Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da krenem redom.
hazard":hcwvhjp4 je napisao(la):
Izvinjavam se, samo preleteh :bash: ajde ljudi internet etiketa kaze da se glavni stvaru u clanku duzem od 10 redova moraju boldovati :D

Btw zasto je prevoz na lokalnom nivou isplativiji za privatizaciju nego medjugradski prevoz (recimo BG - Nis)? Je li to zbog loseg stanja pruge?

Npr., zar nije u Francuskoj TGV (mozda cak vrlo) profitabilan dok se lokalni vozovi (TER) zesce subvencionisu od strane lokalnih vlasti? Mislim, isto kao sto drzava subvencionise javni (autobuski) prevoz na lokalnom nivou dok se privatnicima isplati da voze autobuse na medjugradskim linijama.
Pogrešno sam se izrazio. Lokalni prevoz će pre svega biti interesantniji lokalnim samoupravama, što je i danas slučaj ali bez sluha u ŽS. Ne verujem da će kod nas biti privatnih operatera u putničkom saobraćaju jer su ulaganja veća nego na lokalnom a to se i ne isplati sa ovakvim prugama. Kada se pruge srede možda i bude nešto ali tipa RailJet Beč - Budimpešta.

shmeksi":hcwvhjp4 je napisao(la):
Da li treba iz teksta da razumem da će Železnice Srbije postati vlasnici dela zemljišta u Savskom amfiteatru na ovaj način?
Železnice Srbije tj. država i jesu vlasnik zemljišta na kom je pruga. Oko pruge postoji pojas od, čini mi se, 5 metara koji pripada ŽS. Kao što u tekstu i piše ŽS će dobiti vlasništvo nad zemljištem gde su pruge. Ostaje da se preispita odluka o drugim zemljištima van pružnog pojasa i železničkih stanica, ma šta god im to značilo.

Siniša":hcwvhjp4 je napisao(la):
hazard":hcwvhjp4 je napisao(la):
ajde ljudi internet etiketa kaze da se glavni stvaru u clanku duzem od 10 redova moraju boldovati :D
Izvinjavam se zbog ovoga, zao mi je
Iskreno ne znam sta da kazem u vezi ovog predloga o privatizaciji. Na jednoj strani imamo Veliku Britaniju s privatnim operaterima gde je zeleznicki saobracaj jako los. S druge strane, Japan ima takodje privatne operatere (i privatne pruge) i sve savrseno funkcionise. Drugo, Francuska, koliko je meni poznato, ima iskljucivo drzavnu zeleleznicu bez privatnih operatera i odlicno radi.
Privatni operateri, koje se i ovde spominju, su pre svega prevoznici tereta. Kombinovani transport je firma koja se bavi prevozom robe a ne putnika. Opet ponavljam, da je teretni prevoz daleko isplativiji. Putnički uglavnom zahteva subvencije jer su ulaganja velika. Kod nas može doći do privatizacije ali se gleda da prvo dođu privatni operateri. Neko ko ima svoje lokomotive i vozove zakupiće trasu voza po kojoj može da vozi za čega naravno plaća naknadu.
 
a to će verovatno biti Veolia/Arriva/First Group ili neke državne kao npr. DB, koji ima dosta udela u nekim zemljama Evrope
 
Železničar":37zv74a4 je napisao(la):
shmeksi":37zv74a4 je napisao(la):
Da li treba iz teksta da razumem da će Železnice Srbije postati vlasnici dela zemljišta u Savskom amfiteatru na ovaj način?
Železnice Srbije tj. država i jesu vlasnik zemljišta na kom je pruga. Oko pruge postoji pojas od, čini mi se, 5 metara koji pripada ŽS. Kao što u tekstu i piše ŽS će dobiti vlasništvo nad zemljištem gde su pruge. Ostaje da se preispita odluka o drugim zemljištima van pružnog pojasa i železničkih stanica, ma šta god im to značilo.
Mene mnogo zanima ko se u knjigama vodi kao korisnik tog zemljišta, da li je to pod:

a. Republika Srbija
b. Železnice Srbije
c. Grad Beograd


Suviše se tu velika lova vrti da nikome do danas nije palo na pamet da se malo pozabavi tom temom i istraži.
 
DANAS SAZNAJE - Do kraja ove godine trebalo bi da budu završeni projekti i obezbeđena sredstva za izgradnju moderne železničke infrastrukture od srpske do mađarske prestonice

Brza pruga do Budimpešte novi prioritet države

Beograd - Prva brza pruga jugoistočne Evrope u dužini od 360 kilometara, gradiće se na relaciji Beograd-Subotica-Budimpešta, kao deo železničkog Koridora 10. Projekti se uveliko rade, a u toku su i pregovori sa međunarodnim bankama i pretpristupnim fondovima Evropske unije, saznaje Danas.

Sa mađarskim partnerima dogovoreno je da se na toj trasi izgradi dvokolosečna elektrificirana pruga za brzine do 160 kilometara na sat, a ukupna vrednost saobraćajnice koja u dužini od 160 kilometara prolazi kroz Srbiju, procenjena je na oko 800 miliona evra. Početak radova očekuje se na proleće naredne godine, a završetak u roku od dve godine. Projektom rukovodi Ministarstvo za infrastrukturu, a ministar Milutin Mrkonjić naglašava da je za srpsku privredu, železnički koridor, u razvojnom smislu, važniji nego putni. Naime, duž cele te magistrale koncentrisana je domaća mašinska industrija, od subotičkog Severa, preko Šinvoza, Želvoza, Fabrike vagona u Kraljevu, Goše, MIN-a, Minela...

Zbog toga je i Nacionalni savet za infrastrukturu označio tu investiciju za treću razvojnu šansu (uz putni Koridor 10 i rekonstrukciju ukupne železničke mreže), a u oktobru prošle godine, prilikom susreta predsednika Srbije i Mađarske, Borisa Tadića i Lasla Šojoma, dogovoreno je da to bude zajednički projekat, pa su i ministri za infrastrukturu tada potpisali protokol o izgradnji. Razgovori su nastavljeni krajem januara ove godine, kada su ekspertske delegacije dve zemlje u Beogradu razgovarale o detaljima i usaglasili trasu. Naime, iako je mađarskoj strani ekonomski više odgovaralo da saobraćajnica ide preko Horgoša jer bi time veći broj njihovih gradova bio na pruzi, prihvatili su varijantu preko Subotice i graničnog prelaza Kelebija, koju je ponudila Srbija, između ostalog i zbog toga što je taj pravac definisan kao železnički Koridor 10, što će omogućiti lakši pristup fondovima Evropske.

- Generalni projekat koji je izradio Institut CIP trenutno se nalazi u proceduri odobravanja kod Republičke revizorske komisije, posle toga sledi izrada idejnog projekta sa studijom izvodljivosti, a u trećoj fazi se radi glavni projekat koji je uslov za raspisivanje tendera i izbor izvođača radova. Paralelno sa projektnom dokumentacijom, koja je sada na pola puta, pregovara se i sa potencijalnim izvorima finansiranja. Ali, i kada međunarodne banke i fondovi odobre te kredite, potrebno je vreme da ih parlament ratifikuje, pa očekujemo da se ta procedura završi do kraja ove godine, do kada će i projektovanje biti privedeno kraju. Prvi radovi mogu se očekivati već na proleće naredne godine, a završetak čitave deonice moguć je do kraja 2013. godine - kaže za Danas Mile Poledica, načelnik Odeljenja za intermodularni saobraćaj u Ministarstvu za infrastrukturu.

Saobraćajni tokovi koji u Srbiju dolaze iz pravca Mađarske su najdinamičniji, pa je u periodu pre krize dnevno prolazilo po 15 pari teretnih kompozicija, dok ih je u prošloj godini bilo desetak na dan. Najveći deo, šest do osam teretnih vozova dnevno je čist tranzit, koji ide iz Mađarske ka Grčkoj i Bugarskoj, odnosno prema Turskoj i koji istovremeno predstavlja najveći prihod srpskih železnica. Godišnje je prevoz tereta železnicom pre krize imao rast po stopi od 15 odsto, tako da je 2008, u odnosu na 2005. uvećanje iznosilo gotovo 50 odsto, odnosno prevezeno je više od pet miliona tona roba. U putničkom saobraćaju, tri para međunarodnih i isto toliko para pograničnih kompozicija prevezli su u prošloj godini 28.000 putnika. Ali, ako bi dinamika rasta koja je započela pre nekoliko godina bila nastavljena, teško da bi postojeća železnička infrastruktura, sa brojnim uskim grlima, to mogla da izdrži. Naime, postojeća trasa jednokolosečne pruge, građene na zemljanoj podlozi još u 19. veku, ne omogućava da se ni kroz rekonstrukciju razvije projektovana brzina od 120 kilometara na sat, tako da kompozicije sada ni na uređenijim delovima pruge ne prelaze 60 do 80 kilometara na sat. Zbog nestabilnog temelja, teško je moguća detaljna rekonstrukcija pod saobraćajem, pa se razmišlja i o varijanti da se najpre izgradi drugi kolosek, potom da se kompletan saobraćaj prebaci na nove šine, a da tek posle toga radovi krenu na starom koloseku.

------------------------------------------------

Svaki minut donosi tri miliona evra

Srbija je prema EU preuzela obavezu da u dve faze, do 2020. godine izvrši komplentu rekonstrukciju železničke mreže u ukupnoj dužini od oko 700 kilometara. Za taj posao međunarodne banke spremne su da odobre 4,6 milijardi evra, a u prvoj fazi, do 2012. godine, biće uloženo više od milijarde evra. Završetak radova omogućiće da se putovanje kroz Srbiju skrati za tri sata, a izračunato je da svaki minut manje na godišnjem nivou donosi uštedu u teretnom saobraćaju od tri miliona evra.

------------------------------------------------

Izvori finansiranja

Prema rečima Mileta Poledice iz Ministarstva za infrastrukturu, već sada je izvesno da će Evropska investiciona banka odobriti 150 miliona evra za jednu od najtežih deonica na toj pruzi, od Stare Pazove do Novog Sada. Teren je težak za rad jer je podloga peskovita, na nekoliko mesta postoje i klizišta, a problem će biti i deo sa tunelima koji ide preko Fruške gore i gde su revizorima predložena četiri moguća rešenja, ističe Poledica. On dodaje da je Evropska banka za obnovu i razvoj spremna da u ovoj fazi izdvoji oko 100 miliona evra, delom za izgradnju infrastrukture, a delom za nabavku lokomotiva, što trenutno najviše nedostaje srpskim železnicama. Računa se i na pretpristupni fond Evropske unije IPA III, gde je planom za 2012. i 2013. godinu predviđeno da se za ovaj projekat Srbiji dodeli oko 70 miliona evra.
http://www.danas.rs/danasrs/ekonomi...e_novi_prioritet_drzave.4.html?news_id=185112

ajmo svi zajedno :violina::violina:
 
Mislim, ovo je skroz ok vest. Naravno, rokovi su postavljeni prebrzo, ali makar da se krene lagano sa nekakvim oblicima realizacije. Ono što je dobro je da prugu planiraju preko Kelebije, a ne Horgoša, jer je valjda nekih 80km kraća, i gradila se kao direktna brza veza iz Budimpešte. Koliko sam shvatio, trenutno na njoj vozovi idu svega 80km/h, jer Mađarskoj nije nikakav prioritet.
A koliko sam shvatio pruga od Novog Sada do Subotice je u toliko lošem stanju, da bi dužina putovanja bila istao ako bi se vozilo preko Sombora.
 
A primetio si da je Mrki Metro iskliznuo sa trećeg na.. " Nacionalni savet za infrastrukturu označio tu investiciju za treću razvojnu šansu " :violina:
 
Ruskih 800 mil. USD stiže u Srbiju

Beograd -- Finansiraćemo četiri projekta za železničku infrastrukturu, a kredit će biti odobren do kraja meseca, kaže ekonomski savetnik u ambasadi Rusije Jevgenij Lukin.
Ekonomski predstavnik Rusije u Srbiji naveo je da će sa 800 miliona dolara kredita finansirati izgradnju Beogradskog železničkog čvora, izgradnju pruge Valjevo – Loznica, popravku pruge Beograd – Bar i elektrifikaciju pruge na jugu Srbije od Niša do bugarske granice.

Prema njegovim rečima, izjava ambasadora Konuzina da “je neizvesno pitanje ruskog kredita”, pogrešno je interpretirana.

“Kredit će biti odobren i to u dolarima. Sa povlačenjem prve tranše kredita kasni se jer je srpska strana zakasnila sa dostavom potrebnih papira koje je trebalo da dostave još u decembru”, objasnio je Lukin.

On je objasnio da je i sa preostalih 800 miliona dolara ista stvar, ali da se sve već privelo kraju i da je nacrt ugovora o kreditu u srpskom ministarstvu finansija. “U nacrtu su tehnički detalji oko kojih treba da se usaglasimo, a tu su navedene i kamate i rokovi otplate, pa zato ne bih još konkretno govorio o tome, dok se konačno ne potpiše”, kaže Lukin.

Lukin očekuje sastanak radnih grupa do kraja meseca i odmah zatim potpisivanje Ugovora o kreditu. “Kredit će te dobiti do kraja aprila, a možda i ranije”, rekao je on za B92.
Izvor: B92
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=03&dd=16&nav_id=418054

Izgleda da su Rusi isterali svoje (zeleznica), ok...sve to treba, ali mi zao sto nema nista za obilaznicu oko Bg, dakle nikad je necemo zavrsiti. :D
A za Bg zeleznicki cvor (ako je tacno) - :kk:
 
Mislim, ako uspeju da izvrše najobičnije uklanjanje nekih laganih vožnji na tom prostoru kojem pričaju od tih para, svaka im čast. Malko ipak previše planova za toliko para.
 
Pa ključna stvar je Prokop a kompletana čvor je procenjen na 200 mil.$ ,a i ranžirna stanica u Makišu kao i PT stanica Zemun,a obnova šina je počinje i pod finasiranjem Grada za Gradsku Železnicu,pa mislim da će sada samo objediniti rekonstrukciju,a zamena šina ide tehnički brzo Ž.S imaju srećom svoje mašine kupljene od Nemaca koje same rade kompletan donji stroj, a kupljene kada je Milošević krenuo u projekat"bzih pruga", s tim što će Rusi isporučiti šine,a već su dobili na tenderu isporuku vozova,interes je zajednički tako da ne brinem,a i promaklo nam je da EBRD će finansirati rekonstrukciju kompletne pruge BG-NS
 
2012":19p2bfhm je napisao(la):
Pa ključna stvar je Prokop a kompletana čvor je procenjen na 200 mil.$ ,a i ranžirna stanica u Makišu kao i PT stanica Zemun,a obnova šina je počinje i pod finasiranjem Grada za Gradsku Železnicu,pa mislim da će sada samo objediniti rekonstrukciju,a zamena šina ide tehnički brzo Ž.S imaju srećom svoje mašine kupljene od Nemaca koje same rade kompletan donji stroj, a kupljene kada je Milošević krenuo u projekat"bzih pruga", s tim što će Rusi isporučiti šine,a već su dobili na tenderu isporuku vozova,interes je zajednički tako da ne brinem,a i promaklo nam je da EBRD će finansirati rekonstrukciju kompletne pruge BG-NS
ŽS ima svoje mašine koje služe uglavnom za redovno održavanje dok za donji stroj nema mašine, a to su obični buldožeri i valjci. A remonte pruga ne radi ŽS nego neko drugo preduzeće, jedno za donji stroj a jedno za gornji stroj. Za gornji stroj je to najčešće ZGOP Novi Sad.
 
I Kuvajćani na Prokopu
G. BULATOVIĆ, 17.03.2010 20:49:42 Ocena: 5.00 (Glasova: 6) Komentara: 0
PREMIJER Srbije Mirko Cvetković predložio je svom kuvajtskom kolegi, predsedniku Vlade Kuvajta šeik Naseru al Mohamedu saradnju na izgradnji infrastrukturnih objekata u Srbiji. Kao prvi, Cvetković je, kako je potvrđeno “Novostima”, ponudio projekat izgradnje dela Beogradskog železničkog čvora.
Da podsetimo, upravo je ovaj posao deo paketa infrastrukturnih projekata vrednih 800 miliona dolara, a o kojima predstavnici Vlade Srbije već duže vreme pregovaraju sa Ruskom Federacijom.
- Kuvajćani su vrlo zainteresovani da preko kuvajtskog fonda za razvoj učestvuju u gradnji Beogradskog železničkog čvora, ali i srpskih bolnica i škola - rečeno je “Novostima” u Vladi Srbije. - Inače, delegacija Srbije je kompletnu dokumentaciju vezanu za Beogradski železnički čvor već dostavila kuvajtskim kolegama.
S druge strane, pregovori sa Ruskom Federacijom oko infrastrukturnih projekata su, kako saznajemo, zapali u popriličnu krizu. Uprkos nastojanjima predstavnika Vlade Srbije da čitavu priču o “ruskoj milijardi” predstave kao i dalje vrlo aktuelnu, činjenica je i da još nema na vidiku novih razgovora na ovu temu.
Kako saznajemo, pregovori sa Ruskom Federacijom o realizaciji infrastrukturnih projekata od samog početka nisu bili uspešni. Nezvanično se može čuti da Rusi traže i da za navedene pozajmice budu plaćene poprilično visoke kamate, uz obavezno maksimalno angažovanje njihove operative na odobrenim projektima.
Kako se ovih dana može čuti u Vladi Srbije, još postoji nada da će ruska strana uskoro zakazati novi susret sa delegacijom Srbije, a na koji se čeka već nekoliko meseci.

ALŽIR
nedavna poseta državno-privredne delegacije Srbije Alžiru je, čini se, najviše koristi donela ovdašnjoj namenskoj industriji, ali i našim građevinarima koji se ozbiljno pripremaju za tendere koje alžirske vlasti pripremaju za gradnju tamošnjih infrastrukturnih projekata

http://www.novosti.rs/code/navigate... na Prokopu&kword_add=prokop, mirko cvetkovic
 
He he ,pa oni bi da tvrde pazar... ;) ,nisam siguran da će pritisak te vrste na Ruse ostaviti utisak,ja i dalje mislim ovako;zavrnuli smo ih za Metro i sada se njima ne žuri,inetresi rade i dalje ali ko će popustit videćemo u sledećoj epizodi :kafa:
@ železničar
Hvala ti,znam da sam negde video tu mašinu,ali nisam znao da je ZGOP-ova a ne Ž.S ,ali važno da je ima...
 
Ispada kao da se gradi centar sveta pa su svi zainteresovani za gradnju Prokopa. Trebalo bi da se stanica zove Centar Sveta i da bude izgrađena od strane građevinara sa svih strana sveta kada je toliko popularna :lol:

2012,
imam i slika raznih mašina pa ako te zanima samo kaži :kk:
 
Thanks !,dobro bi došla slika te sveradilice delovala mi je imopzantno uživo.... :kk: a ovo sa Kuvajćanima je da ga malo daju po speedu Rusima,doduše Evropljani su impresionirani projektom i veličinom stanice ,koja je u rangu top 10 u Evropi,ali sve što je napravljeno u Evropi je mačiji kašalj za Kinu!
 
Hajde da stavim ovu vest u odgovarajucu temu:

"Železnice" kupuju 10 vozova
14. april 2010. | 11:52 | Izvor: B92
Beograd -- Železnice Srbije su potpisale ugovor sa ruskom kompanijom Metrovagonmaš o kupovini 10 dizel-motornih vozova, čija je vrednost 34,4 miliona švajcarskih franaka.

Posle Šveđanki u Srbiju dolaze Ruskinje. S tim što su Ruskinje nove. Reč je naravno o vozovima koji bi prema Ugovoru koji su "Železnice Srbije" potpisale sa ruskim "Metrovagonmašom", trebalo da stignu za godinu dana. Posle 30 godina Železnice Srbije kupuju nove vozove. Prvi dizel voz stiže za oko godinu dana, a svih deset vozova tokom naredne dve godine.

Njihova maksimalna brzina je 160 kilometara, mada na sadašnjim prugama u Srbiji nije predviđeno da idu više od sto kilometara na sat.

"Ovi vozovi će nema sumnje poboljšati kvalitet u prevozu putnika i namenjeni su neelektrificiranim prugama u centralnoj Srbiji, istočnoj Srbiji i Vojvodini za regionalni i lokalni saobraćaj i sasvim sigurno će to unaprediti kvalitet naše ponude u svakom pogledu i učiniti železnice Srbije kvalitetnijim i efikasnijim prema korisnicima naših usluga“, kaže generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković.

Za modernizaciju železnice u Srbiji predviđen je i deo sredstava iz kredita koji će Srbija dobiti od Rusije. Železnice Srbije su kandidovale projekte Beogradski železnički čvor, prugu Valjevo-Loznica, elektrifikaciju pruge Niš-Dimitrovgrad i rekonstrukciju pruge Beograd-Bar.

"Nema nikakvih prepreka da kredit bude realizovan, a nastavak pregovora je u maju. Sada su na potezu dve vlade i ministarstva finansija da ugovore finansijske uslove realizacije ovog kredita“, kaže Marković.

"Koliko ja znam, potrebna je tehnička dorada onoga što je srpska strana dostavila ruskoj i pregovori teku onoliko brzo koliko je to moguće. Nema nerešivih problema. To je veliko i krupno tehničko pitanje na kome rade stručnjaci i pošto su to dugogodišnji projekti potrebno je da se sve detaljno dogovori“, smatra ambasador Rusije Aleksandar Konuzin.

Železnice Srbije su poslednji put nabavljale vozove 2005. godine, ali su tada kupovani vozovi stari 33 godine.

Uvezeni su iz Švedske, a tadašnji direktor Milanko Šarančić je smatrao da za tu kupovinu tender nije neophodan.

Tužilaštvo za organizovani kriminal sprovodi opsežnu istragu o ovoj transakciji, u kojoj je država, po nekim procenama, oštećena za oko 3,5 miliona evra, kao i još nekim poslovnim potezima tadašnjeg rukovodstva železnica.

Izvor: www.b92.net
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=04&dd=14&nav_category=9&nav_id=424275
 
Чуо је негде, па да подели с нама. Да не борави докон. :/
 
LJudi javljaju da su maskirani napadaci upali vjerovatno na kompoziciju voza u ripnju sa motkama lancima i pistoljem povredjene 5 putnika i 2 zeljeznicara podhitno kamere u vozove da se lakse pohvata ovakva st*** :rant: javili na b92 ali jos nisu izbacili na sajtu www.b92.net
 
http://www.mondo.rs/s166724/Info/Hr...u_Ripnju_prebili_i_poharali_putnike_voza.html

Sedam osoba povređeno i opljačkano kada su putnički voz na stajalištu Ripanj Kolonija napali maskirani huligani, saopštile su Železnice Srbije.

(Foto ilustracija)

U saopštenju se navodi da je pet maskiranih huligana napalo putnike sa šipkama, motkama i lancima, od kojih je jedan držao uperen pištolj prema lokomotivi.

Dodaje se da je povređeno pet putnika i dva železničara, koji su prevezeni u Vojno-medicinsku akademiju u Beogradu. Bili su krvavi i imali su povrede glave i nogu, dodaje se u saopštenju.

Kondukter voza koji je saobraćao na relaciji Beograd-Lapovo Aleksandar Stojanović rekao je da su makskirani napadači napali putnike koji su bilu u trećem vagonu od lokomotive.

"Napadači su posle jednog do dva minuta istrčali iz voza, odnoseći lične stvari i dokumenta napadnutih lica i otišli u nepoznatom pravcu", naveo je Stojanovića.

Policija je utvrdila i da je treći vagon voza demoliran i da su stakla polomljena.

Železnice Srbije su saopštile i da su prošle noći nepoznata lica kamenovala putnički voz u železničkoj stanici Nova Pazova, ali da povređenih nije bilo.
 
praguc":3upsfyzl je napisao(la):
a koja je poenta tog tvog železnica korupcija 100%?
To sam rekao proizvoljno, mislio sam na to da je korupcija najzastupljenija u zeleznici,jel je ona u najlosijem stanju.
 
Ja bi to nazivao divlji istok u nasem slucaju ili divlji centar.
 
Vrh