Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Voz RE iz beograda što kreće u 7h za NS je prazan, popunjenost 5 posto

мало ко иде из Београда за Нови Сад у то време. вероватно се напуни после до Петроварадина. али ће назад сигурно имати доста путника

A oko čega da se bolje informišem? Nije mi jasno.

ширио си раније дез и полуинформације, нарочито што прочиташ на УЉЖ страници

Sve jedno - KISS160 je otprilike duplo skuplji od FLIRT160, a ima manji kapacitet od dva FLIRT160. Nama ne trebaju visokokapacitetni EMV na 95% polazaka. Kupovina KISS160 bi bilo bacanje resurasa. Ako treba veći kapacitet za određene polaske, idu dva FLIRT160 u sinhronu i mirna Bačka. Nema ništa skupljeg od toga kada voz ide prazan.

не бих се сложио са тобом о његовој сврсисходности, али добро. баш напротив, мислим, да би имао одличну попуњеност
 
Voz iz Bg-a za Ns RE, obično nije nešto popunjen kad kreće ali se u međuvremenu popuni dobro do Inđije jer staje na svim stanicama. A iz Novog Sada je haos u povratku za Bg naročito uveče kad se mnogi vraćaju iz Ns
 
Ukratko, sve funkcioniše, uz manje dečije bolesti. Usko grlo je stanica Novi Sad koja ni posle 3 i po godine nije završena, jer nije ni početa na vreme. Tamo rade samo dva koloseka i samo jedan jedini peron.
Počeli su da rade prugu pre 6 (šest) godina. Prošle su se setili da im pored pruge treba i neki voz, pa su na brzinu kupili KISS-ove, a onda su primetili i da je pruga do Novog Sada pa su na brzinu nabudžili nadvožnjak i jedan peron. Stanična zgrada je potpuno OK.

Sve je novo, lepo i hvala Bogu da smo i mi kupili ovako nešto. Ipak ja i dalje mislim da su za mnogo manje para mogli da urade prugu za 160km/h i da kupe 10 novih FLIRT-ova koji bi vozili češće i u taktu.

Smatram da je glupo na dvokolosečnoj pruzi uvoditi sinhrone, kad postoje kapaciteti za češće polaske.

A aplikacija nije loša, ali je pravljena kao za prodaju autobuskih ili avionskih karata. Železnički tarifni sistem poznaje kartu koja nije vezana za konkretan voz, već za određenu relaciju i određeni vremenski period. Druga stvar su rezervacije koje su određeni polazak određenog voza iz određene stanice. To su dve potpuno različite stvari. Šta ako ja hoću da kupim povratnu kartu za NS, a ne znam unapred kada se vraćam?
Da ne pričam o tome da ima bagova. Aplikacija se testira kao pruga. Treba probati sve moguće scenarije i otkriti greške (koje su neminovne u razvoju).
A ovi naši su izgleda tako testirali i prugu, samo pravo, bez proba skretanja, kočenja, nestanka napajanja u mreži, prekida telekomande kad je voz brzi od 160km/h...
 
E svašta. Kako su onda mogli u RV da stave 160 km/h? I tad se znalo koliki je zaustavni put i procenat kočenja. Znam da u HR Končar EMV čak i sa 1000 m zaustavnog puta može ići 160 km/h. A kod nas je 1500 m zaustavni put. Koliki je procenat kočenja Flirta?
Rekoh dijabole. Ista priča kao i onda dok je saobraćao bivši 293/292. Pa kad je puštena nova deonica od Gilja do Paraćina isti taj stručnjak je ograničio brzinu na toj deonici na 105km/h zbog "nedovoljnog" procenta kočenja a u KRV bilo predviđeno 120km/h.
 
Baš sam pre 3 nedelje išao u NS automobilom, benzin me je izašao otprilike 3000 dinara tamo i nazad. Dakle, fleksibilno, ali dosta skuplje od voza.
Bus je 600 dinara, ali ide sat i po vremena.
Bukvalno je voz uspeo da pogodi i brzinu i isplativost, naročito regio varijante.
 
Smatram da je glupo na dvokolosečnoj pruzi uvoditi sinhrone, kad postoje kapaciteti za češće polaske.
Не иде то баш тако на железници - потпуно је другачија економика код два воза у синхрону и два засебна поласка (несразмерно много је јефтинији синхрон).

Али, да, воз на пола сата у шпицу би требало да буде минимум за ову пругу (а касније и на 15 минута).
 
Da li neko zna da li baš moraju da se štampaju karte za NS kad se kupe online? Nemam štampač kod kuće pa da znam da se ne cimam ako ne mora.
 
Ako si video snimak postavljen u udruženju to je Šidski. I oni bez problema teraju 160.

*ebo lud zbunjenog...

Али, да, воз на пола сата у шпицу би требало да буде минимум за ову пругу (а касније и на 15 минута).

Ne mogu da sakupe ni takt na sat vremena, a ti pričaš o taktu na 15 minuta. Nema od toga ništa.
 
Radi se uveliko ka Subotici.
Lovćenac-Mali Iđoš.
IMG-99f083f453c6050717ce8de620258731-V.jpg
IMG-fa35986d59b639ab52ef12b2d557e83c-V.jpg
IMG-786c4ff5634880a20339246a2d0931ea-V.jpg
 
Не знам зашто би се "заборављало на теретни саобраћај", кад БГ:воз већ треба да иде на 15 минута. Наравно да се не би дуплирали поласци путничких возова на тај начин, само би возили даље од Батајнице (нпр. сваки до Ст. Пазове/Инђије, сваки други до НС). Плус брзи/убрзани. То би заправо и смањило оптерећење пруге...

Само треба организовати саобраћај онако како се организује широм света, ништа друго.
 
Не знам зашто би се "заборављало на теретни саобраћај", кад БГ:воз већ треба да иде на 15 минута.
Ne postoji način da "uguraš" teretni koji ide 80-90km/h između dva putnička koji idu na 15 min. i pri brzini od 150km/h.
Dobro znam o čemu pričam poučen na primeru saobraćaja od Rakovice do Ovče u ondašnjem špicu na 15 min.
Teretni su dobijali dispozicije dok špic ne prođe.
 
Е, вала, да га доведеш на 15 минута до Пазова, то би могло, а дотле је у принципу и потребно. Даље на пола сата.
 
Rus o železničkoj stanici Novi Beograd, koliko sam uspeo da razumem nije baš oduševljen:D
Eto ako neko zna ruski, može malo podrobnije da nam kaže o čemu je sve pričao.
 
Ништа значајно. Чудна су му два уска техничка перона без излаза, што станица нема бар још један излаз осим оног ка трамвајској станици и генерално је запањен међуспратом и доњим нивоом (пре најновијих радова). Хвали количину светлости на перонима.
 
Vrh