DzonTravolta
Expert
- Učlanjen(a)
- 26.07.2015.
- Poruke
- 6.025
- Pohvaljen
- 7.693
Danas sam bio malo dokon, pa sam krajnje laički razmišljao o tome kako bi u budućnosti mogla da se nadomesti štetu nastalu trenutnim projektom Beogradskog metroa. Više puta je pominjana ideja stvaranja svojevrsnog premetroa, na taj način što bi se donekle izvršila tunelizacija aktuelne tramvajske mreže, čime bi se ovaj sistem u potpunosti "osamostalio" od ostalog saobraćaja.
Kako sam se u više gradova susretao sa takvim konceptima (Hag, Diseldorf), reših da dam svojih pet para, pa ostavljam boljim poznavaocima da daju sud ili da unose amandmane.
Dakle, šta mi je bila polazna osnova? To je bila ideja da:
-Projekat mora da maksimalno iskoristi postojeće infrastrukturne kapacitete,
-Treba da obuhvati što više saobraćajnih čvorišta, kako bi imao kapacitet da poveze značajan broj putnika,
-Treba da se ukršta sa postojećim projektom metroa i BG vozom, kao i sa ostalim saobraćajnim sredstvima.
Debela ograda, laik sam, nisam ulazio u tehnički i građevinski aspekt priče, poput onoga da li se sa aktuelnom širinom koloseka može postići željeno ili da li postoji neka infrastruktura koja bi ometala projekat.
Evo ilustracije, a izvinjavam se što mi ilustrovanje nije jača strana...
Krugovima su označene podzemne stanice.
Sistem obuhvata tri tunela:
Najduži je Autokomanda-Dušanova, sa stajalištima Karađorđev park (ukrštanje sa BG vozom), Hram Sv. Save (lociran u Parku Milutina Milankovića), Manjež-Beograđanka, Trg Republike (ukrštanje sa metroom), Dušanova, gde bi ujedno bio i izlaz iz tunela i nastavak klasičnom uličnom mrežom.
Drugi je Opština Zvezdara-Karađorđeva, sa stajalištima Vukov spomenik (korišćenje postojećeg zatvorenog portala u kompleksu aktuelne stanice, ukrštanje sa BG vozom), Tašmajdan-Pravni fakultet, Dom Narodne Skupštine, Trg Republike (ukrštanje sa budućim metroom), Topličin Venac, Karađorđeva, gde bi se tunel završavao.
Treći i najkraći je Nemanjina-Dušanova, sa stajalištima Nemanjina, Manjež-Beograđanka, Tašmajdan-Pravni fakultet i Dušanova, gde bi se tunel završavao.
Naravno, gotovo sve linije bi pretrpele značajne izmene, ali verujem da bi se kapacitet prevoza optimizovao.
Kako sam se u više gradova susretao sa takvim konceptima (Hag, Diseldorf), reših da dam svojih pet para, pa ostavljam boljim poznavaocima da daju sud ili da unose amandmane.
Dakle, šta mi je bila polazna osnova? To je bila ideja da:
-Projekat mora da maksimalno iskoristi postojeće infrastrukturne kapacitete,
-Treba da obuhvati što više saobraćajnih čvorišta, kako bi imao kapacitet da poveze značajan broj putnika,
-Treba da se ukršta sa postojećim projektom metroa i BG vozom, kao i sa ostalim saobraćajnim sredstvima.
Debela ograda, laik sam, nisam ulazio u tehnički i građevinski aspekt priče, poput onoga da li se sa aktuelnom širinom koloseka može postići željeno ili da li postoji neka infrastruktura koja bi ometala projekat.
Evo ilustracije, a izvinjavam se što mi ilustrovanje nije jača strana...
Krugovima su označene podzemne stanice.
Sistem obuhvata tri tunela:
Najduži je Autokomanda-Dušanova, sa stajalištima Karađorđev park (ukrštanje sa BG vozom), Hram Sv. Save (lociran u Parku Milutina Milankovića), Manjež-Beograđanka, Trg Republike (ukrštanje sa metroom), Dušanova, gde bi ujedno bio i izlaz iz tunela i nastavak klasičnom uličnom mrežom.
Drugi je Opština Zvezdara-Karađorđeva, sa stajalištima Vukov spomenik (korišćenje postojećeg zatvorenog portala u kompleksu aktuelne stanice, ukrštanje sa BG vozom), Tašmajdan-Pravni fakultet, Dom Narodne Skupštine, Trg Republike (ukrštanje sa budućim metroom), Topličin Venac, Karađorđeva, gde bi se tunel završavao.
Treći i najkraći je Nemanjina-Dušanova, sa stajalištima Nemanjina, Manjež-Beograđanka, Tašmajdan-Pravni fakultet i Dušanova, gde bi se tunel završavao.
Naravno, gotovo sve linije bi pretrpele značajne izmene, ali verujem da bi se kapacitet prevoza optimizovao.