Šta je novo?

Klinički centar Srbije

Nije kroz parking nego tu ima jedna traka, da bi se izbeglo nepravilno ukrštanje tamo malo dalje. S jedne strane ti ostane taj parking, s druge strane samo malo ostrvce gde je nekad bila kabina za radnika na rampi.
Mislilo se baš na neurologiju, klinika za neurologiju je u Dr Subotića, između dekanata Medicinskog fakulteta i Instituta za anatomiju.
 
Jasno, jasno. Znači Institut i Klinika za Neurologiju se iz dr Subotića sele u Polikliniku.


Inače, evo jedne od nekoliko lokacija za izgradnju garaža u i oko Bolničkog kruga kako bi se rasteretilo i eliminisalo parkiranje po prilazima i kolovozima.
Iza Klinike ''Tiršova'' ima jedan parking koji koriste zaposleni, ali vrlo neracionalno i sporadično. Na toj parceli može da se napravi ''Fast park'' montažni parking i da se otvori ulaz u njega iz Tiršove ulice a da izlaz bude u Pasterovoj. Kapacitet bi, po gruboj odokativnoj proceni, bio do 200 mesta.

A što se tiče parkinga za posetioce ovih zgrada, mislim da za njih ostanu parking mesta na ulici. Pošto je tu ionako, čini mi se, zelena zona. Tako da bi imali i više nego dovoljno vremena da obave šta imaju. Ali da bi oni lakše našli mesta, potrebno je skloniti automobile zaposlenih koji se zadržavaju i po 8 sati. Tu dolazi ovaj parking na sprat, koji bi prihvatio zaposlene ove tri institucije.

Parking Tirsova.jpg
 
Još jedna lokacija za drugi Fast park montažni parking kapaciteta oko 100 mesta.
Iza Poliklinike, na prostoru gde već postoji ''divlji'' improvizovani parking (tj postojao je, do početka izgradnje), na kome već ima mesta za oko 60ak automobila.
Kada bi se napravio montažni sprat, i pristupne rampe do njega, parkiralište bi ukupno moglo da primi oko 100 automobila.
Ovaj parking bi mogao da bude rezervisan za zaposlene Laze Lazarević, GAK-a i/ili okolnih manjih objekata. Ili čak i nekih zaposlenih u Pulmološkoj klinici.
KCS Poliklinika.jpg

KCS Poliklinika 2.jpg

KCS Poliklinika 3.jpg
 
Pričao sam svojevremeno sa jednim investitorom koji pravi male stambene zgrade (i radi to korektno). Koliko sam razumeo, sklone su kvarovima a to kad stane i zarobi auto, ljudi, razumljivo, odlepe od besa.

To je ono što sam ja čuo. Možda ima i nekih drugih razloga. Ali da, to je svakako dobra ideja i svakako sam za ove lokacije razmišljao o tome i o onim što pakuju automobile u više nivoa. Ali mislim da pošto znamo kakvo je ovde (ne)održavanje, pogotovu državnih objekata, da je bolje da bude što jednostavnije. Plus, nisam video uživo, ali verujem da sve te mašine umeju da prave buku.
 
Ја сам их виђао по многим новијим зградама, као и лифтове за ауте. Верујем да би паркинг сервис могао да пријушти дежурне мајсторе за кварове и редован сервис с обзиром на добит коју остварују.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847719#p847719:1ztocsiz je napisao(la):
Дошљак » 07 May 2021, 07:32[/url]":1ztocsiz]Кад већ причамо о паркингу, зна ли ико зашто се не користе у јавним гаражама тзв. клацкалице, које омогућавају паркирање два возила на једном месту?
http://multiparking.rs/detalji-proizvod ... up-2015_3/

klackalice za privatne garaže za zgrade mogu da zamislim, ali ne i za javne zbog daleko veće frekfencije korišćenja istih. A onda dolaze i ljudi koji nemaju iskustva sa time pa može da bude nezgodno.
 
Ali zašto rizikovati (uslovno rečeno) sa mehanizmima koji mogu da se kvare ako može da se napravi Fast park?

Koliko ja znam i pamtim (mada nisam u struci odavno, kao i 90% ljudi sa državnih fakseva), poluliftovi, dabl dek i klackalice se koriste prvenstveno za zatvorene ili baš skučene prostore.


Inače, upravo crtam predlog rešenja za onu garažu što si ti predložio, na uglu Svetozara Markovića i Pasterove. :D Pa kačim posle.
 
Evo i lokacije za garažu koju je Došljak predložio, na uglu Svetozara Markovića i Pasterove. Na placu vojne ustanove i skladišta (ako ne grešim).

Pošto se ne vidi lepo koliki je plac, teško je pouzdano proceniti koliki bi kapacitet ovde mogao da se ostvari. Ali s obzirom na to da će garaža pored Poliklinike imati 700 mesta na 5 nivoa, može se reći da bi i ova garaža mogla da dostigne tu ili približno istu brojku ako bi takođe imala 5 nivoa - 3 nadzemna i 2 podzemna. A ako bi imala samo 3 nadzemna, onda bi kapacitet verovatno bio između 300 i 400, zavisno od konfiguracije.

Napravio sam skice za postojeće stanje, kada je Pasterova dvosmerna. Ali i jednu za slučaj da Pasterova (od Resavska pa na gore) postane jednosmerna u pravcu ka Hramu, o čemu sam razmišljao u više navrata. Pošto paralelno njoj imamo Tiršovu koja vodi na dole, te bi onda Pasterova mogla da preuzme ulogu ''odvođenja'' automobila ''na gore'', ka Hramu. No to je sad druga, šira priča o kojoj ću kasnije da razmišljam.

Generalno, ova garaža ima baš ogroman potencijal. Jer em što je na dobroj lokaciji, em je prostor veliki i mogao bi da se pametno iskoristi da se tu omogući parking kako posetiocima, tako i zaposlenima u okolnim institucijama. Što onda, dalje, opet sklanja deo automobila sa uličnih niša, i ostavlja ih više raspoloživih za posetioce koji će se zadržavati manje od 2 ili 3 sata (koliko nalaže zona).

Primera radi, neko ko radi u susednom Oftalmološkoj klinici, više ne bi morao da parkira na uličnoj niši nego bi koristio garažu. A to mesto koje je on koristio na ulici, mogli bi da iskoriste npr roditelji koji vode dete na operaciju krajnika u Klinici za maksiofacijalnu hirirgiju.

Sad, ne znam koliko koja ustanova ima zaposlenih, tako da će ove procene biti grube. I naravno podrazumevaće da ne moraju svi zaposleni nekog objekta da se parkiraju u toj garaži. Nego da će deo njih da dobije mesto tu, a deo će da ostane u postojećim parkiralištima i dvorištima.

I da, da napomenem da namerno limitiram područje pokrivenosti ove garaže u krug od 150 metara od garaže. Jer se vodim logikom da svaka garaža i parkiralište treba da pokriju jedan reon Bolničkog kruga. Jer ne samo što bi bilo nelagodno da se svi (zaposleni i bolesni) sjate u jednu garažu pa da se posle raštrkavaju po BK... nego bi bilo i štetno. I po saobraćaj, i po njih same. Zato uvek označavam objekte u neposrednoj blizini svake garaže.
KCS Pasterova dva smera.jpg

KCS Pasterova jedan smer.jpg

KCS Pasterova 2.jpg
 
Одлична разрада. Надам се да неко од надлежних ово прати и узме у разматрање. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847719#p847719:2me4pkrm je napisao(la):
Дошљак » Pet Maj 07, 2021 6:32 am[/url]":2me4pkrm]Кад већ причамо о паркингу, зна ли ико зашто се не користе у јавним гаражама тзв. клацкалице, које омогућавају паркирање два возила на једном месту?
http://multiparking.rs/detalji-proizvod ... up-2015_3/

Pored ograničenja dimenzija automobila problem je i usklađenost izlazaka jer ako je klackalica onda donji auto prvi mora da izađe pa tek onda auto sa gornje platforme (ako sam dobro ukapirao sliku).
Drugo javne garaže su uglavnom niže (ne mogu kombiji i viša vozila) upravo zbog veća spratnosti tako da bi ovo rešenje imalo malo benefita.
Dobro je za privatne kuće gde je ograničena površina pa se može ukopati još jedno mesto za drugi auto.
 
Klackalice prosto nisu za velike javne garaže već su funkcionalne za male zgradice to jest kuće sa nekoliko stambenih jedinica koje mogu koordinisati ulaz i izlaz zbog toga što ne mogu da se spuste ako je parkiran auto na 0 nivou. Da ne govorimo o kvarovima, zato se na novogradnjama i izbegava ugradnja liftova za automobile već se prave blesave rampe sa ekstremim uglovima.
 
Radovi na poliklinici (tzv. Kula 2, ako se ne varam), od prekjuče.
 

Prilozi

  • viber_image_2021-05-08_15-55-35.jpg
    viber_image_2021-05-08_15-55-35.jpg
    218,3 KB · Pregleda: 2.597
Jednog dana, u dalekoj budućnosti, napredne civilizacije će na prostoru (bivšeg) KCS iskopavati ostatke tone i tone stubića, žardinjera, kugli, rampi, ograda, ivičnjaka i kanti i misliće da su to bili neki bog zna kako vredni artefakti našeg vremena. :lol:

Дошљак":3o2ncw1f je napisao(la):
Одлична разрада. Надам се да неко од надлежних ово прати и узме у разматрање. :)
Hvala druže. :wink: Pa i ti si zaslužan za to, pošto si ti predložio tu garažu na uglu SM i Pasterove.
 
Стара фасада беше од панела које је правила Југопластика или грешим?
 
Meni lično ovo staro 100x lepše. Plus što mi ovo staro deluje da daje više svetla nego li što će biti sa novim panelima.
 
I meni, mada kad čitam šta sve pišu i uzdišu na drugoj temi za onaj Dorćolski kontejner na kocki, počinjem da se pitam ko je ovde lud i ko je u pravu a ko greši...



Mada, što se KCS tiče, rekao sam još davno - preći ću preko bilo koje fasade i estetike ako će to značili dovođenje u red KCS kao sistema i bolje uslove za pacijente i zaposlene.
 
И мени је стара фасада лепша, могла се урадити нова сличног изгледа и са модернијим материјалима. Овај тренд сивих панела ми је одвратан.
 
E baš to će sad da seju po starom jezgru grada... :roll:


A što se tiče tvog pitanja - ja ne znam, zato nisam ništa pisao. Vrlo moguće, zvuči mi poznato, kao da se negde pričalo ili pisalo o tome.
 
Modernizam ala "botschaft" u Kneza Miloša.
Inače, pre neki dan sam po prvi put od izgradnje "Ušće 2" kule, prolazio tuda. Utisak mi je da bi bila daleko lepša i skladnija sa "Ušće 1" bez onih belih lajsni i panela sa strane gde je lift.
 
Isto. Ili kad bi bar obe izgledale isto, pa koja god varijanta da je. Ovako mi sve skupa deluje kao vrata sa dva potpuno različita krila.

Jbg... ko nam je kriv kad ne znamo modernu estetiku. :)
 
Nova fasada meni izgleda kao magacin na autoputu :/ , ali svakako je preko potrebno da se zavrsi. Urgentni koji je vec bio jeziv, sa korona procedurama je pravi horor.
 
Мени није споран материјал колико сам одабир боја и распоред панела. Слажем се да личи на неки магацин, дистрибутивни центар. Губи се осећај постојања прозора. Панели дуж плоче светле боје дају утисак неомалтерисаних кућа где се види бетон плоче. Мени то све делује аљкаво, хаотично и јефтино.
 
Vrh