Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Kad se radi potpuna rekonstrukcija, treba da se naprave staze i tako u svakoj ulici koja dodje na red. Dosta ljudi ide ulicom ili sinama npr. moj drug od Liona sve do Studentskog trga jer je mnogo brze nego kolima ili prevozom.
 
U Bulevaru Vudroa Vilsona su napravili... Ali da, jedna zaštićena staza bi čak i mogla dosta da pospeši saobraćaj u celom bulevaru. Nije da nema prostora.
 
У већ сређеном булевару нема баш места за бициклистичке стазе, а бициклистичке траке су опасне због паркинга. Боље да се осмисли мрежа бициклистичких трака кроз споредне паралелне мање прометне улице.
 
У већ сређеном булевару нема баш места за бициклистичке стазе, а бициклистичке траке су опасне због паркинга. Боље да се осмисли мрежа бициклистичких трака кроз споредне паралелне мање прометне улице.
Pazi, ako već želite da provlačite biciklističke staze duž pravca Bulevara, obrni okreni, gomilu parking mesta ćete morati da vadite i ukidate. Po meni je onda bolje da to bude u Bulevaru. U BKA treba da se ostave mesta samo za taksi stanice, za zaustavljanje dostavnih vozila, za mesta u slučaju vanrednih događaja (mada bilo bi potrebno da SAJ danonoćno čuva to mesto od zloupotrebe, znajući Srbende za volanima) i eventualno par onih izdvojenih PM za osobe sa invaliditetima u zgradama sa ulazima baš na samom Bulevaru. Ostalo čistac.

Naravno, pošto u BKA i dalje postoji par uskih grla (uslovno rečeno), obavestiti gospode iz ''biciklističkih'' udruženja da ne očekuju neprekidnu bici traku od Skupštine pa sve do Malog mokrog luga, već da kako se BKA bude gradio, menjao i brisala uska grla, tako će se popunjavati nedostajući delovi bici staze tamo gde trotoar, otom potom, proširi.
 
Укидање паркинг места гуши послове локала. Овде треба балансирати између потреба становништва. Бициклистичке стазе су ефикасније дуж стамбених блокова без локала у приземљу.
 
Pa ne može i jare i pare, mislim da bi to trebalo da bude jasno do sad.

Mada svi znamo da malo ko od ovih što idu u lokale parkiraju na propisnim parking mestima. TO uglavnom ostavlja automobile po kolovozu i nepropisnim parčićima trotoara.
 
Pa ne može i jare i pare, mislim da bi to trebalo da bude jasno do sad.

Mada svi znamo da malo ko od ovih što idu u lokale parkiraju na propisnim parking mestima. TO uglavnom ostavlja automobile po kolovozu i nepropisnim parčićima trotoara.
Ja svakodnevno vozim bicikl po BKA. Od kada je uvedeno Oko sokolovo, vožnja uz desnu ivicu kolovoza je mnogo bolja.
 
Укидање паркинг места гуши послове локала. Овде треба балансирати између потреба становништва. Бициклистичке стазе су ефикасније дуж стамбених блокова без локала у приземљу.
To je uglavnom mišljenje, ali nije pokriveno podacima. Kad se poveća broj pešaka i biciklista, raste i promet lokalima, svuda gde je rađena analiza nakon pretvaranja parkinga u pešačke zone ili biciklističke staze. Ja sam verovatno izuzetak, ali osim za neke jako glomazne stvari do takvih lokala nikad ne idem autom, upravo jer znam da je pakao naći parking u blizini većine lokala.
 
Upravo tako, promet se cak visestruko uveca. Ako pogledas bas preko puta ove lokacije sto je Bender okacio, vidis par lokala i u proseku ni 2 parking mesta ispred svakog, a i to verovatno zauzimaju stanari okolnih zgrada a ne posetioci koji su ciljano dosli u radnju. Bas tu izmedju kolovoza i drvoreda ima mesta da se posavi biciklisticka traka. Ko hoce da se parkira neka parkira u bocnim ulicama, a prva 2 mesta u njima mogu da budu rezervisana za invalide i dostave. U svetu ljudima sa raznim invaliditetima mnogo vise znaci da imaju putanju kojom mogu neometano i bezbedno da se krecu nego da mogu da parkiraju auto koji verovatno ne poseduju i/ili nisu u stanju da ga voze.
 
To što su analize pokazale da pešačke zone privlače više ljudi u lokale, ne znači da Beograd treba da se pretvori u jednu veliku pešačku zonu. Pored toga, nisam primetio da išta fali lokalimau Bulevaru sa ovakvim rasporedom parkinga i pešačkih staza, po pitanju posećenosti.​
 
Булевар је ипак пре свега бутикашка зона :D Можда да се направи компромис, да буде бициклистичка стаза са оба смера са једне стране булевара а паркинг места са друге стране. Најбоље би било паркинг са десне гледано од центра ка Устаничкој, а бициклистичка стаза у левој са које су паркови (Ташмајдан, Вук), пошта, факултети (правни, кст, виша пословна) са библиотеком и домом, пијаце (Ђерам, Цветко), а иза Цветка Олим, док су са десне стране углавном локали и стамбене зграде.
 
I bicikli su prevozna sredstva. Mogu da postave češljeve za bicikle duž Bulevara. Kada bi Beograd imao razvijenu biciklističku infrastrukturu, više naroda bi koristilo bicikle, a manje bi bilo potrebe za automobilima. Drugo, Bulevar je i svojevrsna pešačka zona. Ne idu ljudi od butika do butika automobilom, nego se parkiraju i onda prošetaju.

Realno, umesto depoa trebalo je da izgrade javnu garažu a ne zgradu za stanovanje. Tada bi mogli da izmene parking u samoj ulici: umesto prkiranje ukoso, da bude paralelno s putem i oslobađa se prostor za biciklističku stazu.

Meni se čini da onda nije stvar balansa delatnosti i potreba tih delatnosti, već više do toga da vlast radi u korist samo i jedino investitora stambene gradnje, a ne u korist građana.
 
Нажалост до сада изградње гаража нису довеле до очекиваног уклањања паркинг места и изградње бициклистичких стаза-трака уместо њих. Имамо пример баш у Баба Вишњиној недалеко од Булевара. Чак ни гаража Вуков споменик није допринела томе. Град нема јасну визију како да изгради функционалну бициклистичку инфраструктуру. Потребно је омогућити да обичан народ може безбедно да се вози у свим деловима града и тако задовољи своје свакодневне потребе. Бициклизам у старом делу града се своди углавном на спортско-рекреативан, а коришћење истог нпр. при одласку на посао је више авантуризам него нека лагана дневна рутина.
 
Grad nema viziju ni o čemu, i slažem se s tvojim zapažanjima.

Ali što se tiče bicikla kao prevoznog sredstva, mislim da gužve u saobraćaju i elektrifikacija privlače sve više ljudi da se odluče na bicikl. Ja sam uspeo da sebi izgradim laganu dnevnu rutinu odlaska biciklom na posao, a tome je doprinelo to što do posla i nazad imam veliku gužvu u saobraćaju. Posebno kad se vraćam, Bul. Despota Stefana prema Karaburmi je zakrčen i tu prolazim uglavnom žutom trakom, gde sam relativno brži i od prevoza. Najkritičnija tačka mi je oko Pančevačkog mosta, gde su autobusi i ostala vozila ipak brža od mene i skreću, pa ne obraćaju pažnju. U toj situaciji uvek dižem ruku gore i pokazujem praqvac kretanja ovima iza sebe da me ne pokupe. Posle, kroz Višnjičku, do Vojvode Micka Krstića se opet krećem jednako brzo kao ostala vozila, jer je nizbrdo i onda još 100 m uzbrdo i to je to. S obzirom da je elektro bicikl, bar do posla se ne znojim mnogo, a da ima neka staza, mogao bih još laganije i bez mnogo grča da vozim.

Svi normalni evropskiu gradovi imaju razrađenu mrežu staza, i sve više ljudi koristi taj vid prevoza. Da ne govorim o Beču, ali i o drugim gradovima. Mislim da Beograd mora da to ima u vidu prilikom budućeg sređivanja infrastrukture. I kod nas je primetan porast ljudi na biciklima i trotinetima, i baš kao što si naveo, treba obezbediti bezbedan saobraćaj za taj vid prevoza.
 
Свака част на рутини :) Морамо имати смишљене и функционалне и безбедне бициклистичке стазе да привуку народ да користе бицикл, а не импровизације као у булевару Ослобођења или још накараднија цртања стаза по Немањиној, тргу, Славији. Такође ваљало би обезбедити бесплатне бициклане са закључавањем на терминусима и чвориштима јавног превоза и железничким станицама. Верујем да би једна таква код Ушћа била пун погодак.
 
slika4.jpg



 
To je uglavnom mišljenje, ali nije pokriveno podacima. Kad se poveća broj pešaka i biciklista, raste i promet lokalima, svuda gde je rađena analiza nakon pretvaranja parkinga u pešačke zone ili biciklističke staze. Ja sam verovatno izuzetak, ali osim za neke jako glomazne stvari do takvih lokala nikad ne idem autom, upravo jer znam da je pakao naći parking u blizini većine lokala.
Исти случај, ако треба нешто да обавим колима никад нећу да идем у булевар јер је тај крај најгори за паркинг, гаража код вука је стандардно пуна а мала је вероватноћа да се нађе паркинг баш код локала који је од интереса.
Сигурно би и локали били приступачнији када би било више бицикиста(тротинетиста и осталих) али за то је потребна и промена начина размишљања а не само боља инфраструктура
 
To što su analize pokazale da pešačke zone privlače više ljudi u lokale, ne znači da Beograd treba da se pretvori u jednu veliku pešačku zonu. Pored toga, nisam primetio da išta fali lokalimau Bulevaru sa ovakvim rasporedom parkinga i pešačkih staza, po pitanju posećenosti.​
Niko nije rekao da treba da bude pesacka zona i nikad nece biti pesacka zona sa 4 trake za kola po smeru. Poenta je da nema smisla da postoji jako mali broj parking mesta na prostoru gde bi staza znacila hiljadama ljudi. Da li lokalima znaci vise jedno parking mesto ispred da neko skladisti svoja kola ili prostor da 8 ljudi moze da veze bicikl?
Meni do Vukovog spomenika treba 20min pesaka, 15 prevozom, a 8 biciklom. Cak i na NBG kada idem 16 pobedi samo ako naidje cim izadjem iz zgrade.
 
Poslednja izmena:
Укидање паркинг места гуши послове локала. Овде треба балансирати између потреба становништва. Бициклистичке стазе су ефикасније дуж стамбених блокова без локала у приземљу.
Nikada nisam našao parking mesto blizu lokala koji mi je trebao. Mislim da na svim tim mestima parkiraju uglavnom stanari jer imaju mesečnu.
 
Grad nema viziju ni o čemu, i slažem se s tvojim zapažanjima.

Ali što se tiče bicikla kao prevoznog sredstva, mislim da gužve u saobraćaju i elektrifikacija privlače sve više ljudi da se odluče na bicikl. Ja sam uspeo da sebi izgradim laganu dnevnu rutinu odlaska biciklom na posao, a tome je doprinelo to što do posla i nazad imam veliku gužvu u saobraćaju. Posebno kad se vraćam, Bul. Despota Stefana prema Karaburmi je zakrčen i tu prolazim uglavnom žutom trakom, gde sam relativno brži i od prevoza. Najkritičnija tačka mi je oko Pančevačkog mosta, gde su autobusi i ostala vozila ipak brža od mene i skreću, pa ne obraćaju pažnju. U toj situaciji uvek dižem ruku gore i pokazujem praqvac kretanja ovima iza sebe da me ne pokupe. Posle, kroz Višnjičku, do Vojvode Micka Krstića se opet krećem jednako brzo kao ostala vozila, jer je nizbrdo i onda još 100 m uzbrdo i to je to. S obzirom da je elektro bicikl, bar do posla se ne znojim mnogo, a da ima neka staza, mogao bih još laganije i bez mnogo grča da vozim.

Svi normalni evropskiu gradovi imaju razrađenu mrežu staza, i sve više ljudi koristi taj vid prevoza. Da ne govorim o Beču, ali i o drugim gradovima. Mislim da Beograd mora da to ima u vidu prilikom budućeg sređivanja infrastrukture. I kod nas je primetan porast ljudi na biciklima i trotinetima, i baš kao što si naveo, treba obezbediti bezbedan saobraćaj za taj vid prevoza.
Ja već godinama idem biciklom na posao, ne samo zbog gužve, nego volim da vozim. Jutarnja rutina je Hotel Srbija - Ustanička - Nebojšina - Trg Slavija i Kralja Milana, a u povratku, Bulevar kralja Aleksandra - Branka Krsmanovića - Vojislava Ilića i Rimska. Uvek sam brži od busa. E sad, da tu nema ni "s" od staze to je tačno. Ali, odrastao sam vozeći od Dorćola do Ade u ono vreme kad staza nije postojala. Nikada problema nisam imao. Ipak, jesam za izgradnju staza jer su bezbednije, ali proći će još mnogo vode Dunavom i Savom dok nas bicikliste neko ozbiljno shvati. Ko može, neka se navikne na vožnju po ulicama. Samo je bitno prevazići strah i biti uočljiv noću.
 
Ја мислим да је добро изградити стазе где год постоји могућност па макар она била неко изоловано острво. То се замерало стази у Рузвелтовој да је бесмислена јер није повезена, али кад неко крене од Богословије до Центра бар једним делом има стазу да може нормално да вози (условно речено нормално)
 
I uslovno receno stazu, jer to sto su nacrtali linije, po mom misljenju, ne znaci da je to staza. Bar su prosirili trotoar u delovima, pa ima koliko toliko mesta...
 
Je l se samo meni cini da forum pocinje da izgleda kao pamflet politickih partija? Svaka tema se zatrpava obavestenjima, izjavama, slikovnicama, tviter citatima.. Ne znam za ostale, ali da sam zeleo takav tip informisanosti ne bih bio ovde.
 
A koji tip informisanosti treba da bude na forumu? I da li je forum moguće odvojiti od politike? Štaviše, nije li i ovo politička tema (na neki način)?
 
Vrh