Šta je novo?

Finska proteruje automobile

Gorstak89

Higher intermediate
Učlanjen(a)
15.01.2013.
Poruke
1.738
Pohvaljen
1.223
Lokacija
Krnjača
Finska proteruje automobile

493232_profimedia0006067745_f.jpg


Gardijan / I.Z.K. | 13. 07. 2014. - 07:53h | Foto: Profimedia.rs | Komentara: 112
Stanovnicima Helsinkija do 2025. godine automobili možda uopšte neće biti potrebni.

Glavni grad Finske ima ambiciozan plan da transformisanjem postojeće mreže gradskog prevoza učini automobile potpuno nepotrebnim za kretanje kroz grad, prenosi "Gardijan".

Helsinki planira da uvede inovativan sistem u kojem će biti objedinjena sva javna prevozna sredstva.

Taj sistem će omogućiti ljudima da izaberu destinaciju, odmah saznaju na koji način mogu najlakše stići do tamo i plate vožnju i to sve putem aplikacije na smartfonu.

Korisnici aplikacije treba da odrede start i cilj putovanja i unesu još neke stavke.
Aplikacija će funkcionisati kao planer putovanja i univerzalna platna platforma koja povezuje sve opcije prevoza od autobusa, trajekata, taksija do bicikala na iznajmljivanje,...

Kako je najavljeno, ova aplikacija bi trebalo da bude laka za upotrebu i da ljudima obezbedi jeftino i jednostavno putovanje zbog čega će se odreći vožnje svojim automobilima.

Izvor: http://www.blic.rs/Vesti/Svet/480259/Finska-proteruje-automobile
 
nije finska nego helsinki....


ali takvi propusti su sasvim normalni u blicu.
 
Одговарајући наслов би био нешти типа "Финска усавршава градским превоз".
Овако се стиче утисак да забрањују аутомобиле а они побољшавају јавни превоз да би се грађани демотивисали да користе аутомобиле.

Ипак успех чланка зависи од тога колико ће се пута кликнути на исти и сходно томе остварити приход од реклама, кога је брига за објективност
 
Blic je preterao, ko i obicno, niko ne proteruje automobile, nego samo usavrsavaju gradski prevoz i demotiviraju koriscene privatnih automobila. I vlasti Londona pokusavaju nesto slicno i to sa vecim obimom i uspehom
 
I Srbija prati trendove, proteruje automobile merama fiskalne konsolidacije. Uskoro će kod nas biti odjavljen veliki broj automobila zbog novih nameta, prvenstveno onih starih sa visokom emisijom izduvnih gasova i čestica.
A što se tiče agitatorske novine blic, trebalo bi je ukinuti, što pre to bolje.
 
Blic čitam jedino zato što brzo izbacuju vesti, a ovo želeh da podelim sa vama. Što se tiče automobila, treba mi dovoljno da ću trpeti i ovo povećanje od 40% na osiguranje, a prikolicu odavno više ne registrujem. Cena treće tablice i tehničkog i registracije za moju prikolicu od 350kg je tolika da se nikako ne isplati. Mohu za iste pare da platim bar 4 traktorske prikolice pune šljunka.
 
Aplikacija pomocu koje se pronalazi najbrzi put do cilja i ujedno kupuje karta online vec postoji.
 
Savez naftnog i auto lobija jako je narušen
sjedne strane sve ne isplatljivijim pogonom na fosi.goriva
a sdruge strane uvodjenjem elektro motora u vozila

Veliki udar na akciju ,,protierivanja,, automobila
je sve veca upotreba elektro automobila
tako da razvijanje pešačkih zone i dalje ce biti otežano
 
Daleko je jos do masovna upoterbe elektricnih automobila. A i za el automobile treba parking i kolovoz. Smisao proterivanja su ulice za pesake i bicikliste
 
A i za el automobile treba parking i kolovoz.
Nista spec. isto kao za dosadašnje
Problem je usputno dopunjavanje jer sadasnjih 150/75 km je kratka relacija.

Benz. pumpe nemaju interes da ,,proširuju,, asortiman i na elektriku
a i opasnost od varnice im nije potrebna
te dok se ne reši način tj postavi mreža automata za napajanje
još dugo kod nas nece biti ekoloških el.automobila te jedina borba protiv tih velikih zagadjivača
jeste fizičko proterivanje iz centralnih zona, bas kao sto to radi Finska
 
masovna upotreba elektro automobila ima smisla samo ako se koriste obnovljivi izvor el. energije.
U suprotnom samo se premešta zagađenje iz grada na okolinu neke elektrane
 
ali elektane imaju koliko znam dosta niži nivo emisije od motora u vozilima po jedinici isporučene snage. Čak i termoelektrane. Veći problem bi bilo nalaženje izvora energenata. Čovečanstvo se mora osloniti na visoku nauku, treba osvojiti tehnologiju proizvodnje struje iz nuklearne fuzije, kvantnih čestica, kosmičkih zračenja ako je moguće. teorijski modeli za neke od ovih tehnologija su već razvijeni, ali implementacija zahteva ogromna sredstva.
 
Šta je čudno laki? Moderni SUS motori imaju iskorišćenje energije od 25-30% ostatak odlazi ni za šta. Kod termoelektrana je taj procenat 35-45% tako da sa istom količinom energenta se dobija više energije. Elektromotor posle tu energiju koristi skoro pa sa 100% efikasnosti...
Na stranu što ta energija može postepeno da se prebacuje na obnovljive izvore...
 
tragac":ozz3hbz5 je napisao(la):
Veći problem bi bilo nalaženje izvora energenata

A joш већи проблем би било обезбедити стабилност ел. енергетског система. Са системом какав је данас немогуће је масовно коришћење ел. аутомобила. Идилична слика да власници возе своје аутомобиле преко дана и онда их преко ноћи пуне је нереална са данашњом енергетском инфраструктуром.

А што се тиче загађења, чак и да је веће свеукупно загађење коришћењем ел. аутомобила опет је напредак је р се загађење измешта тамо где људи не живе или живе у мањем броју.
 
A joш већи проблем би било обезбедити стабилност ел. енергетског система
Slabije se razumem, pa hajde pojasno malo :)

I ovako jako mnogo ljudi imaju kucne (istina malo slabije) punjače za akumulatore AC/DC
te što bi instaliranje baznih stanice ugrozilo energetski sistem ?

Novi materijali i tehnologija je vec unela revoluciju u svetu
baterija (na pr. umesto olovonih, davno su u upotrebi litijumske i dr. bat.)
i nije ni zanemariti niske potrošaće (na pr. odavno se koriste led diode)

Baš u današnjem Blicu ima tekst pod naslovom
,,AMSS napravio prvi srpski elektromobil sa dometom od 150 km,,
link: http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/480848 ... -od-150-km
:kk:
iskreno samo da se više doakaju ,, petroleum bandits,, :D
 
Nije jos doslo vreme elektricnih automobila. Prvo ce da se pojave u Skandinaviji, Japanu, Evropi pa kod nas i u Africi. Problem je baterija, jos ne mogu da naprave bateriju koja moze da izdrzi dugu voznju. Skupi su, (iznad 25000 evra najmanja klasa), nema mreza "pumpi" t.j. stanica za punjenje, a ta struja isto tako treba da se proizvede. Ako milioni el automobila izadju na ulicu treba izgraditi centrale koje ce ih napajaju.
 
A vodonik dobijen masovnom elektrolizom vode? Već sada mnogi ljudi koriste elektrolizu demi vode kućnom strujom? Znam da dosta ljudi vodi kola na HHO pogon, a da li ima ljudi koji prave vodonik kod kuće noću, koristeći jeftinu struju, da li se tako može uštedeti, to bih voleo da znam. U svakom slučaju, vodonik je po svemu mnogo čistiji i efikasniji vid skladištenja energetskog potencijala nego baterije bilo kog tipa.
 
tacno tako, zaboravio sam vodonik. Mozda je on gorivo buducnosti. Tamo je problem sto su troskovi elektrolize jos veoma visoki. Ali radi se na tome
 
Штета што сам загубио линк ка тексту који детаљно анализира и упоређује, на крају и доказује да је прича о електричним возилима као еколошкима добро пласирана - лаж.

Елем, утрошено време и ресурси као и загађење средине проистекло из производње само једне аутомобилске батерије у самом старту потпуно негира појам "еколошки" јер приликом производње те батерије проузрокује се веће загађење него мотор са унутрашњим сагоревањем који загађује не знам колики низ година.
 
ne znam zašto izmišljate toplu vodu kad je rešenje tu već decenijama.


nuklearna energija je jeftina i ekološka. to je budućnost.
 
Vrh