Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Pogled preko ramena je obavezan. To sam naučio vozeći bicikl, potom sam preneo i dok pešačim, a na kraju je to obaveza dok se vozi auto (zbog mrtvog ugla). Tri pogleda me je naučio instruktor vožnje: centralni retrovizor, levi i na kraju pogled preko ramena. A kaciga, iako nije obavezna, glavu čuva. Mene je za ovih 30 godina, koliko vozim brzince, jednom spasila. Stavite kacigu. Zatrebaće bar jednom. Ne želim nikom da padne, ali bolje sprečiti nego lečiti, pa se kajati: "Eh, da sam imao kacigu...". O kulturi vožnje i poštovanju propisa, bismo mogli pisati referat. Konkretno me izluđuju dostavljači (da ih ne reklamiram). Voze k'o muve bez glave. Kad ih neko bude pokupio, skupljaće ih lopatom. Bahatosti nikad kraja, a život je samo jedan.
 
Kaciga ne treba da bude obavezna kao ni prsluci i ostale gluposti koje bi samo oterale ljude sa bicikala. Kao sto kad udjem u auto nemam roll bar i ne vezujem pojas na 4 tacke tako isto ne treba da se obezbedjujem na biciklu ako ne vozim trku vec samo da sednem i vozim. Problem nebezbenih ulica se resava tako sto se naprave da budu bezbedne. Ne mora nista novo da se izmislja vec samo da se prepise ono sto vec postoji.
Izbrojite kacige na ovom snimku i procenite koliko je bezbedno i da li su potrebne.
 
Kao da je uradjeno za mene 😁 jer ovuda idem na posao, odnosno tu se penjem na Brankov most ka Nbg. Ivičnjaci su bili previsoki, ogromni; hvala im.

IMG_20220811_080548.jpg
 
nisam video da su i te ivičnjake sredili. Meni odgovoara što su napokon malo sredili onaj uski trotoar (gore desno na slici) jer se tuda penjem na Brankov most (išao sam kolovozom suprotnim smerom gore do pešačkog)
 
Da da, isto se tim uskim delom popnem na most, ali do tamo idem trotoarom pored ugostiteljske skole pa preko ovih ivicnjaka i pesackih prelaza, ne smem kolovozom jer jurcaju tu, ima i buseva...svakako po gradu u najvecem broju slucajeva peske prelazim pesacki, ali ovo ipak olaksava, ako nema nikoga, ne moram da silazim.
 

„Трофеј Београда” у бициклизму у суботу и недељу


Међународна јуниорска бициклистичка трка „Олимпијске наде – Трофеј Београда” биће одржана 13. и 14. августа у Булевару Николе Тесле код Палате Србија, у организацији Бициклистичког савеза Београда, а под покровитељством Секретаријата за спорт и омладину.

Трка је квалификациона за Светско првенство и налази се у календару Светске бициклистичке федерације, саопштено је из Секретаријата за спорт и омладину.

„Овом традиционалном јуниорском трком, коју 51. пут организујемо у Србији, достојно и спортски обележавамо наш јубилеј, представљамо Србију и Београд и пружамо гостопримство екипама из европских земаља од којих многе први пут долазе у Београд”, поручили су из Бициклистичког савеза Београда.

Долазак екипа на старт планиран је у суботу, 13. августа, за 17 часова, старт сат времена касније, а проглашење најбољих заказано је у 19 часова. У недељу, 14. августа, на порграму је кружна трка која почиње у 12 часова, док су проглашење победника и церемонија затварања планирани у 14.40.

 
BikeParkBox je onlajn portal za praktično korišćenje kutija za parkiranje bicikala postavljenih širom Nemačke. Više ne morate da brinete o šteti, krađi, lošem vremenu ili praznoj bateriji na vašem e-biciklu. Kod nas je vaš bicikl siguran, suv i po potrebi pored utičnice. U kutiji ima mesta i za kišnu jaknu i biciklističku kacigu. Kada se registrujete na našem portalu, možete svime da upravljate svojim pametnim telefonom. Od traženja besplatnih kutija do momentalne rezervacije i otvaranja kutije.

Ovde možete videti neke od naših parking kutija u širokom spektru dizajna. Novi objekti se stalno dodaju. Naš bilten će vas redovno obaveštavati o tome.


BikeParkBOX

bike box.jpg


Prilika je da se malo ložimo, da sanjamo, da se nadamo... :)
 

„Дан без аутомобила” повод за промену навика


„Дан без аутомобила”, 22. септембар, већ две деценије мотивише институције, различите грађанске иницијативе и удружења да пажњу јавности усмере ка доступним алтернативама за здравију свакодневицу. Тако је сутра и прилика свима да размисле о томе када и у којој мери су нам потребни аутомобили у свакодневном животу, саопштено је из Удружења „Урбан.лог”.

Град Београд у циљу промоције урбане мобилности и повећања броја бициклиста на улицама, као и смањења загађења животне средине, спроводи пројекат Секретаријата за заштиту животне средине за пружање подршке грађанима Београда за куповину бицикла као еколошки прихватљивог превозног средства, а који ове године спроводи Удружење „Урбан.лог”.

Како је саопштено, од 15. августа, када је почела реализација пројекта „Купи бајс”, више од 1.100 грађана Београда искористило је могућност да приликом куповине бицикла оствари попуст, односно субвенцију Града, у износу од 5.000 динара.

Прилику да искористе ваучер у овој вредности имали су љубитељи бициклизма, али и грађани који су управо овом мером били мотивисани да купе ово превозно средство. Велики број грађана искористило је ваучер да обрадује најмлађе чланове породице, генерацију која ће своје навике креирати према концепту одрживе урбане мобилности.

Делећи заједничке вредности са грађанима који су увелико препознали предности овог стила живота, Београд по угледу на европске метрополе развија савремени концепт одрживе урбане мобилности. Он би требало да обезбеди трансформацију класичног транспорта у систем усклађен са одрживим облицима саобраћаја, чиме би се повећала безбедност, приступачност, економичност и атрактивност градских садржаја, али и допринело смањењу штетног утицаја по животну средину, наводи се у саопштењу.

 
Zahtevamo od predstavnika grada da se sekundarna ulična mreža u Beogradu proglasi zonom 30kmh, od Agencije za bezbednost saobraćaja da se u javnost ide sa konstatnim kampanjama za umirivanje motornog saobraćaja, i da sve to prati pojačana kontrola brzine u urbanim zonama od strane Uprave saobraćajne policije.
Dokle više ovi besmisleni predlozi?!

Kao prvo, nigde u Beogradu se ne meri brzina u sporednim ulicama, pa ni blizu škola. Ko će da kontoliše i kako tih 30km/h?

Plus, što nije problem brzina od 50km/h, već nepreglednost zbog parkiranih vozila, bašti kafića, kontejnera, šiblja, bilborda, trafika...

Treba insistirati na prostim stvarima, tipa uklanjanje ivičnjaka, konsultovanje bici udruženja prilikom projekata vezanih za bicikle, naterivanje tržnih centara da obezbede normalne parkinge za bicikle i slične stvari.

A nadograđivanje mostova i slične nebuloze (za našu trenutnu situaciju) ostaviti za neko bolje vreme.
 
Dokle više ovi besmisleni predlozi?!

Kao prvo, nigde u Beogradu se ne meri brzina u sporednim ulicama, pa ni blizu škola. Ko će da kontoliše i kako tih 30km/h?

Plus, što nije problem brzina od 50km/h, već nepreglednost zbog parkiranih vozila, bašti kafića, kontejnera, šiblja, bilborda, trafika...

Treba insistirati na prostim stvarima, tipa uklanjanje ivičnjaka, konsultovanje bici udruženja prilikom projekata vezanih za bicikle, naterivanje tržnih centara da obezbede normalne parkinge za bicikle i slične stvari.

A nadograđivanje mostova i slične nebuloze (za našu trenutnu situaciju) ostaviti za neko bolje vreme.
To je problem sa današnjim levičarima i liberalima, ne mogu u nečemu da ostanu u domenu razuma, fizički izvodljivog i potrebnog, nego moraju sve da oteraju do ekstrema ili apsurda. U ovom slučaju, verovatno su, u gradu od 1,8 miliona ljudi, čuli za nekog biciklistu koga je oborio auto ili ga zakačio jer nije stigao da ukoči na vreme i onda su svojim združenim stručnim snagama i mozgićima došli do zaključka da je to zato što se u Beogradu prebrzo vozi i pešaci ginu kao muve od tih jurnjava, pa je logičan zaključak da treba ograničiti ceo grad na 30 km/h jer ne može više ' se živi od jurnjava i zaletanja.

Minvajl, ključne tačke Beograda od 7 ujutru do 7 uveče:
LKsk9kpTURBXy9iZjRmZWEwNjIxMjBlNjRhZGIxOTRiMTZhZmJmNGZjMS5wbmeRkwLNAxYAgaEwBQ

A ostatak Beograda otprilike ovakve konfiguracije:
njegoseva_vracar_170516_tw1024.jpg


Da, očigledno se mnogo juri tim Beogradskim ulicama, očigledno nas automobili u zaletu pobiše, svaki dan tako nestaje na desetine života. I očigledno je da je ograničavanje svega na 30 km/h, u jednom gradu koji je centar regiona i gde je saobraćaj već strašno usporen - jedino logično rešenje... Po slobodnoj proceni mozgića iz Kritične mase. Inače stručne skupine do mojega, a i voljene i cenjene širom sveta zbog objektivnosti, nepristrasnosti, kredibiliteta i etike...
 
Poslednja izmena:
Narode, imamo li neku posebnu temu o dostavljačim na bicikli ili i o tome možemo ovde da raspravljamo? Hteo bih da razmenimo mišljenja, s obzirom da nenormalno krše propise i ugrožavaju bezbednost.
 
Ovde možemo da suprostavimo mišljenja i izvučemo neke pouke o njihovoj vožnji.

Ja sam dosta fleksibilan što se tiče kršenja propisa DOK GOD NE UGROŽAVAJU DIREKTNO NEKOGA

Znači prolazak kroz crveno gde nema bočnog saobraćaja, prelazak sa kolovoza na trotoar i obratno mi ne smetaju.

Smeta mi jurcanje između pešaka i prestrojavanje bez gledanja. Generalno nema tu ničega što je specifično za dostavljače, jedino što ih sada ima malo više i što su vidljiviji nego "obični" biciklisti.
 
Narode, imamo li neku posebnu temu o dostavljačim na bicikli ili i o tome možemo ovde da raspravljamo? Hteo bih da razmenimo mišljenja, s obzirom da nenormalno krše propise i ugrožavaju bezbednost.
Ima, eve gi.

Kad smo kod toga, juče stojim u 31 pored prozora dok se reka saobraćaja polako sliva ka Slaviji. Sve trake prepune, između prozora mog autobusa i karoserije automobila pored ima tipa pola metra. Vozila su u pokretu. Ne velikom brzinom, ali u pokretu. Odjednom se tu pojavljuje Wolt klinac od oko 20 godina na biciklu koji pokušava da se provuče između auta i autobusa. Mi ga gledamo i komentarišemo međusobno kako će da pogine. Jer se sam trpa između autobusa i auta, a vozač autobusa, kada polako ide svojom trakom, nema ama baš nikakav razlog da pazi na svoj levi bok. Na kraju se klinac probio do prozora vozača autobusa pa ga ovaj video pa ga pustio da se provuče ispred.

Ali ako ovaj mali tenkre (dovoljno je odrastao da odgovara za sebe i druge i da može da se nazove tenkretom) nastavi s tom praksom... neka mu je Bog u pomoći.
 
Poslednja izmena:
Generalno nema tu ničega što je specifično za dostavljače, jedino što ih sada ima malo više i što su vidljiviji nego "obični" biciklisti.
Ima. To da su stalno u stisci sa vremenom. Tako da u situacijama gde bi jedna trećina biciklista stala i sačekala, a druga trećina biciklista tek nakon provere i osmatranja nastavili preko raskrsnice, ovi pak sve rade u letu i improvizuju non stop. Ishod niko ne može da zna, mogu da prođu tako kroz 1.000.000 situacija i da se ništa ne dogodi. Ali sa svakom situacijom gde tako postupaju, verovatnoća da se nešto desi ipak raste. I tako za svakog od njih.

Iskreno, mislim da je pravo čudo da nemamo više pogibija uzrokovanih njima (pod time uključujem i njih same). Moguće je da su se oni žalili Faličnoj masi ili da su neki od njih članovi te mase, pa misle da su za razne konfliktne i opasne situacije krivi sami vozači vozila, a ne kapiraju (što od neobrazovanosti što od arogancije) da su u 80% slučajeva oni sami problem.


Takođe verujem da nije isto voziti bajs sa standardnim rancem na leđima i voziti ovako sa onim kockama koje ne samo što budu teške i glomazne, nego idu i u širinu. Iskreno ni ne znam da li su te kocke šire od volana bajsa. Ako jesu, to onda znači da i percepcija i proračun gde proći, se menjaju. Pogotovu u ovakvim situacijama koje sam opisao gore, gde se lik ''češe'' o karoseriju autobusa i pokušava sa sve tom rančugom da se provuče kroz vrlo tesan a opasan prostor.
 
Zaboravih da mi smeta i provlačenje između vozila u pokretu. Dok stoji kolona to je sasvim legitimno.

I mene čudi kako nema više smrtnih slučajeva ili težih povreda i bilo bi lepo da neko izađe sa statistikom (ako se vodi).
 
Ja nikad nemam želju da se probijam kroz kolonu a i kad bih imao (recimo, žurim negde baš hitno) ne bih imao hrabrosti da to radim čak ni dok kolona stoji. Jer:
1) može da krene bilo kog časa a ja neću videti semafor (jer npr gledam u stranu gde da se provučem)
2) može vozilo da ne kreće u punom startu, već samo da malo gas da se približi vozilu ispred, da se ''zgusne'' kolona. Zamislimo da neko u tom momentu uleti u procep između prednjeg levog ćoška jednog, i zadnjeg desnog ćoška drugog auta. Ili između zadnjeg ćoška autobusa i prednjeg ćoška automobila koji je dodao gas. Neće poginuti, ali nagnječenje ili lom noge su vrlo mogući. Kao i razne posekotine. Na razne načine ljudskom telu može da se nanese strašna povreda, pogotovu kad se radi o mašinama jelte, koje imaju snage više konja i od tvrdih su materijala.

Naravno ovo važi za slučajeve gde ima više od jedne trake po smeru. U 1+1 ulicama nije toliko rizično izbijati na čelo kolone. Iako ja to takođe ne radim, ali ajd kao da razumem i one koji rade.
 
Vrh