Šta je novo?

Koridor 10

Ali to nije jedina takva deonica u Grckoj. Na Kritu je skoro 200 km takvog brzog puta koji eventualno na usponima ima trecu traku. I svi voze tako sto se sklanjaju u zaustavnu kada te neko pretice.
 
Na više mesta su od Aleksinca do Pojata (ne i suprotno) postavili besmislena ograničenja 100 kmh a ponegde i 110 i 90 koje vozači masovno ignorišu.
 
Прошао сам данас туда. Па ово је лудило, стварно на сваких пар километара се смењују 110, 90, 100... на деоницама где се комотно увек возило 130. Разлога и основа, без.

Неки залудни мозгови (мазгови), направише рецепт за катастрофу. Пар странаца махнито кочи кад види 90, већина игнорише.

Докон поп и јариће крсти.
 
Još da stave i patrole sa radarom kao severnomakenci i Open Balkan.
Šalim se. Ima tamo par mesta gde i jeste logično ograničenje. Inače ta deonica je poznata i po brojnim požarima na vozilima.
 
Овде постоји одговорност и тог превознка, то јест тих аутобуса који купе путнике успут по аутопуту како им падне на памет по неким импровизованим станицама:


NA AUTO-PUTU KOD VELIKE PLANE POGINULE MAJKA I ĆERKA (17): Pretrčavale da stignu na autobus, žurile kod lekara!​


 
Prvo, u Krnjevu postoji četiri mesta gde pešaci mogu preći AP (tri podvožnjaka i jedan nadvožnjak)
Drugo, odmorišta nisu autobuska stajališta mada ona veća to mogu postati ali bi trebalo urediti ih kao takve.
 
Ja sam mislio da je to stajanje po autoputu iskorenjeno.
Ma nikada to nije iskorenjeno,znaju se tačno gde su mesta za ove što donose robu iz Turske,gde su mesta za ove što voze ture ka Austriji i dalje ili ove u sezoni za Grčku.
E sad i kada ih kupe na odmorištima ljudi kao ljudi samo vide svoj cilj a ne obaziru se na druge pa obično koriste prečicu do parkinga a preko trase puta.
Nije redak slučaj da zemljak stane zemljaku usput i tako godinama.
 
Evo Politika obmanjuje narod, a što je posebno problematično privrednike netačnim informacijama.
Da li je moguće imati takve lažove? Odgovaraju li oni za informacije?

Imam kamione hladnjače u Srbiji, koji prvi put za poslednjih 10 godina, nemam šta da utovarim u Srbiji, a za to su krivi domaći saboteri domaće privrede. Prazne kamione šaljem u Mađarsku i Bugarsku, jednog od njih poslao na Bajakovo-Batrovci (ka Pečujupreko Slavonije), a tamo? Kolona 6km. To je približno 50 šlepera na kilometar = 300 šlepera +/-. Kamion je tu stajao 1,5 dan, i na kraju mu je došao obavezni odmor 24 sata. Dakle, jedva 200 šlepera dnevno.

Posle pola sata guglanja, gde ne znaš kako da filtriraš pretragu od gomile beskorisnih novinskih članaka, jedva nalazim sledeći link. Tamo je napisano:

1ГП БАТРОВЦИ са Хрватске стране ГП БАЈАКОВО Липовац, на АП Е70​

Detalji:

Према последњим информацијама задржавања на нашим граничним прелазима су:
На ПУТНИЧКИМ терминалима:
1. Излаз из Србије - око 30 минута.
2. Улаз у Србију - око 30 минута.
Подсећамо да је овом времену задржавања потребно додати и време које се проводи на хрватским терминалима.
На ТЕРЕТНИМ терминалима:
1. Излаз из Србије - задржавање је вишесатно.
2. Улаз у Србију - око 30 минута.
Praksa tog "višesatno" je da možeš stajati danima, a što se "novinari" ni ne trude da istraže, makar kao ja guglanjem, i da pronađu više izvora. Do nekle se peru što piše da su pitali AMSS.

Ja sam na kraju poslao na Kelebiju druga dva kamiona, gde AMSS piše 180 minuta. U praksi je bilo 6 sati, ali podnošljivo.

Ono po čemu Srbija ne zaslužuje da se nazove ni Srbistan, to je da ne postoje parking-čekaonice na graničnim prelazima koji su skloni preopterećenju. Ako se dostigne bar taj civilizacijski nivo, mogu da se pridruže zemljama Kazhstan i Uzbekistan. Moj kamion bi takođe stajao 1,5 dan, ali bi za to vreme napravio odmoe 24 sata na mestu koje ima prodavnicu, vece, tuševe, klozet, kante za smeće, perionicu veša, nekakav restoran i ostale udobnosti za koje bi bio zainteresovan privatan partner za takav projekat. Čak i kada nema preopterećenja prelaza, usluge takvog mesta bi bile korišćene zato što je znajuću da ćeš imati dugu proceduru sa robom bolje dati odmor vozaču tu pred granicom nego ga na kraju smene slati na istu. A i zato što i kamiondžije imaju dušu.

Na kraju krajeva, kolona kamiona na kolovozu ugrožava bezbednost saobraćaja. To je izuzetak koji ne sme da postane pravilo.
 
Pravda za petlju Pojate i izlaz na koridor 10 tj. A1. Petlja se može vratiti kao na primeru ispod i to bez izgradnje novog nadvožnjaka preko A1.
1 i 2 su 2 varijante puta 158. dok je 3 označena naplatna rampa Pojate na A1

10km vožnje ukrug preko petlje Ćićevac i A5 da bi se izašlo na A1 ili vožnja 15km kroz sela i Paraćin da se izađe ka BG ili 12,5km do Ražnja ka NI.

Da ovako nešto ubace kada budu radili čvor Pojate (proširenje postojećeg spoja A1 i A5) bilo bi sigurno prihvatljivo od strane meštana.
Problem je ovde eksproprijacija zemljišta za potrebe petlje i izgradnju nekih ~1km novog puta na 158.

Petlje Ćićevac i Pojate bile bih preko 5km udaljene što je više nego duplo u pogledu na petlje KŠ istok i zapad koje su na 2km a obe veze su mogle biti urađene Y izlaznom na jednu petlju Kruševac na mestu samog BE kampa.

Napomiljem još da Soko Banja nikako da dobije izlaz na A1 iako je bilo dosta priče.
 
Pominjala se i Soko Banjska petlja kod sela Rutevac
Ovo za petlju Pojate bi moglo lako da se uradi samo da isplate zemlju. Naprave prvo novu trasu 158 pa polako krenu na petlju.
Veliki vođa je najavio sređivanje svih objekata niz autoputeve ali trebao bi da obrati pažnju i na ove stvari.

Veznao za A5 --(mali off topic)
Ovo za Kruševac sam naveo kao neki primer. Mislim da su velike pare bačene tu bespotrebno. Da su napravili jednu petlju čak i veću od KŠ zapad i da su posle nje uradili veći kružni tok sa 3 kraka gde bi jedan išao ka n.rampi, jedan ka Jasičkom putu a drugi ka Bivolju(istočna obilaznica). Pa njima je carina negde na zapadu KŠ a ne dalju kamionima kroz KŠ. Ovako bi imali severnu obilaznicu oko KŠ bez izlaza na autoput preko Y spoja. Totalno slepilo projektanta i ikakve analize. Mislim može to i sada da se napravi ta poprečna veza ali da li će ikad zbog autoputa. Ima ~1km od carine do istočne obilanice negde pored FAMa. preko pruge odnosno 800m od ćoška terminala. Ovako će bez te veze morati da idu 2km na autoput i vraćaju se na KŠ istok da bi izašli dalje ka Blace/Brusu a ukupno mnogo više , možda i preko 5km.
 
Poslednja izmena:
Pravda za petlju Pojate i izlaz na koridor 10 tj. A1. Petlja se može vratiti kao na primeru ispod i to bez izgradnje novog nadvožnjaka preko A1.
1 i 2 su 2 varijante puta 158. dok je 3 označena naplatna rampa Pojate na A1

10km vožnje ukrug preko petlje Ćićevac i A5 da bi se izašlo na A1 ili vožnja 15km kroz sela i Paraćin da se izađe ka BG ili 12,5km do Ražnja ka NI.

Da ovako nešto ubace kada budu radili čvor Pojate (proširenje postojećeg spoja A1 i A5) bilo bi sigurno prihvatljivo od strane meštana.
Problem je ovde eksproprijacija zemljišta za potrebe petlje i izgradnju nekih ~1km novog puta na 158.

Petlje Ćićevac i Pojate bile bih preko 5km udaljene što je više nego duplo u pogledu na petlje KŠ istok i zapad koje su na 2km a obe veze su mogle biti urađene Y izlaznom na jednu petlju Kruševac na mestu samog BE kampa.

Napomiljem još da Soko Banja nikako da dobije izlaz na A1 iako je bilo dosta priče.
Dobar predlog, mada šteta što se neće usvojiti, možda za nekih 10, 15 godina. Velika šteta za firme, jer tako kako si predstavio i nije neki veliki trošak sem za eksproprijaciju
 
Luk svih rampi bi bio veći nego što je sadašnjoj petlji Pojate. Čak su ja mislim mogući i nešto manji lukovi. Jedini uslovni problem je ustvari podvožnjak jer po nekim novim pravilima, gde je god moguće, odvajaju trake 1+1 ogradama za suprotni smer kao npr. nove petlje na A5. Mada i dalje ima dosta naplatnih rampi gde jednostavno to nije moguće bez ozbiljne rekonstrukcije i nadogradnje i one su uglavnom na A1. Drugo kad je ovoliko godina moglo da se vozi ovako što ne bi moglo i dalje. Projektnom oprimizacijom ja mislim da bi mogla minimalna eksproprijacija da se uradi, pogotovo za zamenu trase puta 158 koja bu uglavnom pratila poljski put koji već postoji što u prevodu na nadorski znači širenje puta u obe strane. Drugo kategorija nekih parcela možda je i veća od 4 klase njiva ili su zabrani (branik kako kažu u tom kraju) u pitanju. Bagrenjar.
 
Poslednja izmena:
Samo da napišem je svih ovih dana bila ozbiljna gužva na X. Čak je i u novogodišnjoj noći bilo saobraćaja. Vrhunac je bio juče i danas pogotovo u pravcu Niš-BG, kao u sred sezone.
Zanimljivo, na izlazu Jagodina je trenutno najveća gužva, jer zbog radova radi samo 1 rampa za oba pravca, dok su ostale protočne, koliko sam ja zapazio.
 
To kad je na X haos kao danas izgleda više nikog ne iznenađuje i više niko ništa ne objavljuje.
Pored uobičajene gužve petkom danas se dogodilo i više saobraćajnih nezgoda od kojih dve ozbiljne, ali hvala bogu, bez žrtava.
Ljudi su čekali i po dva sata.

E tu se vidi neophodnost uvođenja za daljinsko rukovođenje saobraćajem. Ako si informisan da je 100km ispred tebe ogroman zastoj i kolona od 5km, imaš mogućnost da promeniš rutu, da pređeš na stari put ili da jednostavno sedneš u kafanu i sačekaš da se situacija raščisti.
 


E tu se vidi neophodnost uvođenja za daljinsko rukovođenje saobraćajem. Ako si informisan da je 100km ispred tebe ogroman zastoj i kolona od 5km, imaš mogućnost da promeniš rutu, da pređeš na stari put ili da jednostavno sedneš u kafanu i sačekaš da se situacija raščisti.
Tačno, aktivna signalizacija jako pomaže, osim toga aplikacije (bar AMSS) bi morale da imaju stanje u realnom vremenu sa opisom zastoja i očekivanim vremenom zastoja.

Tako sam se par puta spasio čekanja u kolonama - auto put ka Rijeci - pred i u tunelu Tuhobić na displejima upozorenje na kolonu na izlaznoj naplati kod same Rijeke - izašao na čvoru ispred, spustio se ka moru i zajahao na obilaznicu Rijeke iz tog pravca - nešto duže ali u tom momentu nemerljivo brže.
Isto tako tokom leta - informacija o dužini kolone ka moru ispred Karlovca, izađem sa auto puta, vozim starom magistralom i vratim se na auto put posle razdvajanja pravaca za Split i Rijeku - ogromna ušteda vremena.

Na auto putu iz ZG ka BG, na displejima upozorenje na nesreću i kolonu kod izlaza za Kutinu, proverimo HAK aplikaciju, tamo je pisalo i da se prevrnuo kamion i da je cela traka potpuno blokirana - srećom još smo bili ispred izlaza za Popovaču/Sisak, isključili se odvezli starim putem do Novske i vratili na auto put. Kad smo stigli na granicu policajac s Hrvatske strane, kad smo rekli da idemo iz ZG, je samo pitao “kako ste ih sretno obišli, sad mi javljaju da čelo kolone pristiže do Županje i da će za dvadesetak minuta svi pristići na granicu.”

Ako se ljudima pravovremeno preko aktivne signalizacije da informacija biće sve i brže i bezbednije, jer će imati vremena da se prilagode.
 
Opet večeras. Zakrčenje je od Malog Požarevca zbog sudara na Begaljikom brdu.
U ovim situacijama je kritičan kraj kolone.
 
Vozio sam Juce Bg-Madjarska i nazad posle nekog vremena. Iskreno ova deonica je u prilicno dobrom stanju. Vise ne postoji ni jedan kritican sektor sto se tice kvaliteta asfalta, cak stavise prilicno je dobar celom duzinom. Pogotovu mi je drago bilo da vidim da je ceo sektor od granice do Novog Sada presvucen novim asfaltom, da je uradjena signalizacija pored puta, reckave linije na putu kao i da je pokoseno i uredno.

Ne vidi se neka prevalika razlika sada izmedju AP kada se udje iz Madjarske u SRB, sto je ranije bilo nebo i zemlja. Cak sta vise, nase ravnice i krajolik su lepsi!

Za pohvalu.
 
Ako nekom bude trebalo, u Mihajlovcu na Lukoil pumpi u smeru ka Beogradu otvoren je McDonalds.
1713170105364.png
 
Vrh