Šta je novo?

Finska proteruje automobile

Михаило":b5scrcnb je napisao(la):
Šta je čudno laki? Moderni SUS motori imaju iskorišćenje energije od 25-30% ostatak odlazi ni za šta. Kod termoelektrana je taj procenat 35-45% tako da sa istom količinom energenta se dobija više energije. Elektromotor posle tu energiju koristi skoro pa sa 100% efikasnosti...
Na stranu što ta energija može postepeno da se prebacuje na obnovljive izvore...

Mihajlo, evo osnovne lazi, u stvari ne lazi vec precutkivanja istine.
Stf je objasnio:

stf":b5scrcnb je napisao(la):
Штета што сам загубио линк ка тексту који детаљно анализира и упоређује, на крају и доказује да је прича о електричним возилима као еколошкима добро пласирана - лаж.

Елем, утрошено време и ресурси као и загађење средине проистекло из производње само једне аутомобилске батерије у самом старту потпуно негира појам "еколошки" јер приликом производње те батерије проузрокује се веће загађење него мотор са унутрашњим сагоревањем који загађује не знам колики низ година.


Pored toga, osnovni problem je sto se pikovi potrosnje tesko mogu ispostovati na ovaj nacin. Takodje zanemarujes i gubitke same baterije prilikom punjenja, kao i prilikom mirovanja.
Izuzetno bitno je i sto je vek baterija jos ubek prilicno kratak, pa se zagadjenje prilikom proizvodnje kaao i (potrebne) reciklaze po veku jednog vozila mora pomnoziti bar sa 3 ili 4 , a mozda i vise.

MilisaV":b5scrcnb je napisao(la):
ne znam zašto izmišljate toplu vodu kad je rešenje tu već decenijama.


nuklearna energija je jeftina i ekološka. to je budućnost.

Ekoloska jeste do trenutka kada se dogodi havarija. Nazalost tehnoloski nije jos uvek dovoljno osigurana po pitanji havarijskih situacija.
Inace, zasto te citiram u vezi N energije? Pa bas zato sto ako zelimo sve potrosace koji su danas pogonjeni SUS motorima da zamenimo elektro pogonjenim, imacemo stravican defocot elektricne energije. Taj deficit mozemo nadomestiti samo... Nuklearnom energijom.


Po meni, pravi put i je najava Toyote za komercijalnu prodaju vozila sa gorivom celijom vec od kraja 2014 godine na japanskom trzistu i optimizam po tom pitanju mi je veliki.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
I gorive ćelije zahtevaju vodonik, koji se u slobodnom stanju na našoj planeti teško može naći. Da bismo došli do tog vodonika moraćemo da uništavamo vodu trošeći struju kroz elektrolizu. Obrni okreni, glavni problem je izvor primarne enegrije, one koju čovek uzima iz prirode. Tu možemo ili razviti neku novu tehnologiju kojom bismo izvlačili energiju iz procesa nuklearne fuzije lakih elemenata, ili možda da poboljšamo efikasnost SUS motora na nivo iskorišćenosti koju imaju elektromotori. Treća mogućnost su nanočestice, zbog kojih se sprovode najskuplja fundamentalna istraživanja u istoriji. Ti koji ulažu tolike pare jasno je da imaju i neka očekivanja. Nestanak fosilnih goriva je sve bliži i ako se ne pronadje elternativa koja bi omogućila jednaku količinu snage civilizaciji preti največi slom od propasti Rimskog carstva. Jedina pozitivna stvar u svemu tome je što su energetske potrebe čovečanstva ništavne u poredjenju sa ukupnom energijom nama poznatog kosmosa.
A da, zaboravio sam na mogućnost da se postave ogromne solarne ploče u vrelim pustinjama u Africi, Australiji i Severnoj Americi. Ionako su svi energenti koje je čovek do sad koristio samo derivati energije iz Sunčeve nuklearne fuzije.
 
tu opet dolazimo do nuklearne energije kao rešenje.

jedino pravo.
 
Nuklearne, vetrenjače, solarne, hidro, one na plime i oseke i talase i verovatno sam nešto zaboravio :)

ali da, u ovome svemu je nuklearka oslonac.
 
MilisaV":17zq852v je napisao(la):
tu opet dolazimo do nuklearne energije kao rešenje.

jedino pravo.

Тачно. Доказ да је, за опстанак и даљњи развој човечанства нуклеарна енергија решење, јесте и чињеница тако упорне борбе Комитета 300 и Римског клуба против развоја нуклеарне енергије и општег индустријског развоја.
 
Др Џон Колман пише о томе у књизи Хијерархија завереника: комитет 300.
 
orion":1bc969aj je napisao(la):
Одговарајући наслов би био нешти типа "Финска усавршава градски превоз".

Helsinki,a ne Finska.
 
Vrh