Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834869#p834869:1j49qld3 je napisao(la):
WLABmz » 25 Mar 2021 04:24 pm[/url]":1j49qld3]
Sve više dolazi do izražaja ono što meljem već godinama:

1) napravili su duplo skuplju prugu za 200 km/h u odnosu na 160 km/h
2) kupuju tri puta skuplje vozove za 200 km/h u odnosu na 160 km/h
3) cena karte će biti duplo skuplja nego najviša cena karte do sad
4) ti vozovi koji budu išli 200 km/h će da zvrje prazni

To su stotine miliona evra, ako ne i milijarda evra potrošena više, zarad čega?
Možeš da melješ do prekosutra - džaba.
Ovi koji nisu nikad išli vozom za Novi Sad sada, naravno, jedva čekaju da plate 1.000 dinara kartu - jednom, da mogu da se slikaju za Instagram.
A pošto se provozaju, do (značajnog) produžetka pruge opstaće jedan takav polazak iz NS (koji stiže na NB oko 8.40) i jedan povratak (u 17.30).
 
Са фб групе...
Nalupa se i ostade živ...pola sata Bgd Nsd...infra dala materijal rv sa voznim vremenima...Bgd C Batajnica 15 min,Bataja St Pazova 9 min i St Pazova Nsd 32 min...dakle najbrža varijanta će biti oko 47-50 min...a već se revidiraju i brzine sa 200 na 160...
 
Будимо реални, не знамо шта кошта 1000 дин. Да ли је то карта у једном смеру или повратна? Да ли је то карта за 1. или 2. разред (претпостављам да ће и новим ЕМВ постојати оба разреда)? Да ли је то карта за експрес или регио? Мада, за ово последње питање је извесно да је у питању експрес.

Ако једносмерна карта кошта око 1000 дин., повратна је онда око 1600 дин. Ако је у питању карта за 1. разред, онда ће за 2. разред коштати око 670 дин., а повратна око 1070 дин.

За аутобус се повратна креће од 950 до 1300 дин. (+ овера карте у повратку: у Београду је чини ми се 120 дин., а у Новом Саду 70-75 дин.). Најбржа варијанта је Ниш експресом, стиже се за 70-75 мин и цена повратне карте са овером је 1400 дин. Ако узмемо у обзир најскупљу варијанту воза, стиже се дупло брже за 200 дин. више (тј. 14,3% је скупља карта за воз). Ове јефтиније варијанте аутобусом не бих ни поредио јер пролазе кроз Земун и код Батајнице се укључују на ауто-пут (ако нема гужве треба бар 80 минута) или иду старим путем кроз Пазову и Инђију и заустављају се на разним раскрсницама ван насељених места.

Слажем се да се 1000 дин. чини прескупо за карту Београд - Нови Сад, али то је зато што су некад возови били изузетно јефтини. Додуше, у периоду непосредне пре доласка Флиртова те цене су биле сразмерне квалитету услуге. Тада је знао да вози један распали вагон и људи су једва улазили у воз. Такође сам свестан да је многим људима карта од 1000 дин. прескупа, али зато ће постојати и регио возови који, надам се, неће бити много скупљи него што су били пре реконструкције. За оне који путују чешће ту су опште претплатне карте, СРБ Плус, Србија флексипас итд.

Иначе, на овом линку се могу пронаћи све тарифе Србија воза: https://www.srbvoz.rs/tarife/


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834892#p834892:3gg59u5r je napisao(la):
NoLimit » Чет Мар 25, 2021 6:59 pm[/url]":3gg59u5r]Такво уопште није било стање на овој деоници, то је извртање чињеница. На некој другој можда да, али никако овде. Свакодневно сам скоро користио воз пре радова. Један део недеље Стара Пазова - Београд, други део недеље Стара Пазова - Нови Сад. И познајем обе деонице добро, прошао сам пешке сваки метар пруге ван мостова и тунела, а сада и градилишта више пута. Стизали су пре радова локални возови у минут у 95% случајева, били су поуздани и пријатни. Возило се 100км/ч до Батајнице, 120 км/ч од Батајнице до Старе Пазове, 100 км/ч од Старе Пазове до Инђије и 80 км/ч од Инђије до Новог Сада.

До Батајнице је максимална брзина била 80 км/ч (можда је у неком периоду била и 100, али пред реконструкцију је била 80). Од Инђије до Новог Сада максимална је била 80 км/ч (85 км/ч од Петроварадина до Карловаца), али на многим деловима се возило спорије (нпр. кроз тунел „Чортановци“ 30 км/ч). Џаба што су стизали у минут када су у реду вожње биле рупе од по 2-3 сата па онда два воза у пола сата. Да не причам да је свако кашњење од 5-10 минута узроковало додатно кашњење због чекања на укрштавање на једноколосечној прузи од Пазове до Новог Сада.
 
Slažem se sa svime izrečenim a ovo bih istakao kao najbitniju stvar u svemu ovome:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835021#p835021:14mcifar je napisao(la):
Nikola NS » Fri Mar 26, 2021 12:49 am[/url]":14mcifar]
Џаба што су стизали у минут када су у реду вожње биле рупе од по 2-3 сата па онда два воза у пола сата.

Nadam se da će se opametiti i napraviti kršten red vožnje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835015#p835015:14mcifar je napisao(la):
Дошљак » Fri Mar 26, 2021 12:25 am[/url]":14mcifar]Са фб групе...
Nalupa se i ostade živ...pola sata Bgd Nsd...infra dala materijal rv sa voznim vremenima...Bgd C Batajnica 15 min,Bataja St Pazova 9 min i St Pazova Nsd 32 min...dakle najbrža varijanta će biti oko 47-50 min...a već se revidiraju i brzine sa 200 na 160...
Ako neko nabavi taj materijal, bilo bi zanimljivo da ga vidimo i ovde na forumu. :sesir:
 
Ako ne bude 200km/h nego 160km/h to ne bi bilo za ostavke nego za zatvor. Platiš prugu mnogo skuplje da bi bila 200km/h a na kraju pustiš 160km/h.

Da se razumemo, od početka pričam da je 160km/h i više nego dovoljno, ali sada kada je plaćeno MORA da bude 200km/h i kraj.

Neka se bolje potrude da urade za 200 ako je greška u izvođenju radova, a ako je u projektu, zatvor i oduzimanje licenci za sve odgovorne!
 
Београд-Нови Сад је релација која има све услове да воз иде на сваких сат времена. ако тако нешто не ураде, онда су стварно тешки, али баш тешки, дебили. иначе, ево један предлог за такав ред вожње (идеално би било да у исто време крећу и из Београда и из Новог Сада):
  • 07:хх - Флирт регио
    08:хх - Кисс експрес
    09:хх - Флирт регио
    10:хх - Кисс регио
    11:хх - Флирт регио
    12:хх - Кисс експрес
    13:хх - Флирт регио
    14:хх - Кисс регио
    13:хх - Флирт регио
    14:хх - Кисс регио
    15:хх - Флирт регио
    16:хх - Кисс експрес
    17:хх - Флирт регио
    18:хх - Кисс регио (и тако се смењују Флирт и Кисс на регио возу до 23:хх)

с тим да хх мора да буде тако подешен да путници из успитних места стигну на време у Београд/Нови Сад на посао, у школу итд.
 
Мора ћешће, бар у шпицевима, мало је на 1 сат. И то регио. А експрес може и да не иде.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835026#p835026:osl5dau6 je napisao(la):
Pendolino » Pet Mar 26, 2021 2:25 am[/url]":osl5dau6]Ako ne bude 200km/h nego 160km/h to ne bi bilo za ostavke nego za zatvor.

Eh, svašta je u poslednjih 20 godina na železnici za ostavke i zatvor, naročito u poslednjih 8 godina, ali kao što vidiš, jako ih je malo tamo završilo.

Пантограф":osl5dau6 je napisao(la):
Мора ћешће, бар у шпицевима, мало је на 1 сат. И то регио. А експрес може и да не иде.

Zašto imam osećaj da kad se u sve umeša Infra sa nesposobnim konstruktorima reda vožnje pa napravi nakaradni red vožnje koji opet neće biti taktni nego razbacan na sve strane...
 
Regio voz da ide na sat vremena, da dolazi u Beograd i Novi Sad između 35 i 50 minuta posle punog časa kako bi ljudi imali dovoljno vremena da dođu do posla,škole itd koji počinje u pun čas. Šta mislite koliko bi FLIRTova bilo potrebno za ovakav takt, dali je dovoljno 2 + 1 u rezervi ili bi morala 3 FLIRTa da idu?
Pored RE voza da idu i IC vozovi (KISS) sa polascima kada se to isplati, tokom špica i par tokom dana. Šta mislite koliko polazaka ovih IC vozova je potrebno?
 
Па биће потребно мало више Флиртова, јербо ће бити купловања. Тај Кисс-Експрес може да има путнике смо у шпицу (у смеру ка НС изјутра само ако НИС пређе на превоз својих запослених возом, са аутобуса, што вероватно хоће), тако да верујем да ће брзо и Кисс-ови кренути да возе као регио.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835075#p835075:2y4umej1 je napisao(la):
Пантограф » 26 Мар 2021, 10:28[/url]":2y4umej1]Мора ћешће, бар у шпицевима, мало је на 1 сат. И то регио. А експрес може и да не иде.

1 на сат је минимум. мислим да би експрес користио онима који наменски иду директно из БГ за НС и обратно, да не губе време на успутним задржавањима. али не више од 4 поласка на дан

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835087#p835087:2y4umej1 je napisao(la):
Пантограф » 26 Мар 2021, 10:49[/url]":2y4umej1]Па биће потребно мало више Флиртова, јербо ће бити купловања. Тај Кисс-Експрес може да има путнике смо у шпицу (у смеру ка НС изјутра само ако НИС пређе на превоз својих запослених возом, са аутобуса, што вероватно хоће), тако да верујем да ће брзо и Кисс-ови кренути да возе као регио.

Кисс од старта треба да вози регио, јер неће бити потребе да сви поласци буду експрес. а и маркетиншки је атрактивнији
 
Takt od 1 sata za Regio je sasvim dovoljan, eventualno dupla garnitura u špicu ili možda dodatan polazak na pola sata u špicu. Ovo drugo možda i bolje, jer bi mogli stajati na Tošinom Bunaru. Potrebno 3 garniture + 1 u špicu + 1 rezerva.

Express da ide na 2 sata. Potrebno 1 garnitura + 1 rezerva. Kad izgrade do Subotice potrebno 2 garniture + 1 rezerva. Ovo se taman uklapa u priču dva KISS-a do otvaranja pruge BG-NS, a treći kasnije.

Bitno je da ide u taktu, da ljudi znaju - imam voz u xx:37 npr. na svaki sat, a ne da bude razbacan unaokolo.
 
Antologijski prilog Newsmax Adria:

Brze pruge u Srbiji su jedna od neizostavnih predizbornih tema već pune tri decenije, a broj izgrađenih kilometara takve pruge još je nula. Već sledeći izbori to bi mogli da promene, jer bi prvi brzi voz između Beograda i Novog Sada mogao da krene u februaru sledeće godine. Radovi uveliko traju, a idu čak i brže kad ih nadgleda predsednik Vučić koji je duž pruge danas preslišavao ruske i kineske radnike koji su mu priredili skoro pa slet. O tome, Željko Veljković.

https://fb.watch/4tsccC1xYf/
 
Међу занимљивостима је и то што би тако краткој експресној линији смисао дало стајање на аеродрому, а нама пруга иде до војног а не до цивилног аеродрома...
 
Da li se isplati možda da 3 KISSa kruže po liniji non stop. Većina u RE režimu ali da se neki polasci u špicu (može i koji van njega preko dana i 1 par polazaka uveče za izlaske) pretvore u IC rang. Da li je tako neka organizacija uopšte moguća i da li bi mi tu dobili RE od sat vremena + po koji polazak IC voza. Ovako oslobađamo FLIRTove za druge linije

Što se linije ka aerodromu tiče svakako bi imalo smisla, ali mora da se izgradi pruga do tamo, ali bi onda vozovi trošili dosta vremena jer nije usput.
 
Onda je bilo bolje kupiti još 12 FLIRT-ova nego ova 3 KISS-a.

evo onog priloga, koga je podelio Vučko, za one koji nemaju FB:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nbknP7dlwNI[/youtube]

:kk:
 
Vijadukt Beska
 

Prilozi

  • FB_IMG_1616869958856.jpg
    FB_IMG_1616869958856.jpg
    21,2 KB · Pregleda: 1.401
  • FB_IMG_1616869951070.jpg
    FB_IMG_1616869951070.jpg
    35,9 KB · Pregleda: 1.400
  • FB_IMG_1616869945430.jpg
    FB_IMG_1616869945430.jpg
    40,9 KB · Pregleda: 1.403
  • FB_IMG_1616869940292.jpg
    FB_IMG_1616869940292.jpg
    62,4 KB · Pregleda: 1.398
  • FB_IMG_1616869934758.jpg
    FB_IMG_1616869934758.jpg
    51,6 KB · Pregleda: 1.397
Batajnica zeleznicka stanica 27.3.2021.

4AH4kv8.jpg


Pogled ka Zemunu i Terminalu i masinerija

l0VG0eB.jpg


Q8FZgCk.jpg


j8nGvqh.jpg


CK8Hojl.jpg


Zgrada

VkTA7bc.jpg


Pre polaska BG Voza

nohAonn.jpg


I po njegovom odlasku...

tpPc8p9.jpg


Srusili su objekte koji su bili na trasi buduceg nadvoznjaka, trenutno sredjuju teren. Rusili su samo u Sangaju, sa Batajnicke strane jos nista nisu radili.


eru1UsU.jpg

5TgnKRk.jpg

rnuGFZB.jpg

qjxC8mW.jpg


Izgradjena je nova zgrada za trafo stanicu pretpostavljam. Stara je nekih 500m ka Zemunu..

sdImiYr.jpg


Propust ispod pruge koji se nastavlja u veliki kanal..

XB3kz8c.jpg


Stavljeni su zvukobrani uz prugu gde ima kuca, na strani Sangaja.

feDt2m6.jpg

g984PSc.jpg




Nastavak u sledecem postu, deonica izmedju Batajnice i Nove Pazove...
 
Deonica Batajnica-Nova Pazova

Na mestu gde se pruga razdvaja pravi se i "petlja" sa nadvoznjakom.. Bas tu je i smestaj za radnike..

Uspon ka vrhu rampe..

cRbZPtr.jpg



Pogled sa vrha rampe ka Pazovi.. Vide se i stubovi buduceg nadvoznjaka kao i trasa pruge dalje...

c1msexe.jpg


apjXjIk.jpg


Pogled ka Batajnici..

9lY3oZh.jpg


Ima tu dosta materijala

660qCW6.jpg


lIbJOmj.jpg


U kampu je i novi mobilijar za stanice, vide se klupe, kante...

zp9EWLR.jpg


Imaju i svoju bastu..

fPKPuVW.jpg


Mesto gde kamioni dovoze materijal, napravili su put kroz njivu. Skretanje je malo posle aerodroma kad se krene ka Pazovi iz Batajnice. Kada su bile kise, deonica puta gde su kamioni skretali je bila poprilicno blatnjava, nisu vodili racuna o tome.

7ORzKmy.jpg




Duz cele pruge je prokopan kanal, onaj koji sam spominjao u gorenjem postu.

YY70sCY.jpg


FGypexe.jpg


Pogled ka Pazovi

fC7Hc2a.jpg



Izgradnja nadvoznjaka u Novoj Pazovi.. Ovde su radovi poceli na vreme za razliku od onih u Batajnici.

AUodZlE.jpg


pDLvL1W.jpg


VatXp6x.jpg


Ma7eRPR.jpg


5wuNNN4.jpg




Pored nas je proslo nekoliko vozova dok smo isli uz prugu :)

fm8S8GV.jpg


kxy93tq.jpg


MHgGzZe.jpg
 
I za kraj danasnjeg "izvestaja" iz Batajnice, evo link od klipa koji pokazuje tu rampu i pocetak nadvoznjaka.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GxXvm0JJH9g[/youtube]


Toliko za sad od mene.
 
Судећи према оном "рендеру", ове наше будуће 3 гарнитуре ће бити из ове серије:
(кога иритира "кригеровски" мада је он причао српски :lol: , нека искључи тон :mrgreen: )

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Z1mNHid-TaY[/youtube]

Делује моћно, атрактивно, самим тим лепо :wink:
 
Ne verujem samo da ce biti kozna sedista..pre ce biti kau MAV ovim mađarskim ona tapacirana


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=H5NcyCimg5Y[/youtube]
 
Juče je voz broj 2900 na liniji Niš-Topčider u dolasku kasnio puna 3 i po sata,inače se radi o lokomotivi sa dva stara vagona. Danas gledam red vožnje na sajtu,za isti voz je ažurirano kašnjenje od 00:41 minuta. Izgleda da nema dovoljno EMV 412 garnitura ni da popune taj jedan polazak,pošto sve trenutno voze u sklopu BG Voza. Baš me zanima koje garniture će pustiti na požarevačku prugu kada konačno bude završena? Na preliminarnom redu vožnje koji su još pre par meseci istakli u stanici Prokop,od ukupno 4 planirana polaska za Požarevac,3 imaju oznake za biciklu i sedišta 1 i 2 klase(što je oznaka za EMV 413/Štadler),a jedan polazak ima samo biciklu i sedišta 2 klase(kako su obično označeni polasci na kojima saobraća DM 711). Pričalo se o nabavci novih elektromotornih garnitura,mimo ova 3 KISS-a,da li će možda nabaviti polovne ruske RVR-ove,ili možda još neki Štadler FLIRT? Mi ni sada nemamo dovoljno EMV garnitura za sve pruge kojima mogu voziti,a tek ih neće biti dovoljno kada se otvore pruge BG-NS i BG-PO.
 
Vrh