Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Планови се праве до 20 година унапред, остало су сновиђења. Нико не зна шта ће бити за 100 година. Кад је о визијама реч, цитираћу бившег немачког канцелара (последњи интелектуалац на тој функцији): Човек који има визије треба да иде код лекара.

Јер, не постоји визија на основу које ми можемо да претпоставимо да ће Вршац имати 300.000 становника и да ће нам бити потребна пруга као за Нови Сад, а да то није визија за лудару (кад се умноже Вршчани, онда ћемо да планирамо).
 
Poslednja izmena:
15-30 min???
Ljudi,sad se malo počinje preterivati sa željama oko multipliciranja postojećeg broja polazaka putničkih vozova.
Naravno tamo gde je "rupa" po 3-4 sata je opravdano tražiti barem na 1.5 do 2 sata da bude. Ali tražiti da na 15 minuta ide regio ili IR je presmešno
Ni si me razumeo. nisam mislio na jedan voz nego da je pruga u principu zauzeta na svakih 15-30min nekim od putnickih vozova u nekim intervalima spica. To je jedini nacin da covek moze recimo iz Alibunara da ode na posao bilo u BGD ili Vrsac i da se vrati istog dana bez da napusta svoju dedovinu
 
AU BRE LJUDI CITAM VASE KOMENTARE I mislim se. pa vi kao da se pruge prave sve odjednom i u istom danu. Kao sto vec napisah Srbija nema plan razvoja zeleznica u 20, 50,100god.
i to je problem. podrucja koja imaju prosperitet u buducnosti su upravo ona koja sam opisao u postu i shodno tome pruge sa 2 koloseka, Ljudi neputuju sada zato sto im je voz najgora solucija a da je najbolja, umesto stotine autobusa za bgd dosao bi tek pokoji. pa bi ostavili auta kuci ako putuje 1-2 osobe. it dalje da ne nabrajam.
Vrsac - Beograd je realno da ide na 30min radnim danom u spicu pa na jedan sat kao i vikendom, a lokalni sto staje na svaku stanicu izmedju toga vremena. Jedan u jednom pravcu jedan u drugom pravcu. Tako sa svim mestima duz koridora pa i prema Kraljevu koji tek dobija do znacaja sa Novim Pazarom, pa ako Bog da pa se ispravi nepravda pa se pruga produzi dalje prema Kolasinu preko Rozaja i Berana.

Naravno gradi se deo po deo, pravac po pravac kad se steknu uslovi za to, ali ideja i vizija sta je to.

PS, umalo da zaboravim CARGO vozovi uglavnom nocu i pomocnim zaobilaznim prugama dnevno.
Ti ako smatraš da je tržište zrelo za tako nešto, niko te ne sprečava da osnuješ svog operatera i ponudiš uslugu sa intervalom od 30 minuta. Onda lepo posle prve godine napravi presek i vidi da li ti se isplati (čak i sa OJP). Ali ne očekuj da će Srbijavoz to uraditi, jer je to nerealno i neekonomično u stvarnom svetu. Nismo mi bogati kao Švajcarska pa da je mobilnost ljudi na tako ogromnom nivou da tako mora, ovde se stanovništvo bavi pretežno poljoprivredom i retko ide u veća mesta, a većina je već otišla u Beograd, Pančevo i Vršac. Ako trenutno jedva napunimo 6 pari polazaka dnevno (van vikenda) sa kapacitetom transportne jedinice od 126 mesta (znači 756 mesta/dan) sa solidnom prugom, da li stvarno misliš da ćeš napuniti 25 polazaka na dan (3150 mesta/dan). S obzirom na izrazito neujednačenu tražnju (visok intenzitet ka BG i PA ujutro i iz BG i PA popodne), ovde treba ići na ciljane polaske gde bi ujutro imao nekoliko opcija dolaska u Beograd (recimo dolazak u BG u 6:30 (zbog presedanja za NS), 7:30, 8:30, 9:30, a iz BG u 14:00 (škola), 15:30, 16:30, 17:30. To su ključni polasci i sasvim dovoljni za nekoga ko radi u BG ili Pančevu, a živi u manjem mestu (opet to je neki maksimum koji može biti dostignut jer se većina već iselila) U manje opterećenom smeru dosta je manja potražnja pa je potreban dosta manji broj polazaka od onog u opterećenom.

Čini da nema opravdanja za 2. kolosek, pruga nema problema sa kapacitetom i neće ga imati pa možemo reći nikad. Kapacitet će biti podignut uvođenjem savremenih SS uređaja (APB) i to je sasvim dovoljno za ovu prugu. Dogradnja drugog koloseka treba da se razmotri naravno i da se uradi cost-benefit analiza, ali ovako "po osećaju" stvarno mislim da nije potrebno.
 
Kada je pomenut Vršac, setio sam se Den Heldera u Holandiji, slično na perifernom pravcu vezano za tokove putnika, slično rastojanje od milionskog grada (88km). Vreme putovanja 1h17min (čisto vreme putovanja, ne računajući na kretanja od i do stanica). To je srednja brzina 66km/h za ubrzani voz. Zemlja ekonomski bogata prebogata, velikom naplatom poreza može da građanima obezbedi po neki luksuz. Sa obzirom na ogromnu cenu nekretnina bliže Amsterdamu, sa malom razlikom plata, mislim da je čak isplativije živeti i raditi u Den Helderu nego u Amsterdamu ako dobro znaš holandski (ne računajući da si zbog nečeg neekonomskog vezan za Amsterdam). Gustina naseljenosti zone pruge nekoliko puta veća nego uz prugu do Vršca, a interval 30 minuta. Pruga je posle Alkmaara skoro celom dužinom jednokolosečna.

Kroz ovaj primer hoću da pokažem, koliko je sve to sa vozovima svakih pola sata, vremenom putovanja pola sata, i dva koloseka i nerealno i nepotrebno. 1) Sve stanice osposobljene za ukrštavanje 2) Telekomanda 3) Nova signalizacija 4) Unapređenje RA-2 do konstruktivne brzine 120km/h 5) Rešavanje problema sa održavanjem BG-PA i uopšte stvarno imati deonice za 120km/h 6) Produžetak do Vršačkog jezera (već postoji pruga). 7) Revizija reda vožnje i dodavanje još par polazaka 8) Dva para direktnih brzih za Temišvar kao jedini brzi vozovi. 9) Uređenje stanica, čekaonica, parkirališta. Neka vrste stalne posednutosti stanica ljudima, makar kao socijalni stan za u pravnom slislu čista lica, sa obavezama održavanja čistoće i poredka. To je već dosta i odlično. Imamo previše regija u Srbiji koje imaju manje nego što Vršac ima čak i danas.
 
Zanimljivo da iznad Alkmara do Den Heldera vozi samo IC iz Roosendala (možda grešim za početnu stanicu) preko Amsterdama, nema lokalnih sprinteta.

De facto taj IC glumi Sprintera u tom delu, i to je veoma dobro uklopljeno s obzirom na jednokolosečnu prugu i manju gustinu naseljenosti.

Inače, na većini polaska saobraćaju 6delni dvospratni elektromotorni vozovi, tako da sam imao zasebnu sekciju nakon Alkmara za širenje, uživajući uz 1,5 litara čokoladnog mleka koje je jeftinije u odnosu na ono u Srbiji.🙂

Inače, postoje dobre veze iz Den Heldera ka ostvru Texel, gde vozi autobus do De Koog-a koje je poznato turističko mesto.
Trajekt za pešake košta samo oko 2€, a bus na ostrvu je bio za dž, jer se vozač nije cimao da mi naplati.
U Den Helderu se nalazi i fin park i šetalište pored pruge, fino si me podsetio na to mesto Karlo..😅
 
evo opet cu se vratiti nas VRSAC. dupla pruga zbog veze sa Rumunijom i povezivanja na taj nacin sa Crnim Morem za nas a za njih najkraci put ka Mediteranu. Rumunija raste ekonomski i za koju godinu ce biti njbrze rastuca ekonomija u evropi ako vec nisu. Ako mi to ne uradimo uradi ce bugari i spojiti ih sa Egejom.To je za one koji se razumeju u vizije a to Nemci znaju dobro da rade.

Vrsac je regionalni centar na 80km od BGD, Ta kilometraza se prelazi za 30-40min ´kad su u pitanju brzi vozovi sa 1-2 stajanja. "regio" voz ide na svaka 30-40min , ali pre toga je otisao lokalac koji ide samo pola relacije i staje na svakoj stanici, Ukrstaju se na pola puta i uzima lokalne putnike i nastavlja dalje. A lokalac se vraca nazad i takou krug, Isto tako i sa druge strane. Takav je red voznje u spicu a posle redje rekao bih na 1-2 sata zavisno od intresovanja kao i vikendom. Lokalac i Regio menjaju na svaki polazak. To je ono sto je idealno ´da bi se Vrsac razvijao i ne ostane tu gde je, Nemoze Vrsac da se razvije pa da onda gradis prugu, nego bas suprotno gradis prugu da bi se Vrsac razvio. To vazi ui za sva ostala mesta. Opet vizionarski gde hoces da se razvijas. Mozda neko vise voli da se Lapovo razvija nego Kragujevac, postujem.

I na kraju navijam za buduce linije Regio- brzog voza
Novi Sad,-Sremski Karlovci -Idjija, -Zemun, -Novi BGD, -Centar, -Vukov, -Pancevac, -Pancevo, -Banatski Karlovci, -Vrsac
Valjevo - Ub (Koceljeva) - Obrenovac- Aerodrom- -Zemun, -Novi BGD, -Centar, -Vukov, -Pancevac, -Pancevo, -Banatski Karlovci, -Vrsac
N.Beograd-Centar-Vuk-Pancevo-Vrsac-Temisvar- Arad
 
 

Ukidanje zaustavljanja vozova u pojedinim službenim mestima na barskoj pruzi

„Srbiјavoz“ a.d. obaveštava korisnike usluga da će počev od 15. aprila 2024. godine, doći do izmene u zaustavljanju vozova u pojedinim službenim mestima na barskoj pruzi. Voz sa polaskom iz stanice Prijepolje teretna u 03.20 časova, kao i voz sa polaskom iz stanice Zemun u 15.22 časova neće imati zaustavljanja u službenim mestima Džurovo i Jablanica.
Voz sa polaskom iz stanice Beograd centar u 19:40 časova će imati izmenjena vremena dolazaka i polazaka usled redukcije zaustavljanja na delu trase od Valjeva do Užica.
Detaljnije informacije o redu vožnje navedenih vozova možete saznati na našem sajtu http://10.2.20.75/redvoznje.

Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.




Da li su ovo stajalište i stanica ukinuti zbog nedostatka putnika? U proteklom periodu ukinuto je stajališe Goleš, na teritoriji BiH, koje nije imalo putnika. Stanica jablanica odvano nema jedan kolosek, demontiran je a šine su iskorišćene za krpljenje trase.
 
1000022464.jpg
 
Kad smo komšija počeo remont pruge
Arad-Karansebeš tj. prve deonice,
Arad-Temišvar.
Koliko znam, pruga PA-ZR-KI-Temisvar ce poceti da se radi za nekih dve godine, dizanje na 120 km/h i elektrifikacija. Nije mi jasno zasto sad rade neku rekonstrukciju i remont, sto odmah ne rade valjano i kako treba, nego dva puta.
 
Kroz ovaj primer hoću da pokažem, koliko je sve to sa vozovima svakih pola sata, vremenom putovanja pola sata, i dva koloseka i nerealno i nepotrebno. 1) Sve stanice osposobljene za ukrštavanje 2) Telekomanda 3) Nova signalizacija 4) Unapređenje RA-2 do konstruktivne brzine 120km/h 5) Rešavanje problema sa održavanjem BG-PA i uopšte stvarno imati deonice za 120km/h 6) Produžetak do Vršačkog jezera (već postoji pruga). 7) Revizija reda vožnje i dodavanje još par polazaka 8) Dva para direktnih brzih za Temišvar kao jedini brzi vozovi. 9) Uređenje stanica, čekaonica, parkirališta. Neka vrste stalne posednutosti stanica ljudima, makar kao socijalni stan za u pravnom slislu čista lica, sa obavezama održavanja čistoće i poredka. To je već dosta i odlično. Imamo previše regija u Srbiji koje imaju manje nego što Vršac ima čak i danas.
Malo da se uključim u ovu priču oko Vršca, treba gledati i konkurentnost voza prema autobuskom saobraćaju koji ide na skoro sat vremena. Isto im je vreme potrebno do Beograda, cena je više od 3 puta manja u odnosu na STUP, jedini minus je što su stanice udaljene od centra sela (za razliku od autobusa koji prolazi kroz centar magistralom) i broj te raspored polazaka.
Karlo je u pravu, nova signalizacija, pojačanje polazaka (valjda će biti moguće kad krene ova revitalizacija Rusa), sređivanje stanica (i povezivanje VŠ stanice sa centrom grada što bi trebalo da bude rešeno kroz JPP gradskog prevoza za Vršac koji je u izradi) i voz bez problema postaje poželjnije prevozno sredstvo za sve koji se nalaze na potezu PA-VŠ. Treba biti realan, Vršac ima tek nešto više od 30k ljudi, sva mesta do tamo su po 4.5k stanovnika maksimum, negde i ispod 2.000 (Nikolinci, Vlajkovac, čak i Uljma).

Trebalo bi obratiti pažnju i na belocrkvansku prugu, ta linija bi isto mogla imati smisla, makar kao letnja sezonska kao što je ranije bilo. Problem je vrlo loše stanje pruge.
 
Malo da se uključim u ovu priču oko Vršca, treba gledati i konkurentnost voza prema autobuskom saobraćaju koji ide na skoro sat vremena. Isto im je vreme potrebno do Beograda, cena je više od 3 puta manja u odnosu na STUP, jedini minus je što su stanice udaljene od centra sela (za razliku od autobusa koji prolazi kroz centar magistralom) i broj te raspored polazaka.
Karlo je u pravu, nova signalizacija, pojačanje polazaka (valjda će biti moguće kad krene ova revitalizacija Rusa), sređivanje stanica (i povezivanje VŠ stanice sa centrom grada što bi trebalo da bude rešeno kroz JPP gradskog prevoza za Vršac koji je u izradi) i voz bez problema postaje poželjnije prevozno sredstvo za sve koji se nalaze na potezu PA-VŠ. Treba biti realan, Vršac ima tek nešto više od 30k ljudi, sva mesta do tamo su po 4.5k stanovnika maksimum, negde i ispod 2.000 (Nikolinci, Vlajkovac, čak i Uljma).

Trebalo bi obratiti pažnju i na belocrkvansku prugu, ta linija bi isto mogla imati smisla, makar kao letnja sezonska kao što je ranije bilo. Problem je vrlo loše stanje pruge.
Odmah cu da dodam da potpuno se slaze, sa tim sto si napisao, samo moja prica je da se pozari ne gase nego ih spreciti za sva vremena, Vrasac i regija sama po sebi je dovoljna za vozove do 120km i jednokolosecnu prugu, Medjutim moja je prica 2 koloseka i minimum 160km/h i povezivanje perema Temisvaru, odatle vec ide za Bukurest ili Arad. Pre svega zbog Cargo transporta A Od Beograda do Vrsca za 30-40min i to ne moze ni jedan BUS da parira pa cak ni autom do izgradnje autoputa,

I tu si upravu da treba povezati Belu crkvu pa nataviti na B,Palanku i onda na Dubovac i na jednu stranu preci Dunav prema Kostolcu preko Zilave. a na darugu stranu nastaviti prema Kovinu i Bavanistu pa ukljuciti se na obilaznicu od Vince do Panceva. Pruga uglavnom za Cargo ali i lokalni vozovi bi sigurno funkcionisali. Tip Vrsac - Pozarevac

Jel pruga prema Zrenjaninu ukinuta?
 
I na kraju dana bih samo hteo da prokomentarišem...
Verujem da vaš komentar nije bio zlonameran, ali bih želeo da ljudi na forumu razumeju ljude koji će se buniti u narednom periodu.

Žitkovac je jedino veće mesto na pruzi VP-NI koje pruga preseca tačno na pola, pa ako ljudi požele da pruga prođe na "obodima" naselja, kao što je kod većine gradova, ne treba ih proglašavati nenormalnim. Eto primera između Beograda i Novog Sada gde naselja nisu presečena na pola.

Zatim šire područje Žitkovca ima 7.000 stanovnika, a pruga će kroz naselje biti i sa zvučnim barijerama i ljudi na drugoj strani naselja će ostati odsečeni od centra Žitkovca, a samim tim i Aleksinca. Žitkovac ima i ambulantu i policijsku stanicu i velike markete, jedan mali staromodni tržni centar, pekare itd, a sve je to na strani bližoj gradu, sa druge strane nema ništa i te ljude i te kako treba razumeti.

Zatim ukinuti stanicu Vitkovac kao poslednje selo u opštini, potpuno neverovatno. Najdalja sela poput Ljubeša i Vitkovca, umesto da osete boljitak češćim polascima lokalnih vozova, koje bi mogli da koriste srednjoškolci za putovanje do centra okruga, izumreće. Za 20 godina sledi im izumiranje, jer će se nastaviti dosadašnji trend odlaska iz udaljenih sela.

Laku noć svima.
A da li je u Žitkovcu planirano da ostane stanica ili ne?
 
Vrh