Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

I to, ali išao bih ja i dalje od toga, jer sam uvideo da je ogroman deo ovog naroda nepopravljiv i nedokazan kad se radi o nekim stvarima. 10 godina sam se zavaravao, tešio, krivio samo nadležne i ''davao fore'' mnogima misleći da će se ljudi vremenom normalizovati i urazumiti. A onda sam uvideo da je tačno ono što su neki pričali još ranije. Uostalom, milion registrovanih vozila u gradu sa 1,6 miliona stanovnika... Nije normalno jbt.

I dok to nastavlja raste, sa druge strane raste kanjonizacija i favelizacija grada. Već tesne i nehumane ulice postaju još tesnije i nehumanije. I deo ljudi još presrećan zbog toga, samo nek se gradi™ kažu. Znači dupli problem, i oba udaraju sve jače i jače.
 
Upozorenje! Post sadrži pogoleme spojlere za neke!

Reljef u Vojvodini:
put-putevi.jpg

Reljef u Šumadiji:
46144665.jpg

Reljef cele Srbije:
reljef-srbije-by-djusa-4-638.jpg


Reljef i konfiguracija 1/3 Okruga Beograd:
1.jpg

Reljef i konfiguracija 2/3 ostatka Okruga Beograd:
beogradski-glas-brda.jpg

s0ik9kpTURBXy82ZDJlMWI5NDgwOTI1Y2Q5N2QxM2U3YmQxOWRkNTgwOS5qcGeRkwLNAkIAgaEwBQ


Nastavite sad slobodno, ja ovo sve kačim zbog drugih ljudi koji posećuju temu i forum.
Inače sam savršeno svestan da niko ili gotovo niko od biciklista na ovoj temi neće zarezivati sve ovo ni 5% i samo će i dalje da tera svoje priče i vizije...
Не схватам у чему је проблем и на које то приче и визије мислиш? Визије да код нас има много простора за унапређење непостојеће бициклистичке инфраструктуре и довођење исте на неки виши ниво? Тема је бициклистичка инфраструктура, где ће се друго причати о томе ако не овде и шта је то што тебе толико погађа?

На тему рељефа, живим у старом делу града па иако је брдовито, може се возити, није толики проблем. Нови Београд и Земун такође, као и гомила других крајева, да не заборавимо Крњачу, Борчу и тако даље. Проблем су Баново Брдо, Кошутњак, већи део Раковице и слични делови, али и поред тога у јако великом делу града се што се саме конфигурације терена тиче може кретати бициклом.
 
Мени се увек као главни проблем развоју бициклизма у Београду (поред паркинга на улици) чинио аутопут који има свега два адекватна бициклистичка прелаза, Аутокоманду и приобалну стазу испод Газеле. Целом осталом дужином је Београд за бициклизам пресечен на релацији Исток-Запад испод Саве. Са друге стране, на НБГ имамо 5 aдекватних прелаза преко аутопута.
 
Не схватам у чему је проблем и на које то приче и визије мислиш? Визије да код нас има много простора за унапређење непостојеће бициклистичке инфраструктуре и довођење исте на неки виши ниво? Тема је бициклистичка инфраструктура, где ће се друго причати о томе ако не овде и шта је то што тебе толико погађа?

На тему рељефа, живим у старом делу града па иако је брдовито, може се возити, није толики проблем. Нови Београд и Земун такође, као и гомила других крајева, да не заборавимо Крњачу, Борчу и тако даље. Проблем су Баново Брдо, Кошутњак, већи део Раковице и слични делови, али и поред тога у јако великом делу града се што се саме конфигурације терена тиче може кретати бициклом.
Mislim na večita poređenja sa Holandijom i Vojvodinom. Na gledanje kako ljudi ovde pišu da treba javni prevoz i biciklisti da dele isti prostor, jer ko šljivi putnike autobusa koji plaćaju kartu, neka se strpe malo dok gospodin ispred na bajsu koji vozi 20 na sat se ne skloni ili dok autobus ne nađe način da ga pretekne. Na čitanje o posebnim Napoleon-stajankama za bicikliste ispred zaustavnih traka na kolovozu za automobile u Los Anđelesu jer sasvim je razumno da se na čelo startujuće kolone u užurbanom gradu stavlja sprava koja ima sporo ubrzanje i sporu brzinu, a ne mašina koja je em startnija em brža. Na ''rešenja'' i predloge po sistemu što je babi milo, to joj se i snilo, a propise i bezbednost ko šiša. Na ideje da svaka ulica u Beogradu treba da ima biciklističku stazu jer koga briga što imamo ulice u kojima ni običan pešak nema prostora za sebe (sticajem glupih okolnosti i još glupljeg slepila što se nisu širile ulice kad je trebalo i moglo) kada biciklisti žele pistu od izlaza iz zgrada pa do bilo koje tačke u gradu.


I mislim generalno na celokupan nastup i ophođenje mnogih (ne svih, ali mnogih) biciklista i (lažnih) biciklističkih udruženja ovde, što vidim i u tvojim postovima.
Taj neki nastup i stav ''mi zahtevamo!'' i ''nećemo odustati dok ne bude po našem''. I čuveno ''tako je na drugom kraju sveta u tamošnjim uslovima, pa što ne bi moglo i kod nas''.

''Mi zahtevamo''... Super. I ja već 30 godina zahtevam krštene i normalne trotoare pa prc. 90ih ih prekrivali automobili (u Kralja Petra branici išli do fasada maltene), 2000ih i 2010ih ih prekrivale ''bašte'' kafića a sad ih prekrivaju i jedni i drugi.
I premda imamo zajedničke ''neprijatelje'' (bahate vozače, investitore, kafedžije i vlasti koje ih sve puštaju da divljaju) i zajedničke ciljeve, ono što izdvaja mnoge (opet, mnoge - ne sve) bicikliste i lažna biciklistička udruženja u odnosu na pešake ili pak putnike JGPa jeste upravo taj kompleks više vrednosti, umišljenost i nastup ''mi zahtevamo i mi očekujemo''. A ko veli druge ko šiša, mi hoćemo Holandiju u Srbiji i bole nas briga za sve ostalo i sve ostale.
 
Poslednja izmena:
Mislim na večita poređenja sa Holandijom i Vojvodinom. Na gledanje kako ljudi ovde pišu da treba javni prevoz i biciklisti da dele isti prostor, jer ko šljivi putnike autobusa koji plaćaju kartu, neka se strpe malo dok gospodin ispred na bajsu koji vozi 20 na sat se ne skloni ili dok autobus ne nađe način da ga pretekne. Na čitanje o posebnim Napoleon-stajankama za bicikliste ispred zaustavnih traka za automobile u Los Anđelesu (bilo par strana ranije) jer sasvim je razumno da se na čelo startujuće kolone stavlja sprava koja ima sporo ubrzanje i sporu brzinu, a ne mašina koja je em startnija em brža. Na ideje da svaka ulica u Beogradu treba da ima biciklističku stazu jer koga briga što imamo ulice u kojima ni običan pešak nema prostora za sebe (sticajem glupih okolnosti i još glupljeg slepila što se nisu širile ulice kad je trebalo i moglo) kada biciklisti žele pistu od izlaza iz zgrada pa do bilo koje tačke u gradu.

I mislim generalno na celokupan nastup i ophođenje mnogih (ne svih, ali mnogih) biciklista i (lažnih) biciklističkih udruženja ovde, što vidim i u tvojim postovima.
Taj neki nastup i stav ''mi zahtevamo!'' i ''nećemo odustati dok ne bude po našem''.

Super. I ja već 30 godina zahtevam krštene i normalne trotoare pa prc. 90ih ih prekrivali automobili (u Kralja Petra branici išli do fasada maltene), 2000ih i 2010ih ih pokrivale ''bašte'' kafića a sad ih pokrivaju i jedni i drugi.
I premda imamo zajedničke ''neprijatelje'' (bahate vozače, kafedžije i vlasti koje ih oboje puštaju da divljaju) i zajedničke ciljeve, ono što izdvaja mnoge (opet, mnoge - ne sve) bicikliste i (lažna) biciklistička udruženja u odnosu na pešake ili pak putnike JGPa jeste upravo taj kompleks više vrednosti, umišljenost i nastup ''mi zahtevamo i mi očekujemo''. A ko veli druge ko šiša, mi hoćemo Holandiju u Srbiji i bole nas briga za sve ostalo i sve ostale.
Ајде молим те нађи у ова моја 3,4 поста где, у којој реченици ти видиш став "ми захтевамо" и "нећемо одустати док не буде по нашем". Извини али читаш не оно шта пише него нешто што ти се привиђа. Расправљаш се сам са собом и одговараш на ствари које не пишу.

Даље, ја конкретно а ни колега који је наводио пример Старе Пазове нисмо поредили Београд са Холандијом и Војводином него смо наводили нека искуства. Али чињеница је да у равничарским деловима Београда (Нови Београд, Земун, Борча и цела та обала) живи више људи него у рецимо Новом Саду и ти делови града се већ могу поредити са Војводином па и Холандијом. Поред тога, и многи други делови града иако нису равничарски су погодни за бициклистички превоз и иако се не могу поредити са равничарским крајевима, многа искуства се могу пренети или макар послужити као примери, идеје.

Нити сам много писао, нити сам игде изнео став "ми захтевамо", нити видем на претходних пар страница да је било ко други тако нешто написао, али ето ти на све написано скачеш као опарен и свађаш се. А замисли, на теми о бициклистичкој инфраструктури, људи пишу о истој и износе своја искуства и мишљење.

Како лично користим бицикл као превозно средство по Београду, тврдим да код нас има пуно простора за унапређење тог вида превоза и његово довођење на виши ниво у односу на постојећи.
 
Pa nisi gledao temu dovoljno unazad. Vidim da si svež na forumu, tako da nisi imao prilike da isčitaš neke teme. I ovu i još neke srodne. Ima tu svakakvih bisera. Htedoh to da dopunim u prethodnom postu, nego dok sam našao tačne pozicije postova, isteklo mi vreme za editovanje.

Ja govorim uopšteno, o svim biciklistima i lažnim biciklističkim udruženjima koji zrače tom nadmenošću i ''mi zahtevamo'' stavovima. Neki direktno, a neki indirektno. Ono, nikad neće tako reći, ali u suštini, voleli bi da se ceo grad promeni iz temelja samo da njima bude lepo i udobno a ostale ko šljivi kad nisu biciklisti (nego pešaci ili putnici JGPa).

Evo, pričam o biserima poput ovih:

To je za početak, kad bih prokopao još, našlo bi se sve i svašta. A to je samo što se foruma tiče. Da ne govorim o raznim izjavama i akcijama pojedinih ''biciklističkih'' udruženja koja uglavnom nisu donela nikakve promene, ili donesu jednu promenu na bolje za bicikliste ali zato povećaju animozitet ostalih građana prema njima. Jer eto, oni zahtevaju...
Kao kad su mi pre tri godine u komšiluku pravili cirkus pa paradajzevima protestovali u Vasinoj zato što se našla neka (s)nežna pahuljica član njihovog udruženja koje je ispred vrtića Majski cvet naletelo na zaustavljen automobil roditelja koji dovoze desu ili na kombi obližnje Pošte, pa digli frku i predstavili situaciju kao da je Vasina groblje biciklista. A 15 godina tutnjim kroz tu ulicu i nikad nijedan akcident nisam imao, niti uopšte registrujem zaobilaženja objekata na nakaradno i nepropisno iscrtanoj stazi. Ne samo zato što shvatam da je celo to područje specifično (okretnica, pešaci, taksiji, turistički autobusi, dostava, hitne službe, komunalne službe) i da je nezahvalno tražiti pistu samo za bicikliste... nego i zato što sam se utrenirao i navikao da se prilagodim takvim situacijama bez da uopšte razmišljam o njima i da me uopšte ne ometaju. Ali avaj, ima ljudi koji misle da crtkanje staze po kolovozu aktivne ulice znači da imaju pravo da se kreću njome bez ikakvih stajanja i zaobilaženja, od početka do kraja.

To su isti oni ljudi koje na biciklima viđam kako voze kolovozima, kao automobili, a kad naiđu na raskrsnicu, dok svi drugi stoje, oni lepo piče dalje, jer šta ih briga, za njih saobraćjna pravila, bezbednost i obzir prema drugima ne važe. A kad neko njima stane na stazu, ili makar pešak hoda po njoj, to bude histerija do neba. Koliko puta sam samo viđao debile od biciklista koji sviraju i trube pešacima na trotoaru (gde je pešak neprikosnoven i prioritet) ili psuju nekoga što im hoda po stazi... S druge strane, koliko puta sam ja kao biciklista došao u tu, ili u situaciju da na trotoaru dođem iza pešaka i da im ni reč ne kažem nego uljudno sačekam da me propuste. Opet, jer ne želim da njih drndam i uznemiravam dok hodaju svojim prostorom kao što ne bih želeo da meni neko to uradi. Jedino gde sam možda nekad dobacivao bi bilo kada na prostranoj i uređenoj Adi (pešaci imaju svoje, biciklisti svoje) vidim nekoga kako bandoglavo i kao iz inata hoda po izdvojenoj bici stazi, pa ga napenalim u prolazu. Ali to je to. Ništa preko toga. Na trotoaru nikad. Ni reč, ni zvono. I u 99% slučajeva pešaci me sami primete i krajnje ljubazno se sklone. Valjda se prvo iznenade a onda požele da mi ugode jer vide da sam sačekao, pa da me ne zadržavaju više. I ja to cenim i zahvalim.


Poređenje nekih delova Beograda sa Vojvodinom (a neki od njih i jesu Vojvodina) ili Holandijom je sasvim u redu. Ali ključno je ovo ''nekim delovima''. Nemam ništa protiv da se ravni i široki delovi Zemuna porede sa time, kao ni područje Trećeg Beograda. Ali ovde se često izlazi iz okvira toga, pa se veli i implicira da ako tako može u delovima Zemuna sa niskom gustinom naseljenosti ili na prostranom Novom Beogradu, ili u novim delovima Borče, što ne bi moglo i na Starom gradu, Vračaru, Voždovcu... A bukvalno svako ko iole poznaje Beograd zna koliko su neverovatne i upadljive neke razlike između ravničarskih delova Beograda i desne obale Save.
 
Poslednja izmena:
Пази друже и ја не трубим пешацима, кад наиђем на аутобуско стајалиште где људи чекају сиђем са бицикла и гурам га док их не прођем а виђао сам људе који у тим ситуацијама крену да звоне и љуте се на целу станицу што им се не склони с пута иако немају никакво право да то раде. Али ми смо као народ генерално бахати и некултурни и то је посебна тема, посебан проблем.

Исто тако је посебан проблем што је тај мали број сталних бициклиста у Београду можда прекомерено бучан и бахат, слажем се. Али то не значи да не треба нормално и рационално дискутовати и износити нека искуства која могу да помогну. С обзиром да не поседујем никакво техчничко знање о планирању и пројектовању саобраћаја, не могу да предлажем конкретна решења, али као лаик бициклиста видим да код нас има доста простора за унапређење и то је једина ствар коју могу да заговарам. Јасно да из милион разлога Београд за бицикле никад неће бити Амстердам или Копенхаген, али ако би смо макар за 5 посто успели да унапредимо ситуацију у односу на постојећу, то би био успех.

Како нисам само бициклиста него сам и пешак, корисник ГСП-а и возач на крају, апослутно видим да много шкрипи у свим аспектима саобраћаја у Београду и да бициклистичка инфраструктура у том смислу не може бити приоритет. Али исто тако не треба бити ни скроз запостављена јер бицикл има огроман потенцијал као превозно средство. На крају, на западу добро развијену бициклистичку инфраструктуру користе не само бицикли него и скутери, електрични бицикли, мопеди, електрични тротинети па чак и мини кола каква код нас уопште не постоје. Сва та сокоћала заузимају много мање места на улици, мање троше а раде посао.

Е сад, да ли очекујем нека паметна, планска и смислена решења код нас? Искрено не очекујем, бојим се да ћемо наставити по добром старом принципу уз помоћ штапа и канапа.
 
Problem sa našim bici udruženjima je što imaju fiks ideje da preslikaju situaciju iz sveta u Beograd. I to odmah, tipa, nacrtajte na stazu kroz Bulevar sutra i to će rešiti problem održivog saobraćaja.

Onda guraju ideju da se na konstrukciju Brankovog mosta nakalemi staza za bicikle.

OK, ali pre svega toga treba uraditi toliko mnogo stvari, da ove ideje postaju smešne i naravno da ih niko onda neće uzeti kao ozbiljnog sagovornika.

Prvo treba oboriti sve ivičnjake jer je to nešto što zaista može da se uradi sutra, a ne da tražiš za juče da se napravi most samo za pešake i bicikliste.
 
Ево обарање ивичњака би био помак у добром смеру. Поготово ми је невероватно кад налетим на висок ивичњак негде где постоји обележена и исцртана стаза.
 
@vsn

Kao što rekoh, obraćao sam se generalno, čak ni na Duleta nisam mislio i on to (nadam se) zna, jer sam i na prošloj strani rekao da njega ne računam u tu grupu odnosno kategoriju ljudi. Poštujem svakog ko se u saobraćaju ponaša odgovorno i obzirno, tako da imaš poštovanje od mene što si čak toliko savestan i uviđavan da silaziš sa bicikla u zoni oko stajališta. I ne sumnjam da si takav i u ostalim vidovima saobraćaja, jer ko je savestan i uviđavan u jednom, često je i u drugim. Jer svi počivaju na istim principima, učenjima, veštinama i načinu razmišljanja.

Uopšte nije problem niti pitanje ko je koliko stručan ili nastupa kao laik. Moj je stav da svaki građanin koji izmiruje svoje obaveze prema društvu ima pravo da iznese svoje predloge i zamerke nadležnima. I da se pita o svemu. Problem samo nastaje kada neki to zloupotrebljavaju ili traže nerealno. Otud i takve moje reakcije na ovoj temi. Nema to veze s tobom, to je situacija koja traje već godinama. Kod tebe sam samo bio reagovao na pominjanje Holandije i Švedske, jer kao što sam pokazao u linkovima gore, ranije je ovde bilo pozivanja da bukvalno prekopiramo neka rešenja iz drugih krajeva sveta koja niti su u svojoj srži sama po sebi dobra, niti su primenjiva kod nas. Pa reko o ne, evo još ''budimo kao _____" priča. Ali to je to. Ostalo u tvom postu na prošloj strani nije bilo sporno.

S ostalim iz ovog pretposlednjeg posta se slažem. Kao i ovim poslednjim, da je vreme da se više ivičnjaka po gradu prilagodi, pa makar i delimično (pošto negde ne može uvek u potpunosti).
 
Poslednja izmena:
Problem sa našim bici udruženjima je što imaju fiks ideje da preslikaju situaciju iz sveta u Beograd. I to odmah, tipa, nacrtajte na stazu kroz Bulevar sutra i to će rešiti problem održivog saobraćaja.
Problem je što političari prvi forsiraju takvu ideju, pa ne čudi što biciklisti (jedan deo) isto tako razmišlja, ili što neki vide velike pešačke zone po centru pa bi i oni copy - paste, ili recimo oni koji su videli gradove koji imaju soliter na soliteru, pa bi da i Beograd tako izgleda, jer to je jedino ispravno... Da naši političari nisu takvi kakvi jesu, verotno bi to, donekle imalo i drukčiji uticaj na pomenute stvari i grupacije.
 
@vsn

Kao što rekoh, obraćao sam se generalno, čak ni na Duleta nisam mislio i on to (nadam se) zna, jer sam i na prošloj strani rekao da njega ne računam u tu grupu odnosno kategoriju ljudi. Poštujem svakog ko se u saobraćaju ponaša odgovorno i obzirno, tako da imaš poštovanje od mene što si čak toliko savestan i uviđavan da silaziš sa bicikla u zoni oko stajališta. I ne sumnjam da si takav i u ostalim vidovima saobraćaja, jer ko je savestan i uviđavan u jednom, često je i u drugim. Jer svi počivaju na istim principima, učenjima, veštinama i načinu razmišljanja.

Uopšte nije problem niti pitanje ko je koliko stručan ili nastupa kao laik. Moj je stav da svaki građanin koji izmiruje svoje obaveze prema društvu ima pravo da iznese svoje predloge i zamerke nadležnima. I da se pita o svemu. Problem samo nastaje kada neki to zloupotrebljavaju ili traže nerealno. Otud i takve moje reakcije na ovoj temi. Nema to veze s tobom, to je situacija koja traje već godinama. Kod tebe sam samo bio reagovao na pominjanje Holandije i Švedske, jer kao što sam pokazao u linkovima gore, ranije je ovde bilo pozivanja da bukvalno prekopiramo neka rešenja iz drugih krajeva sveta koja niti su u svojoj srži sama po sebi dobra, niti su primenjiva kod nas. Pa reko o ne, evo još ''budimo kao _____" priča. Ali to je to. Ostalo u tvom postu na prošloj strani nije bilo sporno.

S ostalim iz ovog pretposlednjeg posta se slažem. Kao i ovim poslednjim, da je vreme da se više ivičnjaka po gradu prilagodi, pa makar i delimično (pošto negde ne može uvek u potpunosti).
Ја јесам навео те две земље, али сам навео веома специфичан пример вожења олупина од бицикала. Нисам нигде рекао да треба да урадимо копи пејст нечега, јер смо ми ми а они су они. Али то не значи да не можемо да учимо и да не можемо да извучемо неке поуке из искустава тих земаља. Нека решења су можда директно примењива, нека би се марала прилагодити, док би нека решења била тотално непримењива и бескорисна за нас, али опет је корисно видети шта све постоји и како нешто може да изгледа.

Али ајде да се не поредимо са њима, ајде да поредимо рецимо Нови Београд или Борчу са Новим Садом и видимо зашто тамо има много више бициклиста него у тим деловима Београда. Пре пар месеци је један колега који живи и ради на Новом Београду кренуо колима на посао, након што пола сата није могао да нађе паркинг место око своје фирме, одвезао се назад кући, паркирао ауто и сео на аутобус и отишао опет на посао. Нови Београд већ сад има неки потенцијал који се по мени недовољно користи.
 
Obaranje ivičnjaka, tj. izbegavanje da se to sporvede po celom gradu (i kao treba) je zapravo dokaz da Grad zapravo i ne želi da omasovi korišćenje bicikala...
Tehnički, radovi su jednostavni, znamo koliko "nadležni" vole da prčkaju, raskopavaju (u prevodu - sisaju budžet za raznorazne radove, nabacuj poslove svojim firmama i posle dele profit) tako da bi u ovom slučaju lako našli interes (ugrađivanje)... ali - oni ne žele da građani svakodnevno i masovno koriste bicikle.
Biciklista je skroman protošač, ne plaća gorivo, parking, registraciju, osiguranje...ne kupuje/iznamljuje parking mesto, servisira za male pare... ništa novo nisam rekao.

A gde je npr. spajanje staze u Vladimira Popovića sa stazom pored Save (Park Republike Srpske) preko zelene površine pored Gazele (Karton City, Historical), da se poveže cela trasa duž izgrađene obale Save i Dunava... samo 100-200 metara preko obične napuštene ledine?

Oni to - ne žele.
 
Biciklisti mogu pametno pristupiti temi i napraviti front sa udruženjima invalida, roditelja i penzionera kako bi se ivičnjaci obarali pri svakoj rekonstrukciji i izgradnji ulice u Beogradu. Ovako je to sizifov posao što kažem kao biciklista koji je 99% u starom delu Beograda gde nema bici staza.
 
И да се омогући постојање нормалног проходног тротоара. Нама ни Војводе Степе нема проходнији тротоар целом дужином.
 
Invalidima i roditeljima su oboreni ivičnjaci potrebniji nego biciklistima.
Iskreno, nisam video nigde njihove zahteve ili podršku zahtevima biciklista za obarenjm ivičnjaka.
Ovako, mi biciklisti izgledamo razmaženo kada tražimo obaranje ivičnjaka.

Međutim, pričamo o zemlji gde se stanari bune što se pravi rampa za invalida u njihovoj zgradi.
 
Није било никад удруженог наступа особа са инвалидитетом а поготову пешака. Чињеница је да је 70% Београда непроходно за особе са инвалидитетом или мајке са децом у колицима, да је већина тротоара узурпирано паркирањем или другим препрекама (баште, стубови, рекламе...).
 
To za ivicnjake je istina,
u borbi protiv bahatih parking vozaca cesto se visinom ivicnjaka preteruje ( vislji nego uobicajeno)
Na pojedinim mestima ivicnjaci su toliko visoki , da me prozima veliki strah kad god se priblizim sto blize njima
na primer
prilikom voznje kolovozom , zelim da ,,propustim,, autobus koj je usporio iza mene , strahujem da pedalom ne zveknem o ivicnjak
i zbog te svoje obzirnosti , zavrsim pod autobuskim tockovima.
verujte vise se plasim ivicnjaka nego vozila na kolovozu.
:mad:
 
Ivicnjaci VAN pesackih prelaza, i naravno, van propisanih parking mesta i treba da budu visoki.

Visok ivicnjak duz ulica gde nije propisano parkiranje -> manje volina koje se vozilima penju na njega -> vise prostora za sve na trotoaru + manje konfliktnih situacija, izletanja i trubnjava dok se vo penje ili silazi na kolovoz prilikom u/isparkiravanja na mestu gde to nije namenjeno.

Ranije sam se smejao Arapima sto u svojim zemljama resavaju probleme stocnog parkiranja dizanjem nenormalnih ivicnjaka ali nedavno sam shvatio da ni mi nismo za bolje. Ne samo da nasi vozaci nisu za bolje,nego se pokazalo da Grad, fabrike i preduzeca koja se angazuju da prave i postavljaju stubice su prosto mentalno zaostali i ne umeju da naprave, niti normalan izdrzljiv stubic, niti normalnu podlogu i uzemljenje. Batali stubic koji svaki danasnji aiutomobil sa plasticnom maskom moze da izvali iz lezista ili prelomi a da ne pretrpi stetu (mislim na auto).

Jednom sam cak na jednoj temi popisao svih 26 ili 28 vrsta stubica i prepreka koje je Beograd izmenjao od 1990. do danas. 99% njih zivo go... , sem onih karakteristicnih jednometarskih simplistickih crno-zutih kojih je najvise bilo 90ih a opstaju i dan danas dok se drugi krune i drobe ko da su od gipsa..

Mada i ivicnjake su nedavno poceli da prave od zgusnutog i prebojenog gradjevinskog suta...
 
Poslednja izmena:
Vucko wrote: ,,... Na drugim mestima neka bude i 30cm.. ,,
Iznenadjujes me novim stavovima

Ma moze ivicnjak i od 1 metra ako ima biciklisticku traku
ovako biciklista kao ravnopravni ucesnik u saobracaju se dovodi u DEBELU zivotnu opasnost visokim ivicnjakom.
To niko nema prava da radi.Narocito ako nema posebnog saobracajnog znaka da je voznja bicikla kolovozom izricito zabranjena.

Zamisli kada bi ivicnjak bio visok do najnze tacke karoserije automobila (tih 30 cm)
i tako postojala realna opasnost da ljudi samo izgrebu vozilo pri dnu (sajtne) ,ako bi se priblizili previse ivicnjaku tokom voznje.
ama digla bi se prava revolucija u gradu ( zbog materijalnih steta na mezimcima)
a sa druge strane , kada se visokim ivicnjakom ugrozava zivot biciklistima onda nije bitno....

Kakvi su to dupli arsini i toliko favorizovanje samo jedne vrste ucesnika u saobracaju ?
Ma mozemo pisati koliko hocemo ali proces ,,unormljavanja,, Bg saobracaja je i ovako usporen ,
plus sto se namerno jos vise usporava, naravno sve u korist u korist auto lobista ( a najvise u korist parking servisa)
Svakodnevno koristim sluzbeno vozilo i privatni bicikl (sada redje u vreme sneznih dana ) te stvari u Bg saobracaju
posmatram kroz obe prizme.
:sesir:
 
Eno pun grad krstova, kandila i spomen obelezja posvecenim biciklistima koje su ubili beogradski ivicnjaci visoki cak gigantskih 10 cm...


Inace,dok se narice nad sudbinama hiljada stradalih biciklista, zaboravlja se i i ignorise da su oni jedini vid saobracajnog sredstva i kretanja koje ima pravo da koristi benefite i kretanja po kolovozu i kretanja po trotoarima i kretanja po svojim stazama. Znaci upravo u toj svojoj mesovitoj prirodi leze neki benefiti po njih koje nemaju ni pesaci ni motorna vozila.

Ali naravno da to nije dovoljno.

Nekima nikad nista nije dovoljno.
 
Nisi Vucko a drugo priznajes samo umrlice kao dokaza , sve jedno , pa evo i tog gledista:

Bg ulice svojim ,,djubretom,, narocito ssoderom, peskom, metalnim koje kakvim parccicima i sl cesto i visokim ivicnjacima
zadaju deble probleme i ne-biciklistima .
Vidljive za tebe su sa invalidskeim i smrtnim ishodima a zbog vece mase i brzine
uglavnom su motorciklistii.... Bgd obiluje bas takvim dokazima
- ,,Eno pun grad krstova, kandila i spomen obelezja motorciklistima,,
Isti ti razlozi vaze i za ostale ,,lakse,, ucesnike u saobracaju
ali sa dobijenim tezim i laksim telesnim povredama koje se retko kad objavljuju
a svi korisnici laksih vozila bicikla i trotineta skejata i rolera , vise puta su ih zadobijali
Mozda ja imam samo paranoican strah od visokih ivicnjaka ali i oni mogu da se ubroje u navedeni spisak u vidu nekog procenta
ucesca tj da su ri oni razlog zadobijanja tih tezih i laksih telesnih povreda
Nikakvo negiranje i umanjivanje , nece ponistiti postojanje problematike.
Onaj koj se ,,skrsiso,, zbog jednog od navedenog razloga ova problematika mu je vrlo vazna
a onaj koj jos nije , a nista se ne bude menjalo , verovatno ce mu baš ta problematika jednom biti vazna
A ja to ne bih cekao da vecina oseti na svojoj kozi-kostima
:sesir:
 
Ko ne ume da vozi bicikl, niti da se ponaša i nosi u saobraćaju, onda ne treba da silazi među isti. Ovo posebno važi za skejtere i trotinetaše nad kojima ovde kukaš. A kojima ni zakonski ni razumski nije mesto na kolovozu.
Mozda ja imam samo paranoican strah od visokih ivicnjaka
I ja bih rekao da je to.

Pošto sam se i o deonici Trg Republike - Kalemegdan naslušao svega i svačega, a živeo tu tri decenije i nijednom nisam video bilo kakav akcident sa biciklistima. Niti sa uvaženim skejterima i trotinetašima. Čak ni kada su baš kušali i igrali se sa srećom i sudbinom pa neuki preticali autobus koji polazi iz stajališta ili zaobilazili kolone ili na uglu sa Kralja Petra pičili kroz raskrsnice na crveno. Jer , logično, mrzi ih da čekaju, jer za njih saobraćajna pravila ne važe.
 
Poslednja izmena:
,, I ja bih rekao da je to,,
Ha, ha, Eto slazemo se :)
I ako mi se ne dopada stil vozznje vecine ,,novih,, vozaca bicikl servisa sto dostavljaju potrepstine, ,,jure vreme,,
mislim da su oni nosioci promena u korist biciklista, biciklisticke infrastrukture tj. boljitka Bgda u toj oblasti.
Jbg. Ne slazem se potpuno i sa tvojim bickl vidjenjima-stavovima,
ali u neku ruku i ti sam svojim vidjenjem doprinosis tom boljitku i sagledavanja iz sto vise razlicitih uglova ove problematike
Pozdrav
:sesir:
 
Vrh