Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Jedan dan sam uveče oko 20h išao biciklom kroz kružni tok na Slaviji, jedva sam izvukao živu glavu, a taj opasan potez sam učinio jer ću shvatiti da ću izgubiti 5 minuta kako bi prešao kružni tok jer su biciklisti diskriminisani isto kao i pešaci.
 
Саме трамвајске шине су веома опасне за бициклисте.
 
Ove godine jasno se vidi da na planu Bgd biciklizma grad ništa ne radi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861275#p861275:3nvnh6f0 je napisao(la):
Дошљак » 30 Jun 2021 05:37 am[/url]":3nvnh6f0]Саме трамвајске шине су веома опасне за бициклисте.
Znam, jednom sam fino ljosnuo na kraju Bulevara kod okretnice Ustanička, prosuo sam se po dve trake sa sve stvarima iz ranca po nekoj kiši. Šine prelaziti samo pod pravim uglom, već kada se prelaze pod manjim uglom od 60 stepeni su mogućnosti da ti uleti točak ogromne a pogotovu kod drumaša. Sva sreća pa vozim MTB zbog moje urbane vožnje po brdima Zvezdare i centra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851981#p851981:1x4nh3lp je napisao(la):
Bukira » 21 May 2021, 08:11[/url]":1x4nh3lp]Naravno, montiran je još jedan ogroman bilbord:

file.php

Čisto da zabeležimo ceo proces nastanka bilborda

bilbord kod dejtonke.jpg


Ne smeta u principu.
 
Па у принципу не смета,али безвезе изгледа зато што је набијен тик уз стазу.
 
Могло је да буде ближе огради пумпе. Није баш ни пожељно да буде тик уз стазу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862058#p862058:38vir8zs je napisao(la):
Дошљак » Sub Jul 03, 2021 9:13 pm[/url]":38vir8zs]Могло је да буде ближе огради пумпе. Није баш ни пожељно да буде тик уз стазу.
Baš to sad htedoh da napišem.
 
Konkurs za subvencije na kupovinu bicikala od 15. jula u Beogradu

Gradska uprava Beograda će 15. jula raspisati konkurs za subvencije za kupovinu bicikala do 25.000 dinara, a prve dve hiljade ljudi koji se budu javili, dobiće subvenciju od 5.000 dinara, najavio je danas zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

On je u jutarnjem programu TV Prva rekao kako grad želi da promoviše domaću proizvodnju bicikala i pomogne da ih ljudi sve više kupuju, zbog čega su gradske vlasti predložile izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja i tražile da biciklisti mogu da koriste žute trake u određenim delovima dana kada nije špic.

Zatraženo je i da se uvede pojam biciklističko-pešačke ulice u ulicama gde je brzina saobraćaja ograničena na deset kilometara na sat i gde prednost imaju pešaci i biciklisti.

„Ove godine radimo i skoro 40 kilometara novih pešačkih staza“, naglasio je Vesić.

izvor: Danas
 

Vujanić o Vesićevoj izjavi: Nisu sve žute trake bezbedne za bicikliste


Ideja da se dozvoli upotreba žute trake pojedinim učesnicima u saobraćaju je odlična, ali nisam siguran da je to dobro kad je reč o biciklistima. Ni slučajno im ne bih dao da voze žutom trakom ukoliko ne mogu da se kreću bezbedno, rekao je za portal N1 profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić, komentarišući predlog zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića da se kretanje žutom trakom omogući i biciklistima.

Na izjavu zamenika gradonačelnika koji je rekao da je gradska vlast predložila izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja da bi i bicikli mogli da se voze u žutoj traci, profesor Vujanić gleda sa rezervom.

”Nisam za to da se omogući kretanje biciklista svim žutim trakama, već da se izvrši analiza, pa da samo one trake u kojima postoje uslovi za bezbednost biciklista budu određene za tu namenu. Primera radi, zamislite da se biciklistima dozvoli da se kreću Ulicom Kneza Miloša na potezu od Nemanjine do Glavne pošte, morali bi da prelaze i u voznu traku, što bi bilo izuzetno nebezbedno”, naglasio je sagovornik portala N1.

Vujanić je podsetio da postoje i žute trake kojima ne mogu da se kreću ni taksi vozila, a kao primer naveo je tramvajske šine u Bulevaru kralja Aleksandra. Nasuprot tome, kako navodi, tramvajskim šinama u Ulici Vojvode Stepe dozvoljeno je kretanje i drugih motorizovanih učesnika u saobraćaju.

“Saobraćajni sistem mora da se podesi tako da bude ‘odelo po meri‘, što znači da je za svaku situaciju neophodno pronaći odgovarajuće rešenje“, zaključio je Vujanić.

Izvor. N1
 
Žute trake su obično neravne, naročito oko šahtova i slivnika, tako da nisu dobre za bicikliste.

Bolje bi mu bilo da predloži da se uklone parking mesta sa kolovoza i trotoara i eto mesta za biciklističke TRAKE!

ps: Gore sam mislio da je dobra ideja peš-bici zone, deo sa žutim trakama sam prevideo.
 
...gradska vlast predložila izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja da bi i bicikli mogli da se voze u žutoj traci...

Ne secam se da igde piše da jeste zabranjen bajs u žutoj traci.
A i ako jeste vozicu uz levu ivicu žute trake
pa kad dodje do usporenja bus saobracaja
Jer bus ne može dabezbedno prodje a da me ne zakači, Pa sa takvim usporenjem Bg bus saobracaja nek se češu gde ih i ne svrbi
Ne znam po novom saob. zakonu. ako nije izricita zabranjeno sta ima da
omogucavajuu...

Čini mi se da ce da se bave svakojaklim samo da NE urade biciklističke trake bez kojih nema naoretka bic. saobracaja
:twisted:
 
Na dosta žutih traka je naznačeno da su rezervisane za bus i taxi od 7 do 9 i 14 do 18. Što automatski znači da je i biciklima i automobilima dozvoljeno da ih koriste van tog vremena. Drugim rečima, ovo je već primenjeno.

Dodatno, gde piše da je zabranjeno voziti bicikl ulicom Kneza Miloša? Da je pametno, nije, ali me zanima po kom osnovu je zabranjeno?

Sve u svemu, vest je namenjena za široke narodne mase koje ne voze bicikl i služi isključivo marketingu dotičnog političara.
 
Voziti bicikl na kolovozu Kneza Miloša nije zabranjeno. Samo je bezobzirno. I rizično.


Ljudi na Saobraćajnom fakultetu, ljudi u vlasti, ljudi u biciklističkim udruženjima, pa i ljudi ovde na forumu cepaju dlake na pola oko zakona i propisa a zaboravljaju da se cela nauka iza zakona i ponašanja u saobraćaju svodi na - obzirnost prema drugima i vođenje računa o svojoj i tuđoj bezbednosti.


Jednu grupu njih da čovek pita da li biciklista sme i treba da vozi po svakom kolovozu, rekli bi ''da, apsolutno''.
Drugu grupu njih da pita, rekli bi ''ne, nipošto''.
Mene kad neko pita to, i da li vozim po kolovozu, kažem ''kako kad i kako gde''.

Zavisi od situacije, od okolnosti, od obzira prema drugima i o bezbednosti. A svaki pokušaj kalupljenja svih 2362306296823 situacija u jedan zakon ili propis je samo odraz slepila i jedne i druge strane.

Mislim da sam još odavno na ovoj ili temi o saobraćaju rekao da neke nedefinisane stvari u vezi propisa o korišćenju bicikala u Srbiji zapravo više koriste prosečnom biciklisti nego što mu odmažu. Da, ima nekih nedoumica. Ali isto tako te nedoumice i šira shvatanja daju slobodu i improvizacije. Zamislite da se sutra donese zakon po kome bicikli smeju samo na kolovoz? Ili drugi po kome smeju samo na trotoare (u gradu)? Ili zakon koji bicikl tretira isto kao trotinet? Ili zakon koji ga tretira kao vozilo? Ja to ne želim. Meni odgovara ovaj sadašnji status, sa sve malo sivila i nedorečenosti, koji mi omogućava da ga vozim i po trotoarima i po kolovozu, zavisno od okolnosti. I onda dođu pametnjakovići s obe strane i počnu da cepaju dlaku ''e a hajde da definišemo jel sme ovo a jel ne sme ono...'' :roll: Tebra, ako sistem radi i ako niko (normalan) ne pravi frku i problem od toga, onda ne diraj ništa. Prosto da prostije ne može biti.


Sledeća velika debata da bude ''da li prilikom kretanja višečlane porodice po trotoaru, da svi idu jedni za drugim ili da svi idu jedan uz drugog?''
Hu givz a fak... Ako nemaš incidente ili probleme oko toga, šta koga boli uvo za to... Pustiš ljude da improvizuju od situacije do situacije i to je to.
 
Ljudi na Saobraćajnom fakultetu, ljudi u vlasti, ljudi u biciklističkim udruženjima, pa i ljudi ovde na forumu cepaju dlake na pola oko zakona i propisa
a zaboravljaju da se cela nauka iza zakona i ponašanja u saobraćaju svodi na - obzirnost prema drugima i vođenje računa o svojoj i tuđoj bezbednosti...
Ceanje dlake na pola javlja se samo
kod bezobrazluka , inata :!:

Kao u ostalim životnim stvarima
Akcija izaziva reakciju
Sjedne strane imaš folirante koj NE rade
i samo blebecu o radu,
a zapravo merljiv pravi rad im je mizeran
onda drugoj strani preostaje i takva reakcija

- Koliko km. biciklističkih traka i staza OVE godine je uradjeno u Bgdu ?

Ocigledno ljuti protivnici bicikla u Bgdu
( na gradskom polit. nivou )
kad vec moraju da su za biciklizam kao saob. napredak ,, našli ,, su način da su aktulni ( i budu u skladu sa višljim političkim instrukcijama i opredeljenjima)
bave se deklarativnim bla-bla pričama a merljivi novi napravljeni kilometri su mizerni.
Rešenje za NE radnike je uvek prosto
- noga u tur -
Upravo kako bi mogla da zaživi ta obzirnost i napredak u Bg saobracaju
naročito u segmentu biciklizma
:sesir:
 
Ja vidim bezobrazluk s obe strane, i kod zakonodavnih i izvršnih organa, a i kod biciklista. A pored bezobrazluka, još više vidim slepilo na obe strane.


U svetu bezbednosti saobraćaja, kome pripada i Vujanić, postoji fenomen (ne znam mu ime, verovatno ima ime, danas sve ima ime...) da ako se učesnici u saobraćaju previše i prečesto bombarduju upozorenjima, strahovima ili propisima, da vremenom ljudi oguglaju na to. I tada sva ta upozorenja gube efekat.

Sličan princip se trenutno dešava sa ovom manijom zadnjih godina gde karijeristi na obe strane, i u nadležnim institucijama, i u ''biciklističkim'' udruženjima, žele da izregulišu svaki aspekt svačijeg života. A zaboravljaju jedan od osnovnih razloga zašto društva donose zakone i propise. Dakle, podsećanja radi, zakoni i propisi se donose da olakšaju i unaprede život u društvu. Ako neko treba, čim izađe iz kuće, da misli na milijardu zakona i uslova po kojima sme ili ne sme da funkcioniše... onda zakoni i propisi gube smisao. Jer prave pakao i opterećenje ljudima kojima treba da služe. Dakle, kao što može da bude manjak zakona, tako može da bude i višak. Ne valja društvo s premalo zakona, ali ne valja ni ono sa previše. Zlatna sredina je ključ uspeha.


Isto je i u ovoj kretenskoj situaciji sa biciklima. Dokoni ljudi iz ''biciklističkih'' udruženja se obraćaju dokonim nadležnima sa zahtevom ''dajte nam da koristimo žute trake''. A da ih čovek priupita ''a čekaj tebra, jel ti neko do sad branio da ih koristiš? Jel te saobraćajac ikad zaustavio što si vozio tuda?'' Kad je uopšte iko zadnji put video Saobraćajnu policiju da za bilo šta zaustavlja biciklistu???

Na terenu, stvari - po tom pitanju - funkcionišu dovoljno dobro. Tamo gde ima prostora i nema gužvi, obziran i odgovoran biciklista će voziti po žutoj traci. Tamo gde toga nema, voziće po trotoaru. I to je to. Nema potrebe da se tu bilo šta filozofira i cepa na atome. Ali avaj, onda dođu karijeristi i foliranti s obe strane i traže razloge svojih postojanja, te se hvataju za ovakve besmislice. I prave plodno tlo za nove pravne probleme i nedaće na nešto što već funkcioniše dobro.


Kad se radi o regulisanju i propisima kretanja, ne trebaju mi ni Vujanić, ni Vesić, ni Kritična masa ni drugi da mi objašnjavaju kako da se krećem biciklom kroz grad. Čak ih ni ne želim. Jer sve što takvi dohvate da ''sređuju'', na kraju i unište. Jedina edukacija koja treba modernom biciklisti u gradskoj vožnji je edukacija o osnovama saobraćaja, o svojoj spravi koju vozi (namerno kažem sprava, jer nije vozilo) i o osnovnim postulatima obzira i bezbednosti prema sebi i drugima.

A izgradnja biciklističkih staza je potpuno druga tema. Ja ovde komentarišem besmisleno karijerstvo i sviranje na obe strane.
 
P.S.

Lično mislim da jedan deo biciklista u Beogradu (a i drugim gradovima sveta) želi da ima i koristi sve privilegije i prava, a da nemaju nikakve obaveze i ograničenja. To je sad popularna pojava u moderno doba - svi bi da imaju sva prava a nikakve obaveze. Elem, ja sam isto biciklista, pa se gnušam takvih. Kada vozim svoj bajs, savršeno sam svestan da sam u momentu kretanja ''moćniji'' i ''opasniji'' od pešaka, ali isto tako nemoćan i bezopasan za vozilo od metala. I u skladu sa time se i ponašam. Kada sam na trotoaru, dajem svo prvenstvo i mir pešacima, čak ni ne zvonim nikad nego čekam da se sami sklone. A kada sam na kolovozu, dajem svo prvenstvo vozilima. To jeste nekad cimanje, ali upravo ta dvostruka uloga bicikla mi, pored nekih ograničenja, donosi i neke benefite koje ne bih imao ni kao pešak ni kao vozilo. I meni je zbog toga super. A sve što je potrebno je da budem obziran prema drugima i da vozim bezbedno.

I onda dođu karijeristi s obe strane i kažu ''e ne, hajde da izregulišemo i izsređujemo i ovaj aspekt, i onaj, i ovo ovde, i ono onde...'' I samo naprave još više nebezbednih situacija, još više maltretiranja i još veći animozitet između biciklista i vozača.

Ali ne možeš to ljudima objasniti. Bar ne u teoriji. Moraju sami da vide i iskuse šta znači kad se voziš prevozom u Kneza Miloša a bezobrazan biciklista ispred usporava ceo autobus i kolonu vozila iza njega umesto da ode na puste trotoare. I takvi su najbučniji u svemu ovome. Samo prava, a obaveze ništa.
 
Pa nikako.

Kao i u ostatku Kneza Miloša i ulicama nalik njoj.
A bike box is a designated area at the head of a traffic lane at a signalized intersection that provides bicyclists with a safe and visible way to get ahead of queuing traffic during the red signal phase.
Ovo je prosto sjajno. Staviti sprave koje startuju sporije od traktora na čelo kolone vozila, ne bi li još malo usporavali saobraćaj u gradu, uključujući tu i vozila javnog prevoza.

Fantastično.

Očekujem još i posebne trake samo za majke sa kolicima i babe sa kolicima za pijacu.
 
Aha... vrlo interesantna vidjenja :shock:

Merljivi uradjeni ovogodišnji biciklistick Bgd kilometru mizerni
i odmah su biciklisti bezobrazni.

To je isto.kao kad ti kazu da ce da ti daju da jedes šta god hoceš i ovo i ono...
a ti kazeš
- Pa dobro.. ja sam gladan daj nesto
i dobiješ mišljenje
- Ne budi bezobrazan....

:bash:
 
Ti uporno mesas babe i zabe.

To sto Grad ne pravi ili pravi nedovoljno staza ne daje pravo pojedinim bahatim - i nesposobnim - biciklistima da voze duz zutih traka po najprometnijim ulicama uvek, svugde i pod bilo kojim okolnostima.

I meni kao pesaku (izmedju ostalog) sve vise smeta stanje trotoara, koji su sve vise poplavljeni automobilima, bastama ili prosto - preuski. Pa ne izlazim na kolovoz Kralja Milana da bih izrazio protest ili prekratio put.

Najpre je sam poriv da se "izregulise koriscenje zutih traka za bicikliste" pogresan i falican u startu. A povrh toga, zaboravlja se da problematika biciklista na zutim trakama nije stvar samo bezbednosti i zakona, nego i obzirnosti. Jel po tebi obzirno i korektno da jedan bandoglavi biciklista u ulicama poput Kneza Milosa insistira da vozi po zutoj traci i time usporava vozilo ili vozila javnog prevoza sa po 50, 100, 150 putnika? Ako je odgovor potvrdan, onda to znaci da i ja sad imam pravo da sledeci put na Slaviji koracam direktno posred kolovoza i ometam saobracaj. Jer ja zelim i zahtevam da se meni obezbedi sto direktniji put od stana do odredista i bas me briga da li time ometam druge oko sebe.
 
Auuu ipak pomesa ti i babetine i zabetine :lol:

Tvoje poredjenje nije adekvatno !

Ti kao pesak na ulicnom kolovozuu nemas šta da trazis ni da ga gazis osim na zebri

Jedino biciklista sme da koristi i kolovoz i trotoar !

Zato tvoje poredjenje nije adekvatno
jer
pesak i biciklista nije ni malo isto !
A ta razlika je davno uocena od strane zakona.
Narocito mereno po gabaritima, težini, brzini
mc2 nije naivna stvar na trotoaru ni za koga a narocito kad su trotoari zbog NE brige u ovakvom stanju i zaposednuti koje čime.

Implementacija biciklizma u Bgdu je velika pozitivna stvar za grad, gradjane, opste zdrastveno stanje aktivih i pasivnih ucesnika
pa cak i okolinu ... itd.

I zato smeta mi i minimalni oportunizam za napredak U i za Beograd

Razmisli svojom glavom hoceš li tavoriti u ovoj status qvo žabokrecini
ili
bi ipak hteo bar neki boljitak U i za Bgd.

:sesir:
 
Pa ja sam rekao, meni ovo sadasnje stanje odgovara.

Ne razumem vas koji kmecite da stalno hocete jos nesto vise a imate vise prava i beneficija nego i pesaci i vozaci.
 
Vrh