Богами, не верујем да Барселона има већи метро од Лондона, а нешто не бих ни да проверавам.
Lako je proverljivo na vikipediji: London Underground ima 11 linija i 4,2 miliona putnika dnevno, a metro u Barseloni ima 12 linija i 645.000 putnika dnevno. Linije u Barseloni su kraće i sa manje stanica, ali sveukupno imaju 7-8 puta manje putnika.
А то за путнике - па не иду сви тамо где иде метро линија бр. 1, ко ради на НБ и даље ће колима - ко ради у Борчи, богме, такође, а некима (већини?) аутобус ће, због квалитетног пројекта метроа, и даље бити боља опција (ако му га укиину, прећи ће и тај на кола)
Zato treba uraditi i liniju M2 od Mirijeva do Zemuna. Voleo bih da jednog dana doživim i M3 od Banjice do Bežanije. Borča i nije neko veliko stecište radnih mesta, Novi Beograd jeste. Ne znam kome će to bolja opcija biti busevi 23, 37, 83, 27, 27E, ako na njihovom koridoru bude imao metro? Ljudi se danas masovno švercuju zato što im je postojeći prevoz ispod civilizacijskog nivoa i za zemlje Latinske Amerike, a ne zato što nemaju da plate 50 dinara.
Узми у обзир што каже Пантограф, да неће сви са Жаркова ићи на Миријево и обрнуто, узми у обзир да је Нови Београд главна пословна зона, а Добановци и појас дуж Зрењанинца привредна.
ТЦ Галерија има неупоредиво мање запослених од нпр. Клиничког центра који је лагано изостављен, а 80% купаца долази аутомобилима.
Узми у обзир да ће Студентски град имати више становника од месне заједнице Београд на води, и да ће студенти ићи ка центру и даље аутобусима.
Ne idu svi ni iz Zemuna do Ustaničke, gde je do pre desetak godina bio planiran LRT. Ni danas gotovo niko ne putuje od Batajnice do Ovče, pa je to glavna linija BG Voza. Ako se ovaj metro i izgradi, glavnina putovanja će biti na relacijama Mirijevo-Trg Republike, Žarkovo-Dunav Stanica, Pančevački Most-Savski Trg, itd.
Loše jeste što KBC neće dobiti svoju stanicu već na prvoj liniji, ali može imati jedan običan podzemni prolaz kao vezu sa stanicom Gazela/Mostar, koji će verovatno imati i Bulevar Vudroa Vilsona. Ne mora biti džinovski eskalator koji je Vesić lupio bez razmišljanja da li je takvo šta tehnički izvodljivo. Prolaz je izvodljiv sigurno.
Tramvaj se bez većih problema može proširiti od Sava Centra preko Arene i Studentskog Grada do Tošinog Bunara, a valjda će se do kraja ove decenije i BG Voz vratiti na 30/15-minutni takt.