Šta je novo?

Dijagram mreže autoputeva u Srbiji

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
10.244
Pohvaljen
3.825
Lokacija
Fruška gora
Još jedan detalj, pre petlje "Mačkat" je planirana petlja "Zlakusa".

IMG_20220513_184434.png
IMG_20220513_184041.png
 

wrexham

Intermediate
Učlanjen(a)
01.04.2017.
Poruke
104
Pohvaljen
206
Takozvani ipsilon krak oko Subotice nije 2+2 motoput, nego 1+1 magistrala sa kružnim tokovima umesto raskrsnica, što bi pošten svet rekao obilaznica.

Takođe, područje s posebnim dijagramom Novi Sad funkcioniše malo drugačije, isključenje sa auto puta je jedno po smeru, sa naplatnom rampom na početku paralelnog puta koji je onda 2+2 motoput sa tri isključenja i autoputem kao razdelnim ostrvom u sredini (tzv. obilaznica oko Novog Sada), odnosno rampom za povratak na autoput na kraju. Gledajući trenutni dijagram, očekivao bih tri naplatne rampe po smeru.
 
Poslednja izmena:

Steva

Advanced
Učlanjen(a)
08.12.2006.
Poruke
3.662
Pohvaljen
2.969
Lokacija
Mainfranken
@dragan biće ispravljeno.
Takozvani ipsilon krak oko Subotice nije 2+2 motoput, nego 1+1 magistrala sa kružnim tokovima umesto raskrsnica, što bi pošten svet rekao obilaznica.
Da da, tačno izbaciću ga u reviziji kasnije.
Takođe, područje s posebnim dijagramom Novi Sad funkcioniše malo drugačije, isključenje sa auto puta je jedno po smeru, sa naplatnom rampom na početku paralelnog puta koji je onda 2+2 motoput sa tri isključenja i autoputem kao razdelnim ostrvom u sredini (tzv. obilaznica oko Novog Sada), odnosno rampom za povratak na autoput na kraju. Gledajući trenutni dijagram, očekivao bih tri naplatne rampe po smeru.
Ovo nije pregled naplatnih rampi nego samo izlaza :):)
 

Nikola NS

Intermediate
Učlanjen(a)
06.10.2016.
Poruke
419
Pohvaljen
795
Lokacija
Beograd / Novi Sad
Takozvani ipsilon krak oko Subotice nije 2+2 motoput, nego 1+1 magistrala sa kružnim tokovima umesto raskrsnica, što bi pošten svet rekao obilaznica.
Ипсилон крак је 1+1 мотопут (на снимку се виде знаци за мотопут и ограничење 100 км/ч:
), није магистрала. Разлика између мотопута и осталих државних путева првог Б реда (некадашњих магистралних путева) је у категоријама возила која могу да га користе, не у броју трака, врсти раскрсница итд. На мотопуту нема пешака, бициклиста, запрежних возила, возила са максималном конструкционом брзином до 50 км/ч итд.

Ево шта каже ЗОБС (https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_bezbednosti_saobracaja_na_putevima.html):
motoput je državni put namenjen isključivo za saobraćaj motocikala, putničkih vozila, teretnih vozila i autobusa, sa ili bez priključnih vozila i kao takav obeležen propisanim saobraćajnim znakom
 

markomarkovic

Intermediate
Učlanjen(a)
05.02.2013.
Poruke
298
Pohvaljen
584
Bravo @Steva, dijagram izgleda fenomenalno.
Vidim da si uvazio moje predloge u vezi legende, sada izgleda savrseno (y)
U duhu minimalizma koji podrzavam, imam jos par predloga :) Posto oznake za medjunarodni prelaz, cvor i dijagram vec imas u legendi, razmisli da te opise izbacis sa same mape. Dakle, na mapi moze da stoji samo Horgos umesto Granicni prelaz Horgos. Isto i za cvor i za dijagram. Ovo je cisto kozmetika i neki moj ukus, i bez toga mapa izgleda sjajno 👏
 

tragac

Expert
Učlanjen(a)
05.04.2011.
Poruke
6.097
Pohvaljen
4.040
Lokacija
RAKOVICA
koja katastrofa od rasporeda petlji, ne verujem da ovome prisustvujem...kakva je ova petlja KREMNA u sred apsolutno ničega, a Užice iskulirali kao što su i Rakovicu pri gradnji Obilaznice, čak i gore...
 

KrCan

Higher intermediate
Učlanjen(a)
11.06.2018.
Poruke
735
Pohvaljen
8.475
Lokacija
Sydney
koja katastrofa od rasporeda petlji, ne verujem da ovome prisustvujem...kakva je ova petlja KREMNA u sred apsolutno ničega, a Užice iskulirali kao što su i Rakovicu pri gradnji Obilaznice, čak i gore...
@tragac mislim da debelo gresis. Kao prvo moras uzeti konfiguraciju terena uzicke kotline koja se obilazi sa juzne strane u izrazito strmom profilu. Zlakusa su tacka gde se buduci Ap iz do tada horizontalnog kretanja naglo pocinje uspinjati ka Mackatu I da je prosto nemoguce na tom usponu locirati funkcionalnu petlju. Dakle Zlakusa su tu poslednja pozicija iz pravca Pozege koja se nametnula kao logicno resenje. Kada dalje put prolazi pored Sevojna on je vec uveliko podignut par stotina metara I gledano na karti je jedno a na lice mesta potpuno drugo.
Dalje zasto Mackat? Pa vrlo jednostavno jer je to naj idealnija tacka za sve Uzicane I buduce korisnike obilaznice ka Bajinoj Basti, /tu je planiran I dvokilometarski tunel ali u daljoj buducnosti/ da se iskljuce jer u suprotnom bi morali kad dolaze sa Zlatibora, da prodju do Zlakusa, pa da se vracaju u Uzice.
Da zakljucim, blize tacke za petlje jednostavno nije bilo moguce postaviti nigde blize Uzicu.
P.s Moram ovde javno pohvaliti Stevin rad I trud, a iznad svega njegovu spremnost da uvazi svaku konstruktivnu sugestiju. Respekt
 

Steva

Advanced
Učlanjen(a)
08.12.2006.
Poruke
3.662
Pohvaljen
2.969
Lokacija
Mainfranken
@markomarkovic dobra sugestija za granične prelaze, promenio sam u reviziji. Samo treba refreshovati prethodnu stranicu (y)
@dragan ispravljena je petlja pa je ispravno "Zlakusa" umesto "Požega". Inače odakle ti karta? Jako mala ali zanimljiva informacija je da je autoput do Kotromana označen kao A6 što sam i uneo u reviziju dijagrama
@wrexham zasada sam izbacio subotički Y pošto ne odgovara ni mom ličnom tumačenju na legendi dijagrama.

@svi ostali - hvala :cool:

Link ka trenutnoj reviziji.
 

Pendolino

Higher intermediate
Učlanjen(a)
15.11.2012.
Poruke
1.844
Pohvaljen
2.598
koja katastrofa od rasporeda petlji, ne verujem da ovome prisustvujem...kakva je ova petlja KREMNA u sred apsolutno ničega, a Užice iskulirali kao što su i Rakovicu pri gradnji Obilaznice, čak i gore...
Od Zlakuse do Užica je potpuno renoviran put, na kome neće biti gužve, jer će saobraćaj ići dalje ka Mačkatu autoputem.
Ne vidim problem kao sa Kružnim i Rakovicom.
Kod Sevojna će autoput biti blizu magistrali ali će visinska razlika biti velika. Autoput ide po drugom brdu.
 
Vrh