Šta je novo?

Lasta

Lasta nudi na prodaju imovinu: Za Lastru traže 3 miliona evra, za hotel milion


Saobraćajno preduzeće Lastra iz Lazarevca, u većinskom vlasništvu prevoznika Lasta, uskoro bi moglo da dobije - novog vlasnika. Naime u ponedeljak, 5. decembra, tačno u 14 časova, ističe rok za predaju ponuda investitora zainteresovanih za kupovinu 60,26 odsto Lastinog udela u Lastri - kćerki firmi koja posluje sa profitom. Minimalna cena koja se zahteva od kupaca je 3.035.066,07 evra, i svaka ponuda koja je cent ispod ove smatraće se, kako se navodi u oglasu - neprihvatljivom. Saobraćajno preduzeće Lasta, inače, ne nudi na prodaju samo Lastru. Upravo je objavljen i oglas za prodaju nepokretnosti u Staroj Ljuboviji, među kojima je i - hotel.

Za potencijalnog kupca Lastra bi mogla da bude interesantna zbog linija na kojima saobraća.

Naime, autobusi Lastre saobraćaju na međunarodnim i međumesnim linijama, kao i u prigradskom prevozu na teritoriji grada Beograda. Lastra, prema podacima sa sajta preduzeća, obavlja i lokalni prevoz na teritoriji opština Lazarevac i Ljubovija.

„SP Lastra obavlja i ugovoreni prevoz zaposlenih u JP EPS Beograd (ogranci RB „Kolubara“ Lazarevac i „TENT“ Obrenovac), „PRO TENT“ d.o.o. Obrenovac, „Kolubara-Ugostiteljstvo“ d.o.o. Vreoci, „Kolubara-Građevinar“ d.o.o. Lazarevac, „Kolubara-Usluge“ d.o.o. Lazarevac. Takođe, SP Lastra obavlja i ugovoreni prevoz učenika osnovnih, specijalnih i srednjih škola sa teritorije Gradske opštine Lazarevac, kao i vanlinijski prevoz putnika u zemlji i inostranstvu za potrebe sopstvene turističke agencije, fizičkih i pravnih lica“, navodi se na sajtu preduzeća.

Kako se ističe, Lastra upravlja i sa dve autobuske stanice, od kojih se jedna nalazi u Lazarevcu, gde se svakodnevno obavlja prijem i otprema autobusa i putnika za oko 600 polazaka i dolazaka različitih prevoznika, a druga u Ljuboviji, sa oko 100 polazaka i dolazaka na dnevnom nivou.

Lastra je Lastina kćerka-firma, osnovana 2002. godine. Iako je njen osnivač, prema podacima Agencije za privredne registre, udeo Laste nije stoprocentni, već 60,26 odsto. Upravo toliki „paket vlasništva“ je ponuđen je na prodaju.

Ostatak do sto odsto drže Fond PIO 17,31 odsto, Republički zavod za zdravstveno osiguranje 10,74 odsto, Grad Beograd 6,16 odsto, Republika Srbija 3,82 odsto, Nacionalna služba za zapošljavanje 1,7 odsto.

Kada je osnovala Lastru, Lasta je bila stoprocentni vlasnik. Promena je nastala 2018. kada je doneta odluka o pretvaranju (konverziji) potraživanja u trajni ulog, na šta je ukazala i Državna revizorska institucija u svom izveštaju. Tada je osnovni kapital lastre povećan za 194,69 miliona dinara.

Pomenuti manjinski vlasnici će, u slučaju prodaje Lastre, imati pravo preče kupovine.

Saobraćajno preduzeće Lastra iz Lazarevca prošlu godinu završila je „u plusu“, upisavši dobit od 12,97 miliona dinara. I 2020. je poslovala profitabilno, ostvarivši 74 miliona dinara.

Ove godine Lastra je dobila subvencije nešto veće od milion dinara na ime e-fiskalizacije. Takođe, 25. februara ove godine Lastra je kupila nepokretnost – autobusku stanicu površine 736 kvadrata u Ljuboviji, i zemljište površine 4.485 kvadrata. Ukupna vrednost nepokretnosti je, prema napomenama uz konsolidovane finansijske izveštaje mame-kompanije Laste – 222.085 evra.

Kada je reč o sudskim sporovima, za razliku od Laste koja se pojavljuje u ukupno 520 sudskih sporova kao tužena strana i još 222 sudska spora na strani tužioca, u finansijskim izveštajima Lastre ne navodi se koliko su „teški“ njeni sudski sporovi, već se samo konstatuje da „društvo vodi određeni broj privrednih sporova u kojima se nalazi i na strani tužioca i na strani tuženog“.

Lastra, takođe, vodi i određeni broj radnih sporova sa bivšim zaposlenim radnicima, konstatuje se u finansijskim izveštajima.

Lasta je objavila oglas za prodaju nepokretnosti u Ljuboviji. Prodaje se 31 ar i 57 kvadrata u građevinskom području Stare Ljubovije, zatim Hotel Ljubovija površine 866,5 kvadrata, kao i pomoćna zgrada od 60 kvadrata. Početna cena za sve nepokretnosti je 117 miliona dinara, što je tek nešto manje od milion evra. Rok za zainteresovane kupce je – 8. decembar.

Interesanto je da je u oglasu navedeno da ponuđač može da podnese ponudu samo stamostalno.

„Što znači da nije dozvoljeno podnošenje ponude od strane više ponuđača, odnosno nije dozvoljeno podnošenje zajedničke ponude“, stoji u oglasu.

 
Требало би да нови сорови крену са радом 1.2.2023. И замениће старе сорове
 
Lastin autobus jutros nije uopšte došao. Niko ne zna zbog čega. Gospođe koje rade na informacijama na Glavnoj autobuskoj stanici su rekle da im se niko iz Laste ne javlja i to je to. O međugradskom je reč. Stvarno sramota. Nekom je bilo jako bitno da u to vreme krene iz Beograda. Za druge putnike ne znam, ali ja ću od sada izbegavati Lastu.
 
Lastin autobus jutros nije uopšte došao. Niko ne zna zbog čega. Gospođe koje rade na informacijama na Glavnoj autobuskoj stanici su rekle da im se niko iz Laste ne javlja i to je to. O međugradskom je reč. Stvarno sramota. Nekom je bilo jako bitno da u to vreme krene iz Beograda. Za druge putnike ne znam, ali ja ću od sada izbegavati Lastu.
Teško da ćeš naći nešto bolje od Laste.
 
Lastini autobusi su dobri, ali džabe kada ne kreću na vreme. Meni je lično bitnije da negde stignem, nego u kakvom autobusu se vozim.
Pa ne znam sad, ja bih se pre vozio prevoznikom kojima su svi točkovi na mestu, kojima su vozači odgovorni i onim kojima je cena pristupačnija nego sa onim koji kasne i kojima otpadaju točkovi.
 
I ja se slažem u vezi Laste, u odnosu na ostale prevoznike izuzetno su korektni sa cenama..
Naravno bilo je bisera, počev od toga da sam se vozio u prigradskoj Temsi LD od Beograda do Sombora, ali bože moj doživljavao sam i gore stvari...
 
Zglobni BMC viđen na liniji 491 na Autokomandi. Nisam uspeo da fotografišem jer je u datom trenutku već izlazio sa kružnog toka, a ja na suprotnoj strani.
 
Do sada nisam bio u prilici da ih vidim, a nije da nisam viđao Lastina vozila po gradu.
 
Ja nisam dugo ušao ni u jedan lastin bus, al im viđam autobuse po gradu, kao i ti. Pored BMC klasičnih dizelaša, nabavili su dosta polovanjaka (Scania, Setra, VDL). Ili kupe nove "Turke", ili polovne brendirane buseve. Iako njihove linije ne koristim, iskreno drago mi da se ponovo odlučuju za SOR. Novo je ipak novo, a još kad je poprilično solidno. Scania-je im, na primer, ovako na pogled deluju pomalo istrošeno, Setre već odaju utisak da im duša nije baš u nosu. Imaju, čini se, bolju dinamiku obnove voznog parka, a naravno u poređenju sa GSP-om, koji vozila dobija od Grada. No, Lasta je A.D., ako se ne varam, pa mogu i sami da organizuju svoje poslovanje. Mada, ne cvetaju ni njima ruže.
 
Danas je u krugu garaže u Barajevu izgoreo otokar kent c #7274. Navodno su uzrok požara neispravne instalacije.
 
Totalna šteta ili?

Cccc, kako su prepuni Territosi prošle godine bili normalna pojava na 560, izgleda će zglob na 591 biti uskoro nemoguća misija.

Lasta je poput GSP-a u ozbiljnom škripcu s voznim parkom i pored velikih obnova. Neki lokalni ogranci poput Palanke već decenijama kubure sa izostankom zglobova zbog asimetričnog broja polazaka. Lasta Smederevo je imala dosta IK201 koje je zamenila beogradskim IK206, ali ni ona nije obnovila vozni park niskopodnim zglobnim vozilima koja su od velikog značaja za linije sa sve manjim brojem polazaka.

Sumorna slika domaćeg lokalnog prevoza. Strašno je kad 0,5% Solarisa izgori zbog nečijeg nemara, a još strašnije kad RJ Barajevo izgori jedan novi zglob od nabavljene šake jada. Ne bi bilo svejedno ni da su izgubili neki matori solo krš.
 
Totalna šteta ili?

Cccc, kako su prepuni Territosi prošle godine bili normalna pojava na 560, izgleda će zglob na 591 biti uskoro nemoguća misija.

Lasta je poput GSP-a u ozbiljnom škripcu s voznim parkom i pored velikih obnova. Neki lokalni ogranci poput Palanke već decenijama kubure sa izostankom zglobova zbog asimetričnog broja polazaka. Lasta Smederevo je imala dosta IK201 koje je zamenila beogradskim IK206, ali ni ona nije obnovila vozni park niskopodnim zglobnim vozilima koja su od velikog značaja za linije sa sve manjim brojem polazaka.

Sumorna slika domaćeg lokalnog prevoza. Strašno je kad 0,5% Solarisa izgori zbog nečijeg nemara, a još strašnije kad RJ Barajevo izgori jedan novi zglob od nabavljene šake jada. Ne bi bilo svejedno ni da su izgubili neki matori solo krš.
Prikolica je skroz izgorela dok je prednji deo ostao sacuvan, treba i napomenuti da je taj bus iz zadnje ture kentova 7272-7277. Definitivno je lasta u deficitu sa zglobnim autobusima a ovakvi pozari na novim vozilima su nedopustivi.
 
Slažem se. Utoliko gore, mada utešno je to što u slučaju ozbiljne havarije prednjeg dela nekog drugog spajanjem mogu da osposobe jedno vozilo (ne gube dva vozila), što nije moguće sa solo. GSP je radio to s Japancima. Zglob uvek dobro dođe bez obzira da li je namenjen gradskom, prigradskom ili lokalnom saobraćaju.

Žao mi Laste koja je nekada važila za prevoznika sa najvećim brojem zglobnih vozila u lokalu. Nažalost taj pad nije počeo juče.
 
Pa nije GSP radio to sa ne znam koliko vozila. Samo jedno takvo spajanje smo imali sa Japancima, koliko se dobro sećam. Namestilo se tako da je prednji deo jednog bio skoro pa netaknut, a opet, kod drugog je to važilo za zadnji. Beše 1343, al nije to ni važno. Baš ekstremno retki slučajevi da se namesti tako nešto, pa nisam baš mišljenja da treba da se sad čuva prednji deo tog Otokara. Ne bi valjalo da im ikad to i zatreba.
 
Pa imajući u vidu koliko smo tanki sa zglobovima ne bi trebalo da ih tek tako otpisujemo. To su uradili jednom zato što su samo dva od 75 delimično stradala (da je jedan ceo morali bi da čekaju treći). Inače takvu praksu svakako ograničava velika fragmentacija voznog parka, recimo ako izgori zadnji deo Ikarbusa a prednji od BMC strada ne možeš da ih spojiš. Zato je bolje imati više serija kompatibilnih zglobnih modela jednog proizvođača (lupam da iz godine u godinu nabavljaju samo novi Solaris), a solo kako hoćeš. Zato i nije masovno primenjivo u ovim uslovima.
 
Zdravo, da li neko zna da li 751 (Beograd - Nova Pazova - Stara Pazova) i 755 (Zemun - Nova Pazova - Stara Pazova) još uvek saobraćaju i gde mogu naći njihov red vožnje?
 
Zdravo, da li neko zna da li 751 (Beograd - Nova Pazova - Stara Pazova) i 755 (Zemun - Nova Pazova - Stara Pazova) još uvek saobraćaju i gde mogu naći njihov red vožnje?
Možeš naći na Lastinom sajtu samo mislim da se linije ne vode više pod 751, 755 i itd.
 
Изгледа да ништа од нових сорова, десиле су се неке компликације и неће бити набавке. Очекују се нови отокари
 
Vrh