Biciklistkinja
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 23.07.2014.
- Poruke
- 1.663
- Pohvaljen
- 2.417
Evo pala mi je na pamet ideja kako bi mogli da prevaziđemo problem nepovezanosti Novog i starog Beograda biciklističkom stazom. Sa jedne strane Brankov most je nepogodan za biciklističku stazu jer trotoar previše uzak za bezbedno kretanje i bicikala i pešaka njime, sa druge strane postoji problem raskrsnice Pop Lukine i Brankove koja je još i zbog podvožnjaka dosta specifična.
( crvenom bojom sam označio most, a žutom biciklističke staze i uključenja na most)
Ova zamisao je izvedena kao laki pešačko-biciklistički most koji bi spajao samo Ušće sa velikim parkom na Kalemegdanu. Prema gugl mapi most bi bio dug nekih 700 metara gde bi se prešlo oko 40 metara visine što bi došlo da je procenat nagiba mosta 3,8 % ( ovo je gruba računica samo, možda sam i pogrešio negde) što je nagib koji bi mogao bez prblema da se savlada. Ovim mostom bi direktno i najbrže povezali sam centar i Dorćol8 dalje desna obala Dunava a i leva obala, Zvezdara, Karaburma...) sa Novim Beogradom i Zemunom, bila bi najbrža veza npr. Studentskog trga i studentskog grada.
Kroz Kalemegdan sam zamislio da bude zona usporenog saobraćaja za bicikle sa maksimalnom brzinom od 15-20 km/h zbog velikog broja pešaka u tom području.
Takođe ovim mostom Kalemegdan ne bi bio "Kraj" Beograda nego bi postao mesto koz koje se prolazi svakog dana.
( crvenom bojom sam označio most, a žutom biciklističke staze i uključenja na most)
Ova zamisao je izvedena kao laki pešačko-biciklistički most koji bi spajao samo Ušće sa velikim parkom na Kalemegdanu. Prema gugl mapi most bi bio dug nekih 700 metara gde bi se prešlo oko 40 metara visine što bi došlo da je procenat nagiba mosta 3,8 % ( ovo je gruba računica samo, možda sam i pogrešio negde) što je nagib koji bi mogao bez prblema da se savlada. Ovim mostom bi direktno i najbrže povezali sam centar i Dorćol8 dalje desna obala Dunava a i leva obala, Zvezdara, Karaburma...) sa Novim Beogradom i Zemunom, bila bi najbrža veza npr. Studentskog trga i studentskog grada.
Kroz Kalemegdan sam zamislio da bude zona usporenog saobraćaja za bicikle sa maksimalnom brzinom od 15-20 km/h zbog velikog broja pešaka u tom području.
Takođe ovim mostom Kalemegdan ne bi bio "Kraj" Beograda nego bi postao mesto koz koje se prolazi svakog dana.