Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Да ли ми се чини или нема возова до Шида, а до Руме саобраћа само један пар за Зворник?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805262#p805262:2zcyrncx je napisao(la):
Дошљак » Ned Dec 20, 2020 3:43 pm[/url]":2zcyrncx]Да ли ми се чини или нема возова до Шида, а до Руме саобраћа само један пар за Зворник?
Postoji šest pari vozova dnevno do Šida,ali svi polaze sa Batajnice a ne sa Prokopa,verovatno zato što je sada malko pojačan takt prve linije BG Voza. Što se tiče Zvornika,tu se red vožnje nije mnogo promenio: prvi noćni voz za Zvornik polazi iz Rume u 03:45,onda se vraća za Beograd Centar,i u 13:45 polazi iz Beograda za Zvornik,to je ujedno i jedini direktni voz od Beograd Centra do Pazova i Rume.

Zaista bi trebalo promeniti ime stanice "Zvornik" u "Mali Zvornik",jer mnoge ljude zbunjuje. Kada je uvedena linija do tamo,ja sam ozbiljno pomislio da taj voz prelazi most na Drini i da je to prekogranična linija do Zvornika u Republici Srpskoj,jer nisam ni znao da Mali Zvornik ima železnicu,pošto je prilično daleko od centra grada. Još gora situacija je sa Majdanpekom,gde se železnička stanica nalazi bukvalno 15 kilometara izvan grada,a do nje ne postoji ni gradski prevoz ni trotoar za pešake. Jednom sam samo presedao u toj stanici,pitam se da li je iko od putnika iz tog grada uopšte koristi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805221#p805221:1sp2ub3w je napisao(la):
Putnik95 » Ned Dec 20, 2020 2:43 pm[/url]":1sp2ub3w]Pruga do Požarevca je u celosti elektrificirana,pa me živo zanima koje garniture će staviti na liniju Beograd Centar-Požarevac kada bude puštena?
Štadlera imamo manje od dvadesetak,a oni već opslužuju linije Beograd Centar-Valjevo/Užice/Prijepolje Teretna,Batajnica-Šid,Užice/Požega-Kraljevo,Beograd Centar-Niš i Niš-Leskovac.
RVR/ŽS 412 je ceo u sistemu BG:VOZ,ne znam da li ima još neka slobodna garnitura. Moguće da će na ovu prugu staviti dizel garniture ŽS 711,jer njih imamo brojčano najviše,na vikipediji piše da ih je Srbija Voz kupio ukupno 39 jedinica,oni usled nedostatka elektromotornih garnitura već sada saobraćaju na nekim elektrificiranim linijama,kao što su Novi Sad-Subotica i Smederevo-Požarevac,pretpostavljam da će ih biti dovoljno i za liniju Beograd Centar-Požarevac.

Za Požarevac su ranije uvek išle EMV 412, naćiće se jedna slobodna valjda. Veći je problem šta će ići na Beograd - Novi Sad, kad se otvori, jer u sledeće 3 godine neće stići ništa novo od vozova, mada do duše, pitanje je kad će i ko će elektrifikovati prugu na delu Stara Pazova - Novi Sad. Od tih 39 DMV, gomila je van saobraćaja, sigurno 1/3.
 
Koliko sam razumeo,predviđeno je da se za brzu prugu Beograd-Novi Sad nabave kineski brzi vozovi CRH3,koji su slični vozovima Šinkansen i TGV,ali će pored njih verovatno saobraćati i Štadleri,jer čisto sumnjam da će se CRH gnjaviti da staje po malim stanicama tipa Zemun Polje,Čortanovci,Beška,itd.
Što se tiče Požarevca,pre nekih mesec dana sam putovao na relaciji Smederevo-Mala Krsna DMV-om,na toj liniji je takođe nekada saobraćao EMV 412,ali deluje da su sada svi na linijama BG Voza. U Srbiji postoji gomila elektrificiranih pruga kojima i dalje voze stare šklopocije sa vagonima ili DMV,jer elektromotornih garnitura nema dovoljno. Liniju Niš-Preševo i dalje opslužuje stari vozić sa kupeima koji nema ni automatska vrata,takođe i onaj PT voz koji saobraća između Niša i Topčidera,čak je i liniju Užice-Vrbnica koja je pre dve godine ukinuta opsluživala ista takva stara šklopocija. Sada Štadleri saobraćaju na one dve linije Beograd Centar-Prijepolje Teretna,ali ne razumem zašto tu liniju ne produže tih dvadesetak kilometara do Vrbnice(poslednja stanica na crnogorskoj granici) ? Brodarevo je ostalo potpuno bez železničkog saobraćaja,tamo noćni barski voz ne staje,a mala stajališta između Prijepolja i granice,Velika Župa,Lučice,Brodarevo,Vrbnica su ostala bez ikakve saobraćajne veze sa svetom.
 
има 412 који се користе ван Београда, тако да ће вероватно неки од њих ићи за Пожаревац. а и неки су отишли на ремонт
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805371#p805371:2cbjbh5z je napisao(la):
JohnnyLee » Ned Dec 20, 2020 9:19 pm[/url]":2cbjbh5z]има 412 који се користе ван Београда, тако да ће вероватно неки од њих ићи за Пожаревац. а и неки су отишли на ремонт
Na kojoj liniji se EMV 412 koristi van Beograda? Smederevo-Požarevac trenutno vozi DMV,Novi Sad-Subotica isto,a ostale elektrificirane pruge su popunjene ili sa Štadlerima ili sa onim starim krševima sa lokomotivom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805365#p805365:1m2j4kmv je napisao(la):
Putnik95 » Ned Dec 20, 2020 9:47 pm[/url]":1m2j4kmv]Koliko sam razumeo,predviđeno je da se za brzu prugu Beograd-Novi Sad nabave kineski brzi vozovi CRH3
To je šarena laža za koju ne postoji finansijska konstrukcija.

Tender za nabavku novih 18 EMV za brzinu od 160 km/h je odložen za sledeću godinu "zbog pandemije", a kada se odabere jedan od ponuđača potrebno je u proseku 2 godine dok stigne prvi voz, što znači da ćemo čekati još barem 3 godine na nove vozove.

Putnik95":1m2j4kmv je napisao(la):
Što se tiče Požarevca,pre nekih mesec dana sam putovao na relaciji Smederevo-Mala Krsna DMV-om,na toj liniji je takođe nekada saobraćao EMV 412,ali deluje da su sada svi na linijama BG Voza.

DMV 711 saobraća na toj relaciji umesto EMV 412 zbog zatvora pruge Jajinci - Mala Krsna. Depo za EMV 412 je u Zemunu, te nije izvodljivo da saobraća EMV 412 na toj relaciji dok traje zatvor.

Putnik95":1m2j4kmv je napisao(la):
Liniju Niš-Preševo i dalje opslužuje stari vozić sa kupeima koji nema ni automatska vrata

Od 13. decembra, tj. početka važenja reda vožnje 2020/2021 na toj relaciji redovno saobraća DMV 711.
 
Ne postoji nikakva logika da se kupuju vozovi za 160 kad trube već 5 godina o pruzi za 200. To bi bilo poličko pucanje sebi u nogu a i totalna glupost s’obzirom da je potrošeno toliko para da voz može ići i preko 160.
Vezano za taj tender tu ge su pisali da će biti nabavljeno 18 kompozicija za 160 je bila novinarska greška.
 
Nema ništa od vozova ni sledeće godine.
Pokušavam da napišem "politički korektno", ali mi ne ide.
Država je pukla finansijski skroz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805395#p805395:vgb5stte je napisao(la):
spatiotecte » Ned Dec 20, 2020 10:56 pm[/url]":vgb5stte]Ne postoji nikakva logika da se kupuju vozovi za 160 kad trube već 5 godina o pruzi za 200. To bi bilo poličko pucanje sebi u nogu a i totalna glupost s’obzirom da je potrošeno toliko para da voz može ići i preko 160.
Vezano za taj tender tu ge su pisali da će biti nabavljeno 18 kompozicija za 160 je bila novinarska greška.

Hoćeš li prestati da izmišljaš? Nije novinarska greška. Postoji tenderska dokumentacija. Vlast puca sebi u nogu već decenijama, samo je narod glup. Pričalo se o 160 km/h od 2000. godine, pa i danas nemamo prugu za brzinu veću od 120 km/h. Dovoljno je proći kroz starije novinarske članke...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805433#p805433:37xe7ark je napisao(la):
WLABmz » Ned Dec 20, 2020 11:38 pm[/url]":37xe7ark]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805395#p805395:37xe7ark je napisao(la):
spatiotecte » Ned Dec 20, 2020 10:56 pm[/url]":37xe7ark]Ne postoji nikakva logika da se kupuju vozovi za 160 kad trube već 5 godina o pruzi za 200. To bi bilo poličko pucanje sebi u nogu a i totalna glupost s’obzirom da je potrošeno toliko para da voz može ići i preko 160.
Vezano za taj tender tu ge su pisali da će biti nabavljeno 18 kompozicija za 160 je bila novinarska greška.
Postoji tenderska dokumentacija.
Imaš li link ka tenderskoj dokumentaciji da bacimo pogled.
 
Kupuju 18 EMV za 160km/h + nove vozove koji će ići na brzoj pruzi. Za te brze vozove znamo samo iz najava zvaničnika i znamo da su kineski.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805390#p805390:1e2xvjdi je napisao(la):
WLABmz » Ned Dec 20, 2020 9:48 pm[/url]":1e2xvjdi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805365#p805365:1e2xvjdi je napisao(la):
Putnik95 » Ned Dec 20, 2020 9:47 pm[/url]":1e2xvjdi]Koliko sam razumeo,predviđeno je da se za brzu prugu Beograd-Novi Sad nabave kineski brzi vozovi CRH3
To je šarena laža za koju ne postoji finansijska konstrukcija.

Tender za nabavku novih 18 EMV za brzinu od 160 km/h je odložen za sledeću godinu "zbog pandemije", a kada se odabere jedan od ponuđača potrebno je u proseku 2 godine dok stigne prvi voz, što znači da ćemo čekati još barem 3 godine na nove vozove.

Putnik95":1e2xvjdi je napisao(la):
Što se tiče Požarevca,pre nekih mesec dana sam putovao na relaciji Smederevo-Mala Krsna DMV-om,na toj liniji je takođe nekada saobraćao EMV 412,ali deluje da su sada svi na linijama BG Voza.

DMV 711 saobraća na toj relaciji umesto EMV 412 zbog zatvora pruge Jajinci - Mala Krsna. Depo za EMV 412 je u Zemunu, te nije izvodljivo da saobraća EMV 412 na toj relaciji dok traje zatvor.

Putnik95":1e2xvjdi je napisao(la):
Liniju Niš-Preševo i dalje opslužuje stari vozić sa kupeima koji nema ni automatska vrata

Od 13. decembra, tj. početka važenja reda vožnje 2020/2021 na toj relaciji redovno saobraća DMV 711.
Aranzman tj ugivor sa Kinezima za prugu predvidja i nabavku novih vozova tako da ce kako se gradnja deonice Bg NS bude privodila kraju trebalo bi da isti pocnu da stizu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805524#p805524:3vxfe666 je napisao(la):
Boki123 » 21 Dec 2020, 10:35[/url]":3vxfe666]Kupuju 18 EMV za 160km/h + nove vozove koji će ići na brzoj pruzi. Za te brze vozove znamo samo iz najava zvaničnika i znamo da su kineski.
I dodatno, nabavljaju se bez tendera, što ovoj vlasti nije strana praksa.
 
Igor":pg90oym4 je napisao(la):
Imaš li link ka tenderskoj dokumentaciji da bacimo pogled.

Ne može se naći detaljno jer je tender odložen za sledeću godinu. Ali je već u par izjava to rečeno. Ono što se guglanjem trenutno može naći je "najmanje 18 EMV za 99 miliona evra", što znači da od tog tendera ne možemo očekivati više od nečeg sličnog kao postojeći Štadler. Jednostavno, vozovi za 200 km/h su značajno skuplji od onih za 160 km/h.

Vojami":pg90oym4 je napisao(la):
Aranzman tj ugivor sa Kinezima za prugu predvidja i nabavku novih vozova tako da ce kako se gradnja deonice Bg NS bude privodila kraju trebalo bi da isti pocnu da stizu

To je šarena laža. U ugovoru sa Kinezima je samo izgradnja pruge. Kako mogu da počnu da pristižu vozovi koji niti su plaćeni, niti su počeli da se grade...? :laugh: Ne ide to tako, kao što ti misliš...Šta misliš, zašto ne postoje nikakve informacije koji i koliko vozova se nabavlja? Pa zato što nabavka ni ne postoji. Čak i da sad krenu u proces nabavke, trebalo bi još 3 godine dok te garniture stignu i budu spremne za saobraćaj. Nije to automobil, da ga kupiš u salonu i odvezeš. Uostalom, ugovor za elektrifikaciju i signalizaciju deonice Stara Pazova - Novi Sad još uvek nije ni potpisan, tako da ako deonica Beograd - Novi Sad bude završena do kraja sledeće godine, moći će samo vozovi na dizel pogon sa maksimalno 100 km/h da idu na delu Stara Pazova - Novi Sad.
 
Da, nažalost.

Ne znam kako da napišem a da ne zvuči politički, a pogotovo ne želim da zvuči opoziciono.
Shvatite, država nam je u mnogo teškoj finansijskoj situaciji. Pod velikim znakom pitanja je i nastavak započetih radova.
I patriotski je to reći i skočiti sa tim. U Srbiji postoji vekovna tradicija negiranja realnog stanja, koja je postala deo folklora.
 
Ugovor sa Kinom je kredit koji je potpisan, i povucen (kredit) i obuhvata pored gradnje i opremanja pruge i nekolko vozova / garnitura za velike brzine.
 
:kafa:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805587#p805587:2jvp1izv je napisao(la):
Vojami » 21 Dec 2020 12:42 pm[/url]":2jvp1izv]Ugovor sa Kinom je kredit koji je potpisan, i povucen (kredit) i obuhvata pored gradnje i opremanja pruge i nekolko vozova / garnitura za velike brzine.
Ne znam gde je to napisano. Niko od nas nije video crno ma belo da je ugovorena i nabavka emv kineskog proizvođača.
Neki link, skrinšot? Bilo šta.
 
I ja isto ovo prvi put čujem. Meni više ima smisla da su se oni naknadno izdogovarali između sebe da bez tendera uzmu kineske vozove
 
Izjava direktora IZS od prosle godine, ali avaj nasim ljudi covek sa pravom da sumnja ali kada su upitanju Kinezi i Rusi oni su ipak ozbiljni ljudi iz ozbiljh zemalja pa im se ipak moze verovati, uostalom za pocetak divoljno je nekoliko vec koriscenih naravno ispravnih da se nabavi za nase prilike i to bi bio veliki napredak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805596#p805596:2joekgfu je napisao(la):
Vojami » Pon Dec 21, 2020 2:03 pm[/url]":2joekgfu]Izjava direktora IZS od prosle godine.

Onaj što je prao pare sa Zorkom, dobio otkaz pa na kraju promenio iskaz u kojem je razotkrio Zorku? Uostalom kakve veze IŽS ima sa nabavkom vozova? Jedini čovek koji uvek daje tačne podatke u vezi sa železnicom u Srbiji je Mansurbek Sultanov. Još kad vidim onog metuzalema Ignjatovića iz CIP-a koji ne ume dve rečenice da sklopi, a sedi tamo već decenijama...

Boki123":2joekgfu je napisao(la):
I ja isto ovo prvi put čujem. Meni više ima smisla da su se oni naknadno izdogovarali između sebe da bez tendera uzmu kineske vozove
Vojami":2joekgfu je napisao(la):
Ugovor sa Kinom je kredit koji je potpisan, i povucen (kredit) i obuhvata pored gradnje i opremanja pruge i nekolko vozova / garnitura za velike brzine.

Baš mi je da vidim taj ugovor gde piše "nekoliko". :lool: Pa ni na pijacu kad odeš ne kažeš dajte mi nekoliko jabuka. :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805606#p805606:23g4zvep je napisao(la):
WLABmz » Pon Dec 21, 2020 1:23 pm[/url]":23g4zvep]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805596#p805596:23g4zvep je napisao(la):
Vojami » Pon Dec 21, 2020 2:03 pm[/url]":23g4zvep]Izjava direktora IZS od prosle godine.

Jedini čovek koji uvek daje tačne podatke u vezi sa železnicom u Srbiji je Mansurbek Sultanov.

Boki123":23g4zvep je napisao(la):
I ja isto ovo prvi put čujem. Meni više ima smisla da su se oni naknadno izdogovarali između sebe da bez tendera uzmu kineske vozove
Vojami":23g4zvep je napisao(la):
Ugovor sa Kinom je kredit koji je potpisan, i povucen (kredit) i obuhvata pored gradnje i opremanja pruge i nekolko vozova / garnitura za velike brzine.

Pa upravo je Sultanov vise puta rekao da ocekuje da sve bude gotovo do kraja 2021. a ja upravo njemu najvise pa i jedino verujem . Nas novi ministar (niti ga hvalim niti kudim) je sa kineskom ambasadorkom nedavno imao sastanak na kime je tema bila upravo nabavka tih vozova, ponavljam za pocetak i ne moraju da budu novi tek izasli iz fabrike, mogu i vec korisceni, nekoliko gaenitura za liniju Bg-NS, za nase prilike i to bi bio veliki uspeh
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805612#p805612:3077ro05 je napisao(la):
Vojami » Pon Dec 21, 2020 2:39 pm[/url]":3077ro05]
Pa upravo je Sultanov vise puta rekao da ocekuje da sve bude gotovo do kraja 2021. a ja upravo njemu najvise pa i jedino verujem .

Sultanov je vrlo precizno za one koji slušaju rekao da će do kraja 2021. biti završeno sve što se RŽD International obavezao ugovorom. Postoje dva ugovora sa RŽD-om. Prvi je tunel i vijadukt Čortanovci, a drugi donji i gornji stroj pruge (podloga, tucanik, šine, pragovi, skretnice) Stara Pazova - Novi Sad. Ugovor za signalizaciju i elektrifikaciju pruge Stara Pazova - Novi Sad još nije potpisan i on treba da se finansira iz dodatnog kredita Ruske federacije.

Vojami":3077ro05 je napisao(la):
Nas novi ministar (niti ga hvalim niti kudim) je sa kineskom ambasadorkom nedavno imao sastanak na kime je tema bila upravo nabavka tih vozova, ponavljam za pocetak i ne moraju da budu novi tek izasli iz fabrike, mogu i vec korisceni, nekoliko gaenitura za liniju Bg-NS, za nase prilike i to bi bio veliki uspeh

Još jednom ti skrećem pažnju da kupovina voza nije odlazak u auto salon ili auto pijacu. Da bi se kupio već korišćen voz, mora da ga neko ko ga koristi prodaje. A radni vek vozova je 20-30 godina minimum i kad se prodaju, uglavnom mora da se odradi generalni remont od A do Š. Dakle, ili je star i za otpad ili ako je noviji imao je velikih problema u eksploataciji, pa vlasnik želi da ga se otarasi. Znači ili voz za otpad ili nepouzdan voz. Sumnjam da iko trenutno prodaje polovan voz za 200 km/h sa naponom od 25kV za kolosek od 1435mm i RIC profil.
 
Vrh