Šta je novo?

Konurbacija Beograda i Novog Sada??

Učlanjen(a)
10.11.2012.
Poruke
1
Pohvaljen
0
Mislite li da je u dogledno vreme (kroz pedeset-šezdeset godina) moguće spajanje Beograda i Novog Sada u jednu urbanisticku celinu,konurbaciju,megalopolis nazovite kako želite?

Moje licno misljenje jeste da je to jako pozeljno i da treba da se izradi detaljan plan za stvaranje konurbacije Beo-Sad.Ne bi bilo potrebno mnogo da se spoji uzeći u obzir da se od Beograda ka Novom Sadu nižu sledeća mesta:Beograd,Novi Beograd,Zemun,Zemun polje,Batajnica,Nova Pazova,Stara Pazova,Inđija,Beška,Čortanovci,Sremski Karlovci,Sremska Kamenica i Novi Sad.
 
Mislim da je to nemoguce u periodu koji si dao (50-60 godina) a realno ni kasnije. Zasto?

Zato sto kad bi postojalo kontinualno urbano tkivo od Beograda do Novog sada, to bi znacilo da postoji izgradjena povrsina na potezu dugackom 80-90 km! Sto je prosto ogromno! Nesto poput new Yorka! A takva konurbacija kad bi postojala bi imala populaciju od 20 miliona stanovnika. Uzimajuci u obzir demografiju Srbije i stepen razvoja Beograda, to je prosto nezamislivo.

Ono sto mozemo ocekivati eventualno za taj period od 60 godina jeste mozda jednog dana spajanje urbanog tkiva panceva sa beogradom. i to bi bilo maksimum sto bi bilo realno da se desi.
 
Moze, preselimo sve srbe juzno od Beograda na potez NS - BGD et voilà!

A ostatak zemlje posumimo i napravimo veliki prirodni rezervat, a narednih 12 generacija prodajemo svetu cistu vodu, bice vrednija od nafte!

/ / /

NS i BGD ce se polako spojiti, bice to jedan uzan urbani pojas uz prugu i autoput. Iako je takav razvoj pozeljan najveci problem koji stvara je absurdna situacija da se urbanizuje najplodnija zemlja u drzavi pa i sire.

Nisu dzabe sremska naselja nastala tu gde su, tu su jer je zemlja plodna a postavljena su na optimalnoj razdaljini jedno od drugog kako bi ratari stizali peske do svoje zemlje za pristojno vreme.

Akoo urbanizujemo Srem moracemo da pokusavamo da sadimo u Deliblatskoj pescari...

To je inace problem sa vecinom velikih gradova u svetu, osnovani su na idealnim polozajima /plodna zemlja+voda/ a zatim su zemlju prekrili asfaltom a vodu zagadili pa sad moraju da djubre neplodnu zemlju i dovlace vodu iz daleka.

Tipican primer je Los Andjeles koji je bio velika basta a sada je veliki parking. Pariz je u slicnoj situaciji.
 
zidar":2qyfqkzs je napisao(la):
NS i BGD ce se polako spojiti, bice to jedan uzan urbani pojas uz prugu i autoput.

Zidar, ne mogu se sloziti sa tobom u vezi ovoga.

Da se grade skladista, fabrike, magazini, pa i naselja duz pruge na ulazu Beograda to mogu da razumem, i najbolji primer je sve ono sto se gradi na potezu izmedju zemun-polja i batajnice. Ali to postoji zbog blizine beograda kao velikog regionalnog centra. Isto to postoji na periferiji Novog sada. Ali situacija naselja kao sto su Indjija, Stara pazova, Nova pazova itd je drugacija, realno ta naselja se nisu mnogo prosirila u poslednjih 50 godina niti je njihov broj stanovnika drasticno porasao. Tako da ce izmedju njih uvek biti praznog prostora jer da bi se popunio taj prostor oni bi morali da imaju rast stanovnika od 500% a to se naravno nece desiti da bi urbani prostor toliko porasao da pokrije tu prazninu.

Naseliti tj urbanizovati toliko dugacak potez u kontinuitetu je prosto nemoguce sa nasom demografijom. Nemamo dovoljno ljudi da nasele to podrucje, nema ko tu da zivi. Los Andjeles i Pariz su svetske Megalopole imaju 18, odnosno 10 miliona stanovnika. Svakako uporedjivanje sa tim gradovima je neproporcionalno. Cak i konurbacija grada katowice u Poljskoj ima 2,7 miliona stanovnika i to cine cak 12 gradova od preko 100 000 stanovnika.
U nasem slucaju imamo samo 2 velika grada, NS i BG i previse su udaljeni a izmedju su mnogo mala mesta.
 
по дефиницији, конурбација је:
регион који се састоји од више места, великог града, и других урбаних области које се, путем природног прираштаја и физичке експанзије, спајају да би формирале непрекидну урбано и индустријски развијену област. У већини случајева, конурбација је полицентрична урбана агломерација, у којој је развијен транспортни систем да би се повезале области у јединствено урбано тржиште рада.
извор

ако гледамо по чистој дефиницији, у теорији би Београд и Нови Сад то могли да буду. у пракси, чисто сумњам. Србија има премало становника за нешто тако
 
Nije mala nije malo ko zna kolko puta ratoval. . .
Salu na stranu, do 80-tih je bila vrlo prisna veza BG-NS koja ce biti jos prisnija sa dva izvesna projekta i to
aktiviranjem Beovoza NS-BG-PA
tunel kroz Frusku goru
Takodje bio bi logicno da se postojeci univerziteti ujedine , jer tako i tako sem teritorijalne razlike druge nisu ni znacajne pomena
sto je jako vazno mladim ljudima koj su zapravo i naj frekfentniji deo stanovnistva ai njima naj potrebnija konurbacija
 
kad bi postojala brza železnička veza novi sad-novi beograd (a za dalje bg voz-metro), stanovnik stare pazove, nove pazove, inđije ili nekog drugog naselja duž te železnice imao bi mogućnost da traži radno mesto od novog sada do beograda. izgradnjom brze pruge (auto put već imamo) stvaramo uslove za spajanje ova dva grada u jednu celinu.
 
meni se ova ideja ne svidja barem zbog toga sto bi to znachilo betoniranje odlichnog obradivog zemljista, da ne govorimo o zaboravljanju da nam ne treba ekonomski i demografski razvitak, toliko ovde, koliko negde juzno gde je vecina najsiromashnijih opstina i gradova
 
pre ce se povezati Cacak i Kraljevo nego BGD i NS :)
Naravno to nije to.
 
Ne radi se o povecanju povrsine betona, nego o bitnom skracivanju vremena izmedju NS-BG-PA
Konkretno putovanje ne bi smelo biti vremenski duze nego sto je iz naselja (Grocke ili Kumodrza) do ,,Konja,,
pamtim neke stare lude nocne ,,rekorde,, ondasnjih ,,djecaraca,, izmedju dve kafe - kolima 20 min.

U svetu za proteklih trideset godina takve tadasnje ludorije danas su postale normalno putno vreme iz tacke A u tacku B
a zahvaljujuci nasim ,,Maratoncima,, mi jos uvek se drzimo kad jurimo 30 km\h
Bez uvrede
Nijedan dr. grad nije bio ,,fluidno,, povezniji i prisniji od BGa i NSa(a tu je negde se provlacilo i PA),
i nadam se u ponovo uspostavljanje te cudne hemije sa nasim vracanjem u ,,normalne tokove zivota,, :)
 
Gradove treba smanjivati i ogranicavati, iznutra ih uredjivati, nikako spajanje...
 
MojeIdejeUrbanizma":1ypqum9q je napisao(la):
Mislite li da je u dogledno vreme (kroz pedeset-šezdeset godina) moguće spajanje Beograda i Novog Sada u jednu urbanisticku celinu,konurbaciju,megalopolis nazovite kako želite?

Moje licno misljenje jeste da je to jako pozeljno i da treba da se izradi detaljan plan za stvaranje konurbacije Beo-Sad.Ne bi bilo potrebno mnogo da se spoji uzeći u obzir da se od Beograda ka Novom Sadu nižu sledeća mesta:Beograd,Novi Beograd,Zemun,Zemun polje,Batajnica,Nova Pazova,Stara Pazova,Inđija,Beška,Čortanovci,Sremski Karlovci,Sremska Kamenica i Novi Sad.

Prosto neverovatno, ovih dana sam i ja razmisljao o tome! Da li je moguce da ideje postoje odvojene od nas?? Moja ideja je varijacija: naime negde na pola puta izmedju BGD i NS, razmisljao sam da se napravi neki novi grad, poput Slobomira u RS ili male Brazilije, koji bi se zvao BEOSAD i koji bi bio medjufaza spajanja BGD i Novog Sada. Nije poenta da se oni po svaku cenu spoje, vec da se na neki nacin cak rasterete oba grada tako da bi i beogradjani, novosadjani i drugi vojvodjani mogli da zive zajedno u BEOSADU i da funkcionisu i ka severu i ka jugu, tako da ne bi morali da se guzvaju u punom Beogradu ili Novom Sadu.... Sta mislite o ovoj ideji?
 
laki72":1yxogd9q je napisao(la):
pre ce se povezati Cacak i Kraljevo nego BGD i NS :)
Naravno to nije to.

Па, да видиш, ниси далеко од истине. На стотинак километара западноморавске долине (Чачак-Краљево-Врњачка Бања-Трстеник-Крушевац) нема готовог ниједног места где можеш рећи "Е, овде је крај једног места, јер више нема кућа." Готово читав потез уз магистрални пут је изграђен и тек по таблама сазнајете да сте ушли у ново место.

Била је то до пре двадесетак година најснажнија економска кичма Србије, уз Београд. Мислим да млађи чланови форума немају представу каквих је ту фабрика било: Прва петолетка (пнеуматика и хидраулика, 15 хиљада запослених, извоз око 300 милиона тадашњих долара), 14. октобар (7 хиљада запослених, тешке грађевинске машине), Магнохром (ватростална индустрија, 7 хиљада запослених), Слобода (наменска индустрија, кухињски апарати, 5 хиљада запослених), Фабрика вагона (вагони специјалне намере, аутоприколице, гибњара, 4 хиљаде запослених), Жупа (хемијска индустрија, око 2 хиљаде запослених), Јасен, Фабрика резног алата, Рубин, Трајал, ФАМ, Цер... И данас је то по много чему један од економски најжилавијих делова републике, али недостатак аутопута спречава стране фирме да овде отварају своје погоне. Кад помислим, сем Мериме коју је пре десетак година купио Хенкел, нема ниједног примера. Више је уложено у било које сремско село, него у долину коју насељава пола милиона душа.

Но, одох у офф. Тема је конурбација Београда и Новог Сада.
 
Dok se "Beosad" ne ostvari Meksiko Siti ima da se prosili na trecinu drzave i zagadi pola planete, a globalno zagrevanje ucini da ljudski rod ne moze vise da opstane pod otvorenim nebom...

Ova "ideja" ako i jeste moguca ne bi nikad smela da se ostvari. Vec je previse ljudi na planeti, a sve manje prirode.
 
Jedino idealno resenje za Konurbaciju BG-NS je neka vrsta Magleva
to bi podrazumevalo ,,šumsku aleju ,, od betonskih stubova sa proširivanjem konurbacije na još neke gradove
jednog dana kada budemo imali novca . . . .
ili
da se se nadamo ponovnoj potrebi uspostavljanja Maglevskog Orjent ekspresa
 
Ова идеја је политички апсолутно неприхватљива владајућој београдско-новосадској сепаратистичкој клики.
Такође, геостратешки интереси једне велике европске земље ће онемогућити такав развој догађаја.
Тако да можемо бити мирни - неће бити 80 километара бетона. :)
 
Apsolutno sam protiv uništavanja obradivih površina zarad nekih razuđenih i nefunkcionalnih naselja. Sem toga, previše je depresivno i odvratno živeti u ravnici.
 
Mislite li da je u dogledno vreme (kroz pedeset-šezdeset godina) moguće spajanje Beograda i Novog Sada u jednu urbanisticku celinu,konurbaciju,megalopolis nazovite kako želite?

Moje licno misljenje jeste da je to jako pozeljno i da treba da se izradi detaljan plan za stvaranje konurbacije Beo-Sad.Ne bi bilo potrebno mnogo da se spoji uzeći u obzir da se od Beograda ka Novom Sadu nižu sledeća mesta:Beograd,Novi Beograd,Zemun,Zemun polje,Batajnica,Nova Pazova,Stara Pazova,Inđija,Beška,Čortanovci,Sremski Karlovci,Sremska Kamenica i Novi Sad.
 
Ako ovako nastavimo za 50-60 godina će nas biti 1.5-2 miliona manje nego danas. A i sada smo na ispod 7 miliona stanovnika. To ti je i odgovor na tvoje pitanje.

Po mom mišljenju Beograd polako dostiže svoj vrhunac po broju stanovnika. Predeli odakle su ljudi godinama dolazili u Beograd poput Kosova, Like, Dalmacije, Krajine, Hercegovine, Crne Gore,... ubrzano gube stanovništvo ili su već praktično demografski mrtvi.
 
Конурбација Новог Сада и Београда би морала да буде линеарна и на бази изузетно ниске и неефикасне градње. То је просто нереалистично, Београд има простора и могућности да се шири прстенасто око себе у разним правцима како време буде пролазило али је питање колико ће то ићи у ширину сада када су укинули забрану градње у висину

Иначе не бих се сложио са проценом да је Београд на демографском врхунцу из простог разлога што се развија у јединственом правцу за Балкан. Остали градови овог дела Европе теже да глуме Немачку и развијају упокојене градове попут Љубљане што значи да сви који буду желели да живе у живим, бљештавим градовима који никада не спавају ће гравитирати граду који убрзано иде у том правцу. Докле год наши забринути левичари не упропасте дух Београда својим покушајима да га упокоје, чека га светла будућност посетилаца и људи који бар део живота одлуче да проведу у њему.
 
Mislite li da je u dogledno vreme (kroz pedeset-šezdeset godina) moguće spajanje Beograda i Novog Sada u jednu urbanisticku celinu,konurbaciju,megalopolis nazovite kako želite?

Ne vidim da je moguće a mislim da nije ni potrebno. Za demografiju se slažem, za 50 godina će se pola Srbije iseliti, a sa našim prirodnim priraštajem pre ćemo imati napuštena sela u okolini ovih gradova nego megalopolis.
 
Interesantna tema. Moje mišljenje je da će se spontano ići ka tome, kako se deo ljudi bude iseljavao iz centralnih delova Beograda u predgrađa i kako još ljudi iz ostatka Srbije bude dolazilo da živi u Beogradu. A pošto su cene nekretnina nenormalne, ljudi će prirodno da teže ka predgrađima. I upravo taj potez ka Novom Sadu ima najviše potencijala.
 
Jedino zdravo resenje je deurbanizacija zemlje, tj da cela zemlja treba biti izdeljena imanjima od po hektar ili par hektara po domacinstvu, a raspad centralistickih gradova poput Beograda i Novog Sada, gde ljudi mahom zive u stanovima u kojima nemaju resurse za prezivljavanje: ni hrane ni sume, ni vode... sto sve imaju na svom parcetu zemlje. Na zemlji su nezavisniji u gradu su zavisniji od vlasti (plate, prevoz do posla i sl). Na zemlji sada mogu imati svoje solarne panele kojima mogu mimo EPS mreže napajati svoja domacinstva i elektrokola za koja im onda vise ne treba drzavni benzin, no svoja struja. Dakle, po meni je idealno da Srbija bude podeljena po imanjima ne gradovima ni zgradama. Sad preko neta moze raditi vecinu poslova sa imanja, plus ima svoju hranu i resurse, manje vremena u guzvama i sl. Stoga treba oduzeti/otplatiti zemlju tajkunima poput Miskovica, Matijevica, Kostica i ograniciti max zemljoposedstvo na, ne znam, 50 hektara po domacinstvu. Narod mora biti vlasnik zemlje, ne tajkuni koji imaju po stotine hiljada hektara, dok milioni nemaju ni ar, zato zemlja odumire, a pojedinici se nenormalno bogate. To je takodje mnogo bolji pocetni kapital narodu nego subvencija 10.000 evra po radnom mestu da bude rob u tudjoj fabrici, umesto gazda na svojoj zemlji. U tom kontekstu, i predeo između Beograda i Novog Sada trebao bi biti ispunjen neprelgedinim hektarskim naseljima, ne centralistickim grdicima ili selima sa malim okucnicama a velikim atarima okolo kao sto su austrijanci pre 250 godina pravili, to vreme je interentom proslo.
 
Vrh