Šta je novo?

Divcibare: Panel diskusija Ministarstva za infrastrukturu i energetiku

I pruga i put prvog marta

Ministarstvo za infrastrukturu i energetiku Republike Srbije organizovalo je na Divčibarama panel diskusiju „Uloga i značaj Koridora 11 u ekonomskom i privrednom razvoju Zapadne Srbije“ kojoj su prisustvovali predstavnici lokalnih vlasti i najznačajniji privrednici Zapadne Srbije.

Ideja za održavanje ovog skupa potekla je od činjenice da je neophodno pokazati da razvoj zapadne Srbije umnogome zavisi od razvoja putne infrastrukture pa je panel diskusiji prisustvovao I Ministar Milutin Mrkonjić. Trasa Koridora 11 kroz Srbiju u ukupnoj dužini oko 380 kilometara proteže se od rumunske ganice kod Vršca do Boljara na crnogorskoj granici i procenjuje se da će izradnja celog auto puta koštati 2,6 milijardi evra..

"Iduće godine izgradnja putnog koridora 11 kreće punom snagom", rekao je ministar Mrkonjić najavljujući da će na proleće početi izgradnja još dve deonice autoputa Beograd-Južni Jadran od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, ukupne dužine od oko 50 km.Ministar Mrkonjić je neposredno pred dolazak na Divčibare obišao I radove na delu puta u Nepričavi uz kasniju konstataciju da se radovi odvijaju punim kapacitetom. Ministar je danas rekao I da bi pre prvog marta 2012, trebalo da počnu i radovi na izgradnji pruge Valjevo-Loznica, na osnovu sredstava iz ruskog kredita namenjenog železnici

.”Radimo Vršac , radimo Ub-Lajkovac, pripremamo dve deonice, Obrenovac –Ub I Lajkovac –Ljig, pto je negde oko 50 kilometarabez tunela I mostova . Da sve krene od prvog marta. Da Vam kažem I to da razgovaramo sa dve strane kompanije sa dve zemlje još, pregovori su u toku, ali da krenemo I sa našim izvodjačima pa makar ja platio cenu tih probijenih rokova. Jednostavno naša privreda nije bila u stanju to da prati, to znamo, ali oprostiću im sada to ako sada nastave da prate rokove na dalje, ”, reako je Ministar.


U ovodnoj reči direktor Direkcije za obnovu I razvoj Kolubarskog Okruga pogodjenog zemljotresom Dragan Jeremić je rekao da ako pričamo o ravnomernom regionalnom razvoju treba da znamo da se on ne može postići preseljavanjem sedišta nekih agencija. “ To se može učiniti poboljšanjem putne, ali I obrazovne infrastrukture jer svakog potencijalnog investitora prvo zanima koliko mu vremena treba da stigne do ponudjene lokacije. Najnoviji popis stanovništva je pokazao da se Srbija polako , ali sigurno uliva u Beograd, kako to sprečiti”? upitao je Jeremić. Po njegovom mišljenju ukoliko do Beograda od Valjeva budemo putovali 45 minuta , a ne kao sada sat I po vremena niko neće imati razloga da se preseli za Beograd. Iste primere Jeremić je naveo I za druge gradove ovog okruga.

Medju prvima gotovo u ulozi domaćina govorio je Gradonačelnik Valjeva Zoran Jakovljević koji je rekao da što se tiče grada Valjeva sobzirom na činjenicu da se grad nalazi na pruzi Beograd – Bar I da uskoro počinje pruga Valjevo- Loznica te I da se grad nalazi pokraj mnogih koridora Valjevo ima šansu za razvoj svojih privrednih kapaciteta. “Ipak najvažniji značaj ima Koridor 11 koji kada uradimo naš mini autoput do Nepričave otprilike nekih 15 km, a do Beograda ostane još 55 kilometara, grad Valjevo I cela ova oblast će biti blizu Beograda na nepunih 70 km. Tada shvatamo koliki je značaj ovog Koridora 11 I putničkim I železničkim saobraćajem”, rekao je Jakovljević.

http://www.vamedia.info/index.php?option=com_content&task=view&id=805&Itemid=59
 
Vrh