Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

95/101 je naknadno pakovana garnitura, zato nema sa obe strane sinhron vezu.
Ni na jednom RVR-u ne postoji više mogućnost vožnje u sinhronu. Pa ni na te tri iz podserije 100.
To što se vidi na čelima su samo poklopci utičnica za sinhron koji su ostali da podsećaju da su imali tu mogućnost u prošlosti.
Podserije 0 su kontakte za sinhron imale u originalnim poluautomatskim kvačilima. Kasnije kada su ona menjana sa klasičnim kvačilima koje imaju danas, tako je i mogućnost vožnje u sinhronu postala nemoguća.
 
@mvbg1
Koji je razlog bio da se orginalna polu automatska kvačila zamene sa klasičnim?
Verujem da je to bilo posle kvara istog, ali zašto se nije menjalo sa istim tipom ili orginalno popravljalo?
Da li je moguće da kupiš nekoliko garnitura vozova i da nemaš rezervni menjač pa da pri problemu isti samo zameniš sa istim tipom, pa posle imaš neko vreme da skinuti servisiraš i da je u rezervi?
 
Ni na jednom RVR-u ne postoji više mogućnost vožnje u sinhronu. Pa ni na te tri iz podserije 100.
To što se vidi na čelima su samo poklopci utičnica za sinhron koji su ostali da podsećaju da su imali tu mogućnost u prošlosti.
Podserije 0 su kontakte za sinhron imale u originalnim poluautomatskim kvačilima. Kasnije kada su ona menjana sa klasičnim kvačilima koje imaju danas, tako je i mogućnost vožnje u sinhronu postala nemoguća.
Da znam da danas nemaju nego komentarišem same priključke koji se na čelu podserija 100. Koliko se sećam one su isporučene nove bez kvačila pa su zato imale posebni priključak. E sad zašto je sinhroni režim izbačen iz tih garnitura tu verovatno znaš.
 
@mvbg1
Koji je razlog bio da se orginalna polu automatska kvačila zamene sa klasičnim?
Verujem da je to bilo posle kvara istog, ali zašto se nije menjalo sa istim tipom ili orginalno popravljalo?
Da li je moguće da kupiš nekoliko garnitura vozova i da nemaš rezervni menjač pa da pri problemu isti samo zameniš sa istim tipom, pa posle imaš neko vreme da skinuti servisiraš i da je u rezervi?

Пошто помињеш мењач, и кварове, мислим да не знаш шта је квачило на железничким возилима. Квачило је уређај на предњем и задњем крају железничког возила којим се то возило спаја са другим и чини композицију. У већини Европе су и даље у примени технолошки застарела мануелна квачила, због тога што нико никада није покренуо процес замене квачила за модернија, аутоматска или полуаутоматска, која поред једноставности употребе су јача, подносе много већу масу возова и непотребност постојања одбојника. Проблем је што једна нису компатибилна са другим, а процес замене на свим возилима би био један врло дуготрајан и мукотрпан, током којег железничка возила са различитим квачилима не би могла да се каче једни за друге без прелазног квачила. Вероватно зато се никад није ни прешло на аутоматска квачила у већини Европе. То би био један огроман организациони кошмар. У Русији и екс СССР су у употреби СА-3 (полу)аутоматска квачила - железничка возила се аутоматски куплају, није потребан маневриста. Зато је максимална маса теретних возова у Русији много већа, а такође локомотиве, моторни возови и теретни вагони немају одбојнике, јер само квачило служи као одбојник.

Оригинална квачила са серије 412/416 су замењена мануелним, како би се ова серија ЕМВ могла спајати са свим осталим железничким возилима у употреби у Србији.
 

Izgleda da će sva sedišta u KISSu biti prve i prve+ klase. U vozu će biti posluženje sa stjuardesama kao i bistro sa kafomatom i automatom.
 
Значи Кисс ће бити попуњен можда 50% капацитета.
 
Пошто помињеш мењач, и кварове, мислим да не знаш шта је квачило на железничким возилима. Квачило је уређај на предњем и задњем крају железничког возила којим се то возило спаја са другим и чини композицију. У већини Европе су и даље у примени технолошки застарела мануелна квачила, због тога што нико никада није покренуо процес замене квачила за модернија, аутоматска или полуаутоматска, која поред једноставности употребе су јача, подносе много већу масу возова и непотребност постојања одбојника. Проблем је што једна нису компатибилна са другим, а процес замене на свим возилима би био један врло дуготрајан и мукотрпан, током којег железничка возила са различитим квачилима не би могла да се каче једни за друге без прелазног квачила. Вероватно зато се никад није ни прешло на аутоматска квачила у већини Европе. То би био један огроман организациони кошмар. У Русији и екс СССР су у употреби СА-3 (полу)аутоматска квачила - железничка возила се аутоматски куплају, није потребан маневриста. Зато је максимална маса теретних возова у Русији много већа, а такође локомотиве, моторни возови и теретни вагони немају одбојнике, јер само квачило служи као одбојник.

Оригинална квачила са серије 412/416 су замењена мануелним, како би се ова серија ЕМВ могла спајати са свим осталим железничким возилима у употреби у Србији.
Hvala za detaljan odgovor. Sada mi je mnogo jasnije zašto su postavili klasična.

Neverovatna mi je informacija da Evropa nema plan da se to promeni. Jasno je da to ne može preko noći, ali kreneš prvo sa vozovima koji idu na međunarodne linije kao prioritetom, a ostali posle toga. Uvek će biti vagona i vozova koji će se u međuvremenu otpisati pa se na njima i neće morati raditi zamena.
 
Izgleda da će sva sedišta u KISSu biti prve i prve+ klase. U vozu će biti posluženje sa stjuardesama, kao i bistro sa kafomatom i automatom.
Ovim su samo sebi pucali u nogu :D Nema šanse da ga ikad popune. Za tih 40 minuta voznog vremena i onog do sat se onda ne isplati. Isplati se jedino ako imaš neku mesečnu kartu i svakodnevno ga koristiš u oba pravca.
 
Moраће озбиљно да се потруде да станице у Београду буду приступачне и атрактивне потенцијалним путницима пунијег џепа.
 
Upravo, inače ovako dobijaju na tome da im treba 40 minuta i više do same stanice (Beograd Centar) i onda isto toliko do Novog Sada. Otprilike dođe na isto da se vozikaš od Beograda do Novog Sada sopstvenim kolima.
 
Вероватно са овим брзим возом прве класе циљају на пословни свет који би из Новог Сада путовао на посао на Новом Беогаду.
 
свако јутро два аутобуса Дунавпревоза довозе запослене НИС-а из Новог Сада за Београд. нешто ми каже да ће се они први пребацити на воз

Неки од најзанимљивијих коментара на вест да ће воз Београд-Нови Сад путовати пола сата, а карта бити 1000 динара:

ако је то повратна, то је онда екстра јефтино. а ако је у једном правцу, онда је исплативо. поређења ради, најјефтинија аутобуска у једном правцу је од 550 динара за вожњу од 02:46 (Ласта која стаје успут у сва места на старом путу) до 850 динара за вожњу од 01:15 ауто-путем. а сами умоболни коментари говоре о томе колико народ, заправо, нема појма ни о чему, а много воли да паметује
 
Мени је као путнику железнице на релацији Нови Београд-Нови Сад одговарао комфор воза и интензивност полазака без обзира на дужину путовања, уз више него веома јефтину повратну карту. Што неко рече, за породицу од четворо ће за путовање БГ-НС у два правца требати од 4000 до неких 6500-7000 у зависности од тога колика тачно буде карта а колико повратна. Морате признати да то неће баш бити привлачно средњој класи која је најмасовније користила услуге железнице. Али опет, биће и "обичан воз" поред овог брзог, па ће моћи да се бира.
 
За 40 минута путовања бар, вендинг машина... Мени је баш ово глупо..
Једино ако ови возови буду курсирали до Суботице и Ниша..
 
Па нека идеја и јесте да иду до Суботице када се уради модернизација северно од Новог Сада, а вероватно и до Ниша, мада то има да се начекамо.
 
Hvala za detaljan odgovor. Sada mi je mnogo jasnije zašto su postavili klasična.

Neverovatna mi je informacija da Evropa nema plan da se to promeni. Jasno je da to ne može preko noći, ali kreneš prvo sa vozovima koji idu na međunarodne linije kao prioritetom, a ostali posle toga. Uvek će biti vagona i vozova koji će se u međuvremenu otpisati pa se na njima i neće morati raditi zamena.
Inače automatska kvačila u Srbiji trenutno imaju samo Stadler kompozicije i one mogu da rade u sinhronima.
 
Ако се обистина да ће се KISS тарифирати само као 1. разред, као што видимо у прилогу и да ће ићи на возовима 54х (Интерсити) и 74х (Брзи), а да ће FLIRT ићи на поласцима 24хх (Регио), разлика у цени карата између КISS и FLIRT ће бити јако велика, те очекујем јако велике гужве у FLIRT-овима и празне KISS-ове. Да буде joш горе, поласци FLIRT-ова стају на Тошином бунару, тако да због краткоће перона, неће моћи да се удваја композиција.
 

Izgleda da će sva sedišta u KISSu biti prve i prve+ klase. U vozu će biti posluženje sa stjuardesama kao i bistro sa kafomatom i automatom.
Trenutna cena za relaciju od 75km
RE 1. Razred 560
B 1. Razred 620
Ovde ostaje prostor za cenu IC karte, znaci bice IC 1. razred gde ce cena biti oko 700/800 i 1+ razred, cena oko 1000. Ovo je moje misljenje, videcemo do marta sta ce biti.
 
Trenutna cena za relaciju od 75km
RE 1. Razred 560
B 1. Razred 620
Ovde ostaje prostor za cenu IC karte, znaci bice IC 1. razred gde ce cena biti oko 700/800 i 1+ razred, cena oko 1000. Ovo je moje misljenje, videcemo do marta sta ce biti.

Да, али на Регио ће бити 2. разред јер ће ићи Флирт. БГ-НС је 89 тарифних км. Нарочито ће бити разлика у цени ако убаце обавезну резервацију за Брзи и Интерсити. По садашњој тарифи

Регио 2. разред - 393 дин (333 тарифа + 60 Регио 51 км и више додатак)
Брзи 1. разред - 620 дин или 740 дин (500 тарифа + 120 Брзи 51 км и више додатак + 120 резервација)
Интерсити 1. разред - 650 дин или 770 дин (500 тарифа + 150 Интерсити 100 км и мање додатак + 120 резервација)

Но, видећемо. Можда за Интерсити уведу и неку глобалну тарифу, као што је било за Интерсити Србија пре десетак година, па буде још скупље.

Све у свему, мислим да ће више разлика у цени између рангова, уколико буде велика, наводити путнике на возове нижег ранга, него сама цена карте.
 
Моје неко сећање за ово мало путовања железницом што имам јесте да је прва класа у Флирту била увек празна, као и вагони прве класе који су саобраћали на неким возовима.
 
Evo tarife koje sam izračunao, taman se dobije 1000 za IC povratnu

BG - NS drugi razred:
Regio, jedan smer 393, povratna 628,8
Brzi, jedan smer 453, povratna 724,8
IC, jedan smer 483, povratna 772,8

BG - NS prvi razred:
Regio, jedan smer 560, povratna 896
Brzi, jedan smer 620, povratna 996
IC, jedan smer 650, povratna 1040

Ostale karte:
Mesečna opšta: 6874rsd
Mesečna za đake i studente: 5155rsd

Imajte na umu da za Brzi i za IC neće biti moguća kupovina karata za 2. klasu. Isto tako Brzi možda neće ići kao brzi već kao Regio Ekspres (Regio tarifa).
 
Zaboravio sam i rezervacije, dakle jos 120 din za IC i B
 
Vrh