Znači ove godine mora da maknemo ovog sadKojih 12 god... od 87. Tad je uzjahao u Srbiji.
Imam cak i knjigu o tome...
U Hrvatskoj su fasade isto pune grafita, imaju mnogo puteva koji su loši.Kako da se odvoje kada tamo žive Hrvati??? To za more je relativna stvar. Srbija ima veći potencijal od severa CG. Sever CG je nepovoljan za poljoprivredu, a imaju malo stanovnika. Niko nam nije kriv što su nam reke prljave, što su nam fasade ižvrljane i što točkovima upadamo u rupe. Ne možeš od države napraviti štalu, a onda se ljutiti što svi beže od tebe. Da smo bogati, svi bi želeli da budu Srbi. Mene nerviraju neke banalne stvari za koje ti nije potreban ogroman novac. Ljudi su pukli, totalno su se opustili.
Daj taj podatak za tu negde za Srbiju bez Vojvodine.
pa evo, 1989 skoro pa rame uz rame gdp per capita sa hr a iznad srbije -
A danas...
što bih ja voleo da mi neko napravi 200km brze pruge u sklopu "jedne šire priče".Брза пруга није улагање искључиво у Војводину већ један део једне шире приче.
Шира прича је унапређење везе Пиреја и Солуна и средње Европе која на нашу срећу иде преко Београда и Будимпеште.što bih ja voleo da mi neko napravi 200km brze pruge u sklopu "jedne šire priče".
Господин Герхард се у тексту бави критиком пројекта пруге за велике брзине док у исто време истиче позитивне помаке које је ЖТО Нови Сад правила управо и искључиво на том потезу.Eto šta je rekao čovek još 2002. godine.. i koje pruge su ukidane u Vojvodini sedamdesetih, a i zašto.Brzi promašaji Srbije - Vreme
Gerhard Burbah decenijama je bio u vrhu železničkih firmi na našim prostorima, prvo kao generalni direktor ŽTO "Novi Sad", a zatim kratko vreme kao zamenik generalnog direktora ŽTP "Beograd", pa potom prvi predsednik Saveta brzih pruga Srbije. Razgovor s ovim ekspertom za železnički saobraćaj...vreme.com
Tužno je pročitati da je sve krenulo nizbrdo "integracijom" sa Beogradom 1990, a vidimo da je i oprema odnošena..
I šta se dobilo?Шира прича је унапређење везе Пиреја и Солуна и средње Европе која на нашу срећу иде преко Београда и Будимпеште.
То је и прва деоница која је узета да се ради из више разлога.
- Терен је најлакши
- Стара пруга је на 90% трасе била једноколосечна и одавно зрела за капитални ремонт
- Повезује два главна града две државе а у Србији први и други град по величини.
Да се не заваравамо, то је прича коју гурају првенствено Кинези али и ЕУ.
Да није тако и данас би се чекао укрштај у Инђија пустара а све од Новог Сада до Суботице била би лагана вожња.
Није реч о томе да неко покушава да брани неодбрањиво и улепшава лошу слику наше железнице него о томе зашто је пруга рађена прво кроз Војводину.I šta se dobilo?
- Godinama sabotiran teretni saobraćaj severno od Beograda, dizel vuča, pruga sa likovnom signalizacijom, beskrajna čekanja na ukrštanja po Banatu...
- Nakon puštanja u rad hiper-supersoničnog Prokop - Novi Sad, prohodnosti cele pruge makar preko Sombora, 4 koloseka Batajnica - Stara Pazova, i dalje upisan ogroman broj trasa preko Pančeva i sa tek zakrpljenom prugom preko Orlovata.
- Od Beča do granice Srbije niko ne planira ni milimetar za brzine veće od 160km/h.
- Teretni vozovi kojima treba brzina preko 120km/h su na nivou statističke greške.
- Najekonomičnija brzina za teretne vozove je 80km/h. Ali ako je do Naprednog Armagedona nad Četvrom armijom i bio neki krpež remont, sada su potpuno prepuštene propadanju pruge Koridora 10 južno od Beograda, zato što "zašto da zamenim trule pragove, podbijem, dreniram, kada evo samo što nije počela rekonstrukcija".
- Nakon 10 godina od prvih popravki pravca Rakovica-Mala Krsna-Velika Plana na novom koloseku propusna moć je manja nego pre radova, jer nije vraćen APB i većina međustanica za ukrštavanje ukinuto.
- Vozni park se raspada uključujući i nove lokomotive. Nema šta da prevuče kompozicije. Čak ni privatnici to ne mogu da pokriju, zato što je zbog lošeg održavanja celine mreže mala propusna moć za više trasa.
I Kinezi i EU su prezadovoljni, plešu od srećem kako se Srbija u Zlatnom dobu smilovala da im udeli nešto od svoje sreće!
I Asad mlađi je ukinuo železničku stanicu u centru Damaska, dok je Sirija kod Asada starijeg imala solidne železnice. To je dobar indikator. Drugo je pitanje što je Rusija za saveznika odabrala svojedržavoimrzitelja, pa je na kraju izduvala. Sada će neki zapadomrzitelji da likuju što i SAD sa Veliki Izdajnikom sa debelim usnama mogu da izduvaju, ali ne zaboravite da nakon tih igara velikih, i njihovih najblaže rečeno nekompetentnih namesnika, te države ostaju u ruševinama!
Čudni ljudi sada vladaju svetom. Jedini pametan zadatak spoljne politike u tim uslovima je da se Srbija prošvercuje sa minimalnom štetom, a unutrašnja politika je samo naše pitanje. Zato, zvona i praporci deco, da branite Srbiju od diletanata, i primenite to što ste naučili sa knjigama u šakama.
Ako je samo i samo do Koridora 10, sa početnom tačkom 2012. prioriteti i uska grla su bili su bili (samo infrastruktura):Није реч о томе да неко покушава да брани неодбрањиво и улепшава лошу слику наше железнице него о томе зашто је пруга рађена прво кроз Војводину.
Само да се осврнем на ово:Voxe, pišeš kao da je Beograd neka velelepna metropola u kojoj teku med i mleko, a ne najveća favela, buvljak i cigamala na Balkanu.
Oko ovoga smo se kačili ti i ja i ranije, pre našeg dve godine dugog perioda nekomunikacije. Mislio sam da te je prošlo to do sad.
Inače odgovor na tvoje pitanje je da je deo para SNS usmerio u unutrašnjost, pogotovu u mesta dalje od Beograda i njegove okoline. U zadnje vreme sam dosta prošao od zemlje i tačno se može videti da koliko su zapustili veći deo Beograda (koji SNS većinski mrze, kažnjavaju i čerupaju, jer im nije lojalan), toliko su razmeštali po drugim, manjim sredinama.
Sve u svemu, kidisati na Brlograd i centralizaciju trenutno je bespredmetno. Ovo je postao qrton od grada - pretrpan, haotičan, ružan, nadrndan, stresan, prljav, korumpiran i zagađen. A preskup. I odbojan. Odbojan u svakom pogledu, svakome ko zna za bolje (od buvljaka i košnica). I vidi se iz aviona da ovi sada mnogo više raspoređuju po Srbiji dalje od Beograda nego po njemu.
Naravno, ima i onih koji misle da je Beograd postao bog zna kako prestižan sađenjem megalomanija i kulčina duž reka i time što svakog radnog dana od Zemuna do Konjarnika kolovozi se crvene (čitaj - sve stoji u moru automobila). Ali svako ko je prerastao tinejdžerske dane, komplekse malih naroda i plitkoumno loženje na gužve, buku, kriminal, prenaseljenost i košnice, zna da to ne znači ništa dobro već da je, baš naprotiv, ceo grad srozan i metastaziran, i nehuman kao nikada pre.
И деоницу од Сремских Карловаца до Инђије, проблем успона и неопходност коришћења потискивалице.Beograd - Novi Sad je tada imao slabe tačke: 1) Žeželjev most 2) Železničke stanice Beška i Inđija 3) Železnička stanica Novi Beograd loše stanje i bez koloseka u Pravac za Beograd 4) Beograd - Novi Beograd. Sa saniranjem istih, vrlo konkurentnih 60 minuta Beograd - Novi Sad za brze vozove. Eventualno, i isključivo zbog teretnog saobraćaja i manje čekanja da se urade dva koloseka Novi Sad - Petrovaradin (kada se već radi most) i Stara Pazova - Beška.