Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

To provlačenje rade i motori kad je spor saobraćaj (kad kažem spor mislim do nekih 10km/h), a svakako vozači trebaju da pogledaju retrovizor pre prestrojavanja, ako uopste u takvoj situaciji mogu da promene traku. Dokle god vozači voze svojom trakom i ne menjaju naglo smer, ne vidim nešto loše da može da se desi. Pretpostavljam da je hteo da zaobiđe gužvu pešaka na trotoaru kod Slavije.
Znam da ćete da me napadnete zbog ovog komentara. Da se ogradim, ja to ne radim. Isključivo vozim trotoarom i bici stazama, jer kod nas ima ubilački nastrojenih vozača i mislim da nije vredno rizika.
 
Poslednja izmena:
Iskren da budem, ja sam generalno protiv te prakse čak i kod motorista. Generalno sam protiv toga da dvotočkači idu između kolona i traka. OSIM ako se radi o nekim ulicama sa širokim trakama pa je više nego jasno da ima mesta čak i za autobus + širina motora, a kamoli za auto + bicikl. Ali ako je traka minimalne dozvoljene širine (što je na desnoj obali Save u 80% slučajeva, jer se prave ulice mimo propisa i svakog razuma), onda to ne bih radio.

Moj lični stav je da je to jedna štetna i opasna praksa, i čak i ako jednog dana budem imao motor, nikad - osim u slučajevima neke neverovatne urgentnosti - neću izbijati na čelo kolona, a dok čekam svoj red u koloni, stajaću IZA automobila, kao da sam i sam automobil. Ne sa strane, ne ispred, nego bukvalno iza, kao da imam 4 točka a ne 2. I viđam po Beogradu druge ljude koji isto tako rade, pa mi je drago da vidim da nisam jedini koji tako rezonuje i da ne bih bio jedini motociklista koji bi tako radio.

U Americi je npr u nekim državama zabranjeno to prolaženje između traka i izbijanje na čelo kolona. Ovo mi iz nekog nasumičnog razloga iskočilo na YT pre par dana.

Za ovaj snimak konkretno ostaje prostora za diskusiju da li je pandur mogao samo da upali rotacije, da sačeka da ovaj dođe pored policijskog vozila, i da mu onda kroz prozor da opomenu i podsetnik da NE ide između kolona, umesto da ga ovako zaustavlja i da prepreči put svojim vozilom i pravi dodatnu pometnju na autoputu, dok se obojca smeste u zaustavnu traku. Ali pretpostavljam da se pandur bojao da ako uključi rotacije da ovaj ne počne da beži, jer to nije retkost kod Amera, posebno kod motociklista. Pa je zato preprečio. Ali poenta je da eto, ima regiona u svetu gde je to čak i zakonom zabranjeno i uopšte nema zezanja po tom pitanju.
 
Poslednja izmena:
Upravo sam o svim ovim stvarima koje ste gore naveli i želeo da pričam. Ja sam biciklista od kad znam za sebe. Poslednjih 5 godina idem biciklom na posao (relacija Hotel Srbija - centar grada). Ovo što se dešava u poslednje vreme sa dostavljačima na biciklu (a ima i bahatih motorista) je prevršilo svaku meru. Tačno je što reče Astrodule da "dokle god ne ugrožavaju direktno nekoga", da mi to ne smeta. Ali toliko bahato voze, što po trotoaru, što po ulici, da to nije normalno. Imao sam nekoliko situacija da sam baš bio ugrožen (izletanje, uletanje, sečenje...), ali zahvaljujući svojom opreznošću nije došlo do kontakta. Kada bude neko nastradao, biće veselo. Pobogu, ljudi, (ovde se obraćam njima, ako čitaju), kuda jurcate k'o pušteni s lanca, k'o muve bez glave. Ne daj Bože da vas pokupi neki auto! Krajem avgusta sam imao nezgodnu situaciju da mi je motociklista u V. Ilića isekao put dok sam se približavao semaforu, te sam morao da baš jako kočim. Potom je prešao na trotoar i nastavio da vozi kao da se ništa nije desilo. Zapamtio sam mu registraciju. Čekam ga. A malo mi treba (na ivici sam) da se obratim saobraćajnoj policiji zbog ugrožavanja bezbednosti saobraćaja. Nisam ni ja 100% cvećka. Desi se da prođem kroz crveno, tamo gde nema bočnog saobraćaja. Neću da lažem. Ali proći na crveno kod Pravnog fakulteta... Nema sile.
 
Neki bi rekli da je stvar filozofije. Semafori postoje zbog automobila. Sa obzirom da nemamo infrastrukturu za bajseve i sve je podređeno automobilima, razumeo bih i iz bunta da se prolazi na crveno.

Ja vala prolazim na crveno kad nema bočnog saobraćaja, gde god bilo. Ne pada mi na pamet još i semafor na svakih 5 minuta da čekam. Semafor jednostavno gledam kao pravo prvenstva prolaza. Kad nema nikog mogu da vozim.
 
Ima ljudi koji jednostavno nisu za saobraćaj. Uzeo bih samo za primer trotinetaše od kojih mnogi nikada nisu bili učesnici u saobraćaju osim kao pešaci. Aj, sad su nešto i naučili, ali neke osnovne stvari nisu znali ili nisu razmišljali.

Takvi su verovatno i neki dostavljači. A neki su i budale...
 
Ima ljudi koji jednostavno nisu za saobraćaj.
Apsolutno. Ja ovo govorim već duži niz godina. Ali neki ljudi se nakostreše kad čuju to. Iako se iz aviona vidi da neki od njih nisu spremni, ne samo za vožnju nego za saobrćaj generalno. Npr ljudi koji prelaze ulicu i počnu da paniče čim čuju zvuk motora negde iza ćoška i preplaše se da će za milisekundu da doleti do njih i udari ih. Ili pak dok voze auto gradom i 100 metara ispred njih neki auto skreće i ovi paniče kao da će da poginu svi. Lično mislim da takvi ljudi treba malo da odu da provere živce, jer taj nivo panike nije normalan. A može biti i opasan. I to ne samo za tu jednu osobu.

Što se prolaženja kroz semafore na bajsu tiče, pošto uglavnom ne vozim kolovozom prometnih ulica, najčešće nailazim na raskrsnice i semafore ovakvog tipa. Tako da uglavnom sačekam, a ako baš žurim, prolazim tek onda kad vidim da stvarno nigde okolo ne čujem nikakvo vozilo. Taman iskoristim stajanje kao malu pauzu za noge. :) Ali kao što reče Blingaro, ni u ludilu mi ne bi palo na pamet da prolazim kroz crveno na raskrsnici ispred Pravnog i sličnih profila. A i kad se pogleda šira slika, takvo prolaženje na crveno na tim raskrsnicama sa nešto većim brzinama i rizicima, je bezobzirno i prema drugima. Jer šta npr ako dostavljač krene da prolazi, i odjednom se iz XY razloga iz slepog polja pojave vozila koje ovaj nije predvideo, i jedno od njih, da bi izbeglo da udari u njega, skrene pa udari u drugo vozilo. Na primer. Zvuči nategnuto ali postoji miliona raznih scenarija. I šta onda, neko nastrada spletom okolnosti jer ovaj nije hteo da sačeka minut, i jer radi za opičenu firmu koja vremena isporuke računa kompjuterom umesto na osnovu prakse i stanja na terenu. Idi bre...
 
Poslednja izmena:
Neki bi rekli da je stvar filozofije. Semafori postoje zbog automobila. Sa obzirom da nemamo infrastrukturu za bajseve i sve je podređeno automobilima, razumeo bih i iz bunta da se prolazi na crveno.

Ja vala prolazim na crveno kad nema bočnog saobraćaja, gde god bilo. Ne pada mi na pamet još i semafor na svakih 5 minuta da čekam. Semafor jednostavno gledam kao pravo prvenstva prolaza. Kad nema nikog mogu da vozim.
Citas mi misli. Ima mnogo semafora u gradu koji postoje iskljucivo za kola. Na primer ako ides uzbrdo desnom stranom takovske kao pesak ili biciklista 5 od 7 semafora su ti potpuno beznacajni. Naravno trotoarom jer je na ulici prevelika guzva, a i uzbrdo sam dosta sporiji od kola. Kada su u pitanju sporedne jednosmerne i 1+1 ulice tu idem ulicom jer sam cesto brzi od automobila koji nailaze na semafore i ostale prepreke koje bicikl moze lako da obidje. Par puta sam probao u despota Stefana da idem zutom trakom i nije uopste strasno sto se tice autobusa ali ima previse rupa. Kod suzenja vec moram da predjem na trotoar. "Najopasniji" put kojim sam isao je kroz terazijski tunel pa nizbrdo do mosta gde predjem na trotoar. Kad prodjes par puta vise nije toliko strasno, a idem sredinom desne trake pa ne moze niko blizu da me obidje, a i ne mora jer idem nesto preko 30 na sat jer nagazim a i nizbrdo je sve. Tek na biciklu sam shvatio da je tunel solidno nizbrdo :). Jednom sam cak prosao sa jednim Glovom koji je bio brzi jer je imao elektricni bicikl, ali mi nije bilo jasno kako moze da nosi sluske (velike pregko glave) i da vozi kroz sav onaj saobracaj.
U 27. marta sam isao sinama nizbrdo i mnogo je brze nego da se ide prevozom ili kolima, a i ne mora da se staje na svako crveno jer ih ima dosta koji sluze samo za pesacki prelaz.
 
To sa sluškama mi je potpuno idiotski. Ne čuješ ništa i voziš !? Još si na bajsu...

Pa u kolima mi je neprijatno u gradu kada vozim sa pojačanom muzikom, a ne mogu ni da zamislim da ne čujem ništa od saobraćaja oko sebe.

ps: Mada, postoje sluške koje imaju opciju da pojačaju okolni zvuk, pa možeš i da slušaš muziku i saobraćaj, mada nešto ne verujem da to ovi na biciklima koriste.
 
Ja bih to sa velikim slusalicama preko uveta u toku voznje bicikla na kolovozu drakonski kaznjavao.

Da stvar bude crnja, rece mi ortak koji puno vozi da je video nekog pacijenta koji vozi auto sa slusalicama preko celog uveta. Takvima bih oduzimao dozvolu na 10 godina i napravio jaku medijsku kampanju da svima bude jasno da ce takva bahatost i glupost rezultovati decenijom bez dozvole.
 
Nekada su se takve slušalice koristile isključivo za Skype i muzičari u studiju, a one što ti cele stanu u uvo, za grad. Danas te ogrome polako postaju standard za grad. Sve češće viđam ljude sa njima.
 
Vozim bajs sa slusalicama i ne vidim problem. Bubice furam, ne te velike, ali ja se zabodem uz ivicu puta i vozim svoje, ako me neko opici otpozadi, opicio je, jbg, ne vidim sta bi mi pomoglo da sam cuo bolje. Mada, naravno, ne slusam toliko glasno da ne cujem nista zivo, sta vise, sve cujem sto treba da cujem.
 
3k kazna je inače za te kombinacije sluške na oba uveta. Tako da, sve ima u Zakonu, ali kao i uvek ne primenjuje se ili se primenjuje selektivno.
 
Maltene ko predskazanje da je bilo...

Sudar motorcikliste (dostavljača hrane) i automobila na Dušanovcu

U saobraćajnoj nesreći koja se dogodila danas u Ustaničkoj ulici na Dušanovcu povređena je jedna osoba.

Do sudara je došlo između motorcikliste, dostavljača hrane i automobila.

Motociklista je zadobio lakše pivrede.

 
Vozim bajs sa slusalicama i ne vidim problem. Bubice furam, ne te velike, ali ja se zabodem uz ivicu puta i vozim svoje, ako me neko opici otpozadi, opicio je, jbg, ne vidim sta bi mi pomoglo da sam cuo bolje. Mada, naravno, ne slusam toliko glasno da ne cujem nista zivo, sta vise, sve cujem sto treba da cujem.
Ja baš mislim, ovako iz iskustva, da je je ta mogućnost da čuješ saobraćaj, kao biciklista ili pešak, velika prednost u odnosu na recimo vozače automobila. Ovako kad imaš slušalice ko da si sebi odstranio dodatno čulo koje bi u nezgodnoj situaciji moglo život da znači. Pogotovo, recimo u slučajevima kad moraš da pogledaš preko ramena, a svašta može da se desi za par sekundi, kao što znate.

A što se tiče živaca, ko ih ima u beogradskom saobraćaju danas, svaka čast. Sve dok je ovakva izvedba nama prihvatljiva: https://www.instagram.com/reel/Ci5RPE3gxlC/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Onda šta da kažem, čini mi se da su uspeli da nadmaše ono jadno parče u Takovskoj.

Elem, u poslednje vreme ponuda Javnog gradskog prevoza, kašnjenje i nedolazak linija, plus jadne ponude biciklističkih staza i trasa u gradu, van zona rekreacije, su sve učestaliji. Pa će naravno biti i više ljudi koji su primorani da voze automobil, iako se plaše i možda im to nije prvi izbor, sa živcima i bez njih.

A da određeni vozači jure, da se ne lažemo, itekako jure, čim stignu i gde god stignu krše zakon, i dostavljaljači na biciklima i automobilisti. Samo što, ipak moram da naglasim, da ako te recimo spiči bicikl koji ide 30 km/h i auto koji ide 30 km/h, to nije ni približno ista stvar, a da ne pominjem ako se auto recimo kreće 60+ km/h, što uopšte nije retkost.
 
Poslednja izmena:
Juče sam se vratio s Krka u Hrvatskoj. Dobar deo ostrva je premrežen biciklističkim stazama. Ostrvo je, rekao bih, raj za bicikliste. Staza uglavnom prati magistralni put kroz ostrvo, ali se na nekim mestima odvaja .

Mi ne možemo ni u gradu da imamo smislene biciklističke staze, a kamo li između gradova.
 
postoje sluške koje imaju opciju da pojačaju okolni zvuk
to služi da popričaš sa nekim u kancelariji bez skidanja slušalica; prilikom hodanja je polu upotrebljivo, dok na bajsu nije uopšte zbog vetra

zar nije u jednom trenutku dodato u zakon da ni ulica ne sme da se pređe sa obe slušalice u ušima?
 
ps: Mada, postoje sluške koje imaju opciju da pojačaju okolni zvuk, pa možeš i da slušaš muziku i saobraćaj, mada nešto ne verujem da to ovi na biciklima koriste.
Слушалице које имају активну елиминацију буке (ANC) имају опцију да селективно елиминишу неке звукове али не појачавају ништа .

Најбоље се бука чује са обичним слушалицама које немају ANC.

Наравно никакве слушалице не долазе у обзир кад се вози бајс ван стазе
 
Ne znam da li smo prokomentarisali da su pre koju nedelju ofarbani jos par desetina metara bici trake, odnosno da je Brankov most spojen preko Crnogorske sa obalom (kao alternativa liftu)? Ofarbano je duz kolovoza, duz obe rampe sa/na Brankovog mosta.
 
Да поделим своју црну (да црња не може бити) статистику. У скромној бициклистичком искуству моје породице, у последњих 10 или 15 година нисмо никада имали пробушену гуму, на узорку од 50-ак вожњи годишње. Ове 2022. године на истом узорку од 50-ак вожњи имали смо укупно 5 бушења, на три различита бицикла. Сва бушења су последица неког ситног трња. Да ту нису чиста посла, указује и искуство колеге који долази на посао бајсом, и који је сам ове године имао барем 5 крпежа, исто због трња. Заједничко нам је то што углавном користимо бици стазе. Други колега који користи улице и тротоаре (јер не његовој рути нема ни метра стазе), није имао никаквих проблема.

Ово може да значи само једно: на бици стазама се од 2022. налази огромна количина трња. Мишљења сам да то једино може бити последица нечије намере. Да ли су у питању вандали, поремећени умови, бици сервиси, или увозници гума, не бих знао, али ј*** им пас ма*** свима!
 
@Гоје, под 1 + хулигани (мада је по мени то исто) + део младежи који не зна шта ће са собом.
Код мене у крају где су три спортска терена, парк и у ограђеном дечијем парку, а иза моје и осталих седам зграда и нових зграда "Плато Бежанија", су летос момци и девојке(!), не старији од 18-19 година, пијани и издрогирани разбијали пивске и остале флаше алкохола. Срче је било - не питај.
То је чисто иживљавање, обест,... а не знам коју још праву реч да пронађем.
 
Vrh