Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Uskoro je u planu ulica od Galerije tj okretnice pa ispod Gazele da izbije na Mostar. Tako ćeš i do Bigza za sekind stići i gore na Senjak....
 
Uputio sam incijativu JP Putevi Beograda za izgradnju spiralnih rampi za Most na Adi. Videćemo da li će neko da odgovori i prihvati inicijtivu.

kakoje vaše mišljenje?

Poštovani, nisam siguran da se obraćam na pravu adresu pa bih voleo da prosledite ovaj mail onima koji jesu nadležni ako vi niste.


Beograd ima jedan velelepni most-Most na Adi.

Moja pretpostavka je da je u vlasništvu grada Beograda pa vi kao upravljač puteva na teritoriji Beograda bi trebali biti nadležni za isti.



Naime , most nije u potpunosti iskorišćen-nizvodna pešačko biciklitička staza je suštinski neupotrebljiva jer su pristupni putevi stepeništa jako nepoželjni i zahtevni za pešake a kamoli za bicikliste/trotinestiste (prosečna masa rekreativnog bicikla je 16 kg koga treba poneti duž stepeništa. Usleg ove činjenice svega par entuzijasta dnevno koristi ovu mogućnost.



Uzvodna strana je veoma opterećena upravo zato što ima rampe sa obe obale.



Imamo činjenično stanje da je jedna strana preopterećena, na momente i nebezbedna usled velike koncentracije korinika u uskom profilu, dok je druga strana zapuštena i nekorišćena usled navedenih činjenica.



Molba je da se kao investitor angažujete na procesu izradnje ovih rampi kako bi i nizvodna pešačko/biciklistička strana bila korišćena, uzvodna rasterećena a most korišćen u punom kapacitetu.
Pogledajte prilog 137037
Podržavam.
Nešto poput ovoga je trebalo u startu izgraditi i na "špicu", ali sećamo se da je i postojeće stepenište sa liftom koji nikada nije proradio, bilo naknadno ubačeno rešenje koje nije bilo predviđeno prvobitnim projektom.
U stvari, ne bih imao išta protiv ni da se, osim izgranje tih novih rampi na nizvodnoj strani, i postojeće stepenište na špicu sruši i umesto njega izgradi ovakva jedna spiralna rampa.
 
Па најбоље да се лифт не оправи, него да се руши цело степениште и гради спирала... Уместо 5.000 евра, које милионче...
 
Razliku u troškovima ne mogu da ti sporim... ali ne verujem da bi rampa koštala baš milion EUR (ali može da se fakturiše, naravno).
Mislim da bi, za svakodnevnu upotrebu, "spiralna rampa" bila bolje rešenje. Naravno, od toga nema ništa.

Ali da ne zatrpavamo previše temu nakon Pigletov-og predloga.
Neka prvo izgrade rampe tamo gde nema pravog prilaza za bicikliste.
 
Najviše problema biciklista i pešaka treba da se reše u sklopu tih nehumanih prostora poput autokomande, petlji oko mosta na Adi, oko Gazele i autoputa celom dužinom kroz grad. Rešenja poput pasarela su po mom mišljenju kao gašenje vatre plinom
 
А како мисле да изведу прелазак за бициклисте преко Војводе Мишића између БнВ и Сењака?
 
Ne pravimo iluziju, zato što u to mogu da veruju samo oni koji su smislili šta će da se radi, kao i babe i dede koje od života vide okućnicu i kanale sa nacionalnom frekfencijom. Svi ostali znaju da ovi naši tempiraju period radova kada ljudi najviše popizde zbog toga, plus što gotovi svi znaju da smo mi šampioni u razvlačenju trajanja radova na rekonstrikciji ili izgradnji nečega. Pa tako nije ni čudo što nam se diže kosa na glavi i kada treba da se svega 100m neke ulice rekonstruiše.
 
Ovih dana pravim mapu preldoženih biciklističkih pravaca širom Beograda za naredne godine. Pa jel može neko da mi kaže da li će, u teoriji i po planu, ta biciklistička staza u Patrijarha Pavla da ide uz reku ili uz prugu? Meni je realnije da prati trasu planiranog bulevara, jer se posle uzvodno reka odvaja od bulevara i zalazi u šume i vojne objekte.
 
Da, i ja se sećam da je bilo priče da ide uz reku.
Jedino ako sada po novom predlogu ne promene nešto.
 
Ma u pravu ste obojica, to jeste bila zvanicna prica. Nego ima dosta prepreka i peripetija (vojni objekti, restorani, skladista) ako bi isla uz reku, sad bas gledam na mapi.

Ali nema veze, za ovo sto pravim nije presudno da li ce ici 20 metara levo ili desno. To jest ostavicu obe opcije.
 
Ovo je plan za moguća buduća širenja biciklističkih staza i koridora u Beogradu:

Na linku je celokupna interaktivna mapa sa svim detaljima i oznakama i obavezno je treba pogledati, a ovo ispod je samo kolaž radi generalnog prikaza.
Biciklisticki pravci.png


Plavo su postojeće biciklističke trake ili pravci koje biciklisti koriste (recimo, čamac Ada - Blok 70). Zeleno su mogući budući koridori za bicikliste, što uključuje i zasebne biciklističke staze sa oba smera kretanja, i razdvojene po smerovima duž ulica, kao i pojedine ulice gde možda nije neophodno crtanje i označavanje staze ili trake, ali bi valjalo srediti trotoare da bi bila prohodnija za bicikle.

Plan jeste ambiciozan ali zato što nije ni rađen sa namerom da se ovo realizuje preko noći, nego da se radi kroz više godina, korak po korak. Krenuo sam najpre od pravaca za rekreativne svrhe, zato što mi je pre dve godine dosadilo da se vrtim u krug po 3 puta na Adi usled nedostatka drugih pravaca, odnosno ''novih pejzaža''. Pa sam nakon planiranja tih pravaca - do Višnjice, Obrenovca, Ostružnice i Železnika, razmišljao gde bi još mogle da se uvedu nove staze.

Ako neki deo grada nema u sebi ucrtanih staza, to znači ili da ga ne poznajem dovoljno dobro (Zemun ili Borča) ili da prosto nema mogućnosti za izdvojene biciklističke staze. Npr bici staza u Vodovodskoj do Belih voda sigurno nije ostvariva, kad tamo nema mesta ni za trotoar, a kamoli nešto dodatno...

Linije duž ulica i saobraćajnica ne shvatati bukvalno. Negde će ići tačno preciziranom putanjom (npr kao rampa kod Pančevca), a negde samo označavaju celokupnu saobraćajnicu gde bi prolazile, ne sam položaj bici staza. Na par mesta sam postavio i fotografije kao ilustracije kako bi to moglo da izgleda, a kod Pančevca ima jedna montaža koju sam napravio da bih ilustrovao svoju ideju da se tamošnje stepenice pretvore u rampu tako da mogu da je koriste i biciklisti. :)
 
Trebao bi i Dunavsku da dodaš kao "moguću" zelenu, s obzirom da će se raditi praktično od nule proširenje do Pančevca pa će valjda genijalci ubaciti i bici staze.
Takođe nova saobraćajnica Novi Beograd-Surčin za autoput A2 će imati bici staze.
 
Poslednja izmena:
Ako mogu da dodam dva predloga, oba sam već pominjao:

Prvi je na Trošarini od nove raskrsnice i preko S.Maškovića do SC Banjica.
Ima mesta na kolovozu za bici stazu a ovaj deo sa crvenom bojom se povezuje sa postojećom bici stazom u Bul. Oslobođenja i kasnije sa postojećom bici stazom koja kreće od SC Banjica.

Drugi predlog je onaj što sam pominjao za bici stazu pored Sajma i uključivanje iz pravca Senjaka na nju a da se ne vozi tramvajskim bašticama kao što je sada slučaj.
Zelenim strelicama sam označio moguće trase i prelaze pošto je taj deo grada dosta zeznut jer su sve to male i uske uličice pa bi i samo uglavljivanje staza sa saobraćajem tu bilo dosta nategnuto ali opet mislim da bi moglo negde nešto da se napravi tipa biciklističko pešačka pasarela kod Sajma ili nešto sl.
Screenshot-from-2022-06-02-07-09-21.png
Screenshot-from-2022-06-02-07-12-35.png
 
Trebao bi i Dunavsku da dodaš kao "moguću" zelenu, s obzirom da će se raditi praktično od nule proširenje do Pančevca pa će valjda genijalci ubaciti i bici staze.
Takođe nova saobraćajnica Novi Beograd-Surčin za autoput A2 će imati bici staze.
Mislim da je ta staza ka Surčinu predviđena samo jednim kraćim delom (tipa do planiranog novog kineskog TC.
 
Ono sto je zicer vec sada i treba 0 truda je da se samo asfaltiraju staze na nasipima do Umke i do Panceva, a mnogo bi znacilo.
Mapa ti je dobra i svi predlozi su na mestu i voleo bih da ih vidim sto pre, samo sto mislim da bi zapravo ambiciozno bilo povezivanje postojecih i pravljenje novih staza sa desne obale Save. Da se sklone kola u Svetog Nikole sa strane groblja, Da se rotira parking u Cvijicevoj i u despota Stefana...
Na bulevarima i bitnijim arterijama treba ukinuti parking skroz, samo smetaju na trotoaru i usporavaju saobracaj kad se parkiraju, a u pitanju je zanemarljiv broj mesta u odnosu na ceo grad.
 
Trebao bi i Dunavsku da dodaš kao "moguću" zelenu, s obzirom da će se raditi praktično od nule proširenje do Pančevca pa će valjda genijalci ubaciti i bici staze.
Takođe nova saobraćajnica Novi Beograd-Surčin za autoput A2 će imati bici staze.
Svakako da sam razmišljao i o Dunavskoj, jer će sve između nje i Dunava najverovatnije da se radikalno menja. Ali baš zato što ne znam kakvi su planovi, nisam ništa ucrtavao. I ne znam hoće li se raditi onaj blesavi Linijski park, koliko, dokle, kako će uticati na saobraćajnice... Tako da onaj natpis tj. label ''ovaj deo grada nisam ucrtavao'', to se odnosi na sve između: Toplane Dorćol, GSP depoa Dorćol, David Pajić fabrike, Pamučnog kombinata i Pančevca.

@Whiplash
Može svakako i to od Trošarine ako sada ima dovoljno prostora u Save Maškovića. Prolazio sam tuda skoro ali nisam obratio pažnju na trotoare, gledao sam Lidl i onaj kompleks što se gradi tu. I raskrsnicu Trošarine i one lokale i okretnicu što su sredili i renovirali.

Što se tiče ovoga sa Sajam, nisam baš najbolje razumeo na šta misliš. O stazi u Bulevaru Mišića sam svakako razmišljao, i to ovako nešto:

Bici staza Sajam.jpg

Ali ima delova tog trotoara u BVM koji su trenutno malo tesni da drže i prostor za pešake i bici stazu. Ali ako bi se preuredili i ako bi se u jednom delu samo maaaalo proširili na uštrb ovog platoa ispred velike stambene zgrade, mislim da bi bilo mesta. Dalje niz BVM staza bi išla po širokom a praznom trotoaru pored Sajma. I onda kod njegovog ulaza ili da vodi kroz njega pa do prelaska kod MUPovog splava, ili da vodi duž ovih novih saobraćajnica i parkinga do ''raskršća'' ispod Mosta na Adi. Samo što tu i dalje stoji pruga, a ne znam koji su planovi za parcele duž kojih su ti koloseci, hoće li to biti nove ulice ili šta...
 
@Bender Rodriguez Mislio sam na novu saobraćajnicu kod Sajma kada budu pravili gde sada prolazi pruga da uporedo sa njom urade i biciklističku stazu. Mesta svakako ima za tih metar i po do dva i ispod mosta na Adi bi mogla da se ukršta sa postojećom stazom koja prolazi pored rečne policije i sa nekom budućom stazom iz pravca Miloševog konaka i dalje prema Adi
 
Da, pošto su raspisali tender za projektovanje bici staze na tom pravcu.
 
Sad sam malo bolje razumeo šta si hteo da kažeš. Pošto ja se iz nekog razloga gubim malo u onom projektu Bulevara P. Pavla. Valjda em što nisam dugo bio, em što nisam ispratio temu i vesti od početka.
@Bender Rodriguez Mislio sam na novu saobraćajnicu kod Sajma kada budu pravili gde sada prolazi pruga da uporedo sa njom urade i biciklističku stazu. Mesta svakako ima za tih metar i po do dva i ispod mosta na Adi bi mogla da se ukršta sa postojećom stazom koja prolazi pored rečne policije i sa nekom budućom stazom iz pravca Miloševog konaka i dalje prema Adi
Pa da, to sam i ja mislio, da ispod Mosta na Adi, tamo u onoj ''šumi'' stubova, imamo veliko raskršće za biciklističke staze. Ispod mosta bi bilo spajanje krakova: ka Adi, ka Sajmu i ka Bulevaru PP. A malo ka Adi imamo ono uključenje/isključenje što vodi na most pa na Novi Beograd. I na mapi sam tako ucrtao, kao veliko X raskršće.
 
Vrh