Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

^^Cekaj, stani! Molim te reci da ovo fotomontaza!!!! Pa je.... $&%§?*!§$%&!!! :mad:
 
Nije.
Sve vreme pričam da je od početka rađeno bez mozga, i ideja, i projekat i izvodjenje. Žali Bože para.
 
šta sad zbog tog hidranta sve biciklističke staze na NBGD ne valjaju?!

Žali bože Para
 
Pa tu neko moze najozbiljnije da pogine. I ko je onda odgovoran? Naravno, svi ce se pokupiti i na kraju se nece ni znati ko je napravio tu stazu.

Zbog ove slike gore se po meni ide direktno u corku, i to bez veceg odlaganja!

Koliko se samo para baca sirom ove zemlje. A da ih bar imamo, pa nek bacaju, nego narod gladuje... Strasno!
 
barrcode":37au7u3s je napisao(la):
šta sad zbog tog hidranta sve biciklističke staze na NBGD ne valjaju?!

Žali bože Para
Ne valjaju zbog svega već navedenog, a hidrant je samo jedna stvar.

Odo' kući. Peške, biciklističkom stazom. Trotoar pored i ISPOD je u blatu. :D
 
Staza je uska, to je sasvim izvesno, ali jos uvek nije gotova, odatle i ovakav prizor na fotografiji. Sacekajmo da se zavrsi, pusti u funkciju, pa onda komentarisimo. :)
 
^^Mislim da nisi video slag na torti - hidrant na sred staze, koja je ionako siroka 35 cm.
 
Još jedna stvar - staze se nalaze na strani trotoara koja je bliža kolovozu - a baš tu stoje ljudi kada čekaju autobuse.
Koliko se sećam, u Novom Sadu staze su upravo sa suprotne strane trotoara.

Sve više sam mišljenja da ovde i nije bilo uslova za pravljenje biciklističkih staza.
 
Staze su u Nemackoj isto na strani blizoj ulici. Ja sam mislio da je to u stvari i normalno...
 
Malo je bez veze kad ljudi normalno nervozni čekaju autobus, a onda naidje čovek na biciklu i pokušava da prođe izmedju njih :D redovno se dešava.
 
Dokaz da Beograd put redovno prati Beobuild, konačno su izvadili onaj nesrećni hidrant koji je bio ukopan na sredini biciklističke staze :D
Mislim da sam konačno shvatio kakav im je plan. Ideja je da u Omladinskih brigada budu staze na obe strane ulice, i da budu jednosmerne. U Bulevaru Mihajla Pupina, od opštine do starog Merkatora, staza je samo sa jedne strane, ali je više nego dvostruko šira, tako da biciklisti mogu da se lako mimoiđu.
 
fotografija je u redu :) ovo je betonska staza prekrivena snegom, ledom, vodom i blatom, ali još uvek nema gornjeg sloja crvenog asfalta. Inače, i juče su gradili stazu na par mesta u Omladinskih brigada.
 
E, grade te staze po celom N.Bgd. ... ko 'besni'. :)

Moraću da kupim 1.bajk ... sa malim motorićem
da i ja koristim te staze .... kad ih već plaćam. :)
 
Pravi se biciklistička staza
Na delu šetališta oko Brankovog mosta radnici su juče "razbijali" postojeću stazu kako bi na njoj na proleće nikla nova biciklistička staza.
Inicijativa za izgradnju novih i obnovu starih biciklističkih staza potekla je od Opštine Novi Beograd koja saradnji na ovom projektu ima sa Direkcijom za gradsko i građevihsko zemljište i izgradnju Beograda. U okviru ovog projekta biće napravljeno oko 50 kilometara novih biciklističkih staza kojima bi trebalo da budu povezani svi delovi opštine.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=26932
 
Biciklom kroz grad
M. D., 18.02.2008

SVI sportski objekti i najatraktivnije lokacije u gradu mogli bi za vreme Univerzijade 2009. biti povezani mrežom biciklističkih staza. Projekat "Biciklom na Univerzijadu" koji predviđa da se 30 do 40 kilometara staza obeleži i delimično izgradi, biće gotov za par meseci.

Osim biciklističkih staza, potrebno je izgraditi i pokretni most kod brodogradilišta. Uz postojeći lift kod Brankovog mosta, kompletirala bi se biciklistička infrastruktura koja bi se zadržala i po završetku Univerzijade. Na taj način, ova manifestacija iskoristila bi se kao povod za razvoj biciklističkog saobraćaja u glavnom gradu.

Gradski sekretar za sport i omladinu Goran Kreclović kaže da je moguće realizovati ovaj projekat do početka Univerzijade.
- Možda zvuči suviše optimistično, ali grad ima volju da ostvari ovu ideju, jer razmišljamo o potrebama biciklista - naglašava Kreclović.

Optimista je i inicijator projekta i potpredsednik Evropske biciklističke federacije Mirko Radovanac koji naglašava da se sve može završiti na vreme.

Beograd trenutno ima oko 30 kilometara staza. Najveći deo je uz reke, a potrebno je izgraditi one koje povezuju centar sa drugim delovima grada.
- Osnovni problem biciklista u prestonici je nepostojanje staza u starom delu grada - kaže Radovanac. - Generalni plan predviđa da se do 2021. godine pet odsto svih kretanja u saobraćaju obavi biciklom. Na milion i po stanovnika u Beogradu, pet procenata bi bilo 75 hiljada biciklista. Prema nekim procenama, danas ih ima 10 puta manje jer nemaju gde da voze.
Građani Novog Beograda su u najboljem položaju kada je reč o stazama. Deo, u dužini od 23 kilometra, biće gotov do 11. aprila, najavljuje glavni arhitekta opštine Novi Beograd Ivana Milenković, a Direkcija će se potruditi i da ostatak do 50 km bude gotov što pre.

Na primedbu Radovanca da je širina jednosmernih staza u Novom Beogradu jedan metar, dok je evropski propis jedan i po, Milenkovićeva kaže da novobeogradska staza zaista spada u manje, ali sve je rađeno po standardima.
- Biciklisti neće moći da se mimoiđu, ali mogu da idu jedan iza drugog - objašnjava Milenkovićeva. - Da bismo uradili staze što pre, išli smo na minimum, u suprotnom ugrozili bismo ili pešake ili zelenilo. Ovako smo pronašli neko optimalno rešenje.

Korišćenje bicikla i kao prevoznog, a ne samo sredstva za rekreaciju koči, prema rečima Radovanca, činjenica da ne postoji ozbiljan pristup ovom pitanju. Naša zemlja je jedna od retkih koja nema nacionalnu biciklističku strategiju koja bi pokazala koristi za državu od upotrebe ovog prevoznog sredstva.

BICIKLODROM
GRAD najavljuje da će Beograd dobiti i biciklodrom - kružnu stazu koja je u prestonici postojala pre Drugog svetskog rata. Tačna lokacija i vreme početka izgradnje još se ne znaju jer je potrebno da Biciklistički savez Beograda prvo obezbedi pripremnu dokumentaciju.

ŽALBE
NA žalbe građana Novog Beograda da su im zbog biciklističkih staza trotoari raskopani, Ivana Milenković odgovara da nema potrebe za brigu.
- Direkcija za puteve srediće sva mesta gde su trotoari ugroženi - kaže Milenkovićeva. - Veći deo staza još nije gotov, a gledaćemo da radove sinhronizujemo, tako da se istovremeno sa stazama, sređuju i trotoari i zelenilo pored njih. Takođe, radovi na delovima staza koji nisu urađeni dobro, biće ponovljeni.

OPRAVDANOST
PROJEKAT predviđa i obezbeđivanje "rent-a-bajk" sistema kako bi svi zainteresovani mogli iznajmiti bicikl na bilo kojoj od atraktivnih lokacija. Pretpostavlja se da će Beograd tada posetiti desetine hiljada turista, uglavnom mladih. Prema rečima inicijatora projekta, logično je očekivati da bi oni rado koristili bicikl kao prevozno sredstvo jer ga već godinama koriste u svojim gradovima.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=116408&datum=2008-02-19
 
Ovo je odlična vest. Sa tim pokretnim mostom (i još oko 300 metara nove staze) biće moguće voziti bicikl od bloka 45 do Šarana u Zemunu korišćenjem samo jedne staze :D
 
07.03.2008.
BEOGRAD USKORO RAJ ZA BICIKLISTE
Novi Beograd će dobiti uskoro biciklističku stazu dužine 50 kilometara, predviđeno je nacrtom strategije razvoje prestonice koji je predstavljen u Skupštini grada.

Osim rekreativaca, bicikle će voziti svi oni koji žele da izbegnu saobraćajnu gužvu, a i stranci će moći da iznajme sve popularnije dvotočkaše tokom razgledanja prestonice. Staza će obuhvatiti sve veće saobraćajnice u Novom Beogradu: Jurija Gagarina, Savsko šetalište, Goce Delčevu, Kej oslobođenja, Bulevar Zorana Đinđića..., prenosi Mondo.

Inicijativu za izgradnju mreže biciklističkih staza pokrenula je opština Novi Beograd u saradnji sa Direkcijom za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda još 2006. godine. Radovi su počeli u septembru prošle godine, a oko 24 kilometra ove staze već je u izradi, dok se čeka odobrenje za još 10 kilometara.

"Ako u skorije vreme budu završene sve procedure, ciklus od prvih 30 kilometara staze biće završen do aprila. Biciklistička staza obuhvatiće sve veće saobraćajnice u Novom Beogradu: ulice Jurija Gagarina, Savsko šetalište, Goce Delčevu, Kej oslobođenja, Bulevar Zorana Đinđića i ostale ulice. Na taj način stvorena je mreža kojom je povezan ceo Novi Beograd", kaže za "24 sata" glavni arhitekta opštine Novi Beograd Ivana Milenković.

Staza će biti od koristi onima koji rekreativno voze bicikle, ali će imati veliku ulogu i u lakšem kretanju kroz Novi Beograd.

"Ideja je da ovaj projekat omogući da bicikl postane svakodnevno prevozno sredstvo kroz Novi Beograd. Pored toga što će voziti bicikl radi rekreacije, naši građani moći će na točkovima da idu, recimo, i u šoping centre jer će staza pratiti sve velike i bitne objekte", objašnjava ona.

Predviđeno je i da turistima bude omogućeno da na biciklima upoznaju taj deo glavnog grada Srbije.

"Ispred Opštine je već izgrađen parking za bicikliste. Ako turisti žele da obiđu Novi Beograd, to će moći da učine biciklima koji će se iznajmljivati. Ovaj projekat rađen je po ugledu na one u Berlinu, Amsterdamu i drugim većim evropskim gradovima", kaže Ivana Milenković.
Izvor: Beogradski mediji
извор Студио Б
линк http://www.studio-b.co.yu/vest.php?Id=19971
 
Na nekim delovima BEzanije su staze uradjene onako kako bi i trebalo da budu: DVOSMERNE! Recimo ono u Ulici Omladinskih Brigada je malo smesno... Ali vec smo pricali o tome.
 
To sto su uradili na Bezanijskoj kosi je jedino i logicno, jer ovde pored trotoara za pesake ima sa jedne strane i staza za bicikliste dovoljna za oba smera.
 
U Omladinskih brigada se nakon sto su zasebno uradjene biciklisticke staze, po nekom "standardu " :D - kopanjem temelja za stazu pola metra u zemlju, sada radi deo trotoara namenjen za pesake - opet kopanjem, betoniranjem... :lol:

Danas je na Savskom keju bila gomila sveta, skoro pa kao u leto... pa to je smesno - neka dodje ti koji su "projektovali" i odobrili obelezavanje one staze da vide sta su napravili. Po njihovom treba da se svi pesaci u oba smera sabiju u obelezeni "pesacki" deo od 3-3.5 metara sirine i svaki biciklista da vozi tacno po sredini svoje trake, i da moli boga da onaj sto mu ide u susret vozi isto tako.
To me posceca na onu pricu o mladom nadobudnom inzenjeru koji je prvi dan na poslu dobio da konstruise rudarska kolica - i svaki deo je konstruisao prema standardnom proracunu ... ali su mu se kolica zaglavila u sinama na prvoj krivini :p
 
Evo koliko kvalitetno rade staze. Danas su prilikom asvaltiranja razvalili vec postojecu biciklisticku stazu. Naravno nece im pasti na pamet da je poprave

 
Ovo vec lici na nesto. Mada zaboravili su da postave hidrant na sred staze. :D
 
Vrh