Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Jel sada može da se kaže da je 100% sigurno da putnički saobraćaj kreće 15. marta?
 
Odgovor u vezi sa laganom voznjom izmedju lajkovca i laaarevca koja traje vec 2 nedelje, odgovorili su mi u 2 sata

Poštovani,

Lagana vožnja je uvedena zbog otuđenja dela voznog voda kontaktne mreže.

Nabavka I ugradnja nedostajućeg materijala nisu u nadležnosti OC ZOP Valjevo,a u telegramu Sekcije za ETP Beograd navedeno je trajanje od 60 dana.

Srdačan pozdrav

Što se tiče 15. marta, da izgleda da tad puštaju sve tkz. Dan Ž 😁
 
Lagana vožnja je uvedena zbog otuđenja dela voznog voda kontaktne mreže.

Nabavka I ugradnja nedostajućeg materijala nisu u nadležnosti OC ZOP Valjevo,a u telegramu Sekcije za ETP Beograd navedeno je trajanje od 60 dana.

Srdačan pozdrav

Језиво. Зашто им је потребно чак 60 дана? Заиста мора нешто из корена да се промени или је буквално свака инвестиција узалудна...
 
Пошто колега WLABmz преноси само лоше и бомбастичне вести из групе Удружења љубитеља железнице, мора неко да пренесе и добре вести, Исти извор који навео да ће у првом периоду ићи само ИЦ возови на релацији Прокоп - НБГ - НС, је објавио да ове недеље креће уходовање новог реда вожње само без путника - и то све категорије возова ИЦ, РЕх, РЕ. Редовни возови крећу 15.3.2022. Исти чланак је објавио РТС. Наведено је да ће ИЦ и половину РЕх вожњи обављати КИСС а другу половину и РЕ Флирт. Ред вожње је исто објављен, могу да га окачим уколико треба. Надам се ће дотични колега да се извини за изношење неистина у свом стилу, као што увек ради.
 
А ја видим да је у Сенти управо данас почело мега-чупање пруга у Војводини и не разумем тачно због чега би требало бити задовољан што се унапређује укупно једна пруга, кад ће толика места па и градови остати трајно без железнице, укључујући и једну луку на Дунаву.
Demontiranjem i uklanjanjem starih železničkih infrastrukturnih kapaciteta Infrastruktura železnice Srbije biće oslobođeno oko 590 hektara zemljišta u infrastrukturnom i pružnom pojasu, u 26 opština širom Srbije, koje će lokalne samouprave moći da koriste za najrazličitije namene i u skladu sa svojim potrebama.
 
Пошто колега WLABmz преноси само лоше и бомбастичне вести из групе Удружења љубитеља железнице, мора неко да пренесе и добре вести, Исти извор који навео да ће у првом периоду ићи само ИЦ возови на релацији Прокоп - НБГ - НС, је објавио да ове недеље креће уходовање новог реда вожње само без путника - и то све категорије возова ИЦ, РЕх, РЕ. Редовни возови крећу 15.3.2022. Исти чланак је објавио РТС. Наведено је да ће ИЦ и половину РЕх вожњи обављати КИСС а другу половину и РЕ Флирт. Ред вожње је исто објављен, могу да га окачим уколико треба. Надам се ће дотични колега да се извини за изношење неистина у свом стилу, као што увек ради.
Gde se može naći red vožnje, zanima me i za šidske vozove pošto bi se trebao promijeniti i njihov red vožnje?
 
А ја видим да је у Сенти управо данас почело мега-чупање пруга у Војводини и не разумем тачно због чега би требало бити задовољан што се унапређује укупно једна пруга, кад ће толика места па и градови остати трајно без железнице, укључујући и једну луку на Дунаву.
To je samo završetak višedecenijskog plana "upokojenja" lokalnih pruga. Bičing Aks je stigao do nas mnogo ranije. Tako ti ide napredak u Evropi, ukineš 50% postojeće "nepotrebne" infrastrukture da bi kao "ekonomski tigar" jedva izgradio (i održavao) novih najsavremenijih 5%. Posle kad halapljivi investitori razgrabe i preostale "železničke staze" (rail trail, čitaj right of way) obećavaju se sage Druge avenije il se mažu oči lrtom, brtom, trtom, mrtom. Kad god dođe do "razvoja" eto belaja. Kao da se ne sećamo obrenovačkog "ćire" koji nije sletao svako malo s magistrale, bivao zarobljen na semaforu. Od seče uskokolosečnih pruga je i počelo.

Nije da jedan Japan masovno ne ukida nerentabilne trase, međutim to je karakteristično uglavnom za zabačena planinska ili ruralna područja. Ako neka linija u gusto naseljenoj oblasti ima problem s patronažom, to je posledica konkurencije drugih obližnjih železničkih linija koje mogu da prime deo putnika. Te naše lokalne pruge nemaju šinsku alternativu. Autobusu, kao i privatnom automobilu je tamo već odavno ustupljeno mesto. Sada se samo "sahranjuje koridor" da bi se sutra širili postojeći ili gradili novi pitevi. Lokalna železnica je odavno "iskočila". Čupanje zapuštenih pruga je poslednje poglavlje dugoročne antiželezničke saobraćajne politike.

I onda pričaju o nekom "oslobađanju" dragocenog zemljišta od "metalnog demona", usput betonirajući ili rasprodajući milione "dragocenih" hektara oranica gramzivim investitorima. Ne treba zaboraviti da čuvanje koridora posle zatvaranja (kao i u slučaju gradnje novih trasa) predstavlja obezbeđenje za budućnost, ali i novčanu uštedu. Veliki deo novca prilikom gradnje odlazi na eksproprijaciju, rušenje, zemljišne radove, tako rekonstrukcija uslovno može biti povoljnija opcija od grinfild investicije.
 
Ovo nisu ruralne i planinske pruge, nego pruge koje povezuju značajne gradove - industrijske, administrativne, obrazovne i svake druge centre. Nezamislivo je da neko ukida prugu Zrenjanin - Vršac, kojoj fali 20 i nešto km da se poveže sa Novim Sadom. Nezamislivo! Zrenjanin je malo manji od Subotice! Ako se sabere broj stanovnika po okruzima, od NS, preko Zrenjanina i Vršca do Bele Crkve, to je skoro pa milion ljudi! A Novi Sad im je centar i fokusna tačka.

Neko će da prosto ukine to, a ovamo će da kopa kolektore za ljude ispod Makiša i po Savskom mulju. Za 10 milijardi evra! A u Beogradu je tek dvaput više ljudi nego uz tu logičnu trasu, koja uglavnom već postoji. Ne 20 puta, nego 2 puta. More...

Ajde, čik, da nađemo zemlju koja to ukida - nema. Niti će biti.
 
Пошто колега WLABmz преноси само лоше и бомбастичне вести из групе Удружења љубитеља железнице, мора неко да пренесе и добре вести, Исти извор који навео да ће у првом периоду ићи само ИЦ возови на релацији Прокоп - НБГ - НС, је објавио да ове недеље креће уходовање новог реда вожње само без путника - и то све категорије возова ИЦ, РЕх, РЕ. Редовни возови крећу 15.3.2022. Исти чланак је објавио РТС. Наведено је да ће ИЦ и половину РЕх вожњи обављати КИСС а другу половину и РЕ Флирт. Ред вожње је исто објављен, могу да га окачим уколико треба. Надам се ће дотични колега да се извини за изношење неистина у свом стилу, као што увек ради.
15.3. je za nedelju dana.
Da li iko zna datum početka redovnog saobraćaja na pruzi za NS? Ne niko ne zna, sve su špekulacije.
Moje mišljenje je da će tada možda biti ceremonija otvaranja. Sam datum ne zavisi od železnice nego od Izbornog štaba jednog predsedničkog kandidata, što dovodi čitavu stvar do apsurda. Isto tako je apsurdan i dizajn a još apsurdnije parole po objektima.
Ljudi baš znaju da mi ogade i ono malo što dobro urade na železnici.

Iz više izvora znamo da je za početak planiran samo saobraćaj tri para IC vozova.
Izbori su 3.4.
Procenjujem da niko nema kohonas da pusti čitav saobraćaj u tako kritičnom trenutku, jer su dečije bolesti svakog novog sistema neminovne.

Pustiće nove vozove, novine i tv pune slika punih vozova koji cepaju 200km/h. Lepa slika naravno. Voziću se i ja i ponosno ću se slikati pored panela na kome piše 200km/h. I podeliću tu sliku na drštvenim mrežama. Ja ne delim loše slike, ali ih ima sve više. Da Srbija ima i opoziciju ili (ne daj Bože nezavisne novinare) možda bi neko video i "loše i bombastične" slike raspada Južne pruge.

Ljudi, stanje na većini železničke mreže u Srbiji nije mnogo bolje od tih 400+ km koje (potpuno opravdano) demontiraju po Vojvodini.

Mislim da Srbi treba da se umiju hladnom vodom. Treba podržati inicijative oko gradnje i rekonstrukcije pruga i puteva. Kako ove sada vlasti tako i neke sledeće (ostala ista ili došla nova kakogod).
Ali ljudi, Srbija je jedna od nekoliko najsiromašnijih država u Evropi. Talas enornog zaduživanje treba što pre prekinuti. Iz realnih izvora ne možemo graditi ni 30% obećanih stvari. Treba održavati postojeće i treba vrlo odgovorno planirati na naučnim osnovama a ne na fokus grupama.

Tako da se vratim na pitanje o datumu normalizacije železničkog saobraćaja na relaciji BG-NS.
Ne pita se struka nego fokus grupa.
 
“Šved za SV 710 008 stigao maloprije u Vinkovce na štoku teretnog vlaka.”
Udruzenje ljuditelja zeleznice fb
8E04A19B-A449-4990-8F81-7562ADBF6DFE.jpeg
6B7E2260-593A-403A-960E-711A9E5FD7AA.jpeg
E7D1FAE2-2B92-4848-BB97-10A4BA16703F.jpeg
919DF0ED-7CA8-46A7-8F17-8FAC5AC2A46E.jpeg
970791F7-AA14-47CC-8A6E-F6CE2EAC8347.jpeg
 
Pustiće nove vozove, novine i tv pune slika punih vozova koji cepaju 200km/h. Lepa slika naravno. Voziću se i ja i ponosno ću se slikati pored panela na kome piše 200km/h. I podeliću tu sliku na drštvenim mrežama. Ja ne delim loše slike, ali ih ima sve više. Da Srbija ima i opoziciju ili (ne daj Bože nezavisne novinare) možda bi neko video i "loše i bombastične" slike raspada Južne pruge.

Ljudi, stanje na većini železničke mreže u Srbiji nije mnogo bolje od tih 400+ km koje (potpuno opravdano) demontiraju po Vojvodini.

Mislim da Srbi treba da se umiju hladnom vodom. Treba podržati inicijative oko gradnje i rekonstrukcije pruga i puteva. Kako ove sada vlasti tako i neke sledeće (ostala ista ili došla nova kakogod).
Ali ljudi, Srbija je jedna od nekoliko najsiromašnijih država u Evropi. Talas enornog zaduživanje treba što pre prekinuti. Iz realnih izvora ne možemo graditi ni 30% obećanih stvari. Treba održavati postojeće i treba vrlo odgovorno planirati na naučnim osnovama a ne na fokus grupama.
Управо треба да се полијемо хладном водом - и да престанемо да градимо пројекте само да можемо да се хвалимо да ми нешто имамо. Као што је Арчибалд Рајс писао да његов наследник у министарству држи скупу опрему у витрини, да би се разметао пред гостима чиме располаже. Па каквог то смисла има, да из Новог Сада воз пичи за Суботицу (непотребних) 200 км/х, а да за Зрењанин уопште ни нема воза? Нити је у плану. Како може да није у плану, па ту постоје и дневне миграције, треба да иде воз на пола сата. А да је само Зрењанин... него је више-мање цела Војводина (која је пре стотинак година имала железничку мрежу развијену отприлике као Француска). А и јужно од Војводине је красно. Али да оптимизујемо улагања: што више милиона евра по километру пруге, јер нама баш то треба. Ето, баш то, а остало укидај. А ко је то рекао? Где је елаборат, где је стратегија, где су бројке, студије, економске анализе? Код Зоране у телефону?

А могло је, за мање пара од две милијарде евра само до Келебије, да има још штошта. То нико тако не ради - можемо да се тешимо, али наша држава најнеразумније улаже и богме је и зато међу најсиромашнијима у Европи. Сад ће, у новим околностима морати мало да прикочи, додуше. То ће тек бити занимљиво: кад није функционисало док је било пара на изволте, како ће кад их не буде. Следи златно доба српске железнице. Али да не мрачимо, возићемо се 200 на сат.
 
Ево графички да прикажемо шта се све укида. Ово су скроз погрешни потези, уместо да се ремонтују пруге и тиме обезбеди додатно пуњење брзог воза у Новом Саду и Суботици, они буквално терају људе у аутобусе и аутомобиле заувек. Алтернативно, локалне самоуправе/окрузи/покрајина би преузели ту инфраструктуру на себе и развили локалне железнице као што смо пре другог рата имали јужно од Саве и Дунава окружне тј. банске железнице.
1646733069153.png
 
Ko remontuje ove "šinobuse"? I zašto to ne radimo u Srbiji?
 
Tekstualno da dopunim. U narednom periodu biće demontirane i uklonjene pruge:
najpre:
  • Bečej - Senta (35,80 km),
  • Senta - Kanjiža (17,07 km),
  • Sečanj - Jaša Tomić (10,36 km),
  • Sombor - Bački Breg (25,33 km),
  • Sombor - Riđica (28,11 km),
  • Vladimirovci - Kovin (40,90 km),
zatim:
  • Bečej - Vrbas (36,92 km),
  • Zrenjanin fabrika - Vršac (81,20 km),
  • Horgoš - Kanjiža (13,51 km),
  • Karavukovo - Bač (13,40 km),
  • Petrovaradin - Beočin (14,35 km),
  • Čurug - Bečej (31,00 km),
  • Kikinda - Banatsko Aranđelovo (32,91 km),
  • Sombor - Apatin fabrika (21,60 km) i
  • Sopot Požarevački - Kostolac (32,00 km).
Ukupno 434,46 km.
 
Poslednja izmena:
Ovo nisu ruralne i planinske pruge, nego pruge koje povezuju značajne gradove - industrijske, administrativne, obrazovne i svake druge centre. Nezamislivo je da neko ukida prugu Zrenjanin - Vršac, kojoj fali 20 i nešto km da se poveže sa Novim Sadom. Nezamislivo! Zrenjanin je malo manji od Subotice! Ako se sabere broj stanovnika po okruzima, od NS, preko Zrenjanina i Vršca do Bele Crkve, to je skoro pa milion ljudi! A Novi Sad im je centar i fokusna tačka.

Neko će da prosto ukine to, a ovamo će da kopa kolektore za ljude ispod Makiša i po Savskom mulju. Za 10 milijardi evra! A u Beogradu je tek dvaput više ljudi nego uz tu logičnu trasu, koja uglavnom već postoji. Ne 20 puta, nego 2 puta. More...

Ajde, čik, da nađemo zemlju koja to ukida - nema. Niti će biti.

Upravo. Zato i pomenuh Japan. Ovde u najmnogoljudnijim delovima zemlje ukidaju pruge bez šinske alternative. To je atak na vid prevoza. Nisu se naučili na beogradskim mukama sa "zatrpavanjem" slobodnih koridora. Saobraćaj je na tim prugama odavno planski obustavljen ili je marginalizovan, a sada se praktično "brišu" trase sa mape, što je rekoh već najskuplje u određenim uslovima (poput urbanizacije). I Bičing je besomučno ukidao u gusto naseljenim oblastima, al je usled neprevaziđene gustine nasleđene mreže ostalo mnogo dobrih alternativa na raspolaganju. Ovde ti ukidaju međugradske fider pravce da bi u slučaju "nedovoljnog druma" imali šta da laju pred izbore, odnosno usput operu koje milionče. Strateški transportni pravci od nacionalnog interesa trebalo bi da budu zaštićeni zakonom od rasprodaje zemljišta. Na nekim mestima treba zabraniti umanjenje prostora namenjenog odrećenoj saobraćajnoj infrastrukturi, a na nivou prostornog plana.

Ево графички да прикажемо шта се све укида. Ово су скроз погрешни потези, уместо да се ремонтују пруге и тиме обезбеди додатно пуњење брзог воза у Новом Саду и Суботици, они буквално терају људе у аутобусе и аутомобиле заувек. Алтернативно, локалне самоуправе/окрузи/покрајина би преузели ту инфраструктуру на себе и развили локалне железнице као што смо пре другог рата имали јужно од Саве и Дунава окружне тј. банске железнице.

Ma boli ih uvo i za "dobrostojeće" pravce. Onoliki Novi Sad nije kadar ni tramvaj da digne iz mrtvih (koji je kao mnogo manji imao, a people mover je misaona imenica), kamoli tramvaj-voz do Beočina ili prigradsku železnicu do Bačke Palanke (ili Gajdobre), Vrbasa, Novog Bečeja (ili makar Temerina), Inđije. Ništa. Pre će BMV zaposesti ceo regio do NS nego što će NS pipati išta šinsko. Vode se logikom "bus fits all". Republici je u interesu da zadrži koridor 10 kao tranzit, a unutrašnji saobraćaj je tu kao bonus - ne osnova. Između ZR i NS ne postoji železnička prećica (kruži preko Orlovata i Titela) pa pretpostavljam da "otkačinju" sve što se otkačiti može da bi dodali "rentabilne trase". A ne treba zaboraviti da nije poznato kako će nove tehnologije uticati na postojeću i trenutno planiranu infrastrukturu. Šta ako dronovi ojade i ove silne puteve? U Vojvodini pored pomenutog nedostaje i pruga Ruma-Novi Sad, koja je podlegla skupljem brzom putu. A što da gradimo jedan uski tunel kad možemo dva široka? Što da ojadimo autobuski lobi preko Iriga i Vrdnika nakon kraha ATP Vojvodine. Planiraju da zabetoniraju ono malo gradova, a isprazne sela. Obradivu površinu prosečnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva treba povećati sa 5 na 50ha, pa im sad ni ušorena sela kao zaostavština Austrougarske nisu po volji izvan većih periurbanih sredina. U međuvremenu oko Linca da vidiš kako se rašoriše kao bele lale.
 
15.3. je za nedelju dana.
Da li iko zna datum početka redovnog saobraćaja na pruzi za NS? Ne niko ne zna, sve su špekulacije.
Moje mišljenje je da će tada možda biti ceremonija otvaranja. Sam datum ne zavisi od železnice nego od Izbornog štaba jednog predsedničkog kandidata, što dovodi čitavu stvar do apsurda. Isto tako je apsurdan i dizajn a još apsurdnije parole po objektima.
Ljudi baš znaju da mi ogade i ono malo što dobro urade na železnici.

Iz više izvora znamo da je za početak planiran samo saobraćaj tri para IC vozova.
Izbori su 3.4.
Procenjujem da niko nema kohonas da pusti čitav saobraćaj u tako kritičnom trenutku, jer su dečije bolesti svakog novog sistema neminovne.

Pustiće nove vozove, novine i tv pune slika punih vozova koji cepaju 200km/h. Lepa slika naravno. Voziću se i ja i ponosno ću se slikati pored panela na kome piše 200km/h. I podeliću tu sliku na drštvenim mrežama. Ja ne delim loše slike, ali ih ima sve više. Da Srbija ima i opoziciju ili (ne daj Bože nezavisne novinare) možda bi neko video i "loše i bombastične" slike raspada Južne pruge.

Ljudi, stanje na većini železničke mreže u Srbiji nije mnogo bolje od tih 400+ km koje (potpuno opravdano) demontiraju po Vojvodini.

Mislim da Srbi treba da se umiju hladnom vodom. Treba podržati inicijative oko gradnje i rekonstrukcije pruga i puteva. Kako ove sada vlasti tako i neke sledeće (ostala ista ili došla nova kakogod).
Ali ljudi, Srbija je jedna od nekoliko najsiromašnijih država u Evropi. Talas enornog zaduživanje treba što pre prekinuti. Iz realnih izvora ne možemo graditi ni 30% obećanih stvari. Treba održavati postojeće i treba vrlo odgovorno planirati na naučnim osnovama a ne na fokus grupama.

Tako da se vratim na pitanje o datumu normalizacije železničkog saobraćaja na relaciji BG-NS.
Ne pita se struka nego fokus grupa.
Поента моје објаве је била та, да ВЛАБмз констатно тражи бомбастичне лоше вести о пројекту да их окачи овде. Након тога исти извор, на истом месту објави, да то што је он написао раније није тачно - ВЛАБмз ћути. То његово константно пљување и мрачење по теми веома често иде на ону ствар. Уколико је оно што сам ја објавио нетачно, мени није проблем да напишем да је то моја грешка и да окачим извор који ме демантује.

Људи се праве као да не знају ништа о политици? Јел ви уопште знате који је смисао политике? Чудите се што ће отварање да буде пред изборе? Политичари по дифолту треба раде у корист народа (што није случај веома често) и да то користе у своју самопромоцију предизборе. Њих заболе ћошак да ли ће то појединцима згадити нешто или не. Увек су такви били и биће. Слажем се да је могло да буде 160км/х за много мање пара са денивелацијом и свим тим, али у уху просечног Србина 200км/х је боље него 160 км/х, Сваки Србин воли да покаже како је његов већи него комшијин а наши политичари су просечне србенде сви до једног.
 
Vrh