Šta je novo?

Modernizacija železnice

bobcat

Intermediate
Učlanjen(a)
10.11.2017.
Poruke
110
Pohvaljen
172
cenim trud i pored nedostataka...ali oni digitalni bilbordi su potpuno nepotrebni i neverovatno naruzuju zanimljivu zgradu...
 

Express

Higher intermediate
Učlanjen(a)
05.11.2011.
Poruke
1.642
Pohvaljen
1.767
Vau setiše se već u 21. veku! Za pohvalu. Kako su tromi kod nas će automati biti rasprostranjeni kad ceo svet pređe na onlajn naplatu ili bestarifni režim.

Da bi u dogledno vreme imali ovakve ulične kartomate iz Barselone i Rige morali bi malo (više) da požure.

Što se dizajna tiče moram reći da izgleda vrlo jeftino i prazno/neispunjeno. Ni te dve trake ne pomažu. U Kini i SAD su takve mašine obično od nerđajućeg čelika zbog čega ne samo što izgledaju neuporedivo kvalitetnije/skuplje već su i uklopive u bilo kakav ambijent. Uz to, moguća je personalizacija dodavanjem maski, nalepnica ili delimičnim farbanjem. Sa druge strane u Evropi su zastupljeni oni sa plastičnom maskom i/ili farbanim metalom poput gorepomenutih primera iz Barselone i Rige.

Interesantna su i rešenja iz Madrida i Holandije, ali i iz Nemačke. Imate i jednostavne "nepersonalizovane" ali upadljive automate poput ovih u Pragu. Bela pozadina je nedovoljno upadljiva kao žuta a opet neuklopiva kao čelična. Žuta je upadljiva, no kod nas bi ipak neka tamnoplava na crvenoj podlozi bila personalizovana, odnosno prilagođena najboljoj kolor šemi (Flirt). Sad su počeli da prave "šarenilo". Toliko smo neodlučni da još nemamo ni kršten brend počev od logoa do kolor šeme. Pored navedenog u sistemima koji koriste i validatore (recimo javni prevoz) iste je poželjno vizuelno unificirati sa automatima.

Btw. ima i primera samih objekata sa nišama/udubljenjima za postavljanje automata u ravni sa zidom (flush) poput ovih u šangajskom metrou.
 

Pendolino

Higher intermediate
Učlanjen(a)
15.11.2012.
Poruke
1.835
Pohvaljen
2.585
@Express
Ovo u Barseloni je za gradski saobraćaj.
Španska železnica ima sistem prodaje, čekiranja i kontrole karata vrlo sličan aviosaobraćaju.

Mnoge železnice su prešle na sistem varijabilnih cena, koje se formiraju u zavisnosti od termina vožnje i od toga koliko se unapred kupuje karta.
 

marrecar

Advanced
Učlanjen(a)
19.07.2012.
Poruke
3.801
Pohvaljen
3.891
@Express
Ovo u Barseloni je za gradski saobraćaj.
Španska železnica ima sistem prodaje, čekiranja i kontrole karata vrlo sličan aviosaobraćaju.

Mnoge železnice su prešle na sistem varijabilnih cena, koje se formiraju u zavisnosti od termina vožnje i od toga koliko se unapred kupuje karta.
Nije baš tačno, na automatu se mogu kupiti karte koje važe za više sistema, pa i voz, doduše za neku vrstu gradske železnice, S-Bahn fazon. To je Rodalies de Catalunya. I karte važe za više sistema u gradu, a imaju i zone. Prevoz im je super, doduše metro stanice izgledaju prilično kriminalno, malo neprijatan osećaj biti unutra.
 

Pumba

Beginner
Učlanjen(a)
03.09.2021.
Poruke
84
Pohvaljen
113
Kada nestanu tegovi za zatezanje kontaktne mreže da li se postavljaju novi ili to ostaje problem u nedogled? Pitam jer vidim da danas vozovi ka Valjevu kasne 20ak minuta. Da li još nije rešeno ono oko Lazarevca ili je problem nešto drugo?
 

Boki123

Higher intermediate
Učlanjen(a)
16.02.2019.
Poruke
768
Pohvaljen
1.125
Kada nestanu tegovi za zatezanje kontaktne mreže da li se postavljaju novi ili to ostaje problem u nedogled? Pitam jer vidim da danas vozovi ka Valjevu kasne 20ak minuta. Da li još nije rešeno ono oko Lazarevca ili je problem nešto drugo?
Juče je isto bilo tako, javio mi drug
 

Boki123

Higher intermediate
Učlanjen(a)
16.02.2019.
Poruke
768
Pohvaljen
1.125

Saobraćaj kreće 15. marta tj. za 9 dana, online prodaja karata kreće za 10 dana. Treći kiss stiže do 15. marta.
Prvih mesec dana važi promotivna cena karte
 

HunterPG

Novice
Učlanjen(a)
14.10.2021.
Poruke
16
Pohvaljen
22
Ima li kakvih informacija vezanih za rekonstrukciju barske pruge i pruge Beograd-Niš?
 

Дошљак

Professional
Učlanjen(a)
31.10.2014.
Poruke
19.924
Pohvaljen
26.621
Тешко ће швабе било шта да се петљају код нас.
 

stex_pb

Higher intermediate
Učlanjen(a)
04.08.2019.
Poruke
1.330
Pohvaljen
2.738
rekonstrukcija barska se odlaže svake godine za godinu. zadnje obećanje je 2022, jer je 2021. izvršena procena stanja i snimanje trase od Valjeva do Vrbnice.
 

spatiotecte

Professional
Učlanjen(a)
09.02.2007.
Poruke
13.089
Pohvaljen
11.941
Tu informaciju za Deutsch Bahn sam dobio od Mansurbeka Sultanova.
Takodje mi je rekao da će DB da učestvuje i na projektu Beogradskog metroa što mi je i potvrdio i generalni direktor DB-a za Srbiju Mikael Algrim.
 

Дошљак

Professional
Učlanjen(a)
31.10.2014.
Poruke
19.924
Pohvaljen
26.621
Како сад то када су Французи и Кинези у игри??
 

Express

Higher intermediate
Učlanjen(a)
05.11.2011.
Poruke
1.642
Pohvaljen
1.767
Nije baš tačno, na automatu se mogu kupiti karte koje važe za više sistema, pa i voz, doduše za neku vrstu gradske železnice, S-Bahn fazon. To je Rodalies de Catalunya. I karte važe za više sistema u gradu, a imaju i zone. Prevoz im je super, doduše metro stanice izgledaju prilično kriminalno, malo neprijatan osećaj biti unutra.
U pravu si. Osim Rodalies uključen je čak i FGC što se može videti po logou na karti.

A Pendolino je mislio na međugradski, dugolinijski prevoz kao delatnost SV za koji je karakterističan nešto drugačiji pristup naplati. Gradske sisteme sam pomenuo u kontekstu letargičnosti prihvatanja inovacija vezanih za kvalitet pružene usluge većini korisnika. U fazonu uveli smo par kartomata na glavnoj stanici u sistemu, a zatim ćemo većini korisnika (koji žive na deonici NS-Plana) ponuditi tu pogodnost "već" u 22. veku kada gradovi pređu na beztarifni sistem jer je do tada i na toj deonici sasvim dovoljan status kvo relacije Užice-Vrbnica.

I dugolinijski sistemi poput Šinkansena mogu funkcionisati takoreći kao međugradski metro, pa primena kartomata ne izostaje ni prilikom rezervacija.

Tamo i privatnici nude rezervacije sedišta u gradsko-prigradskom prevozu (recimo Q-Seat na Tokyu Oimači liniji), svakako putem razgranate mreže kartomata. Hoću reći da je tamošnji dugolinijski sistem funkcionalno i tehnološki "urbanizovan", te da ni ovde kod nas prostorno-demografski uslovi ne idu u prilog dosadašnjem sistemu naplate, niti avio režimu na svim polascima u unutrašnjem saobraćaju (zapravo samo na najmanjem broju premijum ponuda tipa IC SU-NI). Obzirom na veličinu zemlje, strukturu usluge i prevoznih potreba stanovništva zasnovanih na demografsko-prostornim uslovima može se reći da avionski režim može biti praktičan u međunarodnom putničkom železničkom saobraćaju.
 
Poslednja izmena:

WLABmz

Advanced
Učlanjen(a)
02.07.2017.
Poruke
3.149
Pohvaljen
6.852
Која смо ми квазидржава постали. Пругу Београд - Бар смо сами направили, а сад нам требају конзорицијуми Немаца, Руса и других и године процена и снимања да би започели обичан ремонт пруге...
 
Vrh