Šta je novo?

Merenje prosečne brzine na auto-putevima

dumax

Intermediate
Učlanjen(a)
23.08.2021.
Poruke
298
Pohvaljen
990
"Namerno napominjen PROSECNA brzina, jer ljudi valjda misle da ne smeju voziti brze od 130 km/h."
U saobraćaju nema šta da se misli (u smislu da li može ovako ili onako), već je potrebno da se poštuju saobraćajni propisi, a kod nas je zakonom definisana brzina na autoputevima od max 130km/h. Da li je to u redu, o tome se moze diskutovati ("misliti").
 
U saobraćaju itekako ima da se misli i da se razmišlja.
Zakoni jesu pisani sa razlogom ali pišu ih ljudi (koji su itekako grešni) a ne roboti.
Primena tih istih zakona je još jedna stvar o kojoj niko ne priča.
Do pre neku godinu, ograničenje na autoputu je bilo 120km/h.
I koliko znam, a vozač sam 25 godina, uvek je postojala tolerancija od par km/h, ne zato što ja to želim.
Već zato što km sat na autu nije tačan, zato što radar nije 100% tačan i zato što ipak nismo roboti, nego ljudi.
 
Veći deo puteva u Srbiji je projektovan za 120km/h. Sadašnji automobili jesu bolji nego tristaći, pezejci i kečevi, ali oseti se tih 10km/h u krivinama, pogotovo ako u krivini menjaš traku. Vuče.
 
Ако возиш у терминима мањег оптерећења не бих баш препоручио са ставите темпомат на 140 на МВ јер ћете пробити ограничење, барем када се ради о деоници од Љига до Сурчина. Кроз тунеле је свакако небезбедно возити том брзином, па то значајно обори просек. Пре неких десетак дана сам ставио темпомат на 133 (по навигацији ми се мењало 128-129) од Љига до Сурчина и колико се сећам свега једном или два пута само морао мало да успорим и то можда на 120 (овде наравно не рачунам рампу код Обреновца) тако да ми то није спустило просек. Да сам ставио 140 сигуран сам да бих пробио границу.
 
Ja bih isokistio priliku sto nema vesti i tema je otisla u off zbog nedostatka istih (iako to ne volim), samo zato sto mozda mnogima bude ta informacija korisna. Da li postoje poddeonice za merenje prosecne brzine (o kojima pricamo), van naplatnih rampi? Npr posle rampe Obrenovac, ima jos dosta do Beograda. PS testirao sam juce, ali odgovor mogu da znam tek nakon par meseci :D
 
Mislim da je taj sistem tek u fazi implementacije (ali, raspitaću se). Kada proradi, u smislu kažnjavanja prosečne brzine na kraćim deonicama od ulazno-izlaznih rampi, imaćemo info.
 
Ja bih isokistio priliku sto nema vesti i tema je otisla u off zbog nedostatka istih (iako to ne volim), samo zato sto mozda mnogima bude ta informacija korisna. Da li postoje poddeonice za merenje prosecne brzine (o kojima pricamo), van naplatnih rampi? Npr posle rampe Obrenovac, ima jos dosta do Beograda. PS testirao sam juce, ali odgovor mogu da znam tek nakon par meseci :D
Имаш о томе ако почнеш мало да моташ уназад. на пример:
Probaj ovde da se informišeš.

Извукао сам са линка главни део:

Postavljeno 50 "kontrolnih punktova"​


Za razliku od prethodnog perioda kada se brzina merila između desetak glavnih naplatnih rampi, novi sistem previđa merenje prosečne brzine između više od 50 lokacija na kojima su postavljene najmodernije kamere.

Tako će, na primer, kako je otkrila u svom najnovijem broju revija Sat plus, na auto-putu od Beograda do Niša kamere snimati na 12 lokacija - Vrčin, Mali Požarevac, Umčari, Vodanj, Smederevo, Velika Plana, Markovac, Batočina, Jagodina, Paraćin, Pojate i Aleksinac.

Na potezu od Beograda do Preljine, kamere se nalaze na Ubu, kod Lajkovca, Ljiga i Takova, a od Beograda do Šida u na lokacijama Pećinci, Ruma, Sremska Mitrovica, Kuzmin, Morović, Adaševci. Konačno, na auto-putu od prestonice do Subotice snimaće se kod Inđije, Beške, Kovilja, Novog Sada, Zmajeva, Vrbasa, Bačke Topole i Žednika.

Ovo je, kako su istakli nadležni, samo prva faza projekta, pošto se u narednoj očekuje postavljanje portala na još pet lokacija na deonici od Niša do Pirota, odnosno još 11 od Niša do Preševa.
 
Све вести указују на то да ће систем мерења функционисати искључиво унутар деоница под наплатом. Није никада помињана нити једна деоница ван система наплате, као што је Обреновац - Сурчин, или Врчин-Шимановци.
 
Слажем се али не видим разлог зашто је тако и зашто не би мерили и на деоницама ван зоне наплате. ОК ту је сте већа гужва и стога ће се мање пара накупити у буџет, али мислим да су те деонице јако критичне.
 
Baš naprotiv, gužva ne odvraća ljude od brze vožnje. U nedelju sam mogao da se uverim koliko dobro radi ovaj sistem kamera, jer sam bio zakucan na tempomatu 130km/h (po GPS-u) i niko me ceo put nije prešao u zoni naplate. Kako sam prošao naplatnu stanicu Obrenovac, do obilaznice me je na svakih par minuta prelazilo po 1-2 auta koji idu dosta brže od 130km/h.
Možda je slučajnost, ali pre bih rekao da ljudi paze u zoni naplate, a čim nema merenja da ih ne zanimaju ograničenja.
 
A i dokle god su kazne za prekoračenja ovako niske, ljudi će na to gledati kao neku dodatnu naplatu da mogu to da rade. Nekoga u autu koji košta 100k evra ne zanima previše što će da plati 5k dinara za prekoračenje do 40km/h. On će u proseku da prođe 170km/h i da plati kaznu. Strance čak ni veće brzine ne interesuju, jer za njih nema kaznenih poena i zabrana vožnje. Jedino što gube vreme ako moraju na sudjenje da idu ili kako god to funkcioniše, nisam upoznat sa tim.
 
Слажем се али не видим разлог зашто је тако и зашто не би мерили и на деоницама ван зоне наплате. ОК ту је сте већа гужва и стога ће се мање пара накупити у буџет, али мислим да су те деонице јако критичне.

Onaj policajac u SAT prilogu je najavio da ce biti kamera za merenje prosecne brzine i van autoputeva.
 
Da. Izmedju dva portala, kako oni to zovu, odnosno dve kamere.

I jos jedna bitna stvar, za tacnost duzine puta i izracunate dozvoljene prosecne brzine odgovara Direkcija za mere i dragocene metale Republike Srbije. Ako je na deonici tunel, ne racuna se da je svugde 130kmh dozvoljeno jer je na delu puta tj u tunelu 80kmh.
 
Da. Izmedju dva portala, kako oni to zovu, odnosno dve kamere.

I jos jedna bitna stvar, za tacnost duzine puta i izracunate dozvoljene prosecne brzine odgovara Direkcija za mere i dragocene metale Republike Srbije. Ako je na deonici tunel, ne racuna se da je svugde 130kmh dozvoljeno jer je na delu puta tj u tunelu 80kmh.

Tacno je da je direkcija za mere odgovorna za precizno merenje neke deonice puta, ali se brzina od 130 uzima kao univerzalno vazeca kao ogranicenje, nevezano za to koliko ima mostova, tunela ili je na nekom delu puta zbog radova privremeno snizeno ogranicenje brzine.
 
Mene vise interesuje ako ja na prvoj deonici prekoracim brzinu kretanja na primer prosecna mi brzina bila 139 to je kazna 1500din, da li mogu ostale deonica da vozim 190 i da time izbegnem kaznu od 20k :D

PS: Ne vozim 190, vise me interesuje da li sam nasao bug u sistemu :D
PS2: Ako za vikend bude lepo vreme eto novog snimka :)
 
Ovo je zanimljivo, jer je drugačije u odnosu kako radi sistem kažnjavanja video nadzorom trenutno u BG. Ako npr. vozite neregistrovan auto i isti dan 10x prođete pored kamere koja to detektuje u bg, trenutno dobijate 10x istu kaznu.

Rekao bih da je ovako kako je objasnio Dart logično i bolje.
 
Nije tacno, za jedan dan se dobija jedna kazna prosao ti ispod samo jedne kamere ili ispod 100. Doduse nije period od 24 sata vec se gleda od ponoci do ponoci, tako da uslucaju da te usnimi kamera u ponedeljak u 1 do ponoci i onda druga u utorak u 1 posle ponoci, znaci samo 2 minuta razlike, dobices 2 kazne ali onda nece biti kazne sve do srede koliko god te jos u utorak kamera snimilo. Znam iz prve ruke ali ako mi ne verujes mogu da ti iskopam video sat patrole gde to isto prica i nacelnik(ako ne gresim) Smedereva.
 
Da li se dobija kazna od prvog dana isteka registracije, ili postoji neki grejs period?:)

Pitam jer mi je prošlog meseca istekla registracija 06.08. na službenim kolima, i primetio sam tek 14.08.
 
Ukoliko postoji sto sumnjam, kraci je od 9 ili 10 dana(ne secam se tacno). Bio sam na letovanju kada mi je istekla i prvi dan koji sam se vratio me usnimila i dobio sam kaznu sto je bio 9 ili 10 dana od isteka. Kazna do 30. dana od isteka je 2 i po hiljade ako platis kroz 8 dana a posle 5 hiljada isto kroz 8 dana, tako da barem postoji period 50% popusta ako nista drugo. Posle 60. dana koliko sam cuo su vec neke ogromne novcane kazne, preko 25 soma, ali za to nisam siguran.
 
Nije tacno, za jedan dan se dobija jedna kazna prosao ti ispod samo jedne kamere ili ispod 100. Doduse nije period od 24 sata vec se gleda od ponoci do ponoci, tako da uslucaju da te usnimi kamera u ponedeljak u 1 do ponoci i onda druga u utorak u 1 posle ponoci, znaci samo 2 minuta razlike, dobices 2 kazne ali onda nece biti kazne sve do srede koliko god te jos u utorak kamera snimilo. Znam iz prve ruke ali ako mi ne verujes mogu da ti iskopam video sat patrole gde to isto prica i nacelnik(ako ne gresim) Smedereva.

Imamo potpuno suprotna direktna iskustva kolega motociklista, dosta se pisalo o tome iz sasvim prvog lica. Ako je u poslednjih nekoliko meseci promenjen modus operandi i sada je kako ti kažeš, to je logično i dobra je vest.

Čak i rezolucija od tog jednog kalendarskog dana je mislim proizvoljna, a meni lično deluje i ona previše sitna..
 
Vrh