Šta je novo?

'Grad u gradu' ...Privredna zona Autoput-Aerodrom

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.752
Pohvaljen
5.886
Lokacija
Fruška gora
Da li je ovo moguće :) :
snap2xv7.png


snap1iz2.png


snap3yy9.jpg


snap4co3.jpg


snap5hg0.jpg


Grad u Gradu
 
Da se nisu oni Kinezi sto htedose da kupe tu 1km2 zemlje sakrili iza Slovenaca? :D
 
:lol: Monorail :)

Joj ja se plašim da su ovi varijanta udri i beži.. Mnooooogo dobro zvuči ali da li se nešto radi na tome, jel kupljena zemlja ? Tražene dozvole ? Zaokružena finansijka konstrukcija ?
 
Ovo je verovanto jedna studija, kao sto je i BAIBA bila. Vrlo je moguce da su zemljiste kupili posto su tu njive koje bi po GUPu trebalo da budu pretvorene u privredno-komercijalnu zonu, tako da se projekat sa namenom zemljista uklapa.

Ovaj projekat se sigurno nece raditi odjednom, vec ce se verovatno traziti partneri i graditi polako na duzi rok.

Lokacija je inace fenomenalna, a tu moze da se napravi savrsena sekundarna privredna zona, gde bi iznajmljivanje kancelarijskog prostora bilo jeftinije nego na NBG, a moguce je clusterisanje vise firmi, pogotovo uz kombinaciju sa IT i proizvodnjom (sto na NBG nije dozvoljeno). Tu je i petlja A1 sa UMPom tako da saobracajno mesto ne moze da bude bolje.

Svi visoko razvijeni gradovi se sire prema aerodromima gde se prave velike business zone. To naravno dolazi sa razvojem privrede, a kod nas ce sacekati jos koju godinu da Beograd privuce vise kompanija i organizuje se kao poslovno sediste regiona.
 
LOL...ne mogu da verujem da opet vidim ovaj "projekat" - mislim da smo ga dovoljno prezvakali na SSC-u i to pre jedno 3-4 godine. Rec je o propaloj investiciji jednog Slovenackog politicara.

Dakle, brisi

:D
 
Beograd se siri u predgradja, sto je sasvim normalno. Al se bojim da grad trosi previse resursa na sredjivanje samo jednog dela grada--Novi Beograd. Radije bi da srede centar dobro nego da se grad prosiruje na sve strane. Grad ima odredjeni budzet koji sada mora da se deli na sve vise delova.
Sta mislite?
 
lstajic":2brpo1x3 je napisao(la):
Beograd se siri u predgradja, sto je sasvim normalno. Al se bojim da grad trosi previse resursa na sredjivanje samo jednog dela grada--Novi Beograd. Radije bi da srede centar dobro nego da se grad prosiruje na sve strane. Grad ima odredjeni budzet koji sada mora da se deli na sve vise delova.
Sta mislite?
Pa ne bih se bas slozio da se samo NBG sredjuje. Centar se bas dosta radi: najskuplje investicije ulepsavanja su u centru. Tamo se obnavljaju fasade, poplocavaju ulice, uredjuju trgovi itd. Na NBG se istovremeno jedino uredjuje infrastruktura koja onda privlaci privatni kapital koji je i sagradio sve ono sto je sagradjeno u prethodnih nekoliko godina.
Sa druge strane, Beograd se jos uvek ne siri dalje od granica koje su vec neko vreme poznate. Popunjavaju se rupe tu i tamo i to je ok, ali neki grandiozni projekti novih naselja i predgradja nije bilo. Mislim da je BAIBA bila jedino takvo resenje predlozeno u skorije vreme.

Budzet jeste ogranicen, ali sto se vise zona uredjuje, to je vise gradnje i samim time vise poslovne aktivnosti sto automatski utice na povecanje budzeta. I tako u krug. Ako se jednom stane, dolazi stagnacija...
 
CrazySerb":14lphdhe je napisao(la):
LOL...ne mogu da verujem da opet vidim ovaj "projekat" - mislim da smo ga dovoljno prezvakali na SSC-u i to pre jedno 3-4 godine. Rec je o propaloj investiciji jednog Slovenackog politicara.

Dakle, brisi

:D
E shit.. :) MOramo znaci da smislimo neku novu grandioznu ideju pa da se na nju malo lozimo :)
 
Imam onda dve reci za tebe...."Vega City" :D
Neces naci grandioznijeg projekta od Vega Sitija.
 
Mislis na ovo? :) hahah

Serbs to get Vega City project
Sunday, April 11, 2004
By Neil Callanan
The Vega City theme park project that United Entertainment Partners (UEP) originally planned for north Dublin is now likely to be built in Serbia-Montenegro.Industry sources said UEP had been in talks with representatives of the city of Belgrade for several months.

UEP had hoped to attract 37 million visitors a year to Ireland with its three theme parks, golf courses, shopping centres, 14 hotels, conference centre, equestrian centre, ice rink and 10,000 apartments for short-term lets.

But last November Fingal County Council voted by 19 votes to one to reject the plans for the €7 billion theme park on 2,500 acres between Balbriggan and Swords.

The local authority's planners described the scheme as ``enormous, and unlike any proposal put forward in this country before'', but the county manager described the plan as contrary to the proper planning and sustainable development of Fingal.

At that stage the project was being promoted by Louis Maguire, Cork developer Owen O'Callaghan and an unidentified third partner.

The promoters are understood to have attracted a number of new backers since then.

UEP is still expected to try to attract US theme park operators like Six Flags and Busch International to the venture.

Busch operates Sea World and Busch Gardens, a safari-style theme park near Tampa in Florida.

UEP will also seek expressions of interest from movie studios such as Universal Studios or MGM.

Link: http://archives.tcm.ie/businesspost/2004/04/11/story343084568.asp
 
CrazySerb":23l25f28 je napisao(la):
....mislim da smo ga dovoljno prezvakali na SSC-u i to pre jedno 3-4 godine.
Dakle, brisi :D
Kakvi 'briši', tak počinjem .... ovo mi je bio samo povod za temu. :)
Nego, može neki link za tu diskusiju od pre 3-4god....mora da je interesantna.

Ovo su radni planovi za Privrednu/Industrijsku zonu 'Autoput-Aerodrom'.
( sa druge strane autoputa je Priv.zona 'Autoput-Zemun' )
DUP je naručen 31.maja 2005god.?! ..i još se radi.

plan2an5.jpg


plan1fs3.jpg


Placevi su već dostigli cenu min.3.000€/ar, ali dok DUP ne bude gotov
od nekog ozbiljnog planiranja nema ništa.... i BAIBA čeka DUP za njen deo.
 
^^ Vise od dve godine rade DUP za nekoliko njiva???!!! Mozda bi neko trebalo da ih podseti da su poceli da ga rade!

Inace, po planu stoji da ce tu biti lokoteretna stanica? Jel to jedna od stanica koja mora da se sagradi radi pustanja u rad Prokopa i izmestanja gl. stanice u savskom amfiteatru?
 
Nenad":1gschyi6 je napisao(la):
Vise od dve godine rade DUP za nekoliko njiva???!!!
Pa, nije baš 'nekoliko njiva', već nekoliko stotina hektara .. pod njivama.
Za rok nemam reči,zvao sam više puta Zavod...kažu završili smo,sad je u Sek.za urbanizam
da daju primedbe,tj. odobre ...i ako treba neke ispravke da se rade.

Onaj prostor je rezervisan za stanicu, a za koju i kakvu ..to ne znam.
U blizini nema nikakve pruge, a 'lokoteretna'stanica već postoji u Gornjem Zemunu.

lokostku9.jpg
 
Taj plac možda i jeste za loko.ter.st.,ali za kancelarije,jer je blizu pruge.

Možda i za neke magacine ili slično, jer je pored autoputa.

Tu je sada šumarak sa jednom malom deponijom otpada,ali
je prekoputa stara petlja, podvoznjak za 'drugu' stranu gde je pruga.

foto1ru9.jpg
 
Vidim da je veliko interesovanje za ovu temu, pa da javim da
DUP još nije završen ( info lično od odgovornog lica).

Petlja se premešta od Radiofara na Autokomerc, a ima još
nekih naknadnih izmena, pa se nadaju završetku do N.God.
 
DUP sa radi od Kvantaša do petlje za ANT, tako da će i lokacija BAIBA

biti obuhvaćena, a tek posle DUP-a oni mogu da rade svoj projekat.

Da li će biti isti ili će biti novi , to ćemo tek videti. ... bitno je da ulazi u Priv..Zonu.
 
Gradski čelnici najavili promenu Generalnog urbanističkog plana
Nove parcele za strane investitore
U Beogradu više nema slobodnog i komunalno opremljenog zemljišta koje bi Grad ponudio investitorima.
Zato se planira promena Generalnog plana da bi se njive oko Aerodroma i zemljište uz trasu buduće obilaznice
proglasile komercijalnom zonom - najavili su juče gradski menadžer Bojan Stanojević i glavni gradski arhitekta
Đorđe Bobić na tribini o Beogradu gradu budućnosti na Sajmu nekretnina.

zemljiste-v.jpg


Zemljište uz Aerodrom, gde ar već danas košta između dve i tri hiljade evra, kao i ono uz trasu buduće
obilaznice, nije jedino atraktivno u gradu.
- Zemljište na svim prilazima Beogradu, naročito južni prilaz od Obrenovca ili uz Ibarsku magistralu, veoma
je atraktivno, a u budućnosti će biti atraktivno i zemljište iz pravca Niša i Bubanj potoka- rekao je Bojan Stanojević.

Govoreći o tome šta je Grad za investitore do sada uradio, i šta planira u budućnosti, gradski arhitekta Đorđe Bobić
istakao je da je prijatno iznenađen što se za samo nekoliko godina građevinska operativa Beograda podigla na noge.
- Kad su investitori pre pet-šest godina dolazili u Beograd, nismo imali problem sa zemljištem.
Međutim, poslednje tri-četiri godine pokazalo se da zemljišta nema dovoljno, pa smo počeli da radimo detaljne
urabanističke planove da bi došli do zemljišta i lokacija.

Trenutno je u izradi čak 120 planova, od kojih su tri najveća: plan za 500 hektara zemljišta na Adi Huji, plan za Savski
amfiteatar i plan privredne zone uz Autoput, koji bi trebalo da postane gradska saobraćajnica posle usvajanja zakona
o glavnom gradu - rekao je Bobić, dodajući da očekuje da se u skoroj budućnosti aktivira i "treći Beograd", zemljište
od oko 700 hektara sa druge strane Dunava, uz buduću novu Luku Beograd.

Gradski arhitekta je naglasio da će ovo novo zemljište, uz Aerodrom, uz obilaznicu, uz Autoput, na Adi huji....morati
komunalno da se opremi da bi ga Grad mogao ponuditi investitorima zbog čega će se u budžetu Beograda i
u kasi Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju grada planirati sredstva.
- Deo naše strategije je i da tom zemljištu treba obezbediti pristupačnost čemu služe veliki gradski projekti kao što
su Unitrašnji magistralni poluprsten, most na Adi ciganliji i drugi na dunavu i prva linija lakog metroa - rekao je Bobić.

Istovremeno, rekao je on, Grad radi na još dva projekta, na zakonu o glavnom gradu koji treba da vrati Beogradu
ingerencije nad značajnim lokacijama kao što je centar grada ili priobalje, kako bi Beograd mogao da postane
vlasnik tog zemljišta. Bobić ističe da se u troluglu "Grad, investitor, Republika" stvari zakomplikuju i da će nov zakon
o glavnom gradu tio bolje da reguliše.
Drugi projekat je izmena zakona o planiranju i izgradnji gde gradska vlast pokušava da procedure za investitore
učini jasnijim. ...
Blic : http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=22578

Najveća kočnica bržoj izgradnji Grada je nedopustivo sporo donošenje planova.
Izmena sadašnjeg GUP-a je trebala da se donese još u Septembru '07god., a
DUP za Privrednu zonu 'Autoput - Aerodrom' se radi od 31.Maja 2005god.?!
 
U Beogradu više nema slobodnog i komunalno opremljenog zemljišta koje bi Grad ponudio investitorima.
Zato se planira promena Generalnog plana da bi se njive oko Aerodroma i zemljište uz trasu buduće obilaznice
proglasile komercijalnom zonom - najavili su juče gradski menadžer Bojan Stanojević i glavni gradski arhitekta
Đorđe Bobić na tribini o Beogradu gradu budućnosti na Sajmu nekretnina.
Ili su oni glupi, ili sam ja glup. Na koji nacin moze da bude atraktivno zemljiste uz obilaznicu kada ce se njom kretati samo automobili koji su presli naplatnu rampu???

Osim toga, ispade da sada GUP ipak moze da se menja kad treba (sto je i potpuno normalno), a da njie bas da eto sada moramo da se pomirimo sa svakim visinksim ogranicenjem, svakom zauzetom i protracenom zelenom povrsinom i sl. zato sto je tako pre par godina u GUPu zacrtano.

Osim toga, sramno je to stog rad vise nema zemljista. To nije posledica navale investitora vec rasipanja gradskog zemljista po principu "dajem ti ranc da sazidas zgradu", umesto da su deljene manje povrsine a zahtevana veca spratnost.
 
Sirenje grada uz Batajnicki put i Dunav bilo bi veoma dobro... Ima super parcela izedju puta i Dunava. Taj deo grada vec je ispresecan novim saobracajnicama u okviru industrijske zone, semaforima...
 
@ Lucifer

- Zemljiste uz obilaznicu je atraktivno za proizvodne pogone i magacine zbog pristupa.
Nap. šleperi koji dolaze iz inostranstva ili idu u njega, moraju da pređu naplatnu rampu.
Ali, sigurno nije atraktivno kao Priv.zona 'Aerodrom' ili 'Gornji Zemun' - gde nema nap.rampi.

- GUP određuje samo namenu zemljištu, a menja se teže i ređe.
DUP određuje i spratnost, a menja se brže i lakše - 'Izmena i dopuna DUP-a'

- Nema više zemljista - nema 'uređenog zemljišta' za koje su donešeni planovi ( DUP)
i gde je izgrađena infrastruktura kako bi investitor mogao da ga kupi i gradi objekte.
A 'neuređenog zemljišta' u Gradu ima za prodaju i gradnju za narednih 30-50god.
 
Vrh