Šta je novo?

Istorija JGP-a

solecar

Professional
Učlanjen(a)
06.12.2011.
Poruke
18.012
Pohvaljen
19.261
Lokacija
Prokop
@filipcukovic
Nekada je postojala linija 103 koja je išla od Bulevara despota Stevana, tamo gde je spomenik , pa do Borče, da bi pospajanju sa 66 linija dobila oznaku 95.
 

filipcukovic

Higher intermediate
Učlanjen(a)
27.04.2019.
Poruke
550
Pohvaljen
957
Lokacija
Beograd
@solecar
Okej, ali 95 je postojao i pre spajanja sa 66, a ako je verovati ovoj slici onda i posle u nekom trenutku ponovo na skraćenoj relaciji.
Inače, zaboravljamo činjenicu da je ovo Beograd i da je vrlo moguće da je samo pogrešna tabla tj rolna (sa pogrešnom ''destinacijom'').
 

Пантограф

Professional
Učlanjen(a)
23.04.2012.
Poruke
14.603
Pohvaljen
28.336
Ne mislim na to spajanje, to je kad je nastala sadašnja 95, mislim 1989.

Tokom sankcija 1993-94. i u to vreme, dugačke linije su bile podeljene. Tako je npr. 16 vozila do Zelenjaka, a onda si morao peške do trga, da produžiš ka Karaburmi. Isto i sa 65, 95.

A ovo 1997, ko zna šta je bilo. Stara rolna, radovi, demonstracije...
 

tomax313

Novice
Učlanjen(a)
14.12.2018.
Poruke
24
Pohvaljen
19
У питању је старо роло платно. Постојало је пет натписа за линију 95 на том роло платну. Ботаничка башта-Борча 3, Центар-Борча 3, Омладински стадион-Борча 3, Железник-Борча 3 и М.З. Козара-Борча 3. Возачи често нису обраћали пажњу на натпис, већ само на број линије, па је зато долазило до овога као на фотографији 1063. Линија 95 је половином 1989. продужена до М.З. Козара (Блок 61) и самим тим је линија 66 престала са радом, а терминус Ботаничка башта је укинут крајем исте године и возила са потеза 100 су измештена на новоизграђени терминус Омладински стадион.
 

branik

Advanced
Učlanjen(a)
10.09.2019.
Poruke
3.197
Pohvaljen
4.770
Kada je započeo raspad sistema i prepravljanje linija od jeseni 1992.nisu pravljeni novi pokazivači. A i sami mehanizmi često nisu radili pa je vozače mrzelo da motaju ručno i prkljaju ruke, jer što je u vozilu bilo prašine i gareži, tu je bilo.
Zato, najbolji orijentir treba da bude, što neko napisa, samo stajalište. Mislim da je bila firma Alma kvatro koja je počela da ih postavlja i prodaje reklamni prostor na njima. A samo stajalište ispred bioskopa postalo je problematično kad su se zbog gužvi vozila predugo zadržavala, stvarale kolone, i blokade raskranice. 16 i 95 bile su isključivo zglobne.
Ptednji poklopac je podigao vozač kako bi obezbedio sebi dodatnu ventilaciju, a namerno ga iskrivio kako ne bi padao i zatvarao se, ali i da mu ne bi zaklanjao poglwd kroz donji deo leve šoferke.
 

Сенке

Higher intermediate
Učlanjen(a)
28.05.2008.
Poruke
733
Pohvaljen
385
Lokacija
Београд - Неимар
Bilo je više roloplatna, sećam se da sam jednom video 511 Admirala Geprate - Sremčica.
Slova na staroj verziji su bila bela, a na novijoj žuta. Isto tako je dugo pisalo 52 Banovo brdo - Cerak Vinogradi a linija prvo produžena do Gepratove pa do Zelenjaka.
 

solecar

Professional
Učlanjen(a)
06.12.2011.
Poruke
18.012
Pohvaljen
19.261
Lokacija
Prokop
@tomax313 @branik
Jel znate možda razlog postojanja natpisa "Železnik - Borča III"? Nije mi uopšte poznato bilo šta vezano za takvu relaciju.

@Сенке
Neko je spominjao da je linija 52 išla do Slavije pre prebacivanja na Zeleni venac.
 

протектор

Intermediate
Učlanjen(a)
13.01.2018.
Poruke
158
Pohvaljen
130
ГБ 1063 на линији 95, 1997. године.
Pogledajte prilog 144636
Овакав тип стајалишта се користио све до око 2008, с тим што стајалишта ван центра углавном нису имале рекламе. Замењене су са садашњим Алма-кватро стајалиштима. Међутим, када је започето уклањање старих стајалишта, код дома здравља на Канаревом брду је остало стајалиште, али је уклоњен назив стајалишта. Тако је било можда чак до 2011 или 2012, када је замењен са садашњим са рекламом(што је чудно, јер туда пролази само 54, који иде на 45 минута, док на пример на Миљаковцу 2, где пролази 48 на готово 5 минута, су стајалишта која су карактеристична у приградским насељима).
 

ristivoje

Intermediate
Učlanjen(a)
27.11.2019.
Poruke
106
Pohvaljen
104
Lokacija
Zvezdara
Bilo je više roloplatna, sećam se da sam jednom video 511 Admirala Geprate - Sremčica.
Slova na staroj verziji su bila bela, a na novijoj žuta. Isto tako je dugo pisalo 52 Banovo brdo - Cerak Vinogradi a linija prvo produžena do Gepratove pa do Zelenjaka.

Za liniju 511 je to bio terminus dugo,dok nije prebacena ne secam se tacno kad na Gl.zel.stanicu. 52 i ostale linije su proterane odatle posle serije letenja autobusa niz Gepratovu veselih '90-ih. @branik ce potvrditi posto je radio u tom periodu u GSP.
 

Сенке

Higher intermediate
Učlanjen(a)
28.05.2008.
Poruke
733
Pohvaljen
385
Lokacija
Београд - Неимар
@tomax313 @branik
Jel znate možda razlog postojanja natpisa "Železnik - Borča III"? Nije mi uopšte poznato bilo šta vezano za takvu relaciju.

@Сенке
Neko je spominjao da je linija 52 išla do Slavije pre prebacivanja na Zeleni venac.
52 išla do Slavije do 1992. godine, kad je skraćena do Banovog brda, a na Ceraku produžena do Cerak Vinograda zbog ukidanja 57.
 

branik

Advanced
Učlanjen(a)
10.09.2019.
Poruke
3.197
Pohvaljen
4.770
Iz Gepratove su proterani ranije od 1992. A otiskivali su se Ik manovi koji su imali mehaničku ručnu i vazdušnu staničnu (zgodna ručica levo od volana) koja je kočila radnim kolom samo vučnu osovinu. I, onda, kada bi bus iz bilo kog razloga ostao bez vazduha, ako je bio ukočen samo staničnom, gravitacija bi učinila svoje. Tek dolaskom 110/160 uvodi se ručna na ispuštanje vazduha (na jednu stranu ručna, na drugu stanična, ali je retko ko koristio staničnu jer su sporo ispuštale vazduh) . Iz istih razloga su stanične odmah po dolasku serije trolejbusa iz 1989. demontirane.
 

Joca28

Intermediate
Učlanjen(a)
29.10.2011.
Poruke
328
Pohvaljen
117
Lokacija
Novi Beograd
Odlična slika iz perioda stanice kod doma omladine. Tačno je, ukinuta zbog stvaranja kolone te je vraćeno staro stajalište ispred ulaza u skadarliju. Što se tiče gepartove, posle drugog karambola gde je uništeno par vozila i zahteva ministarstva finansija, zvanično je ukinuto uz muku šta dalje. Onda je 52 gurnuta na zeleni, a 51 zbog nbs sklonjena i sa slavije. Za 95, natpis centar je postojao na rolo platnu, ali NIKAD nije išao do centra ili je ikad postojala stanica "centar". Uvek je išao celom trasom mz kozara - borča. Jedino bila je verzija 95L da li do dunav stanice ili trga, ali je uvek pisalo na žutim tablama jasno dunav stanica.

Sada, zašto je neko poručio rolo platno sa natpisom centar je dobro pitanje. Lično mislim o sledećem: bio je neki plan da trg republike promene u centar ili okretnicu dunavska imenuju kao centar. Ne verujem u mešanje naziva prokop tj. bgd centar. Sada, bode mi oči borča - železnik, teško izvodljivo, pa nikom ne treba nova 23 sa 41 km dužine, ako ne grešim. Dobro, ajde 85, ali tada most na adi ni u planu nije bio.
 

Сенке

Higher intermediate
Učlanjen(a)
28.05.2008.
Poruke
733
Pohvaljen
385
Lokacija
Београд - Неимар
Pre sankcija je 51 kretao iz gepratove a 52 sa Slavije, pa su obe skraćene do Banovog brda, pa neke 95/96 možda čak i 97 produžene do Gepratove, posle neke neseće je 51 produžen do Slavije, a 52 do Zelenjaka. 51 je skraćena do GŽS zbog neke rekonstrukcija i nikada nije vraćana.
 

solecar

Professional
Učlanjen(a)
06.12.2011.
Poruke
18.012
Pohvaljen
19.261
Lokacija
Prokop
Čuj, neke rekonstrukcije. Tebi je jedna od najboljih rekonstrukcija (Nemanjina ulica), tamo neka. ;)
 

БГ:ВОЗ

Intermediate
Učlanjen(a)
05.11.2021.
Poruke
446
Pohvaljen
538
1663370341520.png

1663370362050.png
 

Kesha

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.12.2017.
Poruke
1.441
Pohvaljen
2.053
Brojevi su me uvek zbunjivali kao klinca kod Ikarbusa. 105 i 108 slično izgledaju, a do pre par godina nisam znao da je razlika u samonosećoj karoseriji kod jednog, i polušasiji kod drugog. 110 i 111, razlike behu samo u motorima. Kasnije su oznake imale više smisla, jer su se vezivale za dužinu vozila.
 
Vrh