Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Кад треба да возим ван стаза носим кацигу, по стазама је не носим. Носим је и по стазама кад је велика врућина јер ништа на штити боље од сунца од бициклистичке кациге.
 
Да ли носити баш бициклистичку или кацигу за моторе? Стандардне бициклистичке кациге ми не уливају пуно поверења.
 
Kaciga za motor nije namenjena da se bavis fizickom aktivnoscu dok je nosis. Izgorece ti gloova.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: vsn
Да ли носити баш бициклистичку или кацигу за моторе? Стандардне бициклистичке кациге ми не уливају пуно поверења.

Biciklistička kaciga je dizajnira i prilagođena vožnji na biciklu. Profeisionalni trkači nose slične kacige (ako ne i iste), a voze mnogo brže i češće padaju.

Naravno da nas kaciga neće spasti ako nas udari auto pri brzini od 100 km/h, ali u 95-99% slučajeva će odraditi svoj posao ako pri padu udarimo glavu.
 
Biciklistička kaciga je dizajnira i prilagođena vožnji na biciklu. Profeisionalni trkači nose slične kacige (ako ne i iste), a voze mnogo brže i češće padaju.

Naravno da nas kaciga neće spasti ako nas udari auto pri brzini od 100 km/h, ali u 95-99% slučajeva će odraditi svoj posao ako pri padu udarimo glavu.
Kada bi čovek znao da će da padne, on bi seo. Eeee, tako je i sa glavom i kacigom. Zamisli da udariš glavom o ivičnjak i to baš o ivicu. Ode ti lobanja. Bilo kakva kaciga je bolja od nezaštićene glave. Ja nikog ne primoravam da je stavi. Zakon takođe. Nosim je zbog svoje sigurnosti. Uglavnom vozim ulicama do posla i nazad i ona priča: "Neće to meni da se desi" ne pije vodu. Za 30 godina koliko vozim po ulicama, jednom je odigrala svoju ulogu i sačuvala glavu. Ja sam, hvala Bogu, živ i zdrav. Za nekoliko hiljada dinara sačuvao sam glavu. A možda bih ostao paralizovan da ne beše nje...
 

Традиционална бициклистичка трка Београд–Бањалука од 19. до 22. април


Међународна бициклистичка трка Београд–Бањалука, 17. по реду, одржаће се од 19. до 22. априла, најавили су данас организатори на конференцији за новинаре у Старом двору.

Секретар за спорт и омладину Града Београда Никола Пенић истакао је да је тај секретаријат заједно са градоначелником Александром Шапићем подржао ову значајну, традиционалну спортску манифестацију.

– За Град Београд је изузетно значајан добар однос са Републиком Српском и Бањалуком. Тренутно се у Бањалуци одржава тениски турнир на коме учествује Новак Ђоковић, док ће ова бициклистичка трка додатно оснажити наше односе – рекао је ресорни секретар.

Подсетио је да ће бициклистичка трка обухватити 15 градова у дужини од 600 километара. Најављено је учешће око 500 бициклиста из више од 30 земаља, прецизирао је Пенић и пожелео такмичарима добар наступ.

Директор Бициклистичког савеза Републике Српске Владимир Куваља истакао је значај трке за све градове кроз које траса манифестације пролази. Указао је на то да је Међународна трка Београд–Бањалука проглашена од две владе за догађај од највише важности из области спорта у оквиру Споразума за специјалне и паралелне везе Србије и Републике Српске.

– Трка је понос грађана Републике Српске и Србије, као и овог дела Европе. Она је спона јединства и пријатељства Републике Српске и Србије, и тако ће и остати – закључио је Куваља.

Директор Међународне бициклистичке трка Београд–Бањалука Саша Гајичић је рекао да манифестација стартује сутра, 19. априла, у 12 сати са Трга републике.

Трка ће, према његовим речима, имати четири етапе.

– Прелази се преко граничног прелаза Бадовинци без заустављања такмичара, док је завршетак прве етапе у Бјељини. Наставак је следећег дана од Бјељине преко Зворника па до Власенице. Трећа етапа стартује из Добоја и завршава се у Приједору. Последња етапа стартује 22. априла у Новом Граду и завршава се у Бањалуци истог дана око 15 сати – навео је Гајичић.

 
Izvučene bele linije. Jako fino.
IMG-20230427-WA0003.jpg
IMG-20230427-WA0004.jpg
 
Kao neko prinudjeno resenje ubaceno naknadno nakon protesta biciklista, a ne nesto sto je novo i projektovano ovako. Bolje da sklone stazu jer ovo nije za bicikliranje, pesaci imaju tri metra prostora za setnju. Ovo je svejedno mesto gde treba da se sidje sa bicikla i da se gura, tako da ni ne treba staza.
 
Sveža farba je i na potezu od kružnog toka na NBG duž omladinskih brigada do ukrštanja sa bul. Zorana Đinđića
 
Још једана пример лошег планирања јавног простора у БнВ. Имали су прилику да направе поприлично широко шеталиште у нивоима и са широким разделним појасима зеленила између бициклистичких и пешачких стаза, или ти да само прекопирају решење уређења обале са друге стране Саве преко пута, али хтели су да натрће зграде што ближе води, да се из њих има што лепши поглед на блок 18 преко.
 
Mislim da čak i nije toliki problem duž celog BnV, nego jedino na mestu gde je planiran privremeni objekat, tj. propagadni štand, koji je prenamenjen u restoran - Savanova.

Već sam crtao, ima mesta iza na parkingu da se izmesti Savanova i da se na njenom mestu proširi šetalište.

savanova premestaj.jpg


Plus što imamo i projekat staze uz reku, ali to stoji verovatno zbog kule.
 
Sveža farba je i na potezu od kružnog toka na NBG duž omladinskih brigada do ukrštanja sa bul. Zorana Đinđića
Tako je. A deo bliže kružnom toku i dalje su užasnim asfaltom iako je mnogo prometniji od drugog dela koji je skoro presvučen novim asfaltom.

@Anonymo96 je sigurno oduševljen :)
 
Ljudi moji kakva staza se izrodila ispod Galerije, ono je savrsenstvo bez mane.
 
Lik je kralj, iskidahse, ali vozi kao manijak gde tome nije mesto i ne poznaje propise. Naleće na pešake koji izlaze iz busa, a oni imaju prednost. Pored kolica sa bebama ubrzava, arealno staza za pešake je jako uska. 5:38 isprozivao devojku jer se mu se našla na putu a nije bici staza, drvo mu više smeta. Na drugom videu priča o nekom zakonu a uključuje se na put rezervisan za motorna vozila!
Realno u NS su bici staze na mnogo mesta loše rešene, ponegde i katastrofalno, imajući u vodu da se tamo mnogo vozi. I problem svih problema je nedostatak bilo kakve aktivne regulacije bici saobraćaja. Nije dovoljno samo izliti staze (i to najčešće preko one stvari) i smatraš tie stvar rešenom. A ovo ponajviše u Vojvodini i NS gde se bicikl koristi za komutaciju najviše u Srbiji.
 
... uključuje se na put rezervisan za motorna vozila...

Gradske ulice nisu rezervisane za saob. mot. vozila.
Jedino biciklista sme da i bez ,,rotacije,, da se krece i kolovozom, i trotoarom i parkovskim i dr obeleženim i ne obeleženim stazama 😃
 
Lik je kralj, iskidahse, ali vozi kao manijak gde tome nije mesto i ne poznaje propise. Naleće na pešake koji izlaze iz busa, a oni imaju prednost. Pored kolica sa bebama ubrzava, arealno staza za pešake je jako uska. 5:38 isprozivao devojku jer se mu se našla na putu a nije bici staza, drvo mu više smeta. Na drugom videu priča o nekom zakonu a uključuje se na put rezervisan za motorna vozila!
Realno u NS su bici staze na mnogo mesta loše rešene, ponegde i katastrofalno, imajući u vodu da se tamo mnogo vozi. I problem svih problema je nedostatak bilo kakve aktivne regulacije bici saobraćaja. Nije dovoljno samo izliti staze (i to najčešće preko one stvari) i smatraš tie stvar rešenom. A ovo ponajviše u Vojvodini i NS gde se bicikl koristi za komutaciju najviše u Srbiji.
Lik je prosto bezobzirni bolid, to se vidi i po onim kadrovima gde se zaleće niz stazu koja je u pojasu autobuskog stajališta, a i po onim kadrovima gde pravi slalome između pešaka jer je kao ljut i tiho protestuje. Tipičan ''vidim trn u tuđem oku a ne vidim brvno u svom'' delilac pravde i nadrndani snob. Sličan kao onaj lik što je svojevremeno Shadestudio kačio na temi Bahato parkiranje, lik koji kao snima druge u prekršajima a na snimcima mu se vidi kako zaleće automobil u pešaka otpozadi jer bi kao ''da ga nauči pameti''.

S'e mi se od takvih pacijenata, a ovaj nadrndani Novosađanin je pravi primer onoga što povremeno opisujem, pojedini biciklisti u Srbiji koji misle da im je Bogom obećano pravo da imaju biciklističku stazu od svake do svake tačke u gradu, i da duž nje mogu da voze koliko god brzo i kako god oni hoće.
 
Vrh