Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

У овом тренутку да, али кадо дође до Суботице...
 
Знају ли се цене за остале тарифе возова? Ово је свакако аутогол.
 
Може онда Палић. Дунав, Сава и Палић. Мада мислим да су та именовања велика глупост, боље те паре да утроше на корисније ствари.
 
Може онда Палић. Дунав, Сава и Палић. Мада мислим да су та именовања велика глупост, боље те паре да утроше на корисније ствари.

Ma не морају та именовања да коштају ништа осим налепнице са именом на сваком возу. Тако се ради у многим земљама, у Бугарској локомотиве добијају имена бугарских царева, у Словачкој и Чешкој женска имена итд. Него ови наши воле да направе шоу од свега и троше паре на глупости. Контам да ће на крају опет изабрати нешто најдебилније, као и онај дизајн за станице београдског метроцида.
 
Мислио сам да иде нека новчана награда за победничко име.
 
Meni nije u startu jasno zašto i otkud zadnjih godina ta potreba države i vlasti da se svemu nadene neko ime. Mislim... jasno mi je donekle - skupljaju se jeftini politički poeni na talasu nacionalnog ponosa i šta ti ja znam... :D Ali kažem metaforički, da mi nije jasno otkud da se to toliko raširi.

Odmah da kažem da se ovde osvrćem samo na poteze države i vlasti, koji su jelte, i predlagači te prakse. Ne upućujem kritiku ljudima koji se odazovu na njihove konkurse ili pozive pa daju svoje konstuktivne predloge. Nego mislim i obraćam se baš onima koji se bave smišljanjem ovakvim konkursa i akcija.

Nikad nisam razumeo davanje imena mašinama koje nisu specifične, unikatne, lične, neponovljive... Znači savršeno razumem kad neko da nadimak svom automobilu, ili kada pak država i društvo daju nadimak nekoj mašini koja je jedna unikatna i predstavlja nešto posebno za to društvo. Npr Ćira, Plavi voz, Romantika... Ali razmišljam nešto - ja sam u pojedinim vozilima javnog prevoza proveo više vremena nego što ću ikad provesti za ceo život u vozu. I neki od njih su/ bili su mi draži nego mnoge druge poznatije mašine. Pa im ipak nisam davao nadimke. Ono, IK-201 pod garažnim brojem 1058 je za mene uvek bio 1058, iako sam ga gledao od prvog do poslednjeg dana službe. Isto mi je bilo sa Zijačama koje su mi okretale maltene ispred stana. Jednu grupu sam zvao Goša, drugu Šinvoz, treću EiNiš (te tri fabrike su ih tada remontovale i brendirale), četvrtu Bonitosi (po reklamama), petu Rusi... ali daleko od toga da sam davao pojedinačne nadimke ili se uopšte upinjao da ih pamtim. Kakvi nadimci, to su serijske radne mašine.

Isto tako se sad setih, kako sve nas već duži niz decenija čuvaju ili su čuvali par istih aviona lovaca (Migovi 21 i 29). I ne sećam se da su imali nadimke. Prosto, onaj ko se za njih zanima i kome su strast, on ih zna i pamti po reg. brojevima. Onaj kome nisu strast i predmet entuzijazma, za njega su samo serijske radne mašine kakvih ima u nekoliko identičnih primeraka.


Mislim... nije kao da je davanje imena i nadimaka mašinama nešto loše. Daleko od toga. Ali šta ga znam, mislim da mora da postoji umerenost i kriterijumi za to. Jer ako se preteruje u tome, na kraju se srozava i poništava smisao i značaj da neko ili nešto ima nadimak i bude unikatan. Ako ćemo tako da krenemo, pre ili kasnije ćemo doći dotle da se objavljuje konkurs i za imenovanje metro garnitura, tramvaja, autobusa, komunalnih vozila...
 
Poslednja izmena:
Jaooo daaa hahaha... :ROFLMAO:

Za članove koji čitaju a pitaju se o čemu je reč, evo objašnjenja:
Lepa Brena.jpg
 
Evo par varijacija novog loga Srbija voza:
1) U boji (Srpska zastava)
Pogledajte prilog 126142

2) Belo na crveno (ovo možemo očekivati na FLIRTu i na DMV 711)
Pogledajte prilog 126141

3) Belo na plavo (nisam sigurna gde možemo ovo očekivati, za sad je na instagramu i facebooku profilna)
Pogledajte prilog 126143

Inače, sinoć sam računao. Pod pretpostavkom da će KISS na IC vozu saobraćati u proseku sa 60 posto popunjenosti (neki polasci će biti puniji, neki slabije popunjeni), samo od IC voza sa 5 dnevnih polazaka dnevno po smeru, godišnje dobijamo 50 miliona putnik-kilometara. To je čak trećina od od ukupnog broja putnik kilometara u 2020. ili jedna petina u odnosu na 2019. I to je samo IC, bez uzimanja u obzir RE, REx vozova (koji će svakako biti dosta popunjeniji), Šidskih vozova i indirektan uticaj na porast putnika na ostalim prugama (pre svega barskoj, vrsackoj i somborskoj)
Pojedini nikako da shvate da je ovo najvažnija pruga u Srbiji između dva najveća grada i da prolazi kroz najrazvijeniji i najgušće naseljen dio Srbije i da će značiti prekretnicu u razvoju železnice u Srbiji i da će povući više putnika i na svim ostalim pravcima. Samo jedan od primjera je šidska pruga gde će se od Šida do NBg stizati za 1i20 min , što je i više nego konkurentno i dobro, a čak će i pravac Bg -Šid imati znatno kraće putovanje od nekih 2h i 20 min i samo to će povećati broj putnika. Od Sremske Mitrovice i Rume do Bg i nazad će se stizati brže nego ikada prije.
 
Ово није коначно, ово је колико схватам, само за акцију, која тек треба да се спроведе?
 
Ово није коначно, ово је колико схватам, само за акцију, која тек треба да се спроведе?
Mislim da je novi logo tu da ostane, a da se sad bira ime i poseban logo za brend "brzih vozova"

I dalje sam misljenja da je oko 1000 za 1.+ razred. Videcemo
Nije nemoguće, ali ja baš mislim da nije, ali no. Treba da sačekamo da vidimo ceo tarfinik
 
I ne znam zasto pojedini imaju potrebu da prave poređenje sa autobusom (cena). Bice i RE voza i bice dosta jeftinija karta nego autobusom.
 
Vrh