Tema je uza od mnogih ovde, pa ce se mozda i sadrzaj delimicno poklapati. Ali ipak, prevoz je najvidljiviji, ljudima fizicki najblizi izvor kontaminacije, a mogucnosti u vezi sa promenom navika su vrlo velike.
1. Upotreba ekoloskog goriva
2. Upotreba elektricne energije
3. Bicikli
4. Zicare
5. Recni prevoz
6. Bolja organizacija linija JGPP-a
7. Bolja organizacija privatnog prevoza (povezi vise ljudi)
8. Demotivisanje ulaska privatnim motornim vozilima u centralne gradske zone
9. Prosirivanje tramvajskih, trolejbuskih, zeleznickih kapaciteta
10. Dodatne takse za motorna vozila i gorivo
11. Pesacke zone
Ovo su samo neki od aspekata koje bi trebalo imati u vidu u izlaganju problema i predlaganju resenja.
Na primer, ja smatram da bi u prvoj narednoj nabavci vozila za potrebe GSP-a trebalo naruciti nekoliko desetina vozila manjeg kapaciteta, tzv. midibusi. Za sada se za linije sa manjim brojem putnika angazuje privatnik koji poseduje takva vozila, ali, koliko sam upucen, Direkcija za javni prevoz smatra efikasnijim da na nekim drugim linijama saobracaju vozila GSP-a, nego da se pare daju privatnicima. Efikasnije sa stanovista birokratije. Ali takva vozila trose vise energije, ispustaju vise gasova, stvaraju vecu buku, zauzimaju veci prostor...
Primer takvih linija: 76, 606, 69, 87, 57, 35L, 38, 44, 705, 110... Moguce je da za neku od njih gresim, ali pretpostavljam da su upravo one nerentabilne i neefikasne sa postojecim vozilima.
1. Upotreba ekoloskog goriva
2. Upotreba elektricne energije
3. Bicikli
4. Zicare
5. Recni prevoz
6. Bolja organizacija linija JGPP-a
7. Bolja organizacija privatnog prevoza (povezi vise ljudi)
8. Demotivisanje ulaska privatnim motornim vozilima u centralne gradske zone
9. Prosirivanje tramvajskih, trolejbuskih, zeleznickih kapaciteta
10. Dodatne takse za motorna vozila i gorivo
11. Pesacke zone
Ovo su samo neki od aspekata koje bi trebalo imati u vidu u izlaganju problema i predlaganju resenja.
Na primer, ja smatram da bi u prvoj narednoj nabavci vozila za potrebe GSP-a trebalo naruciti nekoliko desetina vozila manjeg kapaciteta, tzv. midibusi. Za sada se za linije sa manjim brojem putnika angazuje privatnik koji poseduje takva vozila, ali, koliko sam upucen, Direkcija za javni prevoz smatra efikasnijim da na nekim drugim linijama saobracaju vozila GSP-a, nego da se pare daju privatnicima. Efikasnije sa stanovista birokratije. Ali takva vozila trose vise energije, ispustaju vise gasova, stvaraju vecu buku, zauzimaju veci prostor...
Primer takvih linija: 76, 606, 69, 87, 57, 35L, 38, 44, 705, 110... Moguce je da za neku od njih gresim, ali pretpostavljam da su upravo one nerentabilne i neefikasne sa postojecim vozilima.