Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ja kritikujem i vozace automobila. Samo sto je ovo tema o biciklistima pa se ovde bavim njima. Ima i medju njima supljoglavaca.
 
Шта се дешава са системом за изнајмљивање бицикала?
Мало подесћање на вест из априла

Flota e-bicikala „Helbiz“ u Beogradu moći će da se iznajmi već narednih meseci, dok je postavljanje parking stanica planirano da ide u fazama u narednih godinu i po dana.
Прошло је 8 месеци од ове вести а нико ништа не спомиње.

Видим и да је nextbike отворио сајт али не знам да ли уопште може да се појави неки израч ако је хелбиз добио ексклузиван уговор на 15 година
Kompanija "Helbiz" izabrana je kao prvi i ekskluzivni upravljač sistema javnih bicikala u Beogradu na period od 15 godina, potvrđeno je iz ove kompanije portalu koji se bavi životnom sredinom SRDA.

Eво и коментар УЗБ на ову тему, исто стари чланак, из априла. Најављује систем до краја године која измиче за који дан а сигурно се неће десити ништа ни почетком следеће
 
Ono što smo uspeli da saznamo jeste da bi ovaj servis mogao da bude dostupan i u Srbiji, što nam je Nemanja i objasnio:

Beograd je u planu, ali kada se za to stvore svi uslovi, pre svega odgovarajuće regulative. Sigurnost korisnika nam je veoma važna, pa tako uvek sarađujemo sa gradovima u kojima pratimo njihove lokalne regulative i aplikaciju prilagođavamo sigurnoj vožnji.


Kompanija Helbiz ...
 
Ono što smo uspeli da saznamo jeste da bi ovaj servis mogao da bude dostupan i u Srbiji, što nam je Nemanja i objasnio:

Beograd je u planu, ali kada se za to stvore svi uslovi, pre svega odgovarajuće regulative. Sigurnost korisnika nam je veoma važna, pa tako uvek sarađujemo sa gradovima u kojima pratimo njihove lokalne regulative i aplikaciju prilagođavamo sigurnoj vožnji.


Kompanija Helbiz ...
Aли ово је чланак од 19.02.2021.
Сви услови се никад неће створити.
Није ни окружење идеално. Србија је практично изоловано острво где не постоји систем јавним бицикала. Тек кад то буде постојало може да се прича о коришћењу бицикл као јавног превоза. Али обичан бицикл, електрични је скуп за изнајмљивање. Ево рецимо ценовник nextbike-a који оперише и у региону, Бањалука нпр.
Дакле 10 евра годишње чланарине укључује пола сата вожње бајса дневно
 
Hellbiz nije servis za stanovnike već je profitan i služi da ga koriste turisti i bogatiji stanovnici. Samo država to jest grad Beograd može da uvede nekomercijalan sistem javnih bicikala ali to ne želi.
 
Ок је и да они постоје, супер да буде шведски сто оператера као у Барселони нпр.

Не знам да ли град има знање за тако нешто. Ево рецимо паркинг сервис има добру идеју са "Паркирај и бициклирај" али је мучно потписивати уговор сваки пут кад се преузима бицикл.

Aли са друге стране сигурно око Соколово није мање технолошки захтевно од система за изнајмљивање бицикала, могли су да развију такав систем па да се он после користи у другим градовима у Србији. Можда је боље то него препустити тржиште потпуно страним фирмама.
 
Aли ово је чланак од 19.02.2021.
Сви услови се никад неће створити.
Није ни окружење идеално. Србија је практично изоловано острво где не постоји систем јавним бицикала. Тек кад то буде постојало може да се прича о коришћењу бицикл као јавног превоза. Али обичан бицикл, електрични је скуп за изнајмљивање. Ево рецимо ценовник nextbike-a који оперише и у региону, Бањалука нпр.
Дакле 10 евра годишње чланарине укључује пола сата вожње бајса дневно
Uslovi se nikada neće ostvariti, i jeste poenta. Zbog toga je ovo periodično obostrano samoreklamiranje, ništa više. U državi sa uništenim pravnim poretkom to ne može da radi.
 
Zbog toga je ovo periodično obostrano samoreklamiranje, ništa više.
Плашим се да си у праву, град шатро води рачуна о побољшању услова за бициклисте, а компанија добије бесплетну рекламу да би привукла запослене који ће да из БГ раде на развоју њихових производа за друга тржишта.

А обезбедили су се ексклузивним уговором (мада из чланка није јасно шта ро значи) тако да су на тај начин вероватно спречили долазак неких озбиљних играча на тржиште, па ако се некад "створе сви услови" можда размисле да крену са реализацијом уговора.

Можда се права прича сазна тек кад неко озбиљно буде желео да унапреди услове за бицикизам (и генерално микромобионост) па се испостави да се морају плаћати пенали за раскид ексклузивног уговора.
 
Pa kad bi se tih 100/160 ljudi i svi ostali borili za normalnu infrastrukturu ne bi se dešavale takve situacije, a svakako mislim da je to jako retko i da se hvataš za slamčicu. Mnogo su veći i češći problem npr. automobili zaustavljeni u traci sa sva 4, a bicikli na kolovozu mu dođu kao statistička greška.
Živim na Novom Beogradu gde je biciklistička infrastruktura veoma razvijena. Maltene svi trotoari imaju biciklističke staze, a oni malobrojni koji ih nemaju su svakako široki u proseku po 5 metara i opet svaki dan viđam bicikliste kako voze ulicom i usporavaju saobraćaj.
Kako to objašnjavaš?
 
Živim na Novom Beogradu gde je biciklistička infrastruktura veoma razvijena. Maltene svi trotoari imaju biciklističke staze, a oni malobrojni koji ih nemaju su svakako široki u proseku po 5 metara i opet svaki dan viđam bicikliste kako voze ulicom i usporavaju saobraćaj.
Kako to objašnjavaš?
Ne vozim ulicom zbog lične bezbednosti, ali ako si ikad vozio bajs trotoarom i ulicom, video bi da je razlika dan i noć. Ne samo da su trotoari puni rupa i neravnina, nego na svakih 30 sekundi imaš ivičnjake, po nekad i 6 ivičnjaka na jednoj raskrsnici zbog desnih skretanja. Ako nemaš bar prednji amortizer i malo deblje gume, dobro si prošao ako ne iskriviš točak.
Poenta moje priče je, to što su trotoari široki, ne znači da je biciklistička infrastruktura dobra, zato što nije. Samo je nacrtana, da se kaže da je tu. Pešaci redovno hodaju stazom i redovno usporavaju saobraćaj, jer je staza nacrtana de fakto ne postoji. Malo je bolja situacija gde je asfalt ofarban crveno, ali ne sprečava mnoge da šetaju tuda. Čak ni ivičnjake ne mogu da reše, a ona crno-žuta sranja mi uopšte nisu jasna.
 
Уместо моста НБг-Ада боље да се среде сви ивичњаци на прелазима у граду на ниво коловоза.
 
'Just as the computer, the bicycle is a tool that amplifies our inherent abilities to spectacular magnitudes'
— Steve Jobs

Scientific American measured the efficiency of locomotion for various species on the planet. Humans on bikes blew all away! :)

cyclist eff.jpg

Fb
https://urbancyclinginstitute.com/
 
 
Ništa nam drugo ne preostaje, nego da se naviknemo da vozimo po ulici. Ja već jesam, odavno. Nekako izdržavam već 30 godina. Ne kažem da staze nisu potrebne, ali daleko smo mi od toga. Budimo svesni. Voleo bih da nas neko razume, ali... E to "ali" devojci sreću kvari.
 
Просто су сви планови до сад игнорисали потребу за постојањем бициклистичке инфраструктуре. Једино су на НБг и дуж обала искористили постојеће широке пешачке стазе да дуж њих уметну бициклистичке стазе.
 
Vrh