Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Sve što sam napisao je iz (lične) prakse, ne znam kakva je teorija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867873#p867873:1acru2k9 je napisao(la):
operic » Sre Jul 28, 2021 6:01 pm[/url]":1acru2k9]Sve što sam napisao je iz (lične) prakse
Isto.

Samo sto ne moram da vidim kako tocak bukvalno melje lika da bih video problem u toj imbecilnoj praksi Napoleonisanja.

A i premda nisam video to, video sam X puta kako bivaju cuknuti (mislim gurnuti u stranu) ili iznenade vozaca u sekundi.


A da ne pricam sto je bezobizrno prema vozacima, medju kojima su i vozila javnog prevoza i njihovi putnici.
 
Operic wrote :
.... pričam o slučaju kada krene iz bajk boksa sa sredine trake....
Uf ... bajk boks u sredini saob. traka .... :shock:
Pa to ne postoji u Bgdu sto je manji problem ali kao pojam ne postoji u glavama motornih voziaca :!:

Doduse vozeci uz desni ivicnjak ulice ponekad vidim ponekog ,,cool biciklistu ,, kako vozi tom sredinom preticuci kolonu koja stoji ili mili :shock:
Zadivljen sam nj. hrabroscu jer niko ne moze ni da pomisli da ima sa leve strane bicilistu
bez obzira da li se krece pravo ili skrece
levo apsurdna konfliktna situacija pri skretanja u desno nekim voziacima je potreban ,,ajsslung,,
kako bilo ne izbezni su konflikti bez obzira da li biciklista daje tj. koristi propisanu signalizaciju
:sesir:
 
Malo sam istrazivao i evo da demantujem samog sebe
- ipak svi znamo za bajk boks koj ima po odavno redovne korisnike :lol:

E7YWRosXsAE8Kvp.jpeg

izvor FB

:sesir:
 
Bilo bi lepo da imamo neki brojač koliko je metara biciklističkih staza napravljeno ove godine, ako ne grešim cifra je negde oko 0.
 
Pa ako gledamo funkcionalnost i ovih sto su pre "pravljene" tj. crtane, opet dodjemo na 0km otprilike :).

Zaista mi nije jasno kad se trasiraju nove ulice zasto se ne pravi pre svega 3+3 umesto 2+2 i zasto nigde nisu unapred predvidjene trake za bicikle. Minimum koji bi trebao da se pravi u 2021. godini u Beogradu je 3+3 + bici trake.
 
2021. a tržni centar stavlja češljeve za bicikle.

usce parkign za bajseve.jpg


E pa sad mi recite kako da bezbedno tu postavimo bicikle kada se većini točkovi skidaju bez alata (leptir).

Uvek ću ovako parkirati ili naći neku ogradu ili znak u blizini.
 
Ja parkiram u nazad sa zadnjim tockom i vezem za ram. Mada na nekim parkiralistima menjac ne moze da stane u te drzace.
 
Mora da placu za baš takvim iz nekog seoskog doma kulture ...
,, -Sve ode za Bgd ,, :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867858#p867858:184218qp je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Jul 28, 2021 5:25 pm[/url]":184218qp]Bajsevi startuju jako brzo samo kad nalegneš na pedalu kao sivonja i šaltaš brzine ko da igraš rat palčeva. Znam iz iskustva, jer vozim bajs već 25 godina.

Nije mi jasna ta patološka potreba nekih bici udruženja i pojedinaca da se uvek isture iznad i ispred svih ostalih, i bukvalno i figurativno. Ja kad vozim bajs kolovozom, i naiđem na kolonu koja čeka, stajem IZA POSLEDNJEG AUTOMOBILA. Ne probijam se na čelo kolone, ne provlačim se između, ne krećem pre svih. Nego čekam svoj red i krećem kad krene onaj ispred mene. A nekad čak i propustim kola iza mene, tako da ja budem poslednje "vozilo" u koloni. I tad se osecam najsigurnije, kad su sva vozila ISPRED mene, i kad ih lepo i jasno vidim. A ne da mi se ''motaju'' odmah iza.


Nikad nisam razumeo tu patološku potrebu, kako biciklista tako i motorista, da se provlače i guze na čelo svake kolone. Jednog dana kad budem imao motor, voziću ga isto tako - stajem iza kola, kao da sam još jedan automobil. I krecem kad i prvi ispred mene. I tako se zapravo pravilno i vozi. Jer zakon tehnički ne dozvoljva da se neko provlači između vozila i traka da bi izbijao na čelo kolone, i onda još stajao na zaustavnoj traci ili preko pešačkog prelaza.

Психологија мотоциклисте и бициклисте са једне стране, није иста као психологија возача аутомобила са друге. Ради се о људима који су жељни неког доказивања и истицања.
 
.... Ради се о људима који су жељни неког доказивања и истицања....

Pa nije baš tako :evil:
Ja svakodnevno idem na posao bajsem
osim kad je veci sneg ili ulice okovane ledom
Tačno znam koliko mi treba vremena do posla.
Šta sad
kad zbog auto škole kolona vozila se ktece usporeno ?
Jesam li bahat ili željan dokazivanja ako vozim uobičajenim tempom uz slobodnu desnu ivicu kolovoza preticuci usporena vozila koja ne mogu da preteknu auto školu , zbog pune linije ? :shock:
Ili treba da po tvojem vidjenju stvari, da ostanem na začelju kolone i tako zakasnim na posao i ako nikog pa ni sebe ne ugrožavam?
Ponekad vidim biciklistu koj stvarno nabija brzinu ali samo po nekad , uglavnom većina vozi normalno nikog ne ugrožavajuci

Stoga bi vredelo da preispitaš svoj stav kad se biciklom pretice usporena kolona vozila
:sesir:
 
Исто бих и ја могао да питам када се нађем иза трактора, грађевинске машине или пак бициклисте кога је немогуће или тешко обићи на неким деоницама пута. Узмимо као пример пут око Авале према Раљи. Дешава се често да туда возе бициклисти, неретко један до другог и да значајно успоравају саобраћај иза себе. Осим тога, када возе сами знају да скрећу лево-десно јер не могу да савладају успон. Највећи проблем стварају аутобусима и теретним возилима који не могу да их обиђу све док не престану оштре кривине као и пуна линија на тој деоници, јер ризикују чеони судар са возилима која им долазе у сусрет.

Што се тиче провлачења између возила и између кола и ивичњака, јасно је да је то опасно по живот јер је већ раније описано како долази до фаталног исхода у таквим ситуацијама.

И ја знам да је тако брже, али није сигурније.
 
boca-ica":1r2dl21k je napisao(la):
.... Ради се о људима који су жељни неког доказивања и истицања....

Pa nije baš tako :evil:
Ja svakodnevno idem na posao bajsem
osim kad je veci sneg ili ulice okovane ledom
Tačno znam koliko mi treba vremena do posla.
Šta sad
kad zbog auto škole kolona vozila se ktece usporeno ?
Jesam li bahat ili željan dokazivanja ako vozim uobičajenim tempom uz slobodnu desnu ivicu kolovoza preticuci usporena vozila koja ne mogu da preteknu auto školu , zbog pune linije ? :shock:
Ili treba da po tvojem vidjenju stvari, da ostanem na začelju kolone i tako zakasnim na posao i ako nikog pa ni sebe ne ugrožavam?
Ponekad vidim biciklistu koj stvarno nabija brzinu ali samo po nekad , uglavnom većina vozi normalno nikog ne ugrožavajuci

Stoga bi vredelo da preispitaš svoj stav kad se biciklom pretice usporena kolona vozila
:sesir:
A ti inače voziš taj bajs brzinama od 50 km/h i kad krećeš iz mesta, toliko si brz i startan da za 2 sekunde razvijaš punu brzinu (50 km/h) tako da ti je od presudnog značaja da uvek budeš na čelu kolone i da te nijedan auto nikad ni na sekundu ne uspori?

Usput, jel si razmišljao ikad da li možda i ti nekad usporavaš nekog?
 
Relativno sam svež biciklista, a dugo godina vozač. U početku sam se grozio mnogih stvari koje rade biciklisti i ja ih nisam radio, među njima i preticanje kolone automobila. Međutim, vozači automobila nauče bicikliste da to rade. Vozač automobila smatra da je bogom dan da se nađe na kolovozu i da niko drugi ne sme da mu uskrati to pravo. Dok se krećem u koloni, na svom mestu, ne pretičem nikoga i idem sporije nego bih išao da nema kolone, vozači automobila se ponašaju kao da ne postojim. Ako vozim uz desnu ivicu kolovozne trake, nabiju se uz branik ovome ispred i odjednom sam ja pored automobila koji je bio u koloni iza mene. Pustim ga ispred, onda to isto uradi sledeći. Pomerim se na sredinu trake, ovaj iza mene nagazi liniju da bi bio uporedo sa mnom i zatim me prosto izgura ka ivici.
U takvim momentima postajem bezobrazni biciklista i odem napred, guram se uz desnu ivicu, kad ima mesta odem i bankinom ili trotoarom (retko) ili prođem levo od kolone (obično samo ako planiram da skrenem levo na sledećoj raskrsnici). Prosto, bezobrazluk rađa bezobrazluk.
Kada vozim u koloni, na svom mestu, a iza mene se nađe normalan vozač koji ne pokušava da me pretekne po svaku cenu, ostajem tu, ako se kolona kreće.
 
Све то што наводите, ја сам урадио два пута и одустао сам. Једноставно није безбедно и када сам касније размишљао о томе, схватио сам да сам могао да погинем.

Београд има бициклистичку инфраструктуру на Новом Београду, делом у Земуну и на Дорћолу и уз реку према Ади. Остали делови града нису за вожњу бицикла.
 
ok, nećemo se složiti nikada. a i zašto bismo?
za neke smo patološki bolesnici željni dokazivanja (wtf?!), za neke smo korektni ravnopravni učesnici i to je to, ne može se svakome ugoditi. ne vredi se trošiti.

ali, opet neopravdana agresija prema bocaici... gde je čovek rekao da žudi da bude na čelu kolone i da ga niko nikad ne pretekne? čovek lepo reče da vozi uz desnu ivicu kolovoza, dakle automobil vozi u svojoj traci, boca vozi desno od njega, nema konflikta, čemu istresanje i imputiranje onoga što nije rekao?

i opet tvrdnje da je provlačenje kroz kolonu opasno po život i sa fatalnim ishodom (?!) razumeo bih da pričamo o brzinama od 50-80kmh, ali ljudi, pričamo o sporo-krećućoj, milećoj ili stojećoj koloni, aman.

neko pomenu avalski put... kamioni i autobusi prolaze pored mene, niko se nikad nije bunio, bez problema me zaobiđu.
 
Možemo mi da besedimo do sutra i merimo da li je neko bio agresivan ili ne (lepo je što ti toliko kukaš nad ''aktivnom'' agresijom nad jadnim bodom a ignorišeš njegovu pasivnu agresiju ranije, njegovo ignorisanje zakona i manipulisanje nad činjenicama oko obavezne širine staza i traka :kafa: ) ali to neće promeniti činjenicu da su neki od vas prosto imaju manje obzira prema drugima, manje pošttujete zakone i želite sva prava i privilegije a nikakve obaveze i ograničenja samo zato što koristite ''vid prevoza koji ne zagađuje''.

Evo uzmite jednom kameru i snimite mi to provlačenje kroz kolonu da biste izbili na njeno čelo i pokažite mi, kad se upale zelena svetla i pođe cela kolona sa vama na čelu, i automobili vas posle preteknu, šta ste time postigli. Osim što ste pravili konfliktne situacije, rizikovali da vas neko pokupi i primoravali automobile da prelaze u susednu traku da bi vas pretekli.

Ozbiljno kažem. Snimite sebe kako izbijate na čelo kolone i pokažite mi šta ste time dobili. Jer ja za 10-15ak godina vožnje bajsa po kolovozima nisam našao nikakvu korist od toga a našao sam, i video, nekoliko mana i potencijalnih opasnosti.

Baš bih voleo da vidim Bocin snimak, da vidim iz prve ruke kako to izgleda kada ga usporavaju automobili. I da vidim kako poleće iz mesta na 50 km/h za 2 sekunde i ostavlja kolonu motornih vozila u dalekom oblaku svoje prašine...
 
Mator sam ja da bih i po pisti mogao voziti 50 na sat. :lol:
Takodje iluzorno je spominjati da iko moze biti vodeci na čelu kolone motornih vozila koja se krece +50 km/h .pri redovno prohodnosti ulica
Moze bicikl samo da izbije prvi na semaforu kada kolona stoji ili se vrlo usporeno krece a potom redom sva mot. vozila, biciklistu preteknu :!:
i to bez mogicnosti da se čeona mot. vozila sustignu , jer ona prva vozila i ostala, su u medju vremenu vec na
trecem semaforu... 8)

Takodje biciklista ima svoju desnu ivicu
sasvim dovoljnu da nema konflikta
Jedini konflikt sa kolonom skoro svakodnevno imam pa i danas je bila kad me vozilo-vozač pretekne i stane na semaforu.
Znaci video me je predhodno u prolazu !
i treba da mi ostavi bar 5O cm od ivicnjaka da prodjem i ako ima sa svoje leve strane mot. vozila do pune središnje linije te saob. trake gotovo čitav metar prazano
Isti ,, vozač ,, iz čiste pakosti pravi se blesav ko bajagi nije me video i ostavi mi 30-40 cm do ivičnjaka :evil:
a kad mu moj volan zatrese bočni retrovizor .. pi zdi i galami :mrgreen:
ne pomšljajuci da sam tako mogao da padnem ( to je ugrožavanje bicikliste NE činjenjem ) jer on stoji primorao me da vršim santimetarsku procenu
-oču li proci ili ne -sve zbog njegovog inata
a kada bi on morao da vrši procenu osim na parkingu tražio bi neku pravičnost
Prvo
bicikl je ravnopravni učesnik i ako biciklista nikog ne sputava odakle ikome pravo ne samo da ga ometa vec i ugrožava.
Obična pakost i k.určrvitost
Istina je da samo biciklista sme da vozi i po trotoaru i po kolovozu ,
niko drugi.pa čak ni šinska a ni vozila sa rotacijom ne smeji da voze po trotoaru gde ima pešaka, već im na kolovozu pomerajuci se sa strane drugi prave slobodan prolaz Biciklista vozi po obe povšine po izboru t
to sme i mora birajuci bezbedniji put
i to je po zakonu :dil:

A to što mnogima fali saob. kultura i ne poznavanje zakona mogu samo da sebe
unizavaju, činjenjem i ne mogičnosču razumevsnja osnova.

Bender ne bih tebi ništa odgovarao , jer
si naapisao da si biciklista .
Samo se nadam da ceš jednog dana prznati razumevanje ove proste pisanije
:sesir:
 
Kao, ''Bendere ne bih tebi ništa odgovarao'' a ispišeš post koji se u celosti osvrće na ono što sam ja tebi napisao... Mda...

Osim na mestu gde je jasno iscrtana i obeležena bici traka ili staza - nema vozač nikakvu obavezu da tebi ostavlja 50 cm sa bilo koje strane. I nije to nikakvo ugrožavanje, to je normalno funkcionisanje saobraćaja. Nisi ti povlašćen u odnosu na ostale učesnike u saobraćaju samo zato što si na biciklu. Da nećeš možda da počneš i vozače autobusa sa po 100 i 160 putnika da teraš da se pomeraju po metar-pola levo desno samo da tebi ostave pistu za bicikl? :lol:
Pokaži mi zakon i rečenicu gde piše da je vozač tebi dužan da ostavi prostor sa strane pa onda možemo dalje da pričamo o tome.

Niko tebe ne ugrožava ako normalno vozi ili stoji u svojoj traci. To što si ti bezobziran, nestrpljiv ili prosto lenj, to nikoga ne zanima i ništa ne menja.
A ponajmanje nas koji za kretanje po gradu koristimo gradski prevoz.

Kao što sam opisivao ranije, sada se vidi na delu - ogromna količina problema u današnjem saobraćaju leži u tome što bi mnogi da imaju razna prava i prilivegije, a nikakve obaveze. U ovom slučaju, to se ogleda u stavovima pojedinih biciklista. Koji će rado da istaknu da ''bicikl može da vozi i po trotoaru i po kolovozu bla bla...'' a pošto im to nije dosta, zahtevaće (bez ikakvih osnova) da im još vozači ostavljaju prostore sa strane. I još će da se pozivaju na zakone, a sami iste ne poznaju.
 
ja u potpunosti razumem bocu jer nailazim na identične situacije.
pretekne/obiđe me, dakle svestan je da ćemo se za par desetina sekundi sresti na semaforu i on se nabije skroz desno tako da za bicikl nema mesta. čist bezobrazluk, sujeta ili bezobzirnost prema ostalim učesnicima.
tačno je da nema zakonsku obavezu da ostavi mesto, ali majku mu, budi uviđavan prema drugima! ako ja tebe poštujem i vozim u okviru zakonskog jednog metra uz desnu ivicu, poštuj i ti mene. sreća pa nisu mnogo česti primeri egoističnih vozača.

a što se tiče onoga šta biciklista dobija provlačeći se kroz kolonu, boca je već naveo ranije (parafraziram - ako ja stanem iza poslednjeg vozila, čekam crveno, velika je verovatnoća da ću čekati još jedno crveno kada moje mesto u koloni stigne do semafora), a ja bih dodao - konstantna protočnost saobraćaja.
i to bi valjda tebi bendere koji si saobraćajni inženjer trebalo da bude jasno.
šta je bolje, kružni tok sa konstantnim protokom uz obavezno usporavanje (bez prekida kretanja) ili semaforizovane ulice? gde se više gubi vremena?
 
U Beogradu, gde vozači startuju i poleću sa zaustavne trake čim prvi foton zelenog svetla izbije iz semafora, vi meni pričate neke bajke kako ''nećete stići da prođete raskrsnicu ako ne izbijete na čelo kolone''. Ne budite smešni. Te priče prodajte nekom drugom.

Stvar je vrlo jasna. Kao što sam rekao gore, i reći ću opet, i opet, i još hiljadu puta ako treba - ovde (mislim u Beogradu) se stvorio korpus ljudi koji misle da time što voze sredstvo koje ne zagađuje, automatski imaju pravo na sve privilegije i zaštite, a nikakve obaveze. Opet, vi se uvek vraćate i ističete kako ''bicikl može da se vozi i po trotoaru i kolovozu bla bla bla'', da biste istakli to pravo koje biciklisti imaju. A kada se pokrene bilo kakva priča o obavezama koje biciklisti imaju, onda jedan beži sa teme pa pokušava da ''dobaci za stolom'' bez direktnog obraćanja i suočavanja, jer zna da će da se pokaže koliko pojma nema... a drugi počinje da mi filozofira o nekakvoj obavezi drugih prema biciklistima.

Jel? A šta ćemo sa obavezama biciklista prema drugima?

Vaše priče nemaju nikakvog osnova i uporišta, ne bi kod mene prošle sve i da sam samo pešak i putnik JGPa koji živi u Beogradu 31 godinu i gleda uživo kako se stvari odvijaju. A tek sa 15ak godina samostalne vožnje bajsa po gradu ne možete da me ubeđujete u stvari koje nemaju smisla, a koje lično gledam i znam kako se odigravaju uživo i u praksi. U slučaju bicikala, ništa se ne dobija izbijanjem na čelo kolone. Ništa osim zadovoljavanja ega pojedinca i stvaranja iluzije da ako se krene prvi - čak i na štetu i ometanje drugih iza sebe - da će se ranije stići na odredište. A to je logika u rangu ljudi koji hitaju da se prvi ukrcaju u avion misleći da će time pre i poleteti. Da ne pričam da je odlika i sumanutosti, jer je osobi draže i preče da se provlači između limarija i ivičnjaka, i da rizikuje da se nađe u opasnoj situaciji koja je možda i neće ubiti ali može da je osakati ili uništi bicikl... A sve to samo zato što je stvoren taj neki osećaj povlašćenosti, uzvišenosti u odnosu na druge, i urgencije. Koja se uopšte ne rešava izbijanjem na čelo kolone nego boljim planiranjem rute i iskustvom u vožnji.

Pokažite mi i dokažite snimkom ili uživo te benefite i opravdanja da bicikl izbija na čelo kolone. Onda možemo da pričamo dalje. Do tada, ovo je za mene samo još jedna u nizu ''hoćemo sva prava al nikakve obaveze'' situacija kojih sam se nagledao i previše za života.
 
Vrh