li će se to desiti za godinu (dao bih kvotu 4,5, kao za x-1), za pet godina, za 10 godina, itd.

Posebno u uslovima kakvi su danas... gde je i svako uzaludno trošenje energije (a mnoooogo se više troši pri 200 km/h) - zarad 3 min. ranijeg prispeća u stanicu - iskonska boleština.

Naravno, ja to već neko vreme pišem, naše društvo/država nije u stanju da bilo kakvu razumnu politiku formuliše i sprovodi, pa ni saobraćajnu (dakako, ni energetsku), te će stoga lošije i proći (sigurno neće proći bolje, o ne). A, što bi rekla Hana Arent, manite me nade (da će se nešto srediti).
 
Одржавање ће бити изузетно скупо и наводно захтева затварање. Путнички саобраћај тешко да ће икада покрити трошкове експлоатације. Теретни возови мислим да иду најбрже 140 или 160.

Da si ti meni živ i zdrav, ali to za brzinu teretnih vozova si lupio. Teretni vozovi ne idu preko 100 km/h i to ne sve vrste. Neke vrste idu do 80 km/h. Međutim, na novoj pruzi je iz nekog razloga u redu vožnje brzina teretnih vozova ograničena na 90 km/h (ovi što na drugim prugama idu do 100 km/h).
 
Eто, значи још мања корист од ове пруге за профитабилнији део железничког транспорта. Зна ли неко пројектоване брзине и дужине пруга по деоницама ка од НС ка Суботици и од БГ ка Нишу? Хтео бих баш табеларно да поредставим времена путовања СУ-НС-БГ-НИ у зависности од различитих брзина.

Ево угрубу, да је целокупна пруга за исту брзину (а знамо да није), ово би била времена путовања од Суботице до Ниша:
200 км/ч - 2 сата и 7 минута
180 км/ч - 2 сата и 22 минута
160 км/ч - 2 сата и 39 минута
140 км/ч - 3 сата и 2 минута
120 км/ч - 3 сата и 33 минута
 
Poslednja izmena:
Pa od NS je i do Beograda i do Niša 3 minuta brže ako je 200 BG-NS...🤣

Mogu samo da apelujem na nadležne da budu razumni u uslovima kakvi jesu, kad budu odlučivali o Južnoj pruzi. Jer, nije vreme za zezanje s glupostima, nego za ozbiljan i organizovan rad.
 
Најрационалније би било урадити геометрију за 200 и више, денивелисати све прелазе а опрему урадити за 160.
 
Vrh