U Beogradu više nema slobodnog i komunalno opremljenog zemljišta koje bi Grad ponudio investitorima.
Zato se planira promena Generalnog plana da bi se njive oko Aerodroma i zemljište uz trasu buduće obilaznice
proglasile komercijalnom zonom - najavili su juče gradski menadžer Bojan Stanojević i glavni gradski arhitekta
Đorđe Bobić na tribini o Beogradu gradu budućnosti na Sajmu nekretnina.
Zemljište uz Aerodrom, gde ar već danas košta između dve i tri hiljade evra, kao i ono uz trasu buduće
obilaznice, nije jedino atraktivno u gradu.
- Zemljište na svim prilazima Beogradu, naročito južni prilaz od Obrenovca ili uz Ibarsku magistralu, veoma
je atraktivno, a u budućnosti će biti atraktivno i zemljište iz pravca Niša i Bubanj potoka- rekao je Bojan Stanojević.
Govoreći o tome šta je Grad za investitore do sada uradio, i šta planira u budućnosti, gradski arhitekta Đorđe Bobić
istakao je da je prijatno iznenađen što se za samo nekoliko godina građevinska operativa Beograda podigla na noge.
- Kad su investitori pre pet-šest godina dolazili u Beograd, nismo imali problem sa zemljištem.
Međutim, poslednje tri-četiri godine pokazalo se da zemljišta nema dovoljno, pa smo počeli da radimo detaljne
urabanističke planove da bi došli do zemljišta i lokacija.
Trenutno je u izradi čak 120 planova, od kojih su tri najveća: plan za 500 hektara zemljišta na Adi Huji, plan za Savski
amfiteatar i plan privredne zone uz Autoput, koji bi trebalo da postane gradska saobraćajnica posle usvajanja zakona
o glavnom gradu - rekao je Bobić, dodajući da očekuje da se u skoroj budućnosti aktivira i "treći Beograd", zemljište
od oko 700 hektara sa druge strane Dunava, uz buduću novu Luku Beograd.
Gradski arhitekta je naglasio da će ovo novo zemljište, uz Aerodrom, uz obilaznicu, uz Autoput, na Adi huji....morati
komunalno da se opremi da bi ga Grad mogao ponuditi investitorima zbog čega će se u budžetu Beograda i
u kasi Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju grada planirati sredstva.
- Deo naše strategije je i da tom zemljištu treba obezbediti pristupačnost čemu služe veliki gradski projekti kao što
su Unitrašnji magistralni poluprsten, most na Adi ciganliji i drugi na dunavu i prva linija lakog metroa - rekao je Bobić.
Istovremeno, rekao je on, Grad radi na još dva projekta, na zakonu o glavnom gradu koji treba da vrati Beogradu
ingerencije nad značajnim lokacijama kao što je centar grada ili priobalje, kako bi Beograd mogao da postane
vlasnik tog zemljišta. Bobić ističe da se u troluglu "Grad, investitor, Republika" stvari zakomplikuju i da će nov zakon
o glavnom gradu tio bolje da reguliše.
Drugi projekat je izmena zakona o planiranju i izgradnji gde gradska vlast pokušava da procedure za investitore
učini jasnijim. ...