Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

Ja u psoeldnjih godinu dana mislim da nijednom nisam imao problema sa prelaskom Gazele.
Ljudi uvek napumpaju priče. Knap je ali nije katastrofa... To je za grad normalna stvar!
 
Како ти успева?
Свако поподне колона возила у све три траке се са новобеоградске стране протеже до студењака и то у трајању од бар 3 сата... Неким данима буде по цео дан... Не треба рећи да је тад од студењака до преласка газела потребно око 20-30 минута...

Ајд сад мали офтопик, кад смо већ код гужви. И Бранков мост је све закрченији. Од 4-6 поподне колона се протеже до Ју бизнис центра. Више пута сам изашао из аутобуса код СИВ-а (тј. палате федерације) и прошетао до станице код Хајата притом престигавши 3-4 аутобуса, али буквално.

Ако је то нормално...

Не претерују људи, гужве у Београду су сваке године све горе...
 
U vezi sa Brankovim mostom imaš pravo. Gazelu ipak koristim u smeru ka Beogradu samo pre podne ili rano popodne... Ali tada nema problema iako nekada izgleda zakrčeno kao na ovim slikama.
 
Zavisi u koje vreme se prelaze mostovi.

Van špiceva, od Glavne u Zemunu do Z.Venca
dođem za 10-12min. sa expresima 704,706,..

a, sam Brankov most 'preletimo ka' tica'. ;)

edit : 706
 
mislis 706, a ne 606:) Pa, gužva je u 17, 18 časova, u pravcu grada.
 
.
Ma, uopšte nije sporno da su u špicevima stravične gužve.....još po kiši.

Zato i biram vreme kada prelazim mostove i onda ide sasvim lako.
Izgradnjom još jednog na Adi smanjiće se gužva na ostalima.
 
Jedno pitanje korisnicima GSP-a: Da li se oseca poboljsanje protoka saobracaja od kada su uvedene zute trake?

I jos jedno pitanje: da li je ikada ikome naplacena kazna za nepropisno koriscenje iste (zute linije)?
 
Protok je, naravno, mnogo bolji....i uglavnom se poštuje ,žuta traka'.

Ja, doduše, nisam video da neko plaća kaznu, a i teško je
uhvatiti prekršioca, ako iskoristi ŽT za preticanje 5-6sec.
 
dragan":arqxhc66 je napisao(la):
Protok je, naravno, mnogo bolji....i uglavnom se poštuje ,žuta traka'.

Ja, doduše, nisam video da neko plaća kaznu, a i teško je
uhvatiti prekršioca, ako iskoristi ŽT za preticanje 5-6sec.
Hvala Dragane na odgovoru. Trebalo bi da na svaki autobus pozadi zalepe koliko iznosi kazna za voznju po zutoj traci.

Primer gde uvek ima vozila u zutoj traci je Kralja Milana - nije mi se ni jednom desilo da stojim na nekom od semafora u toj ulici, a da pored mene, u zutoj traci, ne stoji bar nekoliko "ludih i brzih"!
 
Gazela je suvishe velika i jedini most te velichine i namene,preko koje ide auto put.Ja sam skeptichan da ce se sa njenom obnovom pocheti pre zavrshetka mosta preko Ade,jer je on jedini dovoljno veliki da "primi"vozila koja bi se preusmeravala ako se Gazela tokom rekonstrukcije delimichno ili potpuno zatvori.Ostali mostovi jednostavno,bez novog to ne bi mogili da izdrze,doshlo bi do totalnog haosa.Bice i velikih problema kada(ako?)pochne obnova panchevachkog a kamoli Gazele u ovoj situaciji jer mnogo vishe ljudi zivi sa sremske strane nego banatske.
 
15.07.2007, BEOGRAD
Izvor: PRESS
NA POMOLU VELIKA SEOBA ROMA!
U toku je treći pokušaj nadležnih da rasele "divlje" naselje kod Gazele
image.jpg

Romske porodice iz "divljeg" naselja ispod mosta Gazela u narednih nekoliko meseci biće raseljene u Kamendin, Moštanicu, Ovču i na još pet-šest lokacija u gradu.

Reč je o trećem pokušaju nadležnih u gradu u poslednje dve godine da reše pitanje ovog nehigijenskog naselja u kojem živi oko 250 Roma. Romi će na ovim lokacijama stanove dobiti samo na korišćenje, kako bi se sprečila prodaja, ali će moći da ih nasleđuju generacijama neograničeno dugo.

Za preseljenje Roma iz gradskog budžeta izdvojeno je oko šest miliona dinara, od čega je samo za popis predviđeno dva miliona.

- Na ovom problemu punom parom radi 15 ljudi svaki drugi dan, pa mislim da bi bilo realno očekivati da čitav posao bude završen do proleća sledeće godine - kaže Radmila Hrustanović, zamenica gradonačelnika, koja je stala na čelo osnovane komisije za raseljavanje Roma ispod Gazele.

Ona se i do sada bavila problematikom nehigijenskih naselja u gradu, ali uz malo konkretnih rezultata. Tako je pre dve godine sa predstavnicima humanitarne organizacije "Karitas" iz nemačkog grada Esena potpisala sporazum o donaciji 85 kontejnera za stanovanje, površine 18 kvadrata, u koje je trebalo da budu raseljeni Romi iz naselja ispod Gazele, ali ih ovi nikad nisu videli.

Pokušaji da se Romi rasele u Blok 45 propali su zbog oštre reakcije stanara ovog novobeogradskog bloka, koji nisu želeli da prihvate nove komšije.

- Romi moraju da budu raseljeni na nekoliko lokacija da ne bismo pravili geto. Te lokacije su po čitavom gradu, ali na mestima gde će ljudi imati sve neophodne uslove za normalan život. Treba napomenuti da stanove neće dobiti svi, nego samo oni za koje se popisom utvrdi da nemaju nikakvu imovinu - kaže Dragan Stanković, član Komisije za raseljavanje Roma.

U Beogradu, prema poslednjem popisu, ima više od sto nehigijenskih naselja, u kojima živi oko 60.000 Roma, od kojih je trećina ekstremno siromašna. Utvrđeno je da je čak 80 odsto njih nepismeno.
izvor Press
link http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=15837&sectionId=43
 
EIB finansira obnovu Gazele
08:51 | Izvor: Beta
Beograd -- EIB dodelila Javnom preduzeću Putevi Srbije kredit od 33 miliona € za obnovu beogradskog mosta Gazela i regionalnih puteva.

Na Gazeli bi radovi trebalo da počnu u oktobru ove godine

Na konfrenciji za novinare generalni direktor Puteva Srbije Branko Jocić rekao je da ukupna vrednost obnove prilazne petlje i mosta na autoputu kroz Beograd iznosi 77 miliona evra i da bi radovi trebalo da bude završeni u roku od 18 meseci.

On je rekao da je bilo predloga da se zatvara po jedna traka na mostu, ali nije mogao da precizira kako će se saobraćaj odvijati u vreme radova, pošto će, kako je istakao, saobraćajna policija imati konačnu reč o tome.

Jocić je istakao da je pre početka radova neophodno raseljavanje romskih porodica koje žive ispod mosta i dodao da je da bi izvođač radova trebalo da bude izabran do kraja avgusta pošto je pretkvalifikacioni tender već završen.

"Rekonstrukcija Gazele nije rađena više od 30 godina, iako trenutno preko mosta prelazi oko 165 hiljada vozila dnevno, a pri planiranju je bio predviđen promet od oko 38 hiljada vozila", kazao je on.

Direktor Puteva Srbije Branko Jocić je rekao da je zatražio i da se iz Nacionalnog investicionog plana preraspodeli 50 miliona evra do kraja godine za radove na obilaznici oko Beograda između Ostružnice i Bubanj Potoka, koja je neophodna za rasterećenja saobraćaja tokom radova na Gazeli.

Ministar finansija Srbije Mirko Cvetković kazao je da je rok otplate kredita EIB 20 godina uz poček od pet godina i kamatnu stopu od 4,5 do 4,7 odsto godišnje, a da će novac moći da se povlači u osam tranši od po najmanje četiri miliona evra, najkasnije do marta 2010.

On je naveo da će u finansiranju projekta učestvovati i Evropska banke za obnovu i razvoj kreditom od 25 miliona evra, Grad Beograd sa 7,5 miliona evra, Putevi Srbije sa 4,8 miliona evra i Evropska agencija za rekonstrukciju (EAR) koja će donirati 6,75 miliona evra.

Šef kancelarije EAR u Srbiji Danijel Đularis (Daniel Giuglaris) kazao je da je Agencija spremna da dodeli dva miliona evra za raseljavanja romskih porodica čim od uprave Beograda dobije efikasan plan.

Predstavnik EIB Piter Kovelije (Peter Coveliers) kazao je da je ta banka od 2001. godine u Srbiji investirala 1,13 milijardi evra uglavnom u infrastrukturne projekte.

"Srbija je zahvaljujući geografskom položaju važna zemlja za tranzit robe i putnika u Evropi, tako da dobro razvijena putna infrastruktura može značajno da doprinese integraciji u Evropsku uniju", kazao je on.

Prema rečima Kovelijea, EIB planira da nastavi finasiranje razvoja putne mreže u Srbiji, ali je zainteresovana i za ulaganje u sektor energetike i obrazovanja.
Izvor: B92
Lilnk: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=07&dd=16&nav_id=255429
 
Bilo bi dobro da konachno ta pricha sa raseljavanjem krene sa mrtve tachke.Poshto zivim tu u okolini gde je prvim "planom"trebalo raseliti Rome,znam koliko je to bilo idiotsko reshenje.Blok 70 je mozda na obodu NBG ali u sushtini to je samo pomeranje na pola kilometra-kilometar maximum od lokacije mosta....ipak je to maltene centar grada a ti ljudi ruku na srce teshko da bi promenili navike brzo pogotovu ako bi svi bili naseljeni na 1 lokaciji.Romima treba dati neki smeshtaj u prigradskim naseljima,razumem ja da je i tim ljudima teshko i ne bi da budem pogreshno shvacen ali treba biti realan i znati shta da se ochekuje...tezak i mukotrpan posao je integrisati te ljude u zajednicu.Bruka je shto do sada nishta nije uradjeno da se izmeste sa tih lokacija koje su ruglo grada.Valjda ce uraditi i neshto konkretno do Univerzijade da se ne brukamo vishe.
 
Obnova Pančevca i Gazele će se poklopiti, čekaju nas gužve
Rekonstrukcija Gazele trebalo bi da počne u oktobru ove godine...
Rekonstrukcija Gazele trebalo bi da počne u oktobru ove godine i trajaće godinu i po dana, a u martu startuje i obnova Pančevačkog mosta. Radovi na ta dva najveća mosta u gradu će se u jednom trenutku „preklopiti”, što će najverovatnije izazvati saobraćajni kolaps.



to je iz danasnjih novina "24"
 
Знам да се понављају неке ствари из Ненадове вести са Б92, али мислим и да има неких допуна па преносим у целини
Уговор за обнову мостова
Европска инвестициона банка одобрила укупно 66 милиона евра зајма за поправку београдске „Газеле” и регионалних путева и мостова у Србији
gazela.jpg

Представници Европске инвестиционе банке (ЕИБ) и Владе Србије потписали су јуче уговоре о зајму за санацију савског моста „Газела” у Београду и рехабилитацију путева и мостова у Србији у укупној вредности од 66 милиона евра.

Главни уговор потписали су директор „Путева Србије” Бранко Јоцић и представник ЕИБ-а Питер Ковелије, а гаранцију за уредну отплату у име Републике Србије потписао је министар финансија Мирко Цветковић.

Министар Цветковић је истакао да је укупна вредност уговора за санацију „Газеле” 77 милиона евра, од чега су, поред зајма ЕИБ, „Путеви Србије” обезбедили 4,8 милиона евра, град Београд 7,5 милиона евра, донација Европске агенције за реконструкцију 6,75 милиона евра, а кредит Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) 25 милиона евра.

Осим тога, Данијел Ђулгарис, шеф канцеларије ЕБРД, обећао је Влади Србије да ће за социјални програм расељавања ромских породица које живе испод „Газеле” из кредита бити издвојено два милиона евра.

– Са реализацијом ћемо почети чим нам градске власти доставе прецизан план хуманог исељавања ромских породица – рекао је Ђулгарис у јучерашњем обраћању јавности у Влади Србије.

Према речима Радомира Радичевића, генералног директора „Мостпројекта”, фирме које је радила пројекат поправке, реч је о веома компликованом послу, који захтева обимне припремне радове пре затварања моста.

– У претквалификационом периоду за поправку моста пријавило се седам страних фирми и за три месеца знаће се ко је главни извођач. После тога следи веома озбиљна организација посла, израда нове челичне конструкције и расељавање ромског насеља у подножју моста – објаснио је Радичевић.

Он истиче да су припремни радови веома важни за почетак сређивања „Газеле”, који ће из познатих разлога, недостатка мостова и резервних праваца у граду, трајати око две године.

– Београду недостаје пет или шест мостова да би саобраћај нормално функционисао. Зато је и један од најважнијих делова пројекта сређивања „Газеле” управо регулација саобраћаја. Мост у сваком моменту мора да буде отворен за 80 до 90 одсто за возила која прелазе преко њега. Следеће године биће доста малтретирања на путу, али то је неминовно да би се мост коначно, после више од 30 година неодржавања, поправио. Искрено се надам да ће, када једном буде поправљен, мост после тога бити и одржаван – рекао је Радичевић.

– Реално, посао би са комплетним затварањем моста требало да траје око 10 месеци, али то је немогуће. Зато ће, у зависности од врсте поправке, бити затварана једна или две коловозне траке, а постоји могућност да ноћу, у току викенда мост буде повремено потпуно затваран за саобраћај – навео је Радичевић.

Градске власти су недавно најавиле поправку Старог савског моста, што би такође требало да допринесе бољем протоку возила, када почне велико сређивање на „Газели”.
– Треба обновити око 60.000 квадратних метара преко којих дневно пређе 165.000 возила, што превазилази капацитете моста – рекао је Јоцић. На левој обали Саве радиће се на оправци 1.384 метра моста, на десној 2.145 метара, изнад саме реке ће бити реконструисано 486 метара и на петљи „Газеле” 463 метра.
Станко Стаменковић
[објављено: 17.07.2007.]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=34757
фото 24 сата
линк http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=11931

Била ми је лепша фотографија из 24 сата :)
 
Evo i Tanjug javlja - jedni pricaju oktobar, jedni da se ne zna kada pocinje obnova, jedni da ce trajati 10 meseci, drugi godinu i po.. ko je ovde lud!?

U oktobru prva vecha sanacija ''Gazele''
BEOGRAD, 17. jula (Tanjug) - Rekonstrukcija "Gazele", jednog od najprometnijih mostova u Srbiji, trebalo bi da poccne u oktobru i traje godinu i po dana, ssto che ujedno biti prva vecha sanacija tog mosta u poslednjih 36 godina, od kako je izgradjen.
...Nadlezzni iz te kompanije su podsetili da je izgradnja "Gazele" trajala od 1966. do 1971. godine, a da do sada nikada nije uradjana vecha rehabilitacija i sanacija.
...Pri tom biche zamenjeni ili popravljeni kablovi za prednaprezanje, korodirane armature, betonski stubovi, sanduccasti nosacci i lezzissta, a popravljeni che biti i osstecheni delovi glavne cceliccne konstrukcije preko Save.
...Predvidjena je, takodje, popravka opreme ispod konstrukcije, antikorozivna zasstita cceliccne i betonske konstrukcije, zamena kolovoznog asfalta, iviccnjaka, ograde i odbojne ograde, kao i zamena osvetljenja i saobrachajne signalizacije na mostu.
Link: tanjug.co.yu
 
Obnova Gazele počinje krajem godine
18. jul 2007. | 19:52 -> 08:12
Javno preduzeće Putevi Srbije saopštilo je da bi radovi na obnovi mosta Gazela trebalo da počnu krajem godine.
2125218764469d028c12aad940542858_huge.jpg

Obnova Gazele će trajati dve godine

Za razliku od Gazele, obnova Pančevačkog mosta mogla da počne u martu ili aprilu 2008. Ukupni radovi na rekonstrukciji Gazele i Pančevačkog mosta trajaće dve godine, sa mogućim odstupanjima od nekoliko meseci, a najveći deo radova na kolovozu, koji zahtevaju izmene u saobraćaju, biće obavljan noću, navodi se u saopštenju.

Radovi na mostovima će se u jednom periodu poklapati, navodi se i dodaje da se mogu očekivati saobraćajne gužve, ali da je dinamika izvođenja radova precizno određena.

Period obnove kolovoza na Gazeli procenjen je na najviše četiri meseca, a investitori će planirati različite termine izvođenja radova na Pančevačkom mostu i Gazeli tokom kojih će biti izmena saobraćaja.

Gazela ima šest kolovoznih traka, po tri u svakom smeru, tako da će tokom radova uvek biti zatvorena po jedna kolovozna traka, a za saobraćaj će biti otvorene po dve kolovozne trake u svakom pravcu, ističe se u saopšstenju.

Izrađen je i projekat regulacije saobraćaja tokom radova na Pančevačkom mostu kojim se omogućava da se saobraćaj na mostu odvija normalno, a da se samo u periodu od 22.00 do 4.00 zatvara po jedna od četiri kolovozne trake.
B92
http://www.b92.net/biz/vesti/tema.php?id=140
 
Последњи дани картонског насеља испод „Газеле”
Око 220 породица које годинама живе испод моста мораће да буде расељено
(Фото Д. Јевремовић)

Нехигијенско ромско насеље поред моста „Газела” броји последње дане, макар према најавама градских власти. Када у октобру почне обнова ове саобраћајнице изграђене 1971. године, око 220 породица које годинама ту живе, мораће да буде расељено. Њихове наде да ће им живот донети боље дане поново су подгрејане. Иако су таква обећања чули много пута, надају се да она сада, ипак, неће бити изневерена. Јер, кажу, живот без воде и струје у кућама од картона, и није нешто за чим би требало жалити.

У „картон ситију”, како је ово дивље насеље популарно названо, јуче поподне затекли смо само жене и децу. Мушкарци су на послу – скупљају папир. Шездесетогодишњој Мирјани Шабановић и њеном мужу картонско насеље покрај „Газеле” дом је већ девет година. Пре тога живели су у Бујановцу. Док ложи ватру да на импровизованом шпорету скува чорбу, каже нам да још није чула да ће од октобра морати да се сели. Ако се то догоди, желела би да остане у близини Београда како би могли да наставе да скупљају стару хартију.

Испред једне од колиба неколико деце отвара најлон кесе и гомилу новина из њих пакује у велики контејнер, испуњен хартијом. Незвани гости нису их уплашили ни збунили, али зна се ко је глава куће. Одлазе да зову оца Мићу Талиповића. Он је становник картонског насеља од 1990. године. Сада ту живи са женом и шесторо деце, од две до 14 година.

– Чуо сам на радију да би требало од октобра да нас селе, али не знам још ништа о томе, нико нас није обавестио. Свеједно где ћемо да живимо само да нам буде боље, да можемо децу да школујемо. Сад скупљамо папир, али и он је јефтин. Ево, ја имам око 400 килограма новина које вреде само 1.200 динара – објашњава Мића Талиповић. Истиче да би радио било где мада признаје да још нигде није тражио посао.

Врањанка Гордана Стаменковић жели само да живи боље. То за њу значи да има макар струју и воду. Ипак, живот у околини престонице омогућио би њеној породици да и даље скупља папир.

– Ништа ово није. Бациш опушак од цигаре и оде све – прича ова тридесетогодишња жена, мајка четворо деце. Затим нас уводи у кућу. Под испод којег се осећа неравна земља, прекривен је дотрајалим теписима скупљеним на градским сметлиштима. Покућство ових људи чини све оно што су Београђани избацили из својих кућа: дотрајали фењер, мала плинска боца довољна за кување кафе, новогодишњи украси, гомиле посуђа, две лутке. „Још сређујемо”, каже Гордана и жали се да су им пацови чести гости: „Децу су уједали неколико пута”. Показује нам „робу” скупљену по контејерима коју продају на бувљој пијаци. Ту је и телевизор, али струја стиже „на дивље”, тек када се укључи улична расвета. Недавно су се изборили за воду када су с друге стране улице постављене две чесме. Ипак, не напушта их вера да ће једног дана воду точити у сопственом стану.
А. Маринковић
[објављено: 18.07.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=34896
 
Te stepenice bi jos i bile opravdane da dole postoji neka staza ali jos gora stvar je da je gazela prakticno pesacki neprohodna, jel prelazi izmedju sirokog dela gde je mostarska petlja i uzanog dela gde pocinje gazela su jako nepristupacni i presecaju trake za uzlazne i silazne rampe. A uzani deo "pesackog" dela na gazeli ne bih ni da komentarisem :D Setite se samo kada ste poslednji put videli pesaka na gazeli :D
 
Mislim da sam videla jednog na haubi automobila :lol: . Dobro, malo crnog humora :D . Unapred žalim sve koji svakodnevno moraju da prelaze Savu i/ili Dunav.
 
Obnova Gazele nema boga ove godine...eto da vam razrešim dilemu....a sledeće možda.
Oni su tek dobili dozvolu da povuku pare, sad ide procedura...projekta, javna navaka,...izbor izvođača...itd.

A što se tiče Karton citija i cigana.....nisam pametan, al znam šta bi Ameri uradili.....sve bi ih pokupili u toku jedne noći, prebacili u neki geto ograničen bodljikavom žicom i napravili bi im rezervat negde bogu iza leđa i pčistili to ruglo u roku od jedne noći.

A šta Srbi da rade sa njima....????
 
I ja sebe zalim sto svaki dan prelazim gazelu mada mnogo volim Novi Beograd. Samo se nadam da obnova nece poceti jel ce mi biti lakse za prelazak :D
 
PIGLET":1plds661 je napisao(la):
nisam pametan, al znam šta bi Ameri uradili.....sve bi ih pokupili u toku jedne noći, prebacili u neki geto ograničen bodljikavom žicom i napravili bi im rezervat negde bogu iza leđa i pčistili to ruglo u roku od jedne noći.
Bas mi je drago sto Srbi nisu ti tvoji "Ameri"!
:(
 
Vrh