Šta je novo?

BIP

J21

Novice
Učlanjen(a)
05.02.2019.
Poruke
9
Pohvaljen
20
Gledao sam da li ima već neka otvorena tema o BIP, ali ne nađoh, tako ako admini znaju neka prebace!

Ruše BIP, grade stanove

S. B. M. | 27. februar 2019. 15:05 | Komentara: 7

Plan detaljne regulacije prostora oko Mostarske petlje nedavno dat na uvid javnosti. Cilj formiranje novog gradskog centra uz stanicu "Prokop"

KOMPLEKS "Beogradske industrije piva" (BIP), koji se nalazi pored Mostarske petlje, trebalo bi da bude iseljen, a na ovoj lokaciji u planu je gradnja komercijalnih sadržaja. Sve ovo se navodi u Planu detaljne regulacije, dostupnom zainteresovanim građanima na javnom uvidu.

Prostor o kome je reč oivičen je Bulevarom vojvode Putnika koji se stapa sa Kneza Miloša, zonom Mostarske petlje, koridorom auto-puta i zonom železničkog čvora "Beograd centar".

Cilj izrade plana, kako se navodi u dokumentaciji, jeste formiranje novog gradskog centra uz stanicu "Prokop", stvaranje uslova za razvoj komercijalnih delatnosti, kao i transformacija stare Vajfertove pivare iz 1873. godine zarad industrijskog turizma. Od prvobitnog kompleksa sačuvan je podrum za smeštaj piva i Vajfertova kuća u Bulevaru vojvode Putnika 5. Navode i da tradicija proizvodnje pića od hmelja može da se nastavi uz racionalizovan obim proizvodnje. Područje obuhvaćeno planom deo je zone novog gradskog centra koji bi trebalo da se formira između auto-puta, Bulevara kneza Aleksandra, Ulice vojvode Putnika i Dragana Mancea.


Ograničenja plana su formiranje kompleksa Specijalne bolnice, proširenje kapaciteta i odvajanje kompleksa "Rudo" u cilju rešenja imovinskopravnih odnosa. Problem je i sanacija klizišta u kompleksu "Rudo". Prema planu, trebalo bi da budu izgrađene još dve nove jednosmerne saobraćajnice, od kojih će jedna povezati "Prokop" sa auto-putem.

Trebalo bi da bude napravljeno i šetalište - Trg promenada, u okviru koga će biti napravljen park, postavljene skulpture. Za predškolce, kojih bi prema planu trebalo da bude nešto manje od 100, biće napravljena dva depandansa.
 
Sada citam, ogranicili su visinu citavog kompleksa na samo 32 metra!
 
glupost i glupost. Prvo tu je već idealnija pozicija za visoke zgrade. Drugo, to je daleko idealnija pozicija da se ubaci autobuska stanica, prvo zbog blizine železničke durgo kad već gradimo infrastrukturu za železničku mogla bi da pokrije i autobusku, 2 muve jednim udarcem. Treće blizu ja autoput i postojeće priključne rampe nemaju druge namene/opterećenja kao što ih imaju kružni tokovi kod arene.
 
Ne dao Bog neku zelenu povrsinu da su ostavili
 
bolje park nego šestospratnice....ovo kao da je smislio onaj nesrećnik Đorđe Bobić, izgleda da nije on jedini akrofob.....ja prvi ne volim megalomaniju, ali na tom mestu da se visina ograniči na 8-9 spratova glupost,....verovatno hoće nekako da u arhitektonskim smislu istaknu neku železničku stanicu za koju kažu da se nalazi tu negde...
 
Не секирајте се за ограничену спратност. Била је ограничена и на парцели Скајлајна па је ПДР измењен.
 
А ово је последица заустављеног саобраћаја на аутопуту код БИП-а, због цурења амонијака. Гужва на ауто-путу (Булевару Арсенија Чарнојевића) је била до скоро Генексове куле. Сликао сам (15:33 часова) из градског аутобуса 708, са надвожњака у Омладинских бригада.

DSCF0296.JPG
 
Ovo je samo dokaz da BIP koji je inače u stečaju mora da leti što pre odatle. Industriji nije mesto na takvoj lokaciji u centru grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717593#p717593:3d6alp3r je napisao(la):
vucko » Нед Мар 15, 2020 8:12 am[/url]":3d6alp3r]Ovo je samo dokaz da BIP koji je inače u stečaju mora da leti što pre odatle. Industriji nije mesto na takvoj lokaciji u centru grada.
Проблем је што Београд нема јасно дефинисану и изоловану индустријску зону. Свуда је уз прометне саобраћајнице, у близини стакбених зона. У истину и нема је више пуно, код хиподрома ће да лети, на Вилиним водама још ради, у Раковици имају можда још две фабрике, на НБГ нема више ни једна, е сад уз Зрењанинац и ка Панчеву је мешано месо. БИП може да се пресели у свој погон на Зрењанинцу, само фали да неко да паре за то.
 
Има зоне дефинисане али ту очигледно не занима никог да премешта фабрике. Само купи и руши. Па погле на ПГР колико привредних зона има
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717620#p717620:3svi492o je napisao(la):
Дошљак » 15 Mar 2020 10:12 am[/url]":3svi492o]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717593#p717593:3svi492o je napisao(la):
vucko » Нед Мар 15, 2020 8:12 am[/url]":3svi492o]Ovo je samo dokaz da BIP koji je inače u stečaju mora da leti što pre odatle. Industriji nije mesto na takvoj lokaciji u centru grada.
Проблем је што Београд нема јасно дефинисану и изоловану индустријску зону. Свуда је уз прометне саобраћајнице, у близини стакбених зона. У истину и нема је више пуно, код хиподрома ће да лети, на Вилиним водама још ради, у Раковици имају можда још две фабрике, на НБГ нема више ни једна, е сад уз Зрењанинац и ка Панчеву је мешано месо. БИП може да се пресели у свој погон на Зрењанинцу, само фали да неко да паре за то.
Sve se slažemo, ali nema nijedne pored autoputa u smislu unutrašnje zone Beograda koja je od obilaznice do obilaznice. Prosto BIP mora da leti što pre odavde. Poenta industrije i jeste da u slučaju ne daj bože nesreće ne ugrozi stanovništvo dok je ovde odmah pored bolnica, glavnog autoputa i nesretnog Prokopa kojem je svejedno.
 
Vučko, u urbanističkom smislu 'poenta industrije' je da se, tradicionalno, nalazi između centralnog poslovnog i rezidencijalnog pojasa. Odeš u Nemačku, industrijsku silu, i pogledaš gde je dobar deo fabrika... Praktično, u gradu. U suprotnom, gradovi postaju neodrživi: izmestiš 100.000 radnih mesta na 20 km od centra i - treba ti 1.000 autobusa koji voze u ukupno dvaput dnevno, dakle, više ti se isplati da svi sednu u kola...

To se nama upravo dešava. Ima ta nauka, zove se urbanizam, e, tu smo baš slabi.
 
У урбанизму 21ог века давно је оповргнуто то где шта иде. Битно је само да буде добро повезано. Све зависи када су те зоне дефинисане. Ето у Немачкој се то градило и формирало све малтене истовремено, па што поправљати што није покварено
 
Bip je tu zbog bunara i vode i zato sto je bilo u nihovom vlasnistvu i da se isele iz samog centra
Kamo srece da su u skadarliji uspjeli napraviti muzej i pivnicu
 
Ne znam koliko ljudi ovo zna (očekujem da ljudi danas bar toliko znaju, pošto mnogi ovde i danas pivo rokaju više nego vodu) ali da bi pivo bilo dobrog ukusa, jedan od presudnih faktora je - voda od kog se pravi. A najbolji izbor je, logično, čista izvorska voda. Ili bar ona koja nije iz velike reke i vodovoda.

BIP je smešten tu gde je (još od 1800ih) zato što je duž trase današnjeg autoputa nekada prolazio potok/rečica. Mokroluški potok. Sa izgradnjom autoputa on je smešten u podzemno betonsko korito ispod autoputa. To je ujedno i razlog zašto postoji objekat Vodovoda ispod Veterinarskog fakulteta, uz autoput.

Ispod Autoputa, duž cele trase ove saobraćajnice od Mostara do Malog Mokrog Luga i danas teče Mokroluška reka. Doduše, sada je kaptirana u betonski kolektor formata 5,5 puta 5,5 metara.

Evo i jedne slike kako je to nekad izgledalo, otprilike 90ih godina:
Untitled-1.jpg

I jedna novija slika iz Blicove reportaže od pre par godina:
Ejbk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvT1RVN01EQV8vZTA5ZGNkMjkyZTM1MDMyZTI5NWY2NDQ1ZTBlZGU3YjguanBlZ5GTAs0EsACBAAU


Za prvu sliku i informacije zahvalite fantastičnim autorima knjige i grupe ''Beograd ispod Beograda''.
 
Kolektor je izgradio PIM (Preduzeće Ivan Milutinović) iz svoje betonske baze koja je sada nekoliko metara ispod bloka 70a kod Toplane, jer je taj teren nasut.
Ali, on nije baš "ispod autoputa", već je "uz autoput" na strani prema BIP-u. Most "Gazela" i autoput kroz Beograd su izgradjeni 10 godina ranije 1970god.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=718188#p718188:3tdmdg9c je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Mar 17, 2020 2:40 am[/url]":3tdmdg9c]

BIP je smešten tu gde je (još od 1800ih) zato što je duž trase današnjeg autoputa nekada prolazio potok/rečica. Mokroluški potok. Sa izgradnjom autoputa on je smešten u podzemno betonsko korito ispod autoputa. To je ujedno i razlog zašto postoji objekat Vodovoda ispod Veterinarskog fakulteta, uz autoput.

Objekat vodovoda ispod fakulteta nema veze sa ovim kolektorom, ili bar mu to nije primarna svrha. Tu se nalazi potisna stanica vodovodnog tunela koji se pruza u pravcu Vracara i potiskuje vodu ka visim delovima vracarskog platoa. Zato se tamo stalno cuje buka pumpi.
 
Kada bi mokroluški potok nabujao, odnosio bi most koji je tu povezivao sa putem za Topčider i koji je zato uvek iznova građen. Odatle i toponim Mostar.
 

Prilozi

  • BIP Weifert Senjak Mostar.jpg
    BIP Weifert Senjak Mostar.jpg
    151,7 KB · Pregleda: 7.255
Vrh