Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Јао што мене ово подсећа на ”доста речи, нек закмечи”... Уместо да конкретним мерама подстакну људе на алтернативне видове превоза (саобраћаја) прављењем нових стаза, одржавањем постојећих, обарањем ивичњака на нулу и слично, они исцртавају ове имбецилне мурале, смишљају неке пароле и слогане...
 
Kila wrote
,, Јао што мене ово подсећа на ”доста речи, нек закмечи”... Уместо да конкретним мерама подстакну људе на алтернативне видове превоза... ,,

Pa vidiš i sam da pred kraj sezone , tj
pred sam sneg
pričaju o populizaciji bajsa -
Ko bajagi jesu za to
al eto ko ce u zimu da biciklira :mrgreen:

Kako je Duško Radovic to lepo sročio :

Da li mi verijete ?

Umivao se jedan dečak
svakoga dana bez prestanka,
pa su mu uši rasle, porasle,
pa mu je koža postala tanka.
Majka je stalno vikala “dosta”
al’ on je hteo, on je hteo… ,,

A zapravo Bjelo dugme ima pravi odgovor:

... Sve ce to o mila moja
prekriti ruzmarin, snjegovi i sas...

:sesir:
 
Nepovezane staze beogradske

IMG_0043.JPG
IMG_0044.JPG
IMG_0045.JPG
IMG_0046.JPG


Citirajmo Caneta uz malu modifikaciju "hoću da znam kuda vodi ovaj put mene i bicikl moj..."
 
Ova niz crnogorsku je uhvatljkva dok ova uz fali crvenilo uz pjesacki kod stajalista i dio linije na trotoaru gdje se kocka vec rasklimala
Kao i ona kod kapetanije sto se nepoznato veze na setaliste....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776527#p776527:2m0pxjmm je napisao(la):
nikolino » 21 Sep 2020 12:31 am[/url]":2m0pxjmm]Ono sto je jedan od vecih problema je, sto je biciklista obavezan da se krece 1m od ivice kolovoza i to se ne menja ukoliko postoji prepreka, poput parkiranog auta koji je izasao na ulicu ili rupe. Naravno, to biciklisti ne postuju, jer je nemoguce ispostovati.

ZOBS

Član 40

Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje.

Preticanje je ono kada sustižemo sporija vozila od nas i prolazimo ispred njih, a obilaženje je ono kada se provozamo oko bilo kakve prepreke na putu, bilo da je to drugo zaustavljeno ili parkirano vozilo, rupa, vrana, svraka, Vesić...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776523#p776523:2fw7hhqj je napisao(la):
nikolino » 21 Sep 2020 12:06 am[/url]":2fw7hhqj]
Inace, sto se tice staze uz Nemanjinu, na mestima se staza prekida. Po propisima, to znaci da bi trebalo biciklista da sidje sa bicikla, izadje na kolovoz, tuda vozi do nastavka staze, ponovo sidje i odgura do staze i nastavi da vozi stazom. Naravno, to nece niko raditi, ali u slucaju da se sa nekim sudarite, pored krivice, platicete i kaznu za voznju trotoarom.

Netačno, u hijerarhiji saobraćajnih pravila vertikalni znak je stariji, a oznake na putu ne moraju da odgovaraju vertikalnom znaku, odnosno kada postoji vertikalni znak koji kaže jedno, a oznaka na kolovozu drugo, poštuje se vertikalni znak.

Na početku svake deonice postoji vertikalni znak obaveštenja o početku pešačko-biciklističke staze, što nam govori da sve vreme moramo voziti trotoarom bez obzira na "greške" u oznakama na trotoaru.

Kad sam rekao pre par stranica da ove ŠKRABOTINE u Nemanjinoj koriste samo da sklone bicikliste sa kolovoza... Znao sam šta govorim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778067#p778067:2jbl11yk je napisao(la):
jlaki » Sub Sep 26, 2020 6:09 am[/url]":2jbl11yk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776527#p776527:2jbl11yk je napisao(la):
nikolino » 21 Sep 2020 12:31 am[/url]":2jbl11yk]Ono sto je jedan od vecih problema je, sto je biciklista obavezan da se krece 1m od ivice kolovoza i to se ne menja ukoliko postoji prepreka, poput parkiranog auta koji je izasao na ulicu ili rupe. Naravno, to biciklisti ne postuju, jer je nemoguce ispostovati.

ZOBS

Član 40

Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza, osim na delu puta ispred raskrsnice ili drugog mesta na kome vozilo skreće ulevo, odnosno kada vrši preticanje ili obilaženje.

Preticanje je ono kada sustižemo sporija vozila od nas i prolazimo ispred njih, a obilaženje je ono kada se provozamo oko bilo kakve prepreke na putu, bilo da je to drugo zaustavljeno ili parkirano vozilo, rupa, vrana, svraka, Vesić...

Odlicno sto je to dopunjeno. Ranije je pisalo 1m od ivice - tacka. Bez toga je znacilo da nema izuzetaka kod obilazenja i na to su ukazivali iz udruzenja biciklista skoro, pre godinu-dve. Sada je ostao nedorecen isti clan sto se tice zute trake i to je u zahtevu udruzenja za nove izmene i dopune koje se spremaju za Decembar. Optimisti su da ce se dopuniti da ce vaziti i u slucaju kretanja zutom trakom.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778069#p778069:2jbl11yk je napisao(la):
jlaki » Sub Sep 26, 2020 6:13 am[/url]":2jbl11yk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776523#p776523:2jbl11yk je napisao(la):
nikolino » 21 Sep 2020 12:06 am[/url]":2jbl11yk]
Inace, sto se tice staze uz Nemanjinu, na mestima se staza prekida. Po propisima, to znaci da bi trebalo biciklista da sidje sa bicikla, izadje na kolovoz, tuda vozi do nastavka staze, ponovo sidje i odgura do staze i nastavi da vozi stazom. Naravno, to nece niko raditi, ali u slucaju da se sa nekim sudarite, pored krivice, platicete i kaznu za voznju trotoarom.

Netačno, u hijerarhiji saobraćajnih pravila vertikalni znak je stariji, a oznake na putu ne moraju da odgovaraju vertikalnom znaku, odnosno kada postoji vertikalni znak koji kaže jedno, a oznaka na kolovozu drugo, poštuje se vertikalni znak.

Na početku svake deonice postoji vertikalni znak obaveštenja o početku pešačko-biciklističke staze, što nam govori da sve vreme moramo voziti trotoarom bez obzira na "greške" u oznakama na trotoaru.

Kad sam rekao pre par stranica da ove ŠKRABOTINE u Nemanjinoj koriste samo da sklone bicikliste sa kolovoza... Znao sam šta govorim.

Nadam se da si u pravu, verovatno da bi za prekid staze morao da postoji i plavi znak sa precrtanim biciklom. To bi onda znacilo vazenje opstih pravila... Ne znam sta se desava u slucaju da se sudare biciklista i pesak tu gde je neobelezeno, da li bi bila samo krivica bicikliste? Zasto pitam, jer kod sudara na biciklistickoj stazi, velika verovatnoca je da bi biciklista bio kriv, ali bi kaznu za prekrsaj platio i pesak, ukoliko stazu nije presao najkrace, vec se kretao njom. Puno faktora se uzima u obzir i puno toga je na sudiji i njegovoj odluci.
Zanimljiva situacija je na Adi, gde postoji znak da je u pitanju biciklisticka staza i da je zabranjeno za pesake. E sad, ucrtane su 2 bici staze. Jedna je odvojena, a druga je traka na kolovozu i ona je starija. Znak za biciklisticku stazu je isti i kad je staza i kad je traka u pitanju. Ja cesto prodjem trakom na kolovozu i cesto se pesaci rasire i namerno nece da se pomere. Cak su par puta gundjali "imas tamo stazu, pa vozi". Nisam strpljiv da stanem i objasnim im da nije definisano sta je staza, ali je definisano da je ZABRANJENO za pesake. Kolovozom se seta, voze roleri, vuku roleri biciklima, voze jedni pored drugih, trce jedni pored drugih... puno raznih prekrsaja, a opet prigovaraju drugima.
 
Da se pitaš o takvoj hipotetičkoj situaciji u odnosu na bilo kakav Zakon je besmisleno, s obzirom na to da bilo koji Zakon treba da se bavi realnim mogućim problemima, a ne da ih izmišlja na mestima gde problema nema. Veoma su male ili nikakve šanse da naletanje biciklom na pešaka izazove probleme veće od razmene psovki.

Isto tako uopšte realno nije problem to mešanje pešaka, roleraša, biciklista... na tom putu na Adi. Prvo, jedno je staza (ova novija očigledno, stara se više ne održava), a drugo je nedefinisan put. Jasno mi je zašto bi biciklisti želeli da traže svoje isključivo pravo na bicilističku stazu, ali da se koristi Zakon da se odredba o razdvajanju na terenu i sprovede bez da to značajno doprinosi bezbednosti i zdravlju stanovništva, to bi izgledalo kao neki "fašizam zbog zato". Zapravo potpuno suprotno od toga, divno je da ima još površina koje ljudi još uvek mogu tako slobodno koristiti.

Da se razumemo, ne povlačim ovime hipotezu da je u redu da se ko god hoće nalazi na biciklističkim stazama igde, samo želim da ukažem na to da je na kraju ipak u redu da se neko "slučajno" nađe na biciklističkoj stazi, odnosno to može da svedoči samo o odnosu pojedinca prema sugrađanima, a na meni bi u tom slučaju kao biciklisti bilo da učtivo (dakle, bezbedno) zaobiđem prepreku. To se zove suživot u gradu and it's not a big deal što nam se mnogima ukrštaju putevi, želje i interesi. Teraj dalje. A prava zakonska zavrzlama bi zapravo nastala kada bi biciklistu pokupilo neko vozilo koje izlazi iz Vlade Srbije. Sa srećom kada prolazite tuda, ja znam da ću biti pažljiv jer ne gotivim lex specijalise.
 
Sa jedne strane bi mnogi da se poštuju strogo pravila, a sa druge strane, ne verujem da baš svi oni poštuju neka pravila koja im ne idu u korist.

Ovde se funkcioniše tako što su pravila labava i na to se treba naviknuti. Naravno da je meni kao biciklisti lepo kada niko ne gazi po bici stazi, ali sa druge strane nisam lud da na semaforu, čekam zeleno, ako ne vidim auto na kilometar (i nema male dece kojoj mogu dati loš primer)

PRILAGOĐAVANJE - ima mesta za sve. Ako neko šeta po bici stazi, obiđi ka trotoarom. Ako nema mesta za obilazak, svirni jednom kada si 10-ak metara udaljen, ili malo uspori pa će se mesto pojaviti.

Ada - iskulirajte. Ima mesta za sve. Žena i ja smo jednom trčali jedno iza drugog i to baš na bici stazi kod kružnog toka i namunjeni biciklista nam je kenjao, a mogao je da prođe. Ušli smo u svađu i nikom ništa. On je dobacio na kraju da obuzdam ženu da ne laje na šta sam ga oterao u 3 PM pa se opet vratio kao da se bije i naravno da ništa nije uradio jer je u pitanju pas koji laje, a ne ujeda.

Živimo u Srbiji i nema striktnog praćena pravila. Zato smo tu gde jesmo, a naše je da se naviknemo i prilagodimo.

Imam preko 20 godina iskustva vožnje bicikla po Beogradu i nikada mi pešaci nisu smetali koliko god bili na mojim putanjima. Izgubim možda 30 sekundi na mom putu do Ade zbog njih, ali kada bih se nervirao i isterivao neku pravdu nigde ne bih došao i izgubio bih mnogo više vremena.

Moj način da upozorim pešake na stazi je da im baš blizu prođem ili naglo skrenem ispred njih ako baš moram da ih obilazim
 
Time što naglo skreneš ili prođeš blizu ništa nećeš postići, oni će se zapitati šta nije u redu sa tobom, verovatno će te psovati, a neki će hteti i da se biju. Neće im nipošto pasti na pamet da se zapitaju da li su možda oni nešto pogrešno uradili.
Kultura se ne uči na licu mesta već mnogo mnogo ranije.
 
Primetio sam da pomaže. Pošto često vozim sa suprugom, ona vozi ispred i veoma često kada obiđe (regularno, bez naglih pokreta) pešaka na bici stazi, pešak ukapira gde je i sam se pomeri.

Najgori su oni pešaci koji se sklone kada čuju zvonce, ali čim propuste biciklistu, odmah se vrate nazad. E njima legnem na zvonce jer su očigledno priglupi i ne kapiraju u čemu je problem.

Naravno, ponavljam da pričam o situacijama kada ne postoji mogućnost obilaska i kada se pešaci taktički rašire tako da ih je nemoguće zaobići.
 
Arhitektonsko sr....

razmišlja li iko o bezbednosti?: šta kad neko padne i nabije se na tu metalnu oštru strukturu....

Umesto malo oderotina i pocepane odeće završava u urgentnom....
 

Koristim Sašinu sliku sa teme o Beton hali da ukažem na očigledno neanatomsko podešavanja bicikala.

Samo da se zadržimo na visini sedišta - svi imaju podešeno prenisko sedište, pa samim tim kolena trpe. Jesu oni malo stabilniji sa tako podešenim nižim sedištem, ali bolje biti malo nestabilniji nego uništavati kolena.
 
Ne slazem se , skoro svakodnevno vozim bajs
Jedared ,, prosu sam se ,, vozeci uz desnu ivicu kolovoza .Bas sam vozo polako a proveravao sam u toku voznje dal mi radi zadnje svetlo. :bash: Moja glupost se i dobro zavrsila
jer sa niskog sedista pad je prošao bez povreda :D
a da je sediste bajsa bilo višlje,
ne bih nogom dohvatio kolovoz :idea:
a što je drasnicno meni usporilo pad.
Da je sediste bilo vislje pao bih ko kamen
verovatno sa ozledama. :!:

I bitnu stvar da navedem
imao sam ludu srecu što je iza mene vozilo bilo 6-7 met. a ne 2-3 ,te se vozac lagano zaustavio u čudu :laugh:
Da je tog mometa bio spic verovatno bi me jos i udario zbog manjeg odstojanja

Te da je sam cuvao kolena ne bi bila ovo samo anegdota. :grand:
Visoko sediste moze samo tamo gde se vozi sa umerenim saobravajem - putevi u unutrašnjost.
A BGd. ulice uglavnom imaju intezivan saobracaj pa svaki pa pad sa nestabilnijim visokim sedistem ima dodatno malko i gaženja ,
ono sto jest al sa zdravijim kolenima :lool:

Eto ... :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780602#p780602:3s0q4svy je napisao(la):
tragac » 04 Okt 2020 09:50[/url]":3s0q4svy]Jesi li vozio drumasa sa tankim gumama?

Ne . imam obican brzinac ( poteži ) bajs sa onim starim reckavim gumama ko za moto kros
U vikendici ( selo u Banatu ) stari seoski jedno brzinac - sa tanjim gumama koj ide bolje nego brzinac, a gurao sam na njemu i djak cementa , eh.....
nekad su pravili kvalitnije bajseve nego danas.
Gledam tamo skoro da niko više i ne tera stari ,, točak,, vec uglavnom brzince :shok:
Da nije izlupan ko stara kanta , dovezo bi ga u Bg pa bi se svi okretali za njim. 8)
Imam tamo i brzinca al mi nije gušt da tamo teram taki ,, točak,, po selu ravnom ko tepsija ...
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780672#p780672:1cmm7u29 je napisao(la):
boca-ica » Ned Okt 04, 2020 4:46 pm[/url]":1cmm7u29]

...nekad su pravili kvalitnije bajseve nego danas...

Ne, nego se danas kupuju oni jeftiniji i losiji, a kvalitetnijih i te kako ima, samo mora vise da se plati.
Sto se tice tipa bicikla, trebalo bi odabrati bicikl prema nameni ili najvecem procentu namene. Doskoro su najuniverzalniji bili mountain bike i oni su se pravili u najjeftinijim izvedbama za siroke narodne mase i najjeftiniji su. Dobri su za decu, jer oni ne paze puno, pa im odgovaraju siroke gume, moze da se vozi i po ulici i po dvoristu itd. U poslednje vreme su sve popularniji treking, koji su kompromis izmedju druma i terena i to je malo sportskija verzija city bicikla. Za trening se moze koristiti bilo koji, ali ako ti je bitna brzina, onda samo drumski. Downhill je samo za spustanje teskim terenima. Zanimljivo je da, sto je bicikl skuplji, ne znaci da pokriva vise namena, nego obrnuto, da je specijalizovaniji za svoju namenu. Recimo, skuplji downhill ne znaci da mozes da vozis i po drumu (mozes, ali jako tesko) ili skuplji drumski ne znaci da je sposobniji da ga poteras po terenu itd. Tako da uz odnos cena-kvalitet postoji i bitan faktor, a to je namena
Drugi bitan faktor je velicina, pa ako ne rastes vise, odberes bicikl prema svojoj visini.
Treci bitan faktor kad kupis bicikl dobre namene, dobre velicine i pristojnog kvaliteta je, da ga podesis prema sebi, a tu je na prvom mestu visina sedista.
Pravilna visina sedista nema veliki raspon, vec je to u 1 cm, a ne kako cesto roditelji postave deci na visinu izmedju manjeg i veceg deteta, pa se jedno proteze, a drugo vozi stalno savijenih nogu. Sediste se postavlja tako, da se pri okretanju pedala noga ne ispravlja bas poptuno, ali malo nize od tog polozaja. To uglavnom znaci (zavisi od modela) da biciklista sedeci na sedistu moze da stane na prste obe noge (ne kao balerina, nego savijenih prstiju).
Sto se bezbednosti tice, apsolutno je netacno da je nize sediste bezbednije. Pri padanju na stranu, svega par stepeni nagiba bicikla nadomesti tu visinu. Pri padu ka napred, opet visina sedista nema ulogu, vec velicina bicikla, odnosno, bitno je da biciklista moze da stane na obe noge, a da ne uzjase sipku. Ukoliko je sediste previse nisko, to daje sigurnost biciklisti pocetniku (deci) da moze da se zaustavi u svakom momentu na obe noge, ali je zapravo nebezbednije pri brzoj voznji i proklizavanju, jer je noga puno jaca kada je isrpavljena, nego kada se biciklista doceka na polusavijenu ili savijenu nogu. Pri ozbiljnijem udesu, gde se odleti sa bicikla, svejedno je koja je visina.
Ono sto je velika razlika izmedju spustenog i sedista normalne visine je snaga koju daje noga i puno rasterecenije koleno. Voznja sa normalnom visinom je zdrava za kolena (meni su svi doktori preporucili zbog sportske povrede kolena), dok je voznja sa spustenim nezdrava i za nepovredjena kolena.
Ne znam da li se vec pisalo o ovim temama, ali se nadam da nije visak.
 
Plus bih dodao da mnogi voze u previsokom prenosu i time takođe uništavaju kolena. Mnogo je zdravije i bolje za kolena da se vozi u nižem prenosu (60-80 obrtaja u minuti)

Na početku se čini da se vrti u prazno, ali vremenom se navikne i kolena prosto dožive novu mladost.
 
A vrtenje na nizbrdici? Jel ito zdravo za kolena? Znam da mogi kadenca-entuzijasti vrte konstantno u svim uslovima.
 
Ovi što imaju fiksi vrte i na nizbrdici :)

Što se zdravlja tiče, štetno je vrteti u maloj kadenci. Nizbrdo je opušteno, osim ako nisi na trci :)
 
Fiksi je neupotrebljiv u Beogradu, osim ako ima elektromotor.

Kad govorim o pedalanju na nizbrdici mislio sam na konstantnu kadencu u svim uslovima, zbog vezbanja srcanog misica.
 
Vrh