Pendolino
Advanced
- Učlanjen(a)
- 15.11.2012.
- Poruke
- 3.321
- Pohvaljen
- 5.932
Prioritete u putogradnji je teško odrediti. Uvek tu ima ekonomskih, političkih, vojnih, emotivnih i još ko zna kakvih argumenata zbog čega se nešto gradi, a nešto ne. Jedini merljiv parametar je saobraćajno opterećenje puta, do koga se dolazi brojanjem saobraćaja. Kod nas se ono sprovodi korišćenjem automatskih mašina i upotrebom podataka sa naplatnih stanica. Na žalost, mnogi uređaji su u kvaru ili su pokradeni, tako da se za te deonice podaci dobijaju postupkom interpolacije.
Čitajući tabele iz 2015. godine vidim (ono što svi znamo) da ubedljivo najveće opterećenje ima deonica AP kroz Beograd, mada tu i nema pravih podataka jer se automatsko brojanje ne sprovodi.
Od ostalih vangradskih deonica, ove imaju preko 20.000 PGDS:
1 Beograd - Inđija
1 Beograd - Batočina
2 Beograd - Lipovačka šuma
3 Beograd - Šimanovci
Ako gledamo PGDS od 15.000 do 20.000 imaju
1 Novi Sad - Inđija
1 Batočina - Niš
3 Beograd - Ruma
3 Beograd - Pančevo
22 Beograd - Ćelije
23 Preljina - Čačak
Batajnica - Dobanovci (BG obilaznica)
PGDS od 10.000 do 15.000 ima dosta puteva po Srbiji, a izdvaja se deonica od Čačka do Užica, stari Novosadski put do Inđije, kao i putevi koji spajaju veće gradove sa autoputem (A1-Požarevac i A1-Batočina-Kragujevac)
Na osnovu toga, da ovako amaterski zaključim.
Najveći problem je deonica AP kroz Beograd. Do završetka obilaznice i UMP ne traba očekivati poboljšanje. Ni ostale deonice sa PGDS preko 20.000 na autoputu generalno nisu u lošem stanju, ali ovoliko saobraćaja zahteva i nove sisteme video nadzora i daljinskog kontrolisanja saobraćaja.
Posebno treba unaprediti postupke tokom zastoja, što sam juče pisao na temi o koridoru X.
I ova matematika dokazuje da je put do Čačka i Užica opravdan i neophodan.
Strogo gledajući brojeve ni jedna druga deonica nema potencijal za autoput osim možda Pojate - Preljina. Ovde se špekuliše i sa deonicama Niš-Merdare, Pančevo-Vršac, Novi Sad-Ruma-Šabac i Paraćin-Zaječar.
Izuzev Novi Sad-Ruma-Šabac koja je generalno nova i možda generiše nov saobraćaj za ove tri su brojke loše, a izgradnja autoputa verovatno ne bi generisala nov saobraćaj.
Paraćin-Zaječar je odlično urađena i samo je treba dobro održavati. Niš-Merdare i Pančevo-Vršac su veliko pitanje šta i koliko uraditi?
mapa iz 2013.
http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/brojanje/2013/Mapa_SO_2013_B1_Model.pdf
Čitajući tabele iz 2015. godine vidim (ono što svi znamo) da ubedljivo najveće opterećenje ima deonica AP kroz Beograd, mada tu i nema pravih podataka jer se automatsko brojanje ne sprovodi.
Od ostalih vangradskih deonica, ove imaju preko 20.000 PGDS:
1 Beograd - Inđija
1 Beograd - Batočina
2 Beograd - Lipovačka šuma
3 Beograd - Šimanovci
Ako gledamo PGDS od 15.000 do 20.000 imaju
1 Novi Sad - Inđija
1 Batočina - Niš
3 Beograd - Ruma
3 Beograd - Pančevo
22 Beograd - Ćelije
23 Preljina - Čačak
Batajnica - Dobanovci (BG obilaznica)
PGDS od 10.000 do 15.000 ima dosta puteva po Srbiji, a izdvaja se deonica od Čačka do Užica, stari Novosadski put do Inđije, kao i putevi koji spajaju veće gradove sa autoputem (A1-Požarevac i A1-Batočina-Kragujevac)
Na osnovu toga, da ovako amaterski zaključim.
Najveći problem je deonica AP kroz Beograd. Do završetka obilaznice i UMP ne traba očekivati poboljšanje. Ni ostale deonice sa PGDS preko 20.000 na autoputu generalno nisu u lošem stanju, ali ovoliko saobraćaja zahteva i nove sisteme video nadzora i daljinskog kontrolisanja saobraćaja.
Posebno treba unaprediti postupke tokom zastoja, što sam juče pisao na temi o koridoru X.
I ova matematika dokazuje da je put do Čačka i Užica opravdan i neophodan.
Strogo gledajući brojeve ni jedna druga deonica nema potencijal za autoput osim možda Pojate - Preljina. Ovde se špekuliše i sa deonicama Niš-Merdare, Pančevo-Vršac, Novi Sad-Ruma-Šabac i Paraćin-Zaječar.
Izuzev Novi Sad-Ruma-Šabac koja je generalno nova i možda generiše nov saobraćaj za ove tri su brojke loše, a izgradnja autoputa verovatno ne bi generisala nov saobraćaj.
Paraćin-Zaječar je odlično urađena i samo je treba dobro održavati. Niš-Merdare i Pančevo-Vršac su veliko pitanje šta i koliko uraditi?
mapa iz 2013.
http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/brojanje/2013/Mapa_SO_2013_B1_Model.pdf